Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
czyli około 3 razy olej zmieniłeś w ciągu 90tyś ?

 

Wlasciwie 4 bo przy 80 K byl wymieniany rozrzad a przy nim wymieniali olej.

No niestety - jesteś ofiarą własnej ignorancji, chociaż nie wierzę, że nie widzialeś żadnego tematu o oleju na tym czy na jakimkolwiek innym forum. Większość marek stosuje tą ściemę.

W ten sposób można serwisować auta, które wiesz, że będzie użytkował tylko na gwarancji a potem puścisz je dalej- chociaż i to uważam to za bardzo słabe w stosunku do przyszłego nabywcy, no ale kto zabroni. Zostawiając taki samochód na dłużej sam ukręciłeś sobie bata ALE

zrobiłeś to co zalecał producent, serwisowałeś do końca w ASO, w dodatku była ta wymiana rozrządu, na którą powinna być gwarancja, powiem więcej - nawet ta wymiana rozrządu mogła być zrobiona źle i może spieprzyli coś przy okazji.


Więc tak jak napisałem w temacie obok- bierz radcę prawnego i na pewno ugrasz conajmniej 50% kosztów, ale walcz o więcej. Kibicuję Ci i dawaj znać po drodze jak sprawa się rozwija.

  • Odpowiedzi 67
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
do tego przebiegu powinno być 9-10 wymian, na rynek USA wymiany co 15tyś a widać EU można traktować jak frajerów, rozrząd wymieniany z napędem pompy ?
Opublikowano
czyli około 3 razy olej zmieniłeś w ciągu 90tyś ?

 

Wlasciwie 4 bo przy 80 K byl wymieniany rozrzad a przy nim wymieniali olej.

No niestety - jesteś ofiarą własnej ignorancji, chociaż nie wierzę, że nie widzialeś żadnego tematu o oleju na tym czy na jakimkolwiek innym forum. Większość marek stosuje tą ściemę.

W ten sposób można serwisować auta, które wiesz, że będzie użytkował tylko na gwarancji a potem puścisz je dalej- chociaż i to uważam to za bardzo słabe w stosunku do przyszłego nabywcy, no ale kto zabroni. Zostawiając taki samochód na dłużej sam ukręciłeś sobie bata ALE

zrobiłeś to co zalecał producent, serwisowałeś do końca w ASO, w dodatku była ta wymiana rozrządu, na którą powinna być gwarancja, powiem więcej - nawet ta wymiana rozrządu mogła być zrobiona źle i może spieprzyli coś przy okazji.


Więc tak jak napisałem w temacie obok- bierz radcę prawnego i na pewno ugrasz conajmniej 50% kosztów, ale walcz o więcej. Kibicuję Ci i dawaj znać po drodze jak sprawa się rozwija.

 

Nie analizowalem forum pod katem padania tych silnikow - inaczej po prostu bym sprzedal auto po 3-4 latach po skonczonym leasingu i ani dnia dluzej.

Gosc z serwisu BMW powiedzial mi ze on mial ten sam silnik i robil wymiany oleju co 12 K a i tak mu padl mu silnik.

Na forach w USA tez pisza ze mimo wymiany olejow czesciej niz producenci to zalecaja, to silniki padaja - wiec ja bym tu nie szukal powodu tym bardziej ze ja stosowalem sie do zalecen producenta.

Opublikowano
do tego przebiegu powinno być 9-10 wymian, na rynek USA wymiany co 15tyś a widać EU można traktować jak frajerów, rozrząd wymieniany z napędem pompy ?

 

tak jak napisalem wczesniej,

w USA wymieniali nawet czesniej niz co 15K olej a i tak padaja tam jak muchy.

Tam sa juz pozwy zbiorowe z tym ze tam tych aut po prostu jest wiecej.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
nigdy nie twierdziłem że nie padają co więcej uważam że po n63/s63 to drugi najgorszy silnik Bmw ale na pewno częstsza wymiana przedłuży jego żywotność w jakimś stopniu
Opublikowano

Ja u siebie wymieniałem co 15kk. Zrobiłem na silniku 125kk i nic się nie działo.

Nie trzeba być znawcą żeby wiedzieć że olej nie wytrzyma 30kk, co wynika z jego samych właściwości. Zresztą BMW tak samo nie zaleca wymiany oleju w automacie. Po kontakcie z ZF sami stwierdzili że to jakieś kuriozum bo oni zalecają co 80-120kk

Opublikowano

Wracajac do tematu przewodniego.

Mysle, ze jednak bym walczyl. 90k km na silnik auta serwisowanego zgodnie z zaleceniami producenta to jest zdecydowanie za malo.


W US jest teraz przedluzona gwarancja na rozrzad i naped pompy - do 7 lat/70k mil.

Udzielajac gwarancji tego typu, BMW NA chyba potwierdza, ze silnik tylko powinien wytrzymac (pownien pewnie ze 300k km) i mysle, ze probowalbym sie powolac na tego typu dokumenty i akcje w US, nawet jesli auto jest z dystrybucji EU.


Poczytaj moze jeszcze www.bmwtechnician.com - tam jest troche powrzucanych dokumentow, ktore byly przesylane do klientow w US oraz calkime sporo instrukcji serwisowych BMW (np.: jest instrukcja do zmiany rozrzadu). Powolywalbym sie na tego typu dokumenty, zeby uzasadnic slaba jakosc silnika.


np zobacz to:

https://bmwtechnician.com/2017/12/22/n20-timing-chain-rail-coming-apart/

https://bmwtechnician.com/2017/08/02/bmw-n20-turbo-oil-line-bulletin/

https://bmwtechnician.com/2017/06/29/n20-and-n26-timing-chain-parts-list/

Opublikowano
Myślę, że częstsze wymiany oleju nic by tutaj nie dały, silnik jest obarczony wieloma wadami i tyle. Kolega ma po prostu pecha, że na niego trafiło, tutaj też widać jak ważna jest przedłużona gwarancja, która teraz bardzo by się teraz przydała. Teraz pozostała Ci jedynie kancelaria prawna specjalizująca w takich sprawach i ja bym tak zrobił. Z tego co piszesz masz wszelkie podstawy, aby zmusić ASO do udziału w kosztach naprawy.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
idąc tym tokiem myślenia w silniku udanym konstrukcyjnie można nigdy nie wymieniać oleju, czy społeczeństwo w końcu zrozumie że 15tyś to olej jest już śmietnik, a 30tyś to dobry trick żeby częściej psuły się auta
Opublikowano
Rozrzad byl wymieniany przy 80 K... mi juz brak sil na to czy te silniki sie tak sypia bo nie kojarze tutaj na forum aby ktos o tym pisal?

 

Na forum f10 sa opisy podobnych problemow w wersji 28i, w f30 jest on chyba nieco rzadziej wybierany ze wzgledu na stosunkowo wysoka cene trojki z tym silnikiem

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Opublikowano
( olej zmieniany tak jak nakazywalo BMW z komputera - wszystko w ASO robione...

wydaje mi sie ze tu jest pies pogrzebany tzn wymiany oleju co 30 000km.....

 

Dokładnie, słowo w słowo, miałem to samo napisać ! Ale... ja bym nie odpuścił. Na początek Rzecznik Praw Konsumenta z dokumentami serwisowymi ( kopia po niemiecku do Monachium )+ mocne pismo do Zarządu BMW w Monachium z dokładnym opisem historii samochodu oraz przetłumaczonych przez tłumacza przysięgłego wszystkich dokumentów serwisowych + na piśmie odmowa bezpłatnej naprawy przez serwis.Delikatnie - w piśmie-zasugerowałbym, że rozważasz też zainteresowanie Twoją sprawą mediów, ale jeszcze tego nie robisz czekając na odpowiedź. Pismo do BMW powinno być grzeczne ale stanowcze określające oczywiście Twoje żądania. Przy czym nie zawracałbym sobie głowy pismem do Dyrekcji BMW w Polsce.Mam na dzieję ,że nie uznacie mnie za "pieniacza". Napisałem tylko, co ja bym zrobił....

Na RTV znam się dobrze (moja branża ) lecz na samochodach, to jakby dziewica prowadziła blog o sexie :-)
Opublikowano
Dokladnie tak jak Ernet mowi , jesli jest tak jak piszesz , to serwis BMW wziac krotko za grzywe i lac w pysk jak mowil Dyzma , niemiec nie szczypalby sie nawet minuty, po odmowie poszedlby do prawnika i zalatwil sprawe , nie daj sie , powodzenia
Opublikowano
Dokladnie tak jak Ernet mowi , jesli jest tak jak piszesz , to serwis BMW wziac krotko za grzywe i lac w pysk jak mowil Dyzma , niemiec nie szczypalby sie nawet minuty, po odmowie poszedlby do prawnika i zalatwil sprawe , nie daj sie , powodzenia

 

I czekamy na dalsze informacje....

Na RTV znam się dobrze (moja branża ) lecz na samochodach, to jakby dziewica prowadziła blog o sexie :-)
Opublikowano
Silnik 28i wydaje sie miec sporo wad konstrukcyjnych, to pierwszy taki motor BMW i jest w necie sporo materialow na temat problemow z tym silnikiem. Natomiast jego kolejna wersja 30i wydaje sie nie sprawiac zadnych klopotow, co wskazuje na to, ze 28i byl po prostu nie do konca dopracowany.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano

Kochani,

udalo mi sie pozbyc ta 328i

W zwiazku z tym zostaly mi NOWE tarcze i NOWE klocki (bo nie zdazylem ich wymienic) Zimmermana plus czujniki.

Jesli by ktos chcial to moge sprzedac taniej niz kupilem oczywiscie ;) - zapraszam na priv.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Silnik 28i wydaje sie miec sporo wad konstrukcyjnych, to pierwszy taki motor BMW i jest w necie sporo materialow na temat problemow z tym silnikiem. Natomiast jego kolejna wersja 30i wydaje sie nie sprawiac zadnych klopotow, co wskazuje na to, ze 28i byl po prostu nie do konca dopracowany.

Z 535i w f10 tez jest problem

z 750i w f01 też jest problem


z N47 tez były problemy i pewnie nadal są ale mniejsze już

N57 też ma problemy tylko nie aż tak poważne.


Reasumując:

BMW od 2007 roku robi tragiczne silniki.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Rozrzad byl wymieniany przy 80 K... mi juz brak sil na to czy te silniki sie tak sypia bo nie kojarze tutaj na forum aby ktos o tym pisal?

 

Na forum f10 sa opisy podobnych problemow w wersji 28i, w f30 jest on chyba nieco rzadziej wybierany ze wzgledu na stosunkowo wysoka cene trojki z tym silnikiem

A ja z drugiej strony znam 528i z n20 z PL salonu co ma 250 tys a przy 240 dopiero rozrząd był robiony.

Opublikowano
Rozrzad byl wymieniany przy 80 K... mi juz brak sil na to czy te silniki sie tak sypia bo nie kojarze tutaj na forum aby ktos o tym pisal?

 

Na forum f10 sa opisy podobnych problemow w wersji 28i, w f30 jest on chyba nieco rzadziej wybierany ze wzgledu na stosunkowo wysoka cene trojki z tym silnikiem

A ja z drugiej strony znam 528i z n20 z PL salonu co ma 250 tys a przy 240 dopiero rozrząd był robiony.

 

U mnie UWAGA - po 80 000 rozrdzad byl robiony, niestety to nie pomoglo bo przy 93 000 silnik sie caly rozsypal.

IDENTYCZNY model, rocznik, wersja silnikowa byla omawiana w TVN turbo - gosc po zakupie auta poleconego przez Kornackiego spotkal sie z nim po roku - powiedzial tez ze rozrzad robimy mu po 80 K ;)

Na szczescie po 10 miesiacach po wielu perturbacjach doszlismy z BMW do porozumienia i odkupili uszkodzone auto.

BMW niestety stwierdzilo ze wina jest Polskie paliwo - znacznie wiecej zasiarczone niz w DE - bo wg nich oni w DE z tymi silnikami nie maja zadneg problemu.

Podobno producenci aut roznych marek beda chcieli wprowadzic jakies zapisy w gwarancji dotyczace Polski z racji tego iz u nas paliwo jest tragicznej jakosci... przez co gwarancja na silnik bedzie krotsza niz na pozostale czesci.

Ja sie juz pozegnalem z BMW na dobre poki co i kupilem w innym salonie auto - tym razem wykupilem od razu gwarancje 5 letnia.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja sie juz pozegnalem z BMW na dobre poki co i kupilem w innym salonie auto - tym razem wykupilem od razu gwarancje 5 letnia.

Co wybrałeś?

Też chciałbym się pożegnać, ale jednak ma coś w sobie i jeźdze 520d bo to chyba najlepszy wybór (ekonomicznie) - tymbardziej że mam zrobiony rozrząd 20kkm temu.


Alternatywy ? z nowszych aut ?

Ciężko.

Opublikowano

Ja sie juz pozegnalem z BMW na dobre poki co i kupilem w innym salonie auto - tym razem wykupilem od razu gwarancje 5 letnia.

Co wybrałeś?


E coupe

Opublikowano

Ja sie juz pozegnalem z BMW na dobre poki co i kupilem w innym salonie auto - tym razem wykupilem od razu gwarancje 5 letnia.

Co wybrałeś?

Też chciałbym się pożegnać, ale jednak ma coś w sobie i jeźdze 520d bo to chyba najlepszy wybór (ekonomicznie) - tymbardziej że mam zrobiony rozrząd 20kkm temu.


Alternatywy ? z nowszych aut ?

Ciężko.

 


Wg mnie rozwiazanie sa 2 - albo kupowac nowke jakakolwiek i wykupic od razu 5 letnia gwarancje i przed uplynieciem gwarancji to puszczac do zyda dalej, albo kupowac uzywki i bawic sie w naprawy - wtedy przynajmniej wiemy jakie sa zagrozenia ze cos pierdolnie - bo juz sporo info na temat danej jednostki bedzie.

Zobaczymy jak ten merc bedzie jezdzic.

Mam jeszcze inne info - mianowicie sa takie Miniaki (produkuje to w koncu rowniez bmw), ktore sa hybrydami PLUGin, gosc robil male przebiegi i mial full w baku paliwa - ale problem byl taki iz przez to ze jezdzil na pradzie (auto po zrobieniu 30 km bylo doladowywane) to paliwo wyzarlo mu pol ukladu poprzez ta siarke... bo ona wytracala sie z benzyny i zarla czesci...

Pytanie czy my qrwa w Polsce jezdzimy na jakims piachu czy jak?? bo tym systemem zaden silnik nie wytrzyma juz nawet powyzej 200 K

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.