Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Posiadam jedynkę 116i która zaczęła strasznie pić olej, wszystko zaczęło się po wymianie rozrządu, choć to nie ma z tym nic wspólnego, przebieg mam 196 tys. km i wlany był Castrol 5W30, dolewkę 1 L robiłem na 2500km a teraz potrafi mi 1 L łyknąć nawet na 300km, pojechałem do mechanika który stwierdził że trzeba zrobić remont silnika ale wcześniej kazała mi spróbować wlać uszczelniacz Liqui Moly, przyjechałęm autem 1000km bo tyle miałem jeździć aby środek zaczął działąć i fakt trochę pomógł bo teraz bierze 1l na 700km... Największy w tym problem jest że nie mam bagnnetu tylko elektroniczny wskaźnik, raczej z nim jest wszystko ok bo jak piszę mi żeby dolać 1L to po dolaniu wskaźnik pokazuję MAX. Co miesiąc kupuję bańkę oleju 4l bo tyle potrafi spalić, ktoś miał taki przypadek i wie co z tym zrobić? Czy faktycznie bez remontu się nie obejdzie i czy on faktycznie pomoże? Próbowałem oleju Valvoline ale też to samo, teraz wlałem i będę testował Liqui Moly 5W30 Top Tec 4200. Proszę o pomoc. Pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
cJaki masz silnik? N45 czy N43? Tak czy siak to trudno uwierzyć żeby przyczyną takiego zużycia były uszczelniacze zaworowe, mechanik raczej ma rację. Ten uszczelniacz to bardzo średni pomysł :roll:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przy zuzyciu 1l na 700 km trudno nie zauwazyc ze silnik kopci ale przu zuzyciu 1l na 300 km trudno zauwazyc cos oprucz dymu a Ty nic o dymie nie piszesz - czyzby silnik nie kopcil???

Niby naprawa nie ma zwiazku z poborem oleju ale zuzycie 9 cio krotnie wyzsze to jest cos nie halo

Opublikowano
Silnik N45. Ciężko mi ocenić czy kopci bardziej na takiej pogodzie... Na zimnym po dodaniu gazu kopci i to widać a na ciepłym jakby mniej, mechanik wtedy patrzył do wydechu i był suchy.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Rozgrzej silnik, zostaw na wolnych obrotach 10 minut i dodaj gazu, jak pojawi się dym to uszczelniacze zaworowe do wymiany. Jakbyś miał jeszcze konkretny wyciek to może to są przyczyny Twoich problemów i obejdzie się bez remontu, ale marne szanse są na to.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Ok spróbuję, dzięki za szybką odpowiedź. Jeszcze mechanik powiedział że można spróbować zmienić gęstość oleju i dolać tego uszczelniacza liqui moly, to powinno troche obniżyć zużycie oleju ale jak to nie pomoże to wtedy zrobić remont. Warto się w to bawić czy lepiej od razu robić remont?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeszcze mechanik powiedział że można spróbować zmienić gęstość oleju i dolać tego uszczelniacza liqui moly, to powinno troche obniżyć zużycie oleju

:duh: :mad2: :duh: :nienie:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

kilka tys ale wszystko zalezy co bedzie robione i kto bedzie robil...

Zanim przystapisz do takiej naprawy najpierw posprawdzaj co jest konieczne do zrobienia

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam !


Tez sie borykam z tym problemem :( zjada prawie pol litra na 1000km... Zauwazylem ze po miescie wiecej bierze... W trasie okolo 1700km zjadl tylko pol litra... Robilem jak pisal kolega, rozgrzany silnik na wolnych obrotach przez 5 min i potem gaz... Dym idzie czyli niby uszczelniacze ! Szczegolnie ze w trasie mniej bierze jak na miescie czyli niby dol silnika ok... Guma uszczelniaczy sie starzeje i jak zimna to przepuszcza olej a po rozgrzaniu jest lepiej ale dalej siorbie...


Sam nie wiem co robic. Jedni mowia lej olej i jezdzij i tak malo bierze, inni mowia ze caly remont silnika trzeba zrobic, jeszcze inni ze sama glowica do remontu wystarczy... Sa tez tacy co mowia ze tych silnikow nie oplaca sie remontowac i zeby najlepiej sprzedac auto...


Czytalem ze niektorzy wymienili tylko uszczelniacze i niby im juz nie bierze...


Pozdrawiam

Opublikowano

Możesz spróbować oleju który używają ludzie od VAG i porsche na kłopoty z zużyciem.

Jest to mobil 1 5w50 peak life.

Najlepsze efekty daje gdy sie wymieni na ten typ a potem dolewa.

Sam go używalem w audi i jeśli nie kreciles powyżej 3 tys obrotów zużycie stawalo w miejscu.

MADE IN PRL
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czytalem ze niektorzy wymienili tylko uszczelniacze i niby im juz nie bierze...

Bo tak jest - jesli znajdziesz dobrego fachowca to mozna to nawet wykonac bez sciagania glowicy i nie sluchaj ludzi co mowia dolewaj i jezdzij bo zniszczysz katalizator

Możesz spróbować oleju który używają ludzie od VAG i porsche na kłopoty z zużyciem.

Jest to mobil 1 5w50 peak life.

To przenies sie na forum vw z tymi radami a nie dokladaj koledze problemow...

Opublikowano

Tu nie ma się zastanawiać tylko ściągnąć głowicę i ocenić w jakim stanie jest silnik (dół i góra)

Zużycie oleju na takim poziomie jak podajesz, może być spowodowane właśnie zużytymi uszczelniaczami i prowadnicami zaworów.

Z doświadczenia wiem, że może przez nie uciekać masy leju, co niektórym wydaje się nieprawdopodobne.

Jeśli dół silnika jest OK (gładzie cylindrów, pierścienie, panewki) to żeby miało to ręce i nogi, trzeba zrobić porządny serwis głowicy.

Szkoda, że nie zrobiłeś tego przy wymianie rozrządu jak silnik był porozkręcany.

Musisz mieć dobrego mechanika, który porządnie zweryfikuje stan silnika - najlepiej kogoś kto się specjalizuje w BMW a nie kogoś z przypadku.

 

To przenies sie na forum vw z tymi radami a nie dokladaj koledze problemow...

Zalewanie jakimkolwiek olejem nie wyleczy tego silnika.

Sam olej o którym mowa, dzięki swojej lepkości w wysokich temperaturach (W50) to bardzo dobra opcja do N46 i nie tylko, zwłaszcza takiego, który już ma dużo nakręcone i pobiera olej np. przez pierścienie.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam !


Zapomnialem sprecyzowac ze przy wymianie oleju dodalem strzykawki ceramizera do oleju bo wczesniej zjadlo mi pol litra na 10000km... I to po tej wymianie z dodatkiem ceramizera olej tak zaczal znikac, dodam jeszcze ze nie pamietam dokladnie jaki olej wlalem wiem ze castrol 5w30 ale nie wiem czy LL04 czy C3. Gdy chcialem kupic znowu olej to mieli tylko LL04 wiec podejrzewam ze taki wlasnie wczesniej byl zalalany a powinien byc C3 wg "dobierz olej" na stronie casrola. Po niecalych 8000km postanowilem znowu wymienic olej zeby wywalic ten ceramizer ktory byl mi podejrzany. Odziwo mam wrazenie ze silnik znowu sie "uszczelnil" bo na tygodniu zrobilem w trasie okolo 1500km i olej jak stal tak stoi dalej ! Myslicie ze cermaizer i LL04 zamiast C3 mogly byc przyczyna tego ze olej "sie ulatnial" ???


Pozdrawiam

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Też tak miałem że po wymianie oleju jeździłem dłużej do pierwszej dolewki, mechanik mi powiedział że dlatego tak bo olej był świeży więc tak mi się wydaję że mogło też tak być u Ciebie.
Opublikowano

U mnie okazalo sie ze o-ringi na elektrozaworach od vanosow byly juz do wymiany bo olej przez nie uciekal... Caly silnik brudny od oleju... Te oringi byly sztywne jak stare skarpety, a gdy chcialem go naciagnac to zwyczajnie pekl ! Poki co olej stoi na swoim poziomie, byc moze ceramizer nie byl nic tu winny.


Pozdrawiam

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam.

Nie miałem nigdy BMW , teraz jestem posiadaczem 116i z 2007 r . Auto nie ma bagnetu tylko elektroniczny pomiar poziomu oleju. Nie wiem czy to dużo czy nie ale na jakieś 4500 km dolalem 450 ml. Nie wiem czy to w normie bo różnie to teraz normy mówią.

Proszę o podpowiedź.

Auto z przebiegiem 79000 udokumentowany, silnik suchutki środek nowość, praktycznie jak z salonu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie jest to dużo, nie jeden by się cieszył jakby było tyle :wink: w profilu masz 2006, tu piszesz 2007 a to ma znaczenie, silniki zmieniały się, wpisz co masz, n45 czy n43.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 1 rok później...
Opublikowano

Podpinam się pod temat... jakies 2 miesiące temu wymieniłem olej ( BMW e87, 116i 115km ). Po wymianie stan oleju wahał się między 3/4 a 4/4. Teraz po przejechaniu 2,5 tysiąca kilometrów poziom oleju waha się między 2/4 a 3/4. Czy według Was, ubytek oleju mieści się w normie? Silnik suchy, nie kopci ( tylko rano przy odpaleniu, ale to na biało i to para wodna ). Można wierzyć pomiarowi cyfrowemu?


Z moich wyliczeń wyszło, ze na 1000 km zabrał + - 0.100 ml oleju. Liczyłem według podziałki na bagnecie wirtualnym ( 1 litr dzielony przez 4 podziałki = 250 ml na sekcje )

  • 3 lata później...
Opublikowano

Cześć! Chciałbym was prosić o radę w następującej kwestii:

Miałem wymienianą pompę oleju jakiś czas temu i wszystko po tym działało ok. Wówczas również mechanik wymienił i dolał do max. poziomu olej i zaznaczył przebieg 190.500 km.

Ostatnio jechałem na wyjazd mając 194.900 km na liczniku już zrobione i w pewnym momencie pokazała mi się ikonka oleju, sprawdziłem, okazało się że oleju jest na poziomie "min" - jak pokazywał wskaźnik elektroniczny. Dolałem praktycznie natychmiast oleju znów do poziomu max i aktualnie przejechałem ok. 500km i nadal wskaźnik utrzymuje się na poziomie max więc jest póki co ok. 

Dodam tylko, że na pewno olej nie uciekł wylewając się gdzieś na podłoże, ponieważ nigdzie gdzie byłem nie zostawił pod sobą ani kropli.

Ale mimo wszystko nie daje mi ta sytuacja spokoju i stąd moje pytanie - czy jest się czym martwić, czy BMW mogło zrobić taki "jednorazowy" wybryk? Radzicie coś wykonać w celu sprawdzenia czy wszystko jest ok? Czy po prostu jeździć te kolejne 10 tys. km i obserwować jak z poziomem? 

Dzięki pozdrawiam serdecznie 

 

 

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Dawno napisałeś, ale napiszę z mojego doświadczenia. Czasem ten miernik potrafi w kulki polecieć. Raz Ci pokaże, że masz MAX, a jak dobrze rozgrzejesz silnik to się okazuje że połowę. Ja dolałem i dopiero na drugi dzień mi pokazał, że coś jednak mu oleju przybyło.

Sprawdzaj zawsze jak dobrze rozgrzejesz samochód i nigdy nie bierz na poważnie pomiaru który jest w trakcie "liczenia". Pomiar prawidłowy zazwyczaj pokazuje się od razu bez oczekiwania. Wchodząc w opcję i linijka gotowa.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano (edytowane)

Panowie a jak ma się odma do spalania oleju.  

Mam też problem , gubi gdzieś olej. Auto odebrałem z wymiany zaworów na 4 garze i wymianie wszystkich uszczelniaczy zaworowych. 

Sprężanie w cylindrach  1 gar 15 , 2 - 14.2 , 3 - 14.2  4gar 15 

Dół był robiony 2 lata temu , pierścienie plus korbowody , wszytko było ok , do czasu aż się u góry wypiął zamek zaworu i zawór wydechowy przy ruszaniu zderzył się z tłokiem ale nie  uszkodził go . Dlatego była robiona teraz góra .

Najpierw olej wywaliło spod podstawy filtra oleju dlatego myślałem że to było przyczyną .

Ale dalej gubi olej i czy może to być odma.  Odma akurat u mnie w n43 jest zintegrowana z pokrywą zaworów.  Nie słychać syczenia z niej więc membrana nie jest pęknięta . 

Czy zatkana odma może prowadzić do spalania oleju ? Świece są czarne , wyskakuje błąd katalizatora że się kończy.   

 

Dlatego pytanie może odma jest winna gubieniu oleju. Będę wymieniać właśnie pokrywę zaworów zobaczymy czy coś pomoże. 

Czy odma może dawać takie objawy wlanie że olej ucieka , a auto nie kopci wcale ? Chodzi o niebiesski dym.  

Zero błędów wymieniony nox, termostat itp cewki świece.  W końcu zero błędów ale olej gubi 

Edytowane przez Hardy86

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.