Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Po tym jak dochodzily dzwine dzwieki z silnika pojechalem do ASO i tam zostalem poinformowany po wstepnych ogledzinach ze jest spory problem z silnikiem (opiłki w filtrze oleju)

Aby dokladnie sprawdzic nalezy zrobic szersza diagnostyke ale wskazuja na ze prawdopodobnie bedzie do wymiany caly silnik...

Prosze o info czy opilki w filtrze wskazuja na takie uszkodzenia silnika zeby go calego wymieniac?

  • Odpowiedzi 67
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Moderatorzy
Opublikowano

No skądś się te opiłki wzięły więc to całkiem prawdopodobne.

Auto jeszcze na gwarancji ? Co ile zmieniany olej ?

Opublikowano

Niestety juz po gwarancji ;( olej zmieniany tak jak nakazywalo BMW z komputera - wszystko w ASO robione...

Auto ma 90 K przejechane wiec jestem zalamany - tym bardziej ze mial isc do sprzedania

  • Moderatorzy
Opublikowano
Myśle ze możesz liczyć na goodwill od BMW.
  • Moderatorzy
Opublikowano
Wątpię czytając twój opis :( ale ostateczna decyzja należy do Ciebie..
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

był chip? kiedy wyprodukowano auto?

 

Słyszałem, że w jakiejś serii zacierały się wały na panewkach.

Opublikowano

Ja tez radzilbym sie sprobowac powolac na goodwill od BMW.

Jesli faktycznie wszystko bylo robione w ASO i na czas, to szanse sa, ze sie uda.

 

Troche jest z tymi silnikami klopotow:

1. Panewki

2. Olej wchodzacy do Turbo

3. Naped rozrzadu, itd.

 

Powoli pojawiaja sie w US pozwy zbiorowe i ruchy BMW, zeby temat wyciszyc (np.: przedluzanie gwarancji na rozrzad w autach z 2012 i 2013 roku do 7lat/70k mil). Jesli wszystko bylo robione w ASO i na czas, to bym sie burzyl, dlaczego silnik jest do wywalenia po 90k km...

Opublikowano
Rozrzad byl wymieniany przy 80 K... mi juz brak sil na to czy te silniki sie tak sypia bo nie kojarze tutaj na forum aby ktos o tym pisal?
Opublikowano

Niestety byly takie przypadki, nawet po wymianie lancucha rozrzadu i napedu pompy oleju.

Mozesz zapytac usera grandeczewa o szczegoly. Wspominal,ze szuka walow do N20... byly tez fotki wytartych panewek.

Opublikowano
( olej zmieniany tak jak nakazywalo BMW z komputera - wszystko w ASO robione...

wydaje mi sie ze tu jest pies pogrzebany tzn wymiany oleju co 30 000km

ja miałem takie auto od nowosci

olej co 12-15 000km i jak sprzedawałem w zeszłym roku przy 100 000km 0 problemow

czesto jezdzilem 200+

Opublikowano
Tyle jest w internecie ostrzeżeń co do olejów Long Life i długodystansowych wymian ... na każdym forum setki tematów, tysiące postów. Skoro olej po 10, 12 tys traci właściwości, to po 30 nie wiem nawet co on chroni. Przykro mi kolego, ale w dużej mierze wina leży po Twojej stronie. Dobry olej to priorytet i wymiana.
Opublikowano

Rozmawialem z jednym z serwisantow i powiedzial ze w swoim aucie wymianial co 12K i tak mu padl.

Jesli ja robie przeglady wg zalecen producenta to co jeszcze mam robic? sam olej produkowac do kur.. nedzy?

Opublikowano
No i masz efekty zaleceń producenta. Spróbuj się z nimi dogadać na wymianę silnika. Jeśli się nie uda, wtedy kombinuj z rozbieraniem, szlifem itd. Wymiana silnika jet najlepszą opcją, dodatkowo będzie atutem przy sprzedaży. Jedno jest pewne: coś zapłacić będziesz musiał. Pytanie, czy 5+tysięcy za remont poza aso (lekką ręką, do 20 w porywach za silnik z "dziupli" i wymianę) czy w aso za płyny i ewentualnie robociznę. Poczytaj forum i najlepiej pojedź do aso, z którym ktoś miał już doświadczenie przy pogwarancyjnej wymianie silnika. Często bmw bierze na klate takie tematy.
Opublikowano
Tak bede chcial zrobic, licze tylko na to ze podejda do sprawy powaznie bo wymieniac silnik po 90K to raczej zakrawa na wade fabryczna.
  • Moderatorzy
Opublikowano

Moim zdaniem silnik 28i był nieudany konstrukcyjnie.

Wszedł do modelu F30 w marcu 2012, a zmienili po liftingu na 30i jesienią 2015.

Czyli silnik porażka po 3 latach zmiana na inną generację.

Weźmy takiego diesla 3.0 N57.

Wszedł do E90 po lifcie w 2008, a będzie pomntowany do końca produkcji F30 jesień 2018r

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Silnik jest bardzo niedopracowany, znajomy dojechał do 175kkm na.... 3 silniku! :duh:

Autem jeździł od nowości i serwisował w aso BMW.

Opublikowano

Wyjatkowo przykra sprawa - i jest to troche dziwne, jesli caly serwis faktycznie byl robiony w ASO.

Brak slow...

Opublikowano

Ja bym probowal sie skonsultowac zuserem grandeczewa.

Ew. wystawic auto na sprzedaz z informacja o stanie silnika w bardzo atrakcyjnej cenie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.