Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
  słonik40 napisał(a):
Kiedys rozmawialem z gosciem co pracuje w lotosie przy produkcji i np zalecal on stosowanie takiego paliwa jakie zaleca producent. Czyli jesli producent zaleca 95 to lac 95, jak 98 to 98. Paliwo o odpowiednim oznaczeniu MUSI spelniac odpowiednie normy i pod te normy oprogramowanie silnika jest strojone. Jesli chodzi o 98 to na dobrych stacjach oprocz samej liczby oktanowej do takiego paliwa dodawane sa ulepszacze ktore maja wplynac pozytywnie na nasz silnik. Nalezy jednak pamietac, ze do kazdego paliwa w zaleznosci od pory roku i temperatur dodawane sa odpowiednie dodatki. 95 kupuje kazdy to paliwo schodzi na biezaco i jest gwarancja ze jest swieze dostosowane do aktualnych warunkow. Kupujac 98 przez to ze to paliwo jest malo popularne nie mamy gwarancji zakupu paliwa aktualnie dostosowanego do panujacych temperatur poniewaz przez mniejsza popularnosc moze ono byc zlezale.

 

A ja znów słyszałem, że lanie w Polsce "lepszego" diesla jest bez sensu, ponieważ zawiera dodatki, które zmniejszają smarowanie, a diesel u nas zawiera dużo siarki i sam z siebie nie jest najlepszy jeśli chodzi o smarowanie. No i bądź tu mądry...

  • Odpowiedzi 1,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Moderatorzy
Opublikowano
Chyba nie ma co się denerwować na rzeczy, na które nie mamy wpływu, bo zaraz każdy byłby jak audiofil i jeździł do rafinerii bezpośrednio po paliwo, a to nie ot o chodzi.
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Generalnie do mnie nie przemawia argument, ze w dzisiejszym świecie, z rzeczy masowo produkowanych i sprzedawanych, ta tańsza ma być lepsza od tej drożej. To tak nie działa.
Opublikowano
W kwestii paliw to temat był już poruszany tu na forum https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=17&t=194981&start=60 , dużo ciekawych informacji, od siebie dodam że zamiast kupować premium On dolewam podczas każdego tankowania http://sklep.archoil.pl/?product=archoil-ar6900-d-max-advanced-fuel-synthesis-pd-cr-diesel i jest to moim zdaniem skuteczniejsze rozwiązanie, podwyższa liczbę cetanową, jednocześnie zapewnia lepsze czyszczenie i smarowanie silnika.
p44ahXld_o.jpg
Opublikowano

Panowie chyba torchę zboczyliśmy z wątku G20...


Siedziałem w niej ostatnio.

Fotele średnio wygodne - skóra mPakiet :-(

Materiały i spasowanie lepsze niż w F30.

Ktoś pisał, że nie ma schowka pod podłogą. Sprawdziłem i był, tylko ta podłoga było jakoś dziwnie wysoko, a co za tym idzie dość płaski ten bagażnik.... chyba że to jakaś opcja dodatkowa.

Niestety nie ma chyba znów wentylacji, więc skóra moim zdaniem odpada.... Szkoda, że nie mam opcji foteli komfortowych jak to jest w serii 5...


W Inchacape mają mieć m340i na wakacje.... czekam na jazdę ;-)

Opublikowano (edytowane)

Jak jest różnica w silniku G20 330i B46d, a B48d?

Istnieją dwa oznaczenia tej samej pojemności i chyba mocy. Tak przynajmniej podejrzałem w jakimś oprogramowaniu (akcesoria dla G20)

Edytowane przez robro
Opublikowano
  Gregonio napisał(a):
Panowie chyba torchę zboczyliśmy z wątku G20...

Materiały i spasowanie lepsze niż w F30.

 


Zobaczymy po 50 tys km. F30 też jest dobrze spasowane i nic nie trzeszczy..

W moim trzeszczy nawet od patrzenia ;) Nie chwalmy dnia przed zachodem słońca.



Szkoda, że nikt się nie przypierdziela że drzwi są lekkie jak w dacii logan.. to w f30 są cięższe.

A taka afera była jak f30 sie pojawilo na rynku..

Wykonuje darmową fotografię samochodów - PROFESJONALNA.

Dla forumowiczów na terenie Wrocławia. Portfolio. +



http://i.epvpimg.com/guXaeab.png


Zlecę import samochodów z USA/JAPONIA


Kupię:

- Boczek tylnych prawych drzwi F30 wersja Harman/Kardon

- Listwy hexagon wnętrza

Opublikowano
W sumie to już nie pamiętam jak się zamykały drzwi w G20, natomiast pamiętam, że sposób i dźwięk zamykania się drzwi to było dokładnie to, co urzekło mnie w E90. Jak dotąd nie wydaje mi się bym spotkał się z lepszym dźwiękiem i sposobem zamykania drzwi niż w tym aucie (może E38 ewentualnie). Taki głuchy dźwięk, gdzie słychać i czuć tę masę i solidność. Dźwięk rodem z Dacii Logan by mi bardzo mocno przeszkadzały.

icon3.png G30 530i xDrive

Opublikowano
  MatiKosa napisał(a):
W sumie to już nie pamiętam jak się zamykały drzwi w G20, natomiast pamiętam, że sposób i dźwięk zamykania się drzwi to było dokładnie to, co urzekło mnie w E90. Jak dotąd nie wydaje mi się bym spotkał się z lepszym dźwiękiem i sposobem zamykania drzwi niż w tym aucie (może E38 ewentualnie). Taki głuchy dźwięk, gdzie słychać i czuć tę masę i solidność. Dźwięk rodem z Dacii Logan by mi bardzo mocno przeszkadzały.

 

Może szyba była otwarta?

Opublikowano
W G20 jak wsiadałem do testu to szyby były zamknięte, ale tak jak mówię, nie przypominam sobie by było źle. Prawdopodobnie ani źle jak w Dacii ale też nie tak super jak w E90, na pewno bliżej E90 niż Dacii.

icon3.png G30 530i xDrive

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Jeździłem dzisiaj 320d. Niestety w Lbl nie mają 330i. Ktoś się orientuje, który warszawski salon ma taki na jazdy testowe?

Sam samochód bardzo fajny, dobrze wyciszony (ta opcja z akustycznymi szybami) i w miarę luksusowy a jednocześnie skręca lepiej niż seria F. Czyli dokładnie to, czego oczekuję od mojego następnego samochodu :D

Bardzo dobrze działają te hamulce M, BMW nigdy nie słynęło z dobrych hebli ale te naprawdę robią robotę.

Generalnie chciałem czekać na nową serię 4 ale w internetach cicho, widziałem tylko jedną wzmiankę, że może pod koniec roku. Natomiast sprzedawca twierdzi, że mają podane wszystkie premiery do końca roku i o nowej 4er nie ma nic. Natomiast mają być jakieś modyfikacje np. w 3GT co może oznaczać, że BMW jeszcze chce trochę powykorzystywać starą budę.

Rabaty na razie kiepskie, ale to nowy model, pewnie w drugiej połowie roku będzie lepiej. Rozszerzy się też konfigurator bo na razie wybór trochę ograniczony. Nie ma np. opcji z indyviduala jak skóry merino (a w katalogu jest). 330i xDrive ma się pojawić w czerwcu/lipcu.

Co mi się nie podobało to obszycie deski Sensateciem. Wygląda to słabo. Już w Toyocie CHR lepiej. A wykładać ponad 5k na deskę ze skóry Merino to już chyba przesada.

Opublikowano

Zawsze prawie tak jest, że startują od sedana, potem dochodzi kombi, następnie kupejka, na sam koniec cabrio. Fascynuje mnie 400 Nm z takiego silnika, ciekawe na ile to jest lepsze od obecnego 30i 252 PS/350 Nm. Według Zeperfs - odrobinę.

http://www.zeperfs.com/en/duel7651-6140.htm


Ciekawe, że do 100tki G20 jest 0.3s szybsze, ale na ćwiarę już tylko o 0.1s. Ale w sumie pewnie jeszcze mało pomiarów, bo G20 dopiero co weszło. Zwraca uwagę masa własna niższa aż o 100 kg :O 1470 kg to prawie jak moja E90 (1435 kg), a mocy blisko 2x tyle. Ciekawi mnie też 330e, ale biorąc pod uwagę niestabilne ceny prądu i wagę o 200-220 kg większą + słabą infrastrukturę, to chyba jednak na razie pozostanie to ciekawostką.


A tutaj filmik jak to przyspiesza, na wypadek jakby ktoś nie widział.



A tu jak to brzmi, zapewne na żywo jest inaczej (ponoć bardzo dobrze). Bo 230i na żywo (wewnątrz) brzmiała inaczej niż to co się słyszało na filmach. Według mnie lepiej, a tu w G20 ponoć jest jeszcze progres.



Tu jeszcze jakiś filmik ze środka, 5:33 przyspieszenie przy wyższych prędkościach:

icon3.png G30 530i xDrive

  • Moderatorzy
Opublikowano

400Nm z 2 litrow, to żadna łaska.

Alfa Giulia ma 280KM i 400Nm.

Merc A35 ma 306KM i 400Nm

A klasa, co prawda jest klasę niżej, ale mozna kupuc w wersji limuzyna, 4,55m długości, dluzsza od E90


W porównaniu BMW słabo wypada. Nie ma napędu 4x4, co przy relatywnie małej mocy pomoga.

http://www.zeperfs.com/en/match6552-7651-7863.htm

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pamiętajcie że silnik podatny na mody

Dp+ tłumik mg, Wagner cooler, chip...

Sportowy kat i pozbyć się zamulacza gpf...

I pewnie 330ps/500nm na spokojnie

Zresztą zapewne za 1-2 lata na moim przykładzie będzie wiadomo. Bo 340i będzie będzie po grubym rabacie i tak z 260+k

male-bmw-2.png
Opublikowano
  Rufio napisał(a):
Ale sposob oddawania /rozwijania mocy i momentu w pomodzonej 4 cylindrowce będzie taki sobie.

Nic nie zastąpi cylindrów i pojemności.

Wolałbym ubogie 340i niz grzebać w 330i.

 

I to jest wielka prawda, o której wielu ludzi zapomina, w pogoni o każdego konia mechanicznego. Jechałem mocno porobionym Audi S3 8L (345 PS jakoś) i jazda wygląda tak, że po przekroczeniu pewnych obrotów nagle jest ogromne uderzenie, ale to jest tak gwałtowne, że aż mało przyjemne. Dla porównania praktycznie identyczna moc, ale tym razem w Audi S4 2.7 V6 bi-turbo i tutaj już poezja jak to szło, nieporównywalnie przyjemniej. W V8 z kolei jest jeszcze bardziej miękko z dołu.


Znalazłem właśnie opinię gościa, co jechał G20 330i i ma porównanie z F36 330i xDrive:

 

  Cytat

jeździłem wcześniej 430i, moim zdaniem w 330i dużo bardziej czuć wyższy moment, auto odchodzi bardzo szybko, w bardzo zbliżony sposób do silników R6, czas reakcji jest IMO sporo lepszy, niż w 430i. Moc jest na papierze jest prawie taka sama, ale subiektywnie zbiera się dużo lepiej :) Być może po części to też "zasługa" napędu, w 430i był xdrive, G20 miała RWD i sportowy dyfer. Układ kierowniczy względem F30/F36 jest wreszcie z powrotem "mięsisty", jak choćby w E92. W automacie w trybie manualnym wgrali międzygaz :) Polecam się przejechać i przetestować, jak dla mnie to bylo naprawdę pozytywne zaskoczenie. Wyglądu nie skomentuje (tylne lampy jak w Lexusie IS). Mocno zastanawiam się nad zakupem nowej G20 po jeździe, a ogólnie jestem generalnie powiedzmy antyfanem nowych BMW, polecam się przejechać :)

 

CIekawe czy szpera daje cokolwiek dla takiego typowego przyspieszania na codzień.

icon3.png G30 530i xDrive

  • Członkowie klubu
Opublikowano
  MatiKosa napisał(a):

CIekawe czy szpera daje cokolwiek dla takiego typowego przyspieszania na codzień.

Miałem pisać, że 2 litry to za mało, żeby szpera dawała zauważalne różnice ale po tym sobie uzmysłowiłem, że takie e39 540i ma niewiele większe wartości papierowe a zamiata tyłkiem aż miło nawet na suchym. :D

Opublikowano
No ale czy bez szpery 540i też tak zamiata? Co tak naprawdę daje szpera na codzień? Przy starcie spod świateł auto powinno nieco lepiej ruszyć jak będzie ciągnęło na dwa koła, ale nie wiem na ile duża to będzie różnica, pewnie bardziej podczas np. deszczowej pogody. Przy bardzo szybkich zakrętach też powinna lepiej przenosić moment na koła. Plus również łatwiejszy wyjazd z trudnego terenu, choć już od E90 jest elektroniczna szpera (dohamowuje szybsze koło, by ciągnęło na dwa jednocześnie), ale pewnie mechanicznej to nie zastąpi. No i rzecz jasna służy to do latania bokami :)

icon3.png G30 530i xDrive

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Ja już jestem po zakupach Kochani. Mała stłuczka.

Poduchy z F30 podejdą? :lol:


resizer?imageKeys=25430389~SID~B134~S0~I1~RW2592~H1944~TH0&width=640&height=480

resizer?imageKeys=25430389~SID~B134~S0~I10~RW1280~H960~TH0&width=640&height=480

resizer?imageKeys=25430389~SID~B134~S0~I4~RW2592~H1944~TH0&width=640&height=480


PS: Zobaczcie ze szyby sie otworzyly po wypadku xD (po małej stłucce)

Wykonuje darmową fotografię samochodów - PROFESJONALNA.

Dla forumowiczów na terenie Wrocławia. Portfolio. +



http://i.epvpimg.com/guXaeab.png


Zlecę import samochodów z USA/JAPONIA


Kupię:

- Boczek tylnych prawych drzwi F30 wersja Harman/Kardon

- Listwy hexagon wnętrza

  • Moderatorzy
Opublikowano
Możesz autem jeździć 10 lat i nie mieć stłuczki, a możesz innym jeździć 2 dni i mieć kraksę, nie ma reguły :)
Opublikowano

Siema wszystkim!

Mam pytanie, czy mial ktoś z was juz problem z g20 320d X-drive? Pytam bo juz mi drugi raz wywalilo "check engine".

Za pierwszym razem wymienili mi czujnik NOX (po 900km) teraz przejechałem 1220km i znowu mi sie zapaliło. Oczywiscie jestem juz umówiony na wizytę, ale pytam was czy mial ktoś podobny problem z nowym samochodem. :mad2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.