Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Moderatorzy
Opublikowano
Te 210k za 330i bez rabatów to takie minimum z tego co widzę, przy podstawowym wyposażeniu.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Panowie czy ktoś testował 320i lub 330i w nowej budzie? szukam auta dla żony i mam teraz trzy opcje


Nowa seria 3 ( mi się podoba ) vs nowy Merc CLA 220 4matic vs Merc C 2004matic ( tu mam dobrą cene dlatego biorę i porównuje do nowej 3 )


Jeśli ktoś testował jakie jest spalanie po mieście


aa czy macie info kiedy wchodzi nowe 330e ? bo w salonie mówią ze od lipca 2019r i nie wiem czy czekać czy to nie jest chwyt marketingowy???

  • Moderatorzy
Opublikowano

Siedziałeś w CLA? CLA to klasa A z tyłkiem lub jak kto woli nowa A klasa limuzyna.

C klasa jest większa.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
tak - całkiem fajny ale mniejszy od klasy C - to kobiecie pasuje ja bym brał X7:)
Opublikowano

merol C to stara buda. zonie X2 bralbym ale tez stary model. 320i bylaby ok jak malo jedzdzi. za rozniece miedzy 320 a 330 masz na lata paliwo


kilka dni temu pokazali nowa bmw 1- kosmos jak nie musi byc duze auto

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na targach
Opublikowano
kilka dni temu pokazali nowa bmw 1- kosmos jak nie musi byc duze auto

 

Gdzie ten kosmos, bo szukam, szukam i nie widzę ? ;)

 

bylo na auto swiat. teraz nie ma. naprawde piekna,az zaluje za 3 zamowilem

Opublikowano
Na targach

 

Maja pisałem w odpowiedzi do agenta, który na pytanie o nowego CLA pisał o starym.


Wracając do tematu, dzisiaj podpytywałem w salonie i teoretycznie w sierpniu / wrześniu ma być demówka 340i - pytanie ile w tym prawdy, bo często na forum można się dowiedzieć więcej niż od nich :wink:

  • Moderatorzy
Opublikowano
Na targach

 

Maja pisałem w odpowiedzi do agenta, który na pytanie o nowego CLA pisał o starym.


Wracając do tematu, dzisiaj podpytywałem w salonie i teoretycznie w sierpniu / wrześniu ma być demówka 340i - pytanie ile w tym prawdy, bo często na forum można się dowiedzieć więcej niż od nich :wink:

Siedziałem agentko, co to ma do rzeczy

Opublikowano
Zastanawiałem się zawsze jak się sprawuje silnik 30i, dziś kolega przyjechał 230i i sobie pojeździłem nim 80 km i powiem tak: jeździ się tym fenomenalnie. Ten ciąg ze startu jaki jest to coś niesamowitego. Trzyma bardzo niskie obroty w trybie Comfort, więc jak się chce przyspieszyć to początkowo idzie wolno, chyba, że wciśnie się mocniej, to nastąpi redukcja i wtedy idzie bardziej. To była największa różnica w stosunku do 440i, gdzie absolutnie jakiekolwiek naciśnięcie pedału gazu choćby o 1 mm, powodowało natychmiastową, naprawdę żwawą reakcję. Co nie zmienia faktu, że tym silnikiem jeździ się świetnie, spalanie na tym odcinku wyniosło poniżej 7 l/100 km, brzmienie jest dobre, 350 Nm robi robotę. A w G20 ten motor ma 400 Nm, więc wrażenie powinny być podobne (230i waży minimalnie 1430 kg, a G20 330i 1470 kg, acz ta 230i była na prawie full opcji). Wydaje mi się, że dodatkowe 50 Nm powinny być więcej warte niż dodatkowe 40-50 kg, chociaż w sprincie do setki G20 330i ma 5.8s, a 230i 5.6s. Raz dałem buta na max i ładnie było czuć to przyspieszenie. Wyprzedzanie takim autem to jest banalne zadanie, jakiekolwiek wciśnięcie i na liczniku już 120 km/h, dlatego aktywny tempomat się przydaje, hehe :)

icon3.png G30 530i xDrive

Opublikowano
Spalanie ponizej 7? 90km/h jechales? Jak to mozliwe.

a dzwiek?

 

W 328i F30 przy płynnej jeździe w trasie 90-100km/h spalanie wynosiło ok. 6,2l - w G20 na pewno nie jest gorzej.

kupię 540i E39 po lifcie, sedan
Opublikowano
Spalanie ponizej 7? 90km/h jechales? Jak to mozliwe.

a dzwiek?

 


Kiedy ruszałem, na BC było 7.4 l/100 km i 36.5 km/h, nie pamiętam jednak na jakim dystansie, możliwe że coś ponad 300 km. Przejechałem ok. 80 km i było 7.0 l/100 km i 43-45 km/h, więc logiczne, że spalanie z tego odcinka musiało być sporo mniejsze by średnia tak spadła. To była wieczorna jazda poza miastem, w sporej części na tempomacie 60-80 km/h, ale było sporo przyspieszeń do 100-120 km/h, każde ruszenie to but, gdzie skrzynia zmieniała bieg przy 3500-4000. Dźwięk naprawdę fajny, ale zupełnie jakoś go nie skojarzyłem z tymi filmami, które można obejrzeć na YT, na żywo to brzmi inaczej, ale zdecydowanie jest pozytywnie. Na Sporcie skrzynia robi takie lekkie kopnięcia w plecy, czego w Comfort już nie ma - też fajne. Eco Pro z kolei niechętne do jakiejkolwiek redukcji, dla oszczędności paliwa mało co to pomaga - szkoda tego używać imo (poza sytuacjami podbramkowymi z rezerwą paliwa).


Auto w nietypowym konfigu, bo wersja Luxury, prawie full opcja. W ogóle to była tam ta zwykła kierownica, którą wszyscy tak hejtują:

bmw-f30-f31-interior-led-kit-700x700.jpg


A okazała się ona być niesamowicie wygodna, cienka, skóra super w dotyku, byłem zachwycony prowadzeniem za jej pomocą. Nawet jeszcze nieco mniejsza niż w mojej E90. Jedynie tylko tych przycisków tyle, że ciężko się trochę połapać jak sterować tempomatem, ale pewnie kwestia przyzwyczajenia. Mówię to w porównaniu do kiery w G20, którą odebrałem jako zbyt grubą i nieco trudną do utrzymania w dłoniach. Ale fotele są większe i wygodniejsze, więc suma summarum myślę, że G20 330i to będzie dobry wybór :) Plus te wszystkie adaptacyjne tempomaty - super przydatna rzecz. Sam utrzymuje odległość na kilka sekund do auta poprzedzającego (czyli im większa prędkość - tym większy dystans utrzymuje), co pozwala na bezpieczną i oszczędną jazdę (bo człowiek to potrafi przyspieszać jak małpa i się niecierpliwić). I do tego bardzo relaksującą. Nie było tu asystenta pasa ruchu, który by sam korygował tor, jedynie kierownica drgała przy wjeżdżaniu na linie. Fajną sprawą jest też Limit - w mieście np. ustawić 80 lub 100 i powyżej tej wartości już nie chce przyspieszać, można się zabezpieczyć przed utratą prawka, o co banalnie łatwo w aucie z takim silnikiem.



Btw znalazłem ofertę z kolorem Tanzanite, tak to wygląda:

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-330i-m-sport-dealer-bmw-auto-fus-ID6BLmR2.html#8d3d8529bd

icon3.png G30 530i xDrive

Opublikowano
mam f20 i obsluga tempomatu to bajka. mam tez Porsche i tak masakra- jeden ruch dzwignia to zmiano 1km/h dopiero jak przytrzymasz dluzej to o 10
Opublikowano

Tak, można lekkimi kliknięciami zmieniać prędkość o 1, a tymi mocniejszymi o 10. Co mnie zdziwiło to fakt, że gdy redukowałem prędkość o 10 w dół, np. z 90 na 80, auto zaczęło dość gwałtownie hamować, czego się zupełnie nie spodziewałem. Myślałem, że będzie jak w mojej E90, czyli zacznie odpuszczać i hamować silnikiem, a ten się natychmiastowo dostosowywuje.


Swoją drogą, E60 545iA robi 0-100 w ok. 5.9s, aż trudno mi uwierzyć, że taka 330i mogłaby objechać taką V8, fascynujące (patrząc na osiągi za dane spalanie, bo kultura pracy, brzmienie i sposób rozwijania mocy to oczywiście osobna sprawa).

icon3.png G30 530i xDrive

Opublikowano
redukujac o 10 auto odpuszcza gaz,jak zredukujesz o min 20 to wtedy hamuje. fajne to na autostradzie bo mazesz setki km przejechac nie dotykajac pedalow ani razu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.