Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Moim zdaniem jesli chodzi o prowadzenie z wyłączeniem aut prawdziwie sportowych wygrywa M3 e92.

Nie chodzi mi o przełożenie na przekłodni, gdyz dla mnie jest to tylko dodatek.

Najwazniejsza dla mnie jest ilośc informacji przenoszona z drogi i opony na kierownice.

W M3 e92 wiesz co sie dzieje z przednia oponą i mozesz jeździć na granicy przyczepności.

Niestety M4 już taka nie jest - musisz trzymac zapas lub np na torze jeździć na pamięć.

Moim zdaniem lepiej prowadziło się moje stare E91 na Mpakietowym oryginalnym zawiasie, niz M4 kolegi.

Pomimo że M4 miało sporo szersze koła i w dany zakręt mozna było wjechać szybciej, to obydwoje stwierdzilismy ze w kombiaku dzięki temu ze czuć drogę jest więcej przyjemności.

Druga sprawa to jazda na wprost. Wszystkie nowe BMW którymi jeździłem przy małych prędkosciach mają zbyt lekko chodzącą kierownice w pozycji 0.

Nie ma luzu, ale nie ma także żadnego oporu!!!

Im szybciej jedziesz opór rośnie - w miare poprawnie robi sie po przekroczeniu 130 km/h.

W M3 E92 czy nawet E91, opór na pozycji 0 stopni jest dośc znaczny. Dzięki temu czujesz ze auto chce wyrywac do przodu i idealnie trzyma kierunek jazdy.

Aczkolwiek każdy pewnie inaczej odczuwa prowadzenie sie auta ;).


Co do Stingera, podałem tylko taki przykład który wyczytałem przypadkiem na naszym forum.

Kia nijak wpisuje sie w moja stilistykę i bym jej nie kupił nawet za 100tys.

Mam tylko problem bo bardzo podobają mi sie BMKi ( z nowym G20 włacznie - choc tylko z zewnatrz), a mam wrażenie że coraz gorzej jeźdzą.

Edytowane przez galczych
  • Odpowiedzi 1,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Masz dużo racji ale ja bym dopisał jako jeszcze lepiej prowadzące się auto 1M i ogólnie wszystkie E8X prowadzą się rewelacyjnie.

Już wszystkie serie F byly takie że na śliskiej drodze bałem się jechać szybciej kompletnie nie czuć auta. Obecnie mam F13 i bardzo fajny samochód ale prowadzenie jest tak tragiczne że nie chce nim jeździć kompletnie sztuczne i nie czuć co się dzieje z kołami. Można pokonywać zakrętych chyba nawet szybciej niż w c63 amg ale nie mam odwagi bo kompletnie nie wiadomo gdzie jest granica. Najlepiej wypada tryp comfort czy to f10 czy f13 a w przypadku M4 w comforcie jest już nawet ok ale do dobrze i tak brakuje.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Moim zdaniem jesli chodzi o prowadzenie z wyłączeniem aut prawdziwie sportowych wygrywa M3 e92.

Nie chodzi mi o przełożenie na przekłodni, gdyz dla mnie jest to tylko dodatek.

Najwazniejsza dla mnie jest ilośc informacji przenoszona z drogi i opony na kierownice.

W M3 e92 wiesz co sie dzieje z przednia oponą i mozesz jeździć na granicy przyczepności.

Niestety M4 już taka nie jest - musisz trzymac zapas lub np na torze jeździć na pamięć.

Moim zdaniem lepiej prowadziło się moje stare E91 na Mpakietowym oryginalnym zawiasie, niz M4 kolegi.

Pomimo że M4 miało sporo szersze koła i w dany zakręt mozna było wjechać szybciej, to obydwoje stwierdzilismy ze w kombiaku dzięki temu ze czuć drogę jest więcej przyjemności.

Druga sprawa to jazda na wprost. Wszystkie nowe BMW którymi jeździłem przy małych prędkosciach mają zbyt lekko chodzącą kierownice w pozycji 0.

Nie ma luzu, ale nie ma także żadnego oporu!!!

Im szybciej jedziesz opór rośnie - w miare poprawnie robi sie po przekroczeniu 130 km/h.

W M3 E92 czy nawet E91, opór na pozycji 0 stopni jest dośc znaczny. Dzięki temu czujesz ze auto chce wyrywac do przodu i idealnie trzyma kierunek jazdy.

Aczkolwiek każdy pewnie inaczej odczuwa prowadzenie sie auta ;).


Co do Stingera, podałem tylko taki przykład który wyczytałem przypadkiem na naszym forum.

Kia nijak wpisuje sie w moja stilistykę i bym jej nie kupił nawet za 100tys.

Mam tylko problem bo bardzo podobają mi sie BMKi ( z nowym G20 włacznie - choc tylko z zewnatrz), a mam wrażenie że coraz gorzej jeźdzą.

 

:cool2:


Ja zanim moje f31 zaczęło jeździć PRAWIE jak nieodżałowane e91 z m pakowym zawieszeniem i zmiennym układem kierowniczym, wymieniłem amory, sprężyny na sportowe, felgi na 19" i opony na RFT :) Teraz jest akceptowalnie, ale to nie poziom e91, choć pod względem komfortu jest lepiej. Jak g20 będzie takim laczkiem jak f30 seryjne to podziękuję.

Opublikowano

Jakos w C43 AMG nie odczuwam złego czucia drogi.

 

To z F30 też byłbyś zadowolony :cool2:

kupię 540i E39 po lifcie, sedan
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To może czas zmienić markę na Mercedesa.

Jakos w C43 AMG nie odczuwam złego czucia drogi.



Jeździłem ostatnio Audi A4 2016 rok, prowadzenie dramat.

 

Jeździłem Twoim c43amg, jeździ fajnie. Pamiętajcie, ze jednak większość klientów oczekuje komfortu niż sportu i czucia auta...Nawet obecna 911 jest komfortowa na swój sposób:)

Opublikowano

Ja powiem wam że po 11 latach z BMW, gdzie przesiadka z pasaata na E46 i potem na E91 zawsze była in plus, nawet w najskrytszych planach nie myslałem o zmianie marki.

Poprostu nie było opcji aby co innego testować. Dziś wiem ze to był błąd.

Poniewaz nie dawno kupiłem F31 na 2 letni leasing to i tak potestuje inne marki.

Mój dobry kolega który sporo testował powiedział ze nie bedzie całosciowo lepszego auta.

Ponoc zawsze bedzie cos za cos.

Kazdy oczekuje czegos innego. Ja to dziwny jestem i dla mnie róznego rodzaju X-y to nie sa BMK-i.

Modelami z Xdrive gorzej mi sie jeździ a inni nie widzą róznicy.

Ale to watek o G20 więc od niej zaczne, tylko pewnie bedzie problem z Mpakietowym zawieszeniem znaleźć.

Opublikowano

Chyba nie.

Jezdzilem 430i to była lipa.

Dużo lepsze jest Alfa Stelvio.

 

Pytanie czy było na Mapkietowym lub jeszcze lepiej, sportowym zawieszeniu?

Bo jesli demo to z doswiadczenia wiem że na zwykłym lub adaptacyjnym, czyli dla kogos co nie przykłada uwagi do prowadzenia.

Testowałem takie.

Dlatego kupiłem w wersji Alpiny przede wszystkim ze względu na jej lepsze zawieszenie i własciwosci jezdne.

Jak wiele osób tu pisało, albo comfort, albo właściwosci jezdne.

Dla mnie w tej materii nie ma kompromisów, bo właściwosci jezdne to także bezpieczeństwo.

Ale pomimo stylistyki wewnetrznej, podane AMG wypróbuje na pewno.

Znowu do Alfy chyba sie nie przekonam, ale słyszałem ze to fajne auto.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Jak słusznie wcześniej zauważono, BMW poszło w stronę komfortu.

Wiekszosc chyba tego oczekuje.

Niestety BMW przestaje się wyróżniać na tle innych marek.

Szczerze najlepiej prowadzące się auto (nie liczę Porsche czy innych stricte sportowych marek) jakim jeździłem i dalej mam to:

E93, m pakiet, Active steering.

Super bezposrednie prowadzenie, zero nerwowości, zakręty odpowiednio ważą w kierownicy.

Jak czytałem w dziale G30, problemy z prowadzeniem to ręce opadają.

Swoim E93 miałem nawet fotkę, przejechane 100 km że srednia prędkością wg komputera 200km/h.

Czyli cały czas bezstresowe jechanie 200+.


Dlatego jestem ciekaw co wyjdzie z G20.

Opublikowano
To może czas zmienić markę na Mercedesa.

Jakos w C43 AMG nie odczuwam złego czucia drogi.



Jeździłem ostatnio Audi A4 2016 rok, prowadzenie dramat.

 

Czy C43 nie jest za twarde do codziennej jazdy? Widzisz korzyści z tego, że tam nie ma RunFlatów?

Opublikowano
Jak słusznie wcześniej zauważono, BMW poszło w stronę komfortu.

Wiekszosc chyba tego oczekuje.

Niestety BMW przestaje się wyróżniać na tle innych marek.

Szczerze najlepiej prowadzące się auto (nie liczę Porsche czy innych stricte sportowych marek) jakim jeździłem i dalej mam to:

E93, m pakiet, Active steering.

Super bezposrednie prowadzenie, zero nerwowości, zakręty odpowiednio ważą w kierownicy.

Jak czytałem w dziale G30, problemy z prowadzeniem to ręce opadają.

Swoim E93 miałem nawet fotkę, przejechane 100 km że srednia prędkością wg komputera 200km/h.

Czyli cały czas bezstresowe jechanie 200+.


Dlatego jestem ciekaw co wyjdzie z G20.

Powiedzmy sobie szczerze: F30 ma dużo gorszy układ kierowniczy niż e90. Niestety bliżej jest do fiata punto z włączoną funkcją city niż do topornej precyzji e90. Niestety wynika to z przyjęcia filozofii mikrohybrydy: jak najwięcej rzeczy w pełni zasilanych energią elektryczną bo i tak się ją odzyskuje przy hamowaniu

***** ***
  • Moderatorzy
Opublikowano
To może czas zmienić markę na Mercedesa.

Jakos w C43 AMG nie odczuwam złego czucia drogi.



Jeździłem ostatnio Audi A4 2016 rok, prowadzenie dramat.

 

Czy C43 nie jest za twarde do codziennej jazdy? Widzisz korzyści z tego, że tam nie ma RunFlatów?

 

Każda ma inną d....

Jak dla mnie twardość zawieszenia C43 jest ok.

Twardość na feldze 18" oceniam jak E90 w m pakiecie też na feldze 18".

Zdecydowanie twardziej było w E90 na feldze 19" i RFT.

Opublikowano
F30 ma dużo gorszy układ kierowniczy niż e90. Niestety bliżej jest do fiata punto z włączoną funkcją city niż do topornej precyzji e90. Niestety wynika to z przyjęcia filozofii mikrohybrydy: jak najwięcej rzeczy w pełni zasilanych energią elektryczną bo i tak się ją odzyskuje przy hamowaniu

 

Moje e91 2009 mialo elektryczne wspomaganie i niczemu to nie przeszkadzało aby znakomicie sie prowadziło. Przyczyna nie wynika z "prądu" ;).

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Elektryczne wspomaganie nie jest tu winne e87 i e82 były najlepiej prowadzącymi się bmw jakie miałem zaraz po nich e92 m pakiet. Bardzo trafne porównanie do fiata punto z trybem city właśnie tak prowadzi się moje f13 masakra i f30 którymi jeździłem miały to samo.
Opublikowano
F30 ma dużo gorszy układ kierowniczy niż e90. Niestety bliżej jest do fiata punto z włączoną funkcją city niż do topornej precyzji e90. Niestety wynika to z przyjęcia filozofii mikrohybrydy: jak najwięcej rzeczy w pełni zasilanych energią elektryczną bo i tak się ją odzyskuje przy hamowaniu

 

Moje e91 2009 mialo elektryczne wspomaganie i niczemu to nie przeszkadzało aby znakomicie sie prowadziło. Przyczyna nie wynika z "prądu" ;).

 

Dokładnie. Mam u siebie servotronic i w życiu bym go nie oddał choćby za xenon, czy skóry. Na parkingu pod tesco, czy na podjeździe do garażu pod domem jest niesamowite. Za to na trasie przy 100 km/h feedback mam precyzyjny - jakby ręce dotykały bezpośrednio jezdni zamiast kół.

www.kancelariaturowski.pl
Opublikowano
Koledzy, nie wiem czy jeździliście jednak czymś nowszym niż e90, ale w nowych BMW są tryby układu kierowniczego i w trybie sport, układ kierowniczy działa z odpowiednim oporem i precyzją, co super sprawuje się w dynamicznej jeździ i na autostradzie. Natomiast tryb comfort jest do spokojnej jazdy i manewrowania w mieście i w takich sytuacjach spisuje się równie rewelacyjnie. Jeździłem e46, e91 a teraz przesiadłem się do G30, więc jak dla mnie jest to super rozwiązanie. No chyba, że ktoś woli manewrować sportowym układem kierowniczym przy parkowaniu pod supermarketem to wtedy na pewno będziemy mieć rozbieżne zdanie ;)

TKHolding Architecture BIM VR

http://www.tkholding.pl

http://www.facebook.com/TKholdingPL

http://www.youtube.com/c/TKHolding

Film "Dlaczego Polacy boją się elektryków?" =>

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Właśnie w sport lub sport Plus jest jeszcze gorzej najlepsze wyczucie w comfort. Clarkson testujący m3 f80 mówił dokładnie to samo.

W M3 jest o tyle lepiej że wszystkim możemy sterować oddzielnie i najlepiej jeździ zawias na sport , silnik sport a układ kierowniczy w comfort jest najbardziej naturalny.

Opublikowano
No nie wiem. Ja mam xDrive i makiet i trybie Comfort trudno jest robić małe poślizgi na zakrętach, natomiast w Sport+ jest żyleta. Super wyczucie co dzieje się z autem. Wystarczy w zakręcie lekko "puknąć" w gaz i już tył idzie na bok. Bardzo łatwo to kontrolować. Oczywiście mam tu na myśli małe prędkości - do 50-60 km/h
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ale Ty myslisz pojęcia prowadzenia a kontroli trakcji. W Sport plus masz wyłączone esp to nic dziwnego że w comfort auto nie idzie bokiem na pełnym kagańcu. Wyłącz esp i zobaczysz jak się prowadzi w poślizgu na comfort.


Tu macie to o czym mówiłem w wykonaniu Clarksona



Zresztą Chris Harris ma te same odczucia

Opublikowano
Wiadomo kiedy będą pierwsze testy w naszym ojczystym języku? Wiele zagranicznych testów się pojawiło a u nas ciągle cicho.
Opublikowano
Właśnie w sport lub sport Plus jest jeszcze gorzej najlepsze wyczucie w comfort. Clarkson testujący m3 f80 mówił dokładnie to samo.

W M3 jest o tyle lepiej że wszystkim możemy sterować oddzielnie i najlepiej jeździ zawias na sport , silnik sport a układ kierowniczy w comfort jest najbardziej naturalny.

 

Kurcze ja mam inne odczucia. W comfort kierownica chodzi jak w sony playstation z forcefedbackiem - bardzo lekko czyli tak lekko jak dla jakiejś blondynki.

Przez to nie mogę uzywac tego trybu wogóle, no chyba ze jak sie wlekę 30km/h w korku. Nieraz na dziurach by sie przydał.

Na sport jest o klase lepiej, ale na śroku nadal jest za mały opór ( przy predkosciach do 120km/h) - oczywiscie jak dla mnie.

Brak mozliwości automatycznego ustawienia sport po odpaleniu czy stworzenie trybu indywidual doskwiera tym bardziej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.