Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zmieniam kierownice na multi oraz dokładam tempomat. Później z tego co wiem trzeba zakodować.

 

Czy można założyć pająka bez kodowania, chodzi mi o to czy kierunki, światła i wycieraczki będą działać?

  • 3 miesiące temu...
  • Odpowiedzi 144
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Obecnie mam taką kierownicę: http://i.imgur.com/Q8yv5ux.jpg

czyli bez przycisków do sterowania radiem. Chciałbym dołożyć przyciski. Czy wystarczy, że dokupię je same zamiast całej kierownicy? Np. to: http://7.allegroimg.pl/original/10/59/50/61/12/5950611207

Jeżeli to wystarczy dokupić, to później zlutować kable lewych i prawych przycisków (o ile nie są zlutowane), podpiąć pod taśmę i zakodować?

Mam radio Business, czyli obsługa telefonu i tak nie będzie działała, ale sterowanie radiem z kierownicy byłoby fajną opcją, a same przyciski są za poniżej 100zł także śmieszne pieniądze za taką poprawę wygody.

Opublikowano

Witam,

 

Przerabiałem temat u siebie.

Odnośnie samej kierownicy to faktycznie wystarczy wymiana zaślepek na przyciski. Kup sobie komplet: lewy + prawy wraz z całym kablem i nic nie będziesz musiał lutować.

Niestety muszę Cię zmartwić, bo to nie wszystko.

 

Jeśli auto fabrycznie nie miało multifunkcji to nie jest do tego przystosowane centrum sterowania kierownicą (pająk z manetkami, który nie ma pinów do multifunkcji) oraz taśma kierownicy, która na 99% również nie posiada pinów do multifunkcji. W związku z powyższym musiałbyś:

- kupić centrum sterowania kierownicy wraz z taśmą do obsługi multifunkcji

- przyciski multifunkcji do kierownicy

- zakodować

i dopiero będzie działać.

Opublikowano
Tak, fabrycznie nie było multifunkcji. Wszystko sam montowałeś u siebie czy gdzieś zleciłeś (jak kosztowo?) ?
Opublikowano

Ja sam montowałem wszystko, generalnie prosta sprawa - wszystko pasuje plug & play.

 

Centrum sterownia kierownica ok. 150PLN wraz z taśmą kupisz + ok. 80PLN przyciski multifukcji + zakodowanie.

 

P.s. Możesz sobie przy okazji tempomat dolożyć, jeśli nie masz, ale wtedy jeszcze dolna osłona kolumny kierownicy dochodzi.

Opublikowano

Musisz znaleźć gościa z narzędziem diagnostycznym BMW, który dopiszę to w komputerze Twojego samochodu do listy wyposażenia.

Bez tego nie będzie działać.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Wie ktoś może ile kosztowała by zmiana kierownicy zwykłej na multifunkcyjną na allegro do 500zł kupię a ile podłączenie tego wszystkiego może kosztować?
Opublikowano
Warsztaty za robociznę i kodowanie powiedzą Ci z minimum 400zl, takie ceny są. Szukaj kogoś z forum albo jakiegoś kodera. Napisz skąd jesteś.
Opublikowano

jbc. mam zwykłą kierownice z multifunkcją na sprzedaż (bez poduszki)

Gdzieś widziałem temat na forum jak ktoś dokładał multifunkcje, nie było to mocno skomplikowane

Opublikowano
Warsztaty za robociznę i kodowanie powiedzą Ci z minimum 400zl, takie ceny są. Szukaj kogoś z forum albo jakiegoś kodera. Napisz skąd jesteś.

 

To trochę drogo. Jestem z Sosnowca, śląsk.

 

jbc. mam zwykłą kierownice z multifunkcją na sprzedaż (bez poduszki)

Gdzieś widziałem temat na forum jak ktoś dokładał multifunkcje, nie było to mocno skomplikowane

 

Jak bym zmieniał to już na taką i chciałbym z poduszką wiadomo.

https://www.google.dk/search?q=kierownica+bmw+e90&client=opera&hs=IJg&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiRt93GqpPLAhWIA5oKHe9vBKMQ_AUIBygB&biw=1280&bih=662#imgrc=jvcDChDEd5rroM%3A

 

Na allegro jest parę sztuk za 350-500zł

Opublikowano
potrzebujesz kierownicy, multifunkcji i pająka z taśmą obsługującego multofunkcje. Kierownica w idealnym stanie kosztuje około 200-250, poduszka "m-pakiet" jak to nazywają na allegro minimum 700-800 sprawna nie regenerowana, do tego jeszcze pają z multifunkcją i taśma która obsługuję multifunkcję. moim zdaniem 1,5k to tak minimum. Ewentualnie dołożenie multifunkcji do standardowej autobusowej kierownicy to tak 300-400. Oczywiście ceny nie zawierają robocizny.
  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam.

To mój pierwszy post, gdyż właśnie kupiłem E90, 318i z 2006. Czy ktoś może wymieniał zwykłą kierownicę na kiere z multi. Po zdjęciu zaślepek mam piny do podłączenia przycisków, ale wiem że trzeba wymienić taśmę zwijak airbaga na zwijak z multi. Po wymianie należy go zaprogramować. Tylko, czy każdy będzie pasował, czy trzeba znać numer do konkretnego egzemlarza bmki? Będę wdzięczny za info.

Pozdrawiam.

Opublikowano
Sprawdź numery swojego pająka i zobacz czy jest wyposażony w multifunkcje. Jeżeli widać piny to na ogół jest aczkolwiek nie spotkałem się z tym aby w serii były od razu piny. Kodowanie polega na tym, że do wpisu VO dodajesz kirde multi i kodujesz moduły. Zabawa raczej prosta i na max 30minut.
Opublikowano
Najpierw wpisujesz swój nr. vin do np. http://www.bmwstore.pl/pl/ potem wchodzisz w poszczególne foldery aż dojdziesz do centrum sterowania .Patrzysz które obsługuje multifunkcje ,nastepnie szukasz tego numeru na allegro lub w innych ogłoszeniach . Zakładasz wszystko i kodujesz . Kodowanie nie polega tylko na dodaniu klucza $ do VO (do wyposażenia ) trzeba jeszcze zmienić numer vin w tym centrum i zakodować czujniki skrętu bo inaczej będzie błąd .To by było na tyle .Kłania się obsługa NCS i tool32 jeżeli nie to trzeba dać komuś do zakodowania .Wiem bo 2 lata temu przerabiałem ten sam temat .
Opublikowano
Masz racje, ale Ty zakładasz wymianę całego centrum sterowania kierownicy. W nielicznych przypadkach zdarza się, że centrum sterowania kierownicy jest już w te funkcje wyposażone. Dla tego nie zawsze zmiana vinu jest potrzebna. Najpierw niech sprawdzi numer swojego pająka i po nim się dowie co dalej musi robić.
Opublikowano
Moje centrum nie miało multifunkcji więc musiałem wymienić .Kolega powinien spisać numer od spodu ale nie ten który jest na każdej manetce tylko na centrum jest naklejka , potem poszukać w internecie i będzie wiadomo na czym stoi .
  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam

Czy w każdej wersji e90 są kable do podłączenia multimedialnej kierownicy?

Może ta opcja być zablokowana w komputerze?

Pozdrawiam

Opublikowano
Ściągając airbag dowiesz się czy masz wiązkę(wtyczkę)do multifunkcji, jeśli nie, musisz wymienić taśmę z manetkami na taką z multifunkcją + aktywacja na kompie.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam serdecznie wszystkich.

 

Jestem tu nowy i za wszelkie pomyłki przepraszam i będę wdzieczny za sugestie. Przeszukałem forum i znalazłem swój temat utworzony przez kolegę ale bez odpowiedzi. Czy mogę wymienić zwykła kierownica na multifunkcyjna? Każdy sprzedający mówi że tak, ale trzeba jakąś taśmę doczepic. To prawda? Czy w Warszawie i okolicach ktoś mi to może zrobić? Potrzebna adaptacja? Jakie koszty zabawy? Z góry dzięki za info.

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam serdecznie wszystkich.

 

Jestem tu nowy i za wszelkie pomyłki przepraszam i będę wdzieczny za sugestie. Przeszukałem forum i znalazłem swój temat utworzony przez kolegę ale bez odpowiedzi. Czy mogę wymienić zwykła kierownica na multifunkcyjna? Każdy sprzedający mówi że tak, ale trzeba jakąś taśmę doczepic. To prawda? Czy w Warszawie i okolicach ktoś mi to może zrobić? Potrzebna adaptacja? Jakie koszty zabawy? Z góry dzięki za info.

Pozdrawiam

 

Zwijacz, SZL - wymienic trzeba. to z manetkami.

 

Jesli nie masz tempomatu to mam taki zwijacz.

 

pozniej adaptacja.

Opublikowano
No właśnie nie posiadam tempomatu i szczerze jest mi niepotrzebny. A orientujesz się może jakie to są koszty? Ceny kierownic znam, ale Twój zwijacz i adaptacja?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.