Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Szkoda, że skupił się praktycznie tylko na zawieszeniu. Szyby akustyczne, lepiej wyciszone auto ale ktoś zapomniał o nadkolach ;) Może w LCI poprawią.
  • Odpowiedzi 1,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Czy ktoś wie co oznaczają u dealera te żółte lub zielone okrągłe znaczniki pod lusterkiem?


Byłem obejrzeć samochód w garażu u dealera, jeszcze samochód nie wyjechał, a już miał rysę na dachu... Mówią, że przed wydaniem wypolerują... Trochę siara.


20190311-160403.jpg

Opublikowano
Mnie najbardziej martwi brak runflat w standardzie. Wczoraj dzwoniłem do dealera - dopłata 3900 PLN. W porównaniu do e90 i f30 to patologia, bo można oszczędzać na xenonach, laserach, grzanych stołkach, ale brak w standardzie elementu bezpieczeństwa, który występuje w tańszych autach to dyskredytacja marki.
***** ***
Opublikowano

mnie nie martwi. osobiscie nie lubie tych opon i jestem zadowolony ze sa "normalne"


kapcia lapie raz na 8-10 lat wiec nie ma problemu

Opublikowano
mnie nie martwi. osobiscie nie lubie tych opon i jestem zadowolony ze sa "normalne"


kapcia lapie raz na 8-10 lat wiec nie ma problemu

 

Ale jak się złapie kapcia przy 160km/h to następnego można już niedożyć

***** ***
Opublikowano
Co raz lepiej. Najpierw bez zapasu, potem bez dojazdówki, teraz bez run flat. Generacja H będzie pewnie bez zestawu naprawczego. A ty kierowco nie bój się gumę łapiesz raz na 10 lat. Postoisz w polu. Te auta się kiedyś zestarzeją. Za 8-10 lat zainteresowanie assistance zmaleje dla wieku takiego samochodu i co mam wtedy zrobić? Q.rwa gość, który w Monachium akceptuje te zmiany powinien zostać przybity do krzyża. Podobnie jak za usunięcie we wszystkich benzynach bagnetu na olej.
www.kancelariaturowski.pl
Opublikowano
To jeszcze lepiej. Nie wiedziałem, bo jeżdżę benzyną. Co komu szkodzi bagnet. Audi/Mercedes/Volvo/Lexus też usuwają zapasy i bagnety?
www.kancelariaturowski.pl
Opublikowano
Niektóre mercedesy od w211 już nie miały. Problem z f30 jest taki że pewnego pięknego razu czujnik mi przekładał o pół litra pomiędzy pomiarami zrobionymi w przeciągu pół godziny
***** ***
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Ale w f30 n47 też nie ma bagnetu i to od początku produkcji :mad2:

Zarówno silniki N47 jak i B47 miały i mają bagnet oleju.

Z początku produkcji 2014r. N47 Nr.9 i 14- https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=8B52-EUR-12-2014-F30N-BMW-320d&diagId=11_4573

Z końca produkcji 2018r. B47 Nr.16 - https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=8C51-EUR-09-2018-F30N-BMW-320d&diagId=11_5646

https://allegro.pl/oferta/bmw-f10-f30-f20-2-0d-bagnet-oleju-miarka-n47-b47-7477816564

Użytkujesz F30 i nie wiesz że masz bagnet :oops:

Edytowane przez Andrzej62
Opublikowano

To jeszcze lepiej. Nie wiedziałem, bo jeżdżę benzyną. Co komu szkodzi bagnet. Audi/Mercedes/Volvo/Lexus też usuwają zapasy i bagnety?

 

W Audi 2.0 tfsi od jakiegoś czasu nie ma bagnetu, jest tylko zaślepka, w wielu wypadkach ludzie kupują bagnety serwisowe, natomiast u mnie w F31 jest bagnet, co sobie cenię , bo często jest tak że odczyt z komp jest niedokładny.

p44ahXld_o.jpg
Opublikowano
Wracając do filmy Pertyna: czy faktycznie jest tak, że obecnie 20d (czyli w tym przypadku 320d) ma 2 turbosprężarki? Do niedawna była to domena 25d. Jeżeli tak jest to pytanie nr2 czy dotyczy to tylko nowej serii 3 czy również pozostałych modeli z tym silnikiem.
Opublikowano
Wracając do filmy Pertyna: czy faktycznie jest tak, że obecnie 20d (czyli w tym przypadku 320d) ma 2 turbosprężarki? Do niedawna była to domena 25d. Jeżeli tak jest to pytanie nr2 czy dotyczy to tylko nowej serii 3 czy również pozostałych modeli z tym silnikiem.

Tak, faktycznie tak jest. Sam byłem zdziwiony, ale realoem rozwiewa watpliwości.

Silnik ma oznaczenie B47D20B, występuje na tę chwilę w tych modelach:

3' G20   (10/2017 — 12/2018)

5' G30   (10/2017 — 12/2018)

5' G31   (10/2017 — 12/2018)

6' G32 GT   (10/2017 — 12/2018)


Jedna z turbin zintegrowana jest z kolektorem wydechowym:

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=5V71-EUR-12-2018-G20-BMW-320dX&diagId=11_7700


A druga jest elementem samodzielnym:

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=5V71-EUR-12-2018-G20-BMW-320dX&diagId=11_7701


Ciekawe czy ma to taki potencjał jak 25d

Opublikowano
Pytanie czy w G01 też jest ten sam silnik, podstawowe parametry niby identyczne

 

U mnie też jest B47, 190km, 400nm pewnie potencjał większy do wirusaz tym nowym osprzętem.

Opublikowano

Ale w f30 n47 też nie ma bagnetu i to od początku produkcji :mad2:

Zarówno silniki N47 jak i B47 miały i mają bagnet oleju.

Z początku produkcji 2014r. N47 Nr.9 i 14- https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=8B52-EUR-12-2014-F30N-BMW-320d&diagId=11_4573

Z końca produkcji 2018r. B47 Nr.16 - https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=8C51-EUR-09-2018-F30N-BMW-320d&diagId=11_5646

https://allegro.pl/oferta/bmw-f10-f30-f20-2-0d-bagnet-oleju-miarka-n47-b47-7477816564

Użytkujesz F30 i nie wiesz że masz bagnet :oops:

Ooo jest rzeczywiście :D

W instrukcji jest jasno napisane, że poziom oleju kontroluje się elektronicznie, a bagnet jest nieoznaczony i w dość nietypowym miejscu, więc nie szukałem :cool2:

***** ***
Opublikowano

Jestem już po drugiej jeździe G20 320d xDrive.

Generalnie autem jestem zachwycony.


Starałem się zwrócić uwagę na dwa główne mankamenty, które dało się zauważyć w komentarzach: zamykanie drzwi oraz grubość kierownicy. Z zamykaniem drzwi problemu nie było, tylne nawet wydają się być cięższe, natomiast jeśli chodzi o kierownicę, to dziś już jechało mi się świetnie, choć czuć, że kiera jest odrobinę grubsza niż moja w E90.

Samo prowadzenie jest wyborne, niesamowicie czuć samochód, choć pewnie jest to zasługą pakietu sportowego i takiegoż zawieszenia. Aczkolwiek przychodząc z dość sztywnego E90, gdyby mi nikt nie powiedział jaki zawias jest w G20, to bym w życiu nie powiedział, że tu jest zawieszenie sportowe. Komfort w moim odczuciu był dobry, aż jestem ciekaw o ile lepiej jest na standardowym zawiasie. Reakcja na ruchy kierownicą znakomita. Raz wszedłem w zakręt przy wyższej prędkości (dosyć długi łuk), gdzie wiedziałem, że w E90 miałbym lekki przechył nadwozia. Tutaj? W zasadzie nic. G20 równo i stabilnie przejechała przez zakręt.


Co nowego zauważyłem to Headup Display. Wyświetla także podgląd skrzyżowań oprócz samej prędkości, świetnie to wygląda. Kolor wskazania prędkości zmienia się na czerwony, gdy jedziemy ponad limit, czyli na 50tce od 51 i dalej świeci się na czerwono.

Nawigacja już działa, dostali kody. Super czytelna, pokazuje korki, jest polska spikerka mówiąca gdzie należy skręcić, acz jej głos nie był jakiś szczególnie ujmujący.

Obsługa gestami w tym egzemplarzu była niedostępna i stwierdzam, że to jest zbędny bajer, nikomu się nie będzie chciało tego robić, pewnie podobnie będzie z tymi "Hey BMW", choć tego nie testowałem (wymagana by była zmiana na j. angielski, ostatnim razem to nie zadziałało).


Chciałem sprawdzić autonomiczną jazdę, ale coś tam chyba nie zczytał pasów, przez chwilę się utrzymywał, ale potem jakoś nagle za blisko zaczął lecieć na barierki, więc wolałem nie ufać za bardzo. Natomiast asystent pasa ruchu działa, jak lekko odbiłem na środek (byłem na prawym pasie), to skorygował mnie w prawo. Nie było to jakoś super agresywne szarpnięcie. Natomiast gdy innym razem omijałem koleiny i przytuliłem się do środka jezdni, to zostałem skierowany na prawo, gdzie dodatkowo wpadłem w koleiny i wtedy już poczułem sporo więcej na kierownicy, takie rzeczy trzeba mieć na uwadze.


Skrzynia działa świetnie, dosłownie ze 2-3 razy zdarzył się moment, że silnik tak jakby musiał podpompować turbo i dopiero ruszył, ale trwało to dosłownie ułamek sekundy. Zasadniczo za każdym razem za wciśnięciem pedału gazu następowała natychmiastowa reakcja w postaci zdecydowanego ciągu do przodu. Parę razy odczułem redukcję skrzyni z 3 na 2 oraz z 2 na 1, ale bardzo delikatnie. Byłem zdziwiony, że podczas jazdy pod górkę (lekkie nachylenie) przy prędkości jakoś 65-70 km/h wpięty był już 7my bieg :shock:


Przed jazdą spalanie było na poziomie 8.9 (nie pamiętam czy przebieg to był 560 czy 5600 km), po mojej jeździe ok. 20-25 km spadło do 8.6, start stop dość często się załączał.


Kierunkowskaz poprawiony względem E90, gdzie był taki joystick, który zostawał w miejscu. To jest klasyczna, miękko działająca manetka, gdzie tak czy siak lekkie dotknięcie w górę powoduje włączenie się kierunku trzykrotnie.


Ogólnie jazda tym autem była bardzo relaksująca, miła i przyjemna, można naprawdę odpocząć.



Moje przemyślenia po jazdach względem moich wyobrażeń przed:

- zegary są fajne i naprawdę da się z nimi żyć :)

- prowadzenie jest znakomite

- przestronność świetna

- obsługa gestami wygląda jak fajny bajer, natomiast prawdopodobnie nie jest warta swojej ceny (zbyt rzadko będzie się tego używało)

- pakiet sportowy również raczej nie będzie wart swojej ceny, moim zdaniem lepiej postawić na komfort (nie wiem jednak czy można wziąć M-pakiet z normalnym zawieszeniem, ale nawet jeśli nie, to mamy zaoszczędzone pieniądze)

- w związku z powyższym: prawdopodobnie zwykła konfiguracja wystarczy i nie wiem czy jest sens dopłacać do zawieszenia adaptacyjnego, szczególnie jeśli auto będzie jeździło głównie po mieście

- z tegoż samego powodu jazdy po mieście nie wiem czy ma sens dopłacać blisko 6000 zł do szpery

- felga 19" wydaje się być optymalnym kompromisem super wygląd + bardzo dobry komfort jazdy

- jestem audiofilem, ale po rozmowie ze sprzedawcami nie wiadomo czy dopłata do topowego Harman Kardon ma sens, ponoć na zwykłym radio i zwykłych utworach różnicę ciężko będzie wychwycić. Trzeba by było być uzbrojonym w muzykę w formacie bezstratnym (np. FLAC)

- Asystent parkowania jest wart swojej ceny!

- pełna elektryka foteli jest raczej niepotrzebna, jeśli głównie jeździ jeden kierowca (+manualne fotele da się posadzić nieco niżej)

- światła laserowe w życiu nie są warte swojej ceny, szkoda kasy. W standardzie są ledy, dokupić do nich można funkcję adaptacji - to myślę, że jest przydatne



Jak dla mnie auto jest rewelacyjne i w mojej ocenie warte zakupu. Dalej to już kwestia dogadania odpowiedniej oferty i warunków finansowania.


 

Wracając do filmy Pertyna: czy faktycznie jest tak, że obecnie 20d (czyli w tym przypadku 320d) ma 2 turbosprężarki? Do niedawna była to domena 25d. Jeżeli tak jest to pytanie nr2 czy dotyczy to tylko nowej serii 3 czy również pozostałych modeli z tym silnikiem.

 

Powiedziałem dziś o tym sprzedawcy podczas jazdy, ten był zdziwiony, bo myślał, że jest tylko jedna, a dwie to tylko w 25d :D Uświadomiłem go o tym, powiedział, że doczyta i się upewni :D

icon3.png G30 530i xDrive

Opublikowano

- pakiet sportowy również raczej nie będzie wart swojej ceny, moim zdaniem lepiej postawić na komfort (nie wiem jednak czy można wziąć M-pakiet z normalnym zawieszeniem, ale nawet jeśli nie, to mamy zaoszczędzone pieniądze)

 

Tak, przy konfiguracji była możliwość zrezygnowania z niższego zawieszenia.

 

Nawigacja już działa, dostali kody.

 

W związku z powyższym, czy ktoś już dostał zaproszenie na odbiór samochodu? U mnie dealer milczy póki co.

Opublikowano
Start stop dość często się załączał.

Jak jest z start/stop?

Pytam bo u mnie w F31 (320d) trzęsie się samochód przy starcie, co mnie okropnie irytuje. Z resztą generalnie nie jestem fanem start/stop.

Jest bardziej delikatnie w G20?

Wiem, że Ty masz E90 więc nie jesteś w stanie porównać 1:1 ale może ktoś kto śmiga na co dzień F30 i korzysta z start/stop się wypowie. :wink:

BMW F31 320d ED (N47T) - Mobil 1 ESP 5W-30 + AR9200

BMW F20 118d (B47) - MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W-30

Opublikowano
- światła laserowe w życiu nie są warte swojej ceny, szkoda kasy. W standardzie są ledy, dokupić do nich można funkcję adaptacji - to myślę, że jest przydatne

 

Możesz rozwinąć? Jechałeś w nocy za miastem? Może na autostradzie?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

- pakiet sportowy również raczej nie będzie wart swojej ceny, moim zdaniem lepiej postawić na komfort (nie wiem jednak czy można wziąć M-pakiet z normalnym zawieszeniem, ale nawet jeśli nie, to mamy zaoszczędzone pieniądze)

 

Ten samochód jsk i f30 bez m paka wygląda jak Ogorek, tragicznie....

Dla mnie stały m zawias to podstawa...

Jak ktoc oczekuje komfortu to polecam serię 5,7, ska z pneumatyka...

male-bmw-2.png
Opublikowano (edytowane)
- światła laserowe w życiu nie są warte swojej ceny, szkoda kasy. W standardzie są ledy, dokupić do nich można funkcję adaptacji - to myślę, że jest przydatne

 

Możesz rozwinąć? Jechałeś w nocy za miastem? Może na autostradzie?

 

No właśnie też się zastanawiam bo opinia wydaje mi się na zasadzie "dla mnie nie mają sensu bo trzeba za nie płacić dodatkowo/ więcej", a z tego co czytam to jednak jest różnica in plus na korzyść laserów, dla mnie dobre światła to podstawa i kiedy przy konfiguracji F31 przez nieuwagę zamówiłem full ledy zamiast adaptacyjnych nie byłem zadowolony. Niestety zreflektowałem się za późno i wtedy nie mogłem już zmienić tej opcji, wracając do meritum poza rzekomym ogólnie pojętym lepszym świeceniem, w laserach moim zdaniem mamy jedyny akceptowalny kształt świateł do jazdy dziennej w G20, w ledach wygląda to po prostu słabo, dwie kreski pod światłami, co to ma być ? W nijaki sposób nie przypomina to nawet zmienionej formy" angel eyes" z f30 , w laserach natomiast ten kształt ma już jakiś charakter https://g20.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1569980 .

A przypomnę że rozmawiamy o nowym kształcie nadwozia auta, który dla wielu ma znaczenie ze względu na swój wygląd i atrakcyjność, której istotnym elementem są m.in ładnie wyglądające światła do jazdy dziennej, ja bynajmniej tak to widzę, jak konfiguruję auto to całość musi jako tako ze sobą współgrać.

 

Ten samochód jsk i f30 bez m paka wygląda jak Ogorek, tragicznie....Dla mnie stały m zawias to podstawa...Jak ktoc oczekuje komfortu to polecam serię 5,7, ska z pneumatyka...

 

Tu mam podobną opinię, generalnie autem jeszcze nie jeździłem a chciałbym chociażby dla porównania z moim obecnym, nie mniej jednak tak w teorii z wieloma opiniami kolegi @MatiKosa się niezbyt zgadzam, no ale wiadomo każdy ma rożne preferencje i potrzeby i nie wszyscy muszą się ze sobą zgadzać :wink:

Edytowane przez rabbit72
p44ahXld_o.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.