Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

niestety czasy kiedy aluminium ktore jest naprawde aluminium dawno minely. Nawet w AMG za 600-800kpln jest to plastik pomalowany .

nie mam pojecia dlaczego. kosztuje to kilka zlotych.

  • Odpowiedzi 1,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Ja jeszcze nie jeździłem gdyż mój dealer kazał mi jeszcze troche poczekać aż będę mógł zabrać auto na weekend.

Dlatego na weekend gdyż musze pojeździć po drogach którymi jeżdzę codziennie, gdzie znam każdy zakręt, każdą dziurę, każde rondo.

Widzę wiele rozbierznosci w opiniach zarówno uzytkowników forum jak i testujących.

Sledze watek bardzo intensywnie bo nie jestem zadowolony z mojej F31.

Generalnie chyba najbardziej rzetelny jest dla mnie zawsze marek Drives jezeli chodzi o recenzje.


Tzn zwraca uwagę na to co dla mnie najwazniejsze czyli prowadzenie. Co ciekawe powiedział ze auto sie prowadzi i poprawili maglownicę.

Aczkolwiek każdy wie że w F30 była sportowa maglownica i zwykła i do której on porównuje już nie wiemy.

Znowu czytając najnowszy numer Auto-swiat nr12 piszą:"w 330i Zupełnie nie pasuje nam tez sztucznie "nabity" luz wokół pozycji "zero", trójce nie przystoi równiez przesadnie silne wspomaganie układu kierowniczego przy prędkosci miejskiej".

Mam identyczne wrażenia jeżdząc F31. Jeszcze gorsze są w 5er G30.

Nierozumiem tez jak można pisac w recenzjach że zawieszenie sportowe M jest za twarde, moim zdaniem : albo SPORTOWE i twarde, albo KOMFORTOWE i miękkie - inaczej się nie da. Klient wybiera sam wersję.

Można narzekac że pracuje zbyt głosno, ale nie że jest za twardo w wersji M jak to napisali w Auto-swiat.

Jak komus zależy na prowadzeniu kupuje twarde, jak na komforcie kupuje miękkie i jeździ sobie jak Reanultem ale z klasy premium.


Jest tu jeszcze sprawa co to znaczy prowadzenie - bo dla mnie składa się ono minimum z 3 aspektów.

1sze wywazenie auta i stabilnośc w zakręcie - i to kazde BMW ma od lat.

2gie to informacje z drogi przenoszone na kierownicę, cóz z tego że auto jest dobrze wyważone skoro nie mozemy tego wykorzystać. Bo jestesmy Operatorem samochodu a nie kierowcą - gumowa maglownica która gubi informacje.

3cie to jazda na wprost i brak luzu przy pozycji zero, lekki opór, dzięki temu mamy wrazenie że auto jedzie do przodu jak po sznurku a my ciągle mamy banana na twarzy - nie tylko w zakręcie.


Zastanawia mnie jeszcze 1 rzecz, chwalenie napedu xdrive w zakrętach - że to niby pomaga. Chyba marketing uderza ludziom do głowy.

Kiedys ktos powiedział że 100x powtórzone kłamstwo staje sie prawdą i w tym przypadku tak jest.

Ja na podstawie swoich testów na kilku rodzajach BMW uważam ze xdrive negatywnie wpływa na właściwosci jezdne i prowadeznie auta.

Nie wspominając o gorszym hamowaniu, gorszym komforcie, większym spalaniu i większej masie

Rozumiem że dla niektórych ta róznica jest mała i po testach wybiorą jednak xdrive aby łudzić się bezpieczeństwem, ale opowiadanie takich bajek przy suchej drodze i 190konnym dieslu to trochę kiepsko.


Jeżeli chodzi o srodek auta, wasze opinie i filmiki są całkowicie sprzeczne.

Myślę że spowodowało to ogladanie innej wersji wyposażenia.

Bo mozemy wziąźć deske bez skóry, ze skóra ekologiczną lub ze skórą prawdziwą i domyślam się że inaczej to wyglada, tym bardziej że mojej F31 mam deskę obszytą i wyglada to super.


Odnosnie deski rozdzielczej to mnie wogóle ona nie przypadła do gusty, tak samo jak w 850. Lubie wyświetlane zegary w G30 bo one nasladuja analogowe. Ale te w g20 jak dla mnie są paskudne.

Jak i ta japońska deska rozdzielcza. Dla mnie szkoda ze zrobili rewolucje a nie ewolucje jak to było w przypadku G30.

Tym bardziej że dla mnie czy to F20 czy F30 wszystko ma ergonimiczne tam gdzie powinno być.


Czekam aż ktoś z forum napisze cos o informacjach z drogi przenoszonych na kierwnicę.

Najlepiej ktos kto jeździ BMW od kilkunastu lat i to nie dla tego ze to klasa premium tylko dlatego że lubi jak auto sie proawadzi i jest to dla niego najwazniejszy aspekt.

Opublikowano

Dlatego nie bralem opcji cockip profesjonal- jak dal mnie za duzy balagan. jesli to odrzucimy oraz ruzne asystenty cena robi sie normalna


najbardziej mnie urzekly "metalowe" pokretla tak skrytykowane w jednym z testow

Opublikowano

Całkiem sympatyczny ten test u Roberta na Autoholicy. Również próbuję dociec czym są spowodowane różnice w opiniach. Chyba po prostu tym, że dla każdego z nas liczy się co innego. Mi tam środek się podobał, Robert narzekał, że te srebrne wstawki to plastik, a nie prawdziwe aluminium. Zresztą - w jakiej innej trójce było pod tym względem lepiej? F30 lepsza nie była, E90 już na 100% nie, o E46 i E36 nie ma co mówić nawet. Po lepsze wykończenie trzeba iść do 5er i 7er.


Również wolę prawdziwe lub chociaż po prostu okrągłe zegary, ale te mimo wszystko uważam za okej, on je zhejtował. Jeden będzie zachwycony komfortem, drugi powie, że nic nie czuć. Jeden powie, że super sportowo się prowadzi, a w Auto Świat napiszą, że jest za twardo (mimo, iż taka jest idea M-pakietu) i sam w byłem w szoku, bo po tych wszystkich opiniach spodziewałem się, że będzie ultra twardo, a tymczasem...było wygodnie (ale tak jak mówię, jeżdżę E90, co też pewnie robi różnicę) i nie mogłem się doszukać nigdzie tej rzekomej twardości. Deski obszytej skórą nie widziałem w tym modelu, więc ciężko powiedzieć na ile to robi różnicę.


Robert narzekał na to, że motoryzacja idzie w kierunku autonomizacji. Z drugiej strony, będąc samemu bardzo zainteresowanym katastrofami lotniczymi, wiem, że głównym czynnikiem odpowiedzialnym za katastrofy jest ten ludzki. W przypadku wypadków drogowych to jest w zasadzie niemal 100% przypadków, bo ile zdarzyło się wypadków przez faktyczną awarię? Nawet jeśli odpadło koło, to niewykluczone, że był to błąd wulkanizatora, a niekoniecznie samej konstrukcji. W każdym razie: fakt, ci asystenci czasem mogą wydawać się upierdliwi, można się śmiać z parkowania, czytania znaków - ale fakt jest taki, że poprawia to bezpieczeństwo, a jest to istotne w dobie gigantycznego natężania ruchu (czego nie było ileś lat temu). Ja tak jak już wspomniałem, po jeździe byłem zrelaksowany i mi to uczucie się super podobało. Jednocześnie można było czerpać radość z prowadzenia, kierownica reagowała znakomicie, a na ile ta maglownica ma luz w położeniu zero to już by było sprawdzić w dłuższym teście, ale nie nawet jeśli nie jest idealnie, to nie sądzę by ktoś stwierdził, że jest totalnie do kitu (szczególnie ktoś, kto do tej pory jeździł E90, F30, etc., a każdym z tych modeli jeździłem i w mojej ocenie G20 jest wyraźnie lepsze, a na pewno nie jest gorsze).


Nie ma auto idealnych, ale jak dla mnie tutaj kompromis najbliższy ideału według moich wartości przynajmniej. 330i RWD M-pakiet, być może szpera, najlepiej jeszcze szyberdach i jest fura naprawdę szybka, super się prowadząca, wyciszona, spalanie zapewne jak zawsze okolice 9-10 l/100 km, auto wygodne, bezpieczne, rodzinne. Co prawda drogie, ale coś za coś.

icon3.png G30 530i xDrive

Opublikowano

czy droga? passaty czy tiguany potrafia kosztowac po 200kpln.


zamowilem 330i ,m-pakit,19,skora,hifi,elektryka foteli,metalik,adaptacyjne zawiasy ,pasy obszyte,grane fotele,szyby ciche.


wyszlo 237.k cennik. po rabacie zblizylem sie do dobrej Skody Superb. :D


cene robia lasery,cockpit,asystenci. ja jestem klasycznym kierowca wiec obede sie bez tego.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Dzisiaj potestowalem nowe G20 320xd.


Wydaje mi sie ze to co napisze jest w miare obiektywne bo w ciagu 2 godzin mialem bezposrednie porownanie 3 generacji trojek - E90 318d, F30 330e i G20 320xd, wszystkie auta z m-pakietem i zawieszeniem sportowym (w F i G adaptacyjne i kola 19" RFT, w E90 18"), wszystkie testowane w trybie sport na drogach miejskich i podmiejskich.


Punktem odniesienia jest moje E90 318d ktore uzytkuje od kilku miesiecy na codzien, to moj drugi egzemplarz E90, kupiony na przeczekanie bo nie moge sie zdecydowac czym chce jezdzic po sprzedazy jedynki F20. Uwielbiam jak to auto sie prowadzi, jego "analogowosc" i minimalizm, silnika nie cierpie, jest tragicznym klekotem, automat jak na 2019 rok jest powolny natomiast "feeling", "feedback" i "handling" auta sa znakomite (przepraszam za makaronizmy).


ZdWAvUVYefYE-MvjPL_pQnvn5YC50XO6NHo687N3b8CxL1kSAAp0IPrBEm91MwWvtKZ7Cnzx44M5ddbYseYc65conzkkao2fjKqCDHR1T-MABjHg_hlgmoTUDpTf4jcGpi64Ewm-u-aaESZfS9KhJpMO4QYxGAJHMg7MPZLuKXiF6IjT-nkHEC-MGszbEUf4nmtGnrc1TywlHkjFdQf-ExINhLcgj8grEFphrEcBqxcMWirpyykoAUH1VVb-IkLm7RnNK9NhOCU0smrUFV9dD8Im2HKc9umlGf9wmqmQNj7v21EA2VBM9ReKSIFUddwv9YbU57_ZvRgMh2o9ugpyDTqGRYjO2JIfznsD4nfbAjPMqIvOd0OPuL-pweSFpSacmDUi5mIh_Wfsk0SqBNHpmgrFMucu2Crhj1fGyttHXSuV9cpq1t0hVrSoFWPUwdz9xzLoThU8AdmY8AeAYGv8JKJbbSLkc0Gjn0_4CXowneigxb5XANt6cXBLBoMiIaH0Y9Xyxd7jYjBnxp9acNzUsWGkWFSwrpLe4mYGuc3EUbWs-kBWG2fWdiQRRyguxJOU5TanMCRvJTjhuvhYwrvBx9gp5AAqS1qVVW0RQl20lWFvymr0TzH_19_fMVJ-6YquktRxviaJM7MD0rnZqRIYi-9laZxT3Q=w2257-h1269-no


KKgfHTFJ1iOoOwh-CE3P8BOG7_z7idCdqdvU9ARm2Phj3UTh4GEyoF_NEeWyfSQSKEqbSABMWnb6HGvPk_h_YPVk6Yb6xg0pB0VXjPLRdB469AfDk9Fem-T1O3stMNh6qJjmQI8bV_ei-iw3qvEapULbBHnRaWu9EgpWIeme1yaTe9ZdutIq8yo553RAq14_uGf1wntgShHdur5-mZoQKj92YbvtLUj-RtAwlU_Vk3aHLugMq1J9Ys5U6tdhdTHjWXMf3gMJ8woax-_ulxPZ2xO6tD0JrV_lT6GyrmsrVL_fLjGs2EAL1DDmrvZBBwU0LXVQyTOrQAD3JfVyJWogzg9vxslPoThkMKccShg_PwibUDDSr0v3pJ_NbS66xDK9ceMUMRjxl1VZcHOSolk6QdblpfHJfIYs_LVZf_le4dtemoVenGYXGbY9lIbJKfZZrIEWulwEjFyqH5eh0nQ59kMUQLj4-edzjmMGUPgX0iu8PcYel3vnx6QX2hfumMCR1MOByseaeDqOIsLSblQFnOSnbRWQO_ih1z9zAnsBvInKEL4iSbIaLWtAS_6HjzRPN1D_ZmkCOcAZh1SyKKDOgncfjVLevIeEas7aDflyIm1JFIoVe2u9U78pZxYeWDmXVyI19YOxqUue9KZ1vILNAyXdQbaFug=w2257-h1269-no


Qad4HTLBcFwZphm39uE7i0k5-YQn8wgHpmR8kfgxQrT1KNfRPf9XcwwG7fIDIOT9VjvGK1XFIZRHR385UulF4xb37TIeW-vzYLAwQVSvriSrXx3eb6z9bzE0Gv9OEYUY_eKVV4hJyy2NHYdDwmpIRjiStAuyh2YQ5kBqOcDWqsHKBoRMERAaZ1jWwNzTprqjK6IS9XzEflnlrm7yHJeiHP9NUZZow4D0aCRBLZYoEFbAEjNkJniZGu_s4GDkL23OX7UTm30kb7W3ypKaJlL23VXYMrlCJ7Jro0QodF0d0jUVjbcTKm15MmipzeMtgtyypdszshOG0avGwu0i_qLNH8sLZih9E3V9QO_LLGYjSyH32XvBX3ZtIYcdlOJzXkFfzKciv3KTUojEkMULhRJcMzBdCWKYDlX3zJqf0EDr1kay6p6HdJVVvPYrUaVXxVdx_e4aVS7TEOB9soldJ1sNEHR4cFzgbgiWFPkABpJ6P_Ukb_-U42qwWJetLxxzjfp8fpBR3IgbghzvdHwHAe5Fj9_O6lFEqCJEzlgofBJupPjCUJALh5ebGA2Op8AA_VI-f4G0Makxg5fULTzznkJDug8mA-UAjAqMcR8taOElMDScjtoeASXW8Pr0zJsIr-j5kpSd9YW_Lk3_P36GU8CeL0599rSp9Q=w2257-h1269-no


1WWx-ubYlXLRYs0ZCKIYoC4ZWKclLZoXliGZK4RwGdpvQ3qKTUKcte3SoCN34BXyIkSy0pX8EqqT1mNreFm7_2ogC7i_gKgKeIoDJFdotG-3SNoS4WyzeegFy4U9_KjoL_ynDzLjjyaM-dJn8oucdtzWqVrQJmU7wuy4ydjphWW9wQONE4s6KYqOr7J9s-3RW49ulMb6XOcCmiQ9S-ghVBuSU0CXj-13u21cL1xXXVKJa3kCGGu6hm9hP_Qo3Zg_V26ZR_dNFUdW5oAPg2kKKx4zZD-9izT1N-8xHCaGJYT3GqslRX1gk3Pb1oxI_iSq-VcnbhGMcSzPunzH73-43brtDQPhtluLG88PVdB6FQeT3h6GEaVD0wj0VTK4mg23oAcXxZV2eTSPoODa5mtJRATokoUQo9MQ5yhZ5T-gIn_JkDlZ4L2lmHzrCAJSmUElNgChNE_inXE7nJxW5vW7zmKsxJA3K3ZoFlKZMaj2q_oCwqJQSDgDaNZqBQZp_z9_Ydp7j2UwM1yC9tXrlcjVcglaFliSI5bBI6fil7WcIDQH4-celRmLYBswR_dZXmkbs3RXl3hw4KIdr6IOV-hirGi3wYweeqfjQdReMGkL_b84BPl7y-GdfdOAhalMw___gLFFW3yqdDNaIeLy5vsJQZqUWSXv2Q=w2257-h1269-no


Testowana G20 byla wyposazona we wszystko co mozna wrzucic w konfiguratorze, prawdziwy "full wypas".


Zalety (od najwazniejszych):


1. DUZO lepsze prowadzenie od F30, ronda i zakrety pokonuje jak na 3er przystalo, czucie drogi (feedback) fantastyczny i nieodbiegajacy od E90! F30 pod tym wzgledem to kupa, kilka razy probowalem kupic to auto i nie moge sie przemoc wlasnie za ta sztucznosc, brak feedbacku, za luzna kierownice, gumowe prowadzenie.


2. DUZO lepsze wyciszenie (szyby akustyczne) zarowno od E90 jak i F30 - w obu tych autach juz przy 80-100km/h wiatr hula w okolicach slupkow A. Wyciszone dzwieki diesla w G20 a klekotanie traktora w E90 to przepasc, deklasacja.


3. Spasowanie i jakosc plastikow (od wiekow bolaczka BMW) to juz prawie jakosc Audi, duuza poprawa


4. Kierownica jest gruba i miesista i taka powinna byc, duzy plus!


5. Bardziej rozbudowany, konfigurowalny i wyrazniejszy Head Up


6. Media nowoczesne, rozdzielczosc i plynnosc wyswietlaczy swietne!


7. Klapa bagaznika zamykana w koncu przyciskiem wewnatrz auta


8. Przyciski na kierownicy do bezposredniego przelaczania piosenek a nie tylko rolka, nie bylo tego w serii F


9. Pokretlo navi jakosciowo duzo lepsze (ala Audi) i przycisk start-stop w lepszym miejscu (znowu ala Audi)


10. Siedzenia super wygodne! i w koncu szyte z wielu kawalkow skory dzieki czemu nie beda sie robic faldy (zmora E90)


11. Airbag w koncu obszyty skora


12. Drzwi solidne, nic nie skrzypi i sie nie ugina/odksztalca, przepasc do E90 i sporo lepsze od F30


13. 3 porty USB-C ale i jedno stare USB, brawo (nie to co w MB same wersje C juz)


14. komfort na 19 RFT w trybie sport wiecej niz wystarczajacy, nie trzeba juz rezygnowac z run flatow


15. "ekskluzywniejszy" kluczyk w porownaniu do poprzednich generacji


Ogolnie auto sprawia wrazenie duzo solidniejszego niz poprzednie generacje i jak dla mnie jezdzilo sie super przyjemnie (pomimo gownianego silnika na ktory staralem sie nie zwracac uwagi)


Nieliczne wady:


- auto przeladowane technologia, ustawieniami, asystentami - nie jestem starym dziadem a natlok tych ustawien i informacji przytlaczal mnie. Wszystko jest konfigurowalne, kazda bzdura lacznie z kolorem oswietlenia LED, po co to komu, sztuka dla sztuki imho.

- glowny wskaznik odrobine przeladowany natlokiem informacji, po co komu jeszcze obrotomierz w 2019r w 320d z automatem? Powinna byc opcja minimalizacji wyswietlanych informacji.

- twarde obicie na dzwiach gdzie spoczywa reka (brak pianki?)

- spod drzwi gdzie sa schowki - twarde plastiki - to jakosc Tipo, zenada przy cenie 250-300k PLN

- przyciski zamiast pokretel do klimatyzacji - ZLE, ewolucja w zla strone

- Dakota nadal jest gowniana, w dotyku to cerata i kolo prawdziwej skory to nie stalo, juz lepiej zostawic alcantare+sensatec (skaje) albo doplacic od razu do skory Merino. Po wejsciu do auta powinien byc zapach skorzanej tapicerki a byl zapach jakis mdly. Moze po jakims Colourlocku byloby lepiej.

- galka biegow gorsza niz w poprzednich generacjach (za mala, zle sie ja trzyma)

- HK slaby (moze jeszcze nie wygrzane glosniki albo nie ustawiony EQ dobrze), nie kosztuje na szczescie duzo ale jak ktos nie ma hopla na punkcie glosnej muzyki spokojnie mozna zostac przy HiFi

- majac 187cm wzrostu praktycznie dotykalem podsufitki z tylu siedzac za soba



Pomimo drobnych wad auto bardzo mi przypadlo do gustu i jest DUZYM krokiem naprzod w porownaniu do F30 i jednoczesnie powraca do najlepszych cech za ktore ludzie lubili jezdzic E90. Widac ze firma wziela na klate slowa krytyki po ostatniej generacji 3-er jezeli chodzi o radosc z jazdy. G20>E90>F30


W PL value wydaje sie kupno 320i w mpakiecie z kilkoma niezbednymi bajerami (hifi, navi, HU; olac lasery, gadzety, virtual cockpit, wszystkich asystentow, Dakote itp) - i modlic sie zeby 320i tak jak w F30 chipowalo sie pozniej na 300HP - katalogowo powinno wyjsc w okolicach 200-220k PLN, po rabacie ponizej 200k - wtedy wydaje sie dobra propozycja. Wiecej to auto imho nie warte, okolice 250-300k to juz nie ta klasa.

Edytowane przez adamjttk

.

Opublikowano

Czyli podobne odczucia. Super fotel,pieknie ozdobione nicia,ale niestety jakosc zenujaca "skory". Tlumacza ze to wersje przedprodukcyjne . Moze chlopaki z

auto detailing cos zrobia.?'


Druga sprawa to mogli sie szarpnac na 10-20euro i wylozyc kieszenie w drzwiach miekkim material

cocpikt wg mnie za duzy chaos. I po kilku dniach zabawy znudzi sie

Auto o klase wyzsze niz poprzednik.Bedzie na 100% hit sprzedazy.

Opublikowano

Widzialem ranking tuv 2018r jesli chodzi o awaryjnosc samochod np 2-3 letnich. Bmw 3 bylo

na 80 miejscu :0. W nowej g20 jest juz nowy silnik b48? rzeczywiscie te silniki wczesniejsze byly tak awaryjme ?

Opublikowano

Raz piszesz tak:

mialem bezposrednie porownanie 3 generacji trojek - E90 318d, F30 330e i G20 320xd, wszystkie auta z m-pakietem i zawieszeniem sportowym (w F i G adaptacyjne i kola 19" RFT, w E90 18")

 

A potem tak:

 

F30 pod tym wzgledem to kupa, kilka razy probowalem kupic to auto i nie moge sie przemoc wlasnie za ta sztucznosc, brak feedbacku, za luzna kierownice, gumowe prowadzenie.

 

Zapewne nie testowałeś w F30 adaptacyjnego zawieszenie/czy tam sportowego. F30 nie jest gumowe, po po przestawieniu w tryb sport

kierownica staje się twardsza, im bardziej dynamiczna jazda tym skręcanie kierownicą jest oporniejsze. Wystarczy pare razy but i machnięcie kierownicą..

Wykonuje darmową fotografię samochodów - PROFESJONALNA.

Dla forumowiczów na terenie Wrocławia. Portfolio. +



http://i.epvpimg.com/guXaeab.png


Zlecę import samochodów z USA/JAPONIA


Kupię:

- Boczek tylnych prawych drzwi F30 wersja Harman/Kardon

- Listwy hexagon wnętrza

Opublikowano
Widzialem ranking tuv 2018r jesli chodzi o awaryjnosc samochod np 2-3 letnich. Bmw 3 bylo

na 80 miejscu :0. W nowej g20 jest juz nowy silnik b48? rzeczywiscie te silniki wczesniejsze byly tak awaryjme ?



W F30 do 07/2015 był silnik N20/N26, który ma swoje słabe strony (pompa oleju), po LCI czyli od 07/2015 jest już B48 który póki co ma dobre opinie.

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Opublikowano

a973c2e65d07095e.jpg

 

Czyli to tak wygląda brązowa skóra, dość rzadko spotykana. W sumie jest całkiem dobrze, mniej razi po oczach niż ta toffi :)

icon3.png G30 530i xDrive

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

F30 pod tym wzgledem to kupa, kilka razy probowalem kupic to auto i nie moge sie przemoc wlasnie za ta sztucznosc, brak feedbacku, za luzna kierownice, gumowe prowadzenie.

 

Zapewne nie testowałeś w F30 adaptacyjnego zawieszenie/czy tam sportowego. F30 nie jest gumowe, po po przestawieniu w tryb sport

kierownica staje się twardsza, im bardziej dynamiczna jazda tym skręcanie kierownicą jest oporniejsze. Wystarczy pare razy but i machnięcie kierownicą..

 

Ostatnie kilka lat jezdzilem/jezdze F20 116i (zawieszenie sportowe 704) i F10 530d z AD i EDC

Oba te auta nadaja sie do jazdy jedynie w trybie sport (mowie o przyjemnosci z prowadzenia BMW) i nawet wtedy nie maja startu do prowadzenia starej E90/E60.


Przekladnia kierownicza ZF z lat 2011-2018, z elektrycznym silownikiem, nie dosc ze jest awaryjna (w obu autach), przez LCI modelu - 8 lat - bylo jej chyba z 8 czy 9 wersji i do tego jest "mdla" - nijak ma sie do hydraulicznych przekladni z serii E90/E60. Przeklada sie to bezposrednio na czucie auta, informacje zwrotne i przyjemnosc z jazdy RWD.


W kazdym BMW serii F pierwsze co robie po wejsciu do auta to zmieniam nastawy na sportowe bo inaczej odczucia sa takie jakbym jezdzil jakims Fordem czy Audi. F30 to najgorzej prowadzaca sie trojka ever i nie jest to moja subiektywna opinia a fakt podkreslany przez tysiace uzytkownikow czy dziennikarzy motoryzacyjnych.

X razy przymierzalem sie do zakupu tego modelu i x razy mnie odrzucalo (pomimo tego ze ma mnostwo innych zalet w porownaniu do E90 - szczegolnie automat i turbodoladowane silniki).


Nawet przy zawieszeniu sportowym, 19" kolach RFT czy wymianie sprezyn na Eibachy prowadzenie jest po prostu slabe, sztuczne, gumowe, kierownica jest luzna, jej opor za slaby i nie daje polowy informacji zwrotnych jakie dawalo E90.


G20 to duzy krok naprzod jesli chodzi o maglownice, nastawy zawieszenia i radosc z prowadzenia!

Nawet jezeli nie 100% tego co bylo w E90 to baaardzo blisko i jak dla mnie w zupelnosci wystarczajaco (w przeciwienstwie do F30).

.

Opublikowano

fakt podkreslany przez tysiace uzytkownikow czy dziennikarzy motoryzacyjnych

 



Nie będę bronił ,aż tak mocno F30, bo sam miałem podobne odczucia w trybie komfort, ale uważam że prowadzi się okej przy odpowiednim wyposażeniu

i "mocy silnika".. Wystarczy tryb sport.. Przecież tam możesz mieć takie opory kierownicy jak w E46, bo układ się zmienia staja się bardziej oporny przy dynamicznej jeździe i jest bardziej dokładny. Mam wrażenie, że piszemy o czymś zupełnie innym, a ty porównujesz na siłę wszystko do F20.

Wydaje mi się, że zbyt negatywnie podszedłeś do tego modelu.


Inaczej będzie brzmieć opinia czy recenzja właściciela golasa F30 318d, a inaczej fulla F30 340i. Proste.


Wydaje mi się, że najlepsze recenzje i opinie jaki dany model prowadzi się pochodzą od właścicieli tych aut na forum, a

nie od pracownika danej firmy który dostał samochód jako służbowy w wersji 318d golas edidtion. :8)

Wykonuje darmową fotografię samochodów - PROFESJONALNA.

Dla forumowiczów na terenie Wrocławia. Portfolio. +



http://i.epvpimg.com/guXaeab.png


Zlecę import samochodów z USA/JAPONIA


Kupię:

- Boczek tylnych prawych drzwi F30 wersja Harman/Kardon

- Listwy hexagon wnętrza

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie będę bronił ,aż tak mocno F30, bo sam miałem podobne odczucia w trybie komfort, ale uważam że prowadzi się okej przy odpowiednim wyposażeniu

i "mocy silnika"..

 

Kolego a co ma wyposazenie czy moc silnika do prowadzenia czy informacji zwrotnych czy ogolnej frajdy z pokonywania zakretow?

W F10 mam 300 HP, softclose, nightvision, webasto, AD, zestaw dvd wbudowany w zaglowki i bog wie co jeszcze.

Czy to sprawia ze auto ma lepsze prowadzenie od dowolnego 15 letniego golasa E60 520d? Nie, nie ma. Prowadzi sie jak amfibia a nie jak zwinne auto. Tylko o tym mowie. Auto "fajne" a prowadzi sie slabo albo bardzo slabo.

 

Wystarczy tryb sport.. Przecież tam możesz mieć takie opory kierownicy jak w E46, bo układ się zmienia staja się bardziej oporny przy dynamicznej jeździe i jest bardziej dokładny. Mam wrażenie, że piszemy o czymś zupełnie innym, a ty porównujesz na siłę wszystko do F20.

 

Jezdziles kiedys E46? :)

Jezeli mowisz ze w F30 uklad kierowniczy jest bardziej dokladny to :norty: :duh:

Ostatnim przymiotnikiem jakim okreslilbym uklad kierowniczy F30 byloby "dokladny" :D

 

Inaczej będzie brzmieć opinia czy recenzja właściciela golasa F30 318d, a inaczej fulla F30 340i. Proste.

Wydaje mi się, że najlepsze recenzje i opinie jaki dany model prowadzi się pochodzą od właścicieli tych aut na forum, a

nie od pracownika danej firmy który dostał samochód jako służbowy w wersji 318d golas edidtion. :8)

 

Opinia o F30 z R6 i wyposazonym na max moze byc oczywiscie skrajnie pozytywna, 50 letnia dentystka czy prawnik powiedza ze to cudowne auta bez wad bo latwo sie kreci kolkiem na parkingu jednym palcem albo dlatego ze maja automatyczny bagaznik. Natomiast ktos kto lubi "frajde" z jazdy powie ze 20 letnie 328i E46 czy 10 letnie 330i E90 prowadzi sie sporo lepiej i ja mu przyznam racje.


Niewazne, nie prowadze vendetty na F30, dla mnie prowadzi sie slabo i tyle a G20 prowadzi sie duzo lepiej.

(natomiast zgadzam sie z toba oczywiscie ze lepiej jezdzic grubym F30 335i niz chudym F30 318d bo chociaz robiloby soczyste brum brum a nie kle kle a i dla oka wnetrze milsze, ja natomiast zupelnie nie o tym :P)

.

Opublikowano

Wniosek z tego taki, że w f3x, żeby mieć frajdę z jazdy trzeba mieć najmocniejszą (340i) i najbogatszą wersję wyposażenia. W e9x wystarcza zwykły golas 316i z silnikiem 1.6, aby było lepiej :) Nie mówiąc już o mocniejszych opcjach.


Jeździłem e90 316i LCI (auto zastępcze) - układ kierowniczy mistrzostwo świata.

www.kancelariaturowski.pl
Opublikowano

Panowie jak chcecie poczytać moje wypociny z porównania ALPINY D3 F31 z xdrive do E91 LCI 330d z elektrycznym wspomaganiem to proszę:

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=354444

Ponieważ przez 5 lat jeździłem e46 a teraz podobnym jeździ mój syn takze mam swoje zdanie, choc po dzisiejszej rozmowie chyba wieczorem przejadę się e46 jeszcze raz.

Po co?

Po to aby sprawdzic czy maglownica jest lepsza w e46 czy alpinie D3 2015 ;).

Bo że w e90 jest 3x lepsza to oczywiste.


Druga sprawa to pamiętajcie że F31 ma 2 rózne układy kierownicze - sportowy i zwykły - całkiem inaczej pracują.

Ten sportowy był 9 razy modernizowany co także może wprowadzać rozbieżności.


Powyzej takze pisałem co dla mnie zanczy dobre prowadzenie - bo to nie tylko precyzyjny układ kierowniczy a mianowicie:

1sze wywazenie auta i stabilnośc w zakręcie - i to kazde BMW ma od lat, tu widzę postęp z generacji na generację nawet w f31 - aczkolwiek zastanawiam sie czy nie powoduja tego coraz szersze opony - miałem 205 w 46, 225 w e90 i 245 w f31.

F31 z powodu szerszych opon gorzej jeździ po koleinach.


2gie to informacje z drogi przenoszone na kierownicę, cóz z tego że auto jest dobrze wyważone skoro nie mozemy tego wykorzystać. Bo jestesmy Operatorem samochodu a nie kierowcą - gumowa maglownica która gubi informacje.

Doprecyzuję że w e91 mogłeś wyczuć kiedy przód zaczyna uciekać zanim to sie stało. Dobrze wiedziałeś jak pracuje opona. W f31 nie ma tych informacji - poprostu "ZERO" w pewneym momencie przód zaczyna uciekać i trzeba gazu odpuszczać - tak nie było chyba w żadnej trójce do tej pory.


3cie to jazda na wprost i brak luzu przy pozycji zero, lekki opór, dzięki temu mamy wrazenie że auto jedzie do przodu jak po sznurku a my ciągle mamy banana na twarzy - nie tylko w zakręcie.

Oczyiwsie w F31 luzu nie ma, ale jest tak lekko, nawet na SPORcie że przy prędkosciach do 120km/h nie czujesz wogóle auta.

Powyzej 120km/h jest sporo lepiej. I jak ktos jeździł F31 po ekspresówce moze powiedzieć że auto super sie prowadzi.


Odnosnie wersji wyposażenia też mogą być różnice w reszcie wyposazenia takiego jak stabilizatory czy rozpórki.

Spręzyny sa dobierane pod mase auta która zalezy od silnika i wyposażenia.

Np Alpina ma te elementy zmodyfikowane - tylne sprężyny w standardzie są eibacha.

Opublikowano

Też jeździłem F30, G20, Kią Stinger oraz Alfą Giulią w niewielkich odstępach czasowych.


Jako ostatnie wymieniłbym F30, które było wyraźnie przestarzałe w środku i prowadziło się najsłabiej.


Kia Stinger jeżdziła lepiej, ale jej automat jest w porównaniu do ZF trochę wolny, a zawieszenie nieprzyjemnie sztywne (w G20 i Giulii dużo lepszy komfort). Plus za wentylowane fotele, którego w "Trójce" i Alfie nie ma. Na minus słaba polityka rabatowa. Kia daje na auta ze stoku 3-4% rabatu i jeszcze każe się po rękach całować :duh:


Giulia prowadzi się zdecydowanie najlepiej w klasie i nawet G20 nie ma tej lekkości i tak ostrego układu kierowniczego (który jednak niektórym może przeszkadzać!). Zawieszenie też jest najlepsze w klasie (jeździłem G20 z pasywnym sportowym zawiasem). Niestety, Alfa nie jest zbyt atrakcyjna cenowo względem Stingera i G20, dealerzy nie są skorzy do rabatowania auta, a standardowe wyposażenie jest bardzo słabe. Jakość wnętrza również odstaje od wyżej wymienionych rywali (może poza F30). Jeśli komuś nie zależy na znaczku i nie przeszkadza mu jakość wnętrza, a priorytetem jest prowadzenie to Giulia będzie najlepszeym wyborem. Naprawdę, to auto jeździ prawie jak czterodrzwiowe Porsche Cayman za pół ceny! Szkoda, że trzeba kombinować z wyłączaniem ESP :nienie:


G20 jest w 80% tak dobry w prowadzeniu, jak Alfa, a jednocześnie dużo lepiej wykonany wewnątrz, z większą ilością opcji i gadżetów przy porównywalnej cenie. Ma znacznie szersze zaplecze dealerskie i ASO, dzięki czemu nie będzie takich akcji jak w AR, gdzie ludzie biorący w leasingu Veloce za 250 tysięcy jeżdżą zastępczymi Fiatami Doblo/Tipo, bo nie ma innych aut ;)

Sprawia wrażenie bardziej cywilizowanego i dojrzalszego. Dla przeciętnego użytkownika będzie to najlepsze auto w klasie. Dodatkowo, w przeciwieństwie do Giulii, można wyłączyć ESP :mrgreen:


Zapomniałem, że byłem jeszcze na jeździe próbnej Peugeotem 508, ale to auto poza stylistyką to mizeria. Skrzynia jest dość wolna (chociaż zmiana biegów jest bardzo płynna), układ kierowniczy bardzo sztuczny, aktywne zawieszenie nie robi wrażenia. Przy 140 km/h w aucie jest O WIELE głośniej, niż w mojej Lagunie GT z roku 2009! Auto nawet w opcji nie ma wentylacji foteli ani nawet podgrzewania kierownicy. + rabaty 5% i tylko na firmę. Ogólnie bardzo słabo, pozostaje czekać na 3-latki za pół ceny ;)

Z koncernu PSA warto zwrócić uwagę na DS7 Crossback w pakiecie Performance, bo wtedy całe wnętrze jest w alcantarze. Jak na SUVA za 180 tysięcy złotych wygląda to bajecznie :norty:


Dla kierowcy:

Giulia > G20 > Stinger/A4/W205 > F30


Dla kowalskiego:

G20 >A4/W205/Stinger > Giulia > F30


Z kupnem wstrzymuję się do lata i będzie albo używana Giulia (zobaczymy, jakie będą ceny poleasingowych, jest kilka w okolicach 80 tysiecy netto, ale totalne golasy) albo 320i z kilkoma opcjami, ale potrzebuję rabatu 20-25%, aby zmiescić się w okolicach 150 tysięcy.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Jeśli komuś nie zależy na znaczku i nie przeszkadza mu jakość wnętrza, a priorytetem jest prowadzenie to Giulia

Przecież Alfa Romeo to nie Opel czy Ford :D

Sam Clarkson wspominał, że każdy petrolhead musi mieć chociaż jedną Alfę w życiu, bo tyle pasji i serca w te auta włożono.

Opublikowano

A mnie znowu lepiej się jeździ Alpiną niż Kia Stingerem.

Choć osiągi podobne.

Coraz bardziej jestem ciekaw G20.

Opublikowano

Tę pasję i serce czuć w Giulii bardzo. Po kilku minutach za kierownicą zrozumiałem o co w tym aucie chodzi. Nawet z awaryjnością nie jest źle. Jestem obecny na forum alfaholików i problemów jest naprawdę mało, głównie jakieś małe software'owe poprawki.

Oczywiście AR nie jest tak wszechstronna i starannie przemyślana, jak G20, ale jeździ pięknie! BMW jednak odrobiło pracę domową i G20 naprawdę mocno się poprawiła, a przy tym jest dużo bardziej przyjazna dla casuali, a to oni, a nie petrolheady kupują najwięcej tych aut.

Zobaczymy, co będzie z następną serią 2, bo może być jeszcze lepiej :norty:

Opublikowano

Witam.

Zastanawiam się nad kupne g20 330i tylko ie wiem czy czekać aż pojawi się xdrive.

Byłem w salonie w sobotę ale z obsługi był kierownik salonu i nie był do końca wiedział co i jak.

Mam da pytania.

W przy wyborze M sport można zrezygnować ze sportowego zawieszenia i wybrać standardowe bo taką uzyskałam odpowiedz ale w konfiguratorze nie ma takiej możliwości.

Czy wybierając pakiet M Sport z automatu ma się czarną nerkę bo są też na na zdjęciach z nerkami ze srebrną obwódką.

Pozdrawiam

Opublikowano

Nie mozesz zrezygnowac z zawiasow. Mozesz dobrac adaptacyjne.

Nera to element dodatkowy. 700-800zl orgi. 200-300 zamiennik. Lub okleic.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.