Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich,

 

Panowie mam pewien problem i nijak nie mogę sobie z nim poradzić, serwis ASO umywa ręce twierdząc, że wszystko jest Ok bo komputer nic nie pokazuje. Do rzeczy, jestem posiadaczem BMW f10 520d z 2011 rocznika o przebiegu 180 tys km. Ostatnimi czasy została wymieniona turbina, termostat i czujnik ciśnienia spalin. Wszystko przez jakieś 5-6 tys km było jak należy niestety teraz samochód pracuje co najmniej dziwnie. Auto „dusi” się od 1900 obrotów, wciskam pedał gazu i samochód nie reaguje tak jak wcześniej, przyspiesza jak żółw, dodatkowo czuć jak silnik wpada w drgania jak również wskazówka obrotomierza się chwieje. Dopiero po mocniejszym wciśnięciu pedału gazu, skrzynia redukuje i auto wskakuje na 3 tys + obrotów i zaczyna dopiero przyspieszać ale tez nie z taką prędkością jaką powinno. Ewidentnie brakuje mocy, turbina natomiast słychać, ze się załącza. Dodatkowo samochód pali więcej o jakieś 1,5-2 L, nawet jak lekko wciskam pedał gazu to aktualne zużycie paliwa wskazuje powyżej 20L przy czym wcześniej było to max 13-14 L.

Czy ktoś z Was się z takimi usterkami już spotkał ? Na myśl mi jeszcze przechodzi zasyfiony EGR i kolektor ssący, coś o tym sądzicie ?

 

Pozdrawiam

  • Moderatorzy
Opublikowano
Daj vin bo może masz akcję serwisową.
Opublikowano
Chłopaki co może być przyczyną wysokiego spalania jak nie ma żadnych objawów? Mam 518d 2013r z funkcją odzyskiwania energii i psu na bude bo po mieście pali 12l przy spokojnej jeździe na Eco pro..
Opublikowano
Witam.Moj 518d z 2016r. pali na ustawieniu comfort na krotkich odcinkach po miescie 13,2l.Dodam,ze jezdze dotykajac pedalu gazu tylko tyle zeby wogole jechal,kazdy mnie wyprzedza.Az strach pomyslec ile ten najoszczedniejszy Silnik diesla w gamie BMW spali jezdzac jak wiekszosc kierowcow(w miare dynamicznie).Zastanawiam sie tylko po co robic takie diesle co pala wiecej od benzyny i co 2600km zapycha mi sie zawor EGR(przebieg od nowosci 6900km. i juz 2 zawory wkrecili nowe).Diesel zawsze byl duzo oszczedniejszy(poprzednie auto Passat 1.9tdi z 2002 roku nie przekraczal 8l/100km. po miescie,Audi A6 2.0tdi z 2011r. podobnie,Audi A5 2.0 benzyna z Quattro z 2010r. mam na kompie przez caly czas od nowosci przez 49000km.przebiegu spalanie 12,4l/100km.).Teraz to juz chyba tylko benzyna-spali podobnie,jest duzo ciszej w srodku,nic sie nie zapycha,nic sie nie wypala.Wiem,ze od wrzesnia Dpf-y beda montowane i we wszystkich benzynach,ale te silniki wytwarzaja duzo mniej sadzy ,tak ze tam te zanieczyszczenia duzo wolniej beda sie gromadzic.Montaz tych nowoczesnych silnikow Diesla z norma Euro6 do samochodow osobowych wg.mnie stracil calkowicie sens.Pozdrawiam.
Opublikowano
Witam.Moj 518d z 2016r. pali na ustawieniu comfort na krotkich odcinkach po miescie 13,2l.Dodam,ze jezdze dotykajac pedalu gazu tylko tyle zeby wogole jechal,kazdy mnie wyprzedza.Az strach pomyslec ile ten najoszczedniejszy Silnik diesla w gamie BMW spali jezdzac jak wiekszosc kierowcow(w miare dynamicznie).Zastanawiam sie tylko po co robic takie diesle co pala wiecej od benzyny i co 2600km zapycha mi sie zawor EGR(przebieg od nowosci 6900km. i juz 2 zawory wkrecili nowe).Diesel zawsze byl duzo oszczedniejszy(poprzednie auto Passat 1.9tdi z 2002 roku nie przekraczal 8l/100km. po miescie,Audi A6 2.0tdi z 2011r. podobnie,Audi A5 2.0 benzyna z Quattro z 2010r. mam na kompie przez caly czas od nowosci przez 49000km.przebiegu spalanie 12,4l/100km.).Teraz to juz chyba tylko benzyna-spali podobnie,jest duzo ciszej w srodku,nic sie nie zapycha,nic sie nie wypala.Wiem,ze od wrzesnia Dpf-y beda montowane i we wszystkich benzynach,ale te silniki wytwarzaja duzo mniej sadzy ,tak ze tam te zanieczyszczenia duzo wolniej beda sie gromadzic.Montaz tych nowoczesnych silnikow Diesla z norma Euro6 do samochodow osobowych wg.mnie stracil calkowicie sens.Pozdrawiam.

 

2-litrowy D nie moze tyle palic nawet w miescie, zwlaszcza ze jezdzisz po emerycku. Musi cos byc na rzeczy. Ja u siebie w 3- litrowym mam spalanie w miescie do 9 litrow przy normalnej dynamicznej jezdzie!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Chłopaki co może być przyczyną wysokiego spalania jak nie ma żadnych objawów? Mam 518d 2013r z funkcją odzyskiwania energii i psu na bude bo po mieście pali 12l przy spokojnej jeździe na Eco pro..
Napisz jakie dystanse pokonujesz i z jaką średnią prędkością.

 

Send with handy.

Opublikowano
Jeżdżę po Londynie czyli w mieście gdzie z jednego końca miasta na drugi koniec jedzie się 2.5h. Właściwie to jeden wielki korek. Zacząłem jeździć bardzo delikatnie i zeszło do 10.5l.. samochód właściwie cały czas start stop używa az czasem wyłączam jak widzę że zaraz będę ruszać..
Opublikowano

Tysiące ludzi? Co to za głupie pytanie?? A co w mieście tylko benzyniakami jeżdżą koleś?

Wiem że to morderstwo dla turbiny i ogólnie dpf siada ale niestety większość ludzi jeździ dieslami. Niedługo mają zakazać więc się skończy.

Opublikowano

"koleś", na swoje pytanie:

 

Co to za głupie pytanie??

 

 

Sam (poniekąd) odpowiedziałeś w tym samym poście:

 

Wiem że to morderstwo dla turbiny i ogólnie dpf siada

 

PS - Jak się kupuje auto, to z głową a nie główką - bo potem jest wieeeele potocznych opinii o właścicielach BMW. Następnie pozostaje płacz i wołanie: "jakież to awaryjne BMW teraz produkują" :mad2:

 

Pozdrawiam

Opublikowano
To takie naiwne pytanie, w dzisiejszych benzynach też jest turbina albo i 2 a za chwile będzie też DPF. To co nimi też tylko trasy od teraz? :) Są jakieś różnice w turbinach do diesla i benzyny?
Opublikowano
Koleś czy ja prosiłem o stwierdzenie wiadomego czy pytałem dlaczego może dużo palić. Jak nie rozumiesz pytania to nie spamuj nie potrzebnie.. jeżeli nie masz pojęcia dlaczego może dużo palić to nie komentuj o bzdurach które wszyscy wiedzą. A na marginesie kolega powyżej ladnie dopowiedział fakt że małe benzynki z turbinami i dpf będą lepsze koleś?
Opublikowano
To takie naiwne pytanie, w dzisiejszych benzynach też jest turbina albo i 2 a za chwile będzie też DPF. To co nimi też tylko trasy od teraz? :) Są jakieś różnice w turbinach do diesla i benzyny?

 

Dlatego napisałem "poniekąd" (tutaj wytłumaczone co to oznacza: https://sjp.pl/poniekad )


Tak naprawdę tu nie chodzi o turbinę czy DPF, a samą charakterystykę pracy silnika wysokoprężnego.

 

Koleś

 

:duh:


PS - chyba pora przesiąść się na G30 :(

Opublikowano

Moim zdaniem to problem z EGR - miałem podobne problemy i po czyszczeniu EGRa wszystko wróciło do normy.

Napisz jak sobie poradziłeś z tym problemem.

Opublikowano
Dzisiaj dolalem do pełna i wyszło 11.5l nie jak wskazywal komputer 12.8l. Dopompowalem opony też było mało powietrza w 3 kołach z tylu sporoza mało. Zobaczymy teraz. Łatwo jest wyczyścić ten egr? I czy jak kupię książkę sam naprawiam do jakiegoś innego modelu z tym samym silnikiem bo jak mniemam to ta sama n47 co od lat jest montowana czy będzie się zgadzać z tym silnikiem czy coś pozmieniali jednak, jak myślicie?
Opublikowano
Koleś nam może podeślę jakiś link jak się ma charakterystyka pracy silnika wysokoprężnego do jazdy w mieście. Bo jakoś większość samochodów przeznaczonych do jazdy po mieście czyli autobusy taxi i busy mają diesele i nie spotkałem się poza tym że turbina nie zdarza się rozgrzać i schłodzić odpowiednio żadnych innych przeciwwskazań do jazdy dieslami po mieście..
Opublikowano
Ksywa Kosa666 mi tu zalatuje zarobkami w markach i wiejskim tuningiem i nijaka wiedzą o motoryzacji..
Opublikowano

Raczej w książce "Sam naprawiam" wątpię żeby było jak wyczyścić EGR - prędzej jak go wymienić.

Nie wiem jak to się robi w F10 520d ale ja po takich objawach( w mojej vectrze C 1,9cdti) jak Twoje i obejrzeniu kilku filmików na YouTube wyjąłem EGR wyczyściłem bo był zawalony cały sadzą i nieruszań się w ogóle trzpień który steruje zaworem cyrkulacji spalin. Po wyczyszczeniu jak ręką odjął :D do kolejnego razu.

W przeciągu 140tyś. km które zrobiłem trzy razy musiałem zastosować to czyszczenie :lol:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.