Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, wczoraj wymieniałem akumulator w mojej e39 i po jakimś czasie podczas dłubania przy aucie zauważyłem że ciągle świeci mi się prawa lampa mijania nie idzie jej w żaden sposób wyłączyć. Znalazłem temat na innym forum na temat modułu świateł LCM oraz nieszczęsnym tranzystorze BTS425L1.

 

Jednak w tamtym poście piszą o długich, postojówkach lub o nie możności ich wyłączenia.

Czy problem jaki mnie dotknął może być spowodowany dokładnie tą samą usterką? Czy może jest jakiś inny powód?

Będę bardzo wdzięczny za jakieś dodatkowe informację zanim zabiorę się za przelutowanie tego.

 

Z góry dzięki za wszelką pomoc!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zanim zaczniesz myśleć o lutowaniu zajrzyj do modułu czy nie jest zalany.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Zanim zaczniesz myśleć o lutowaniu zajrzyj do modułu czy nie jest zalany.

 

Sprawdzę, jednak samochód stał w garażu wewnątrz którego było dość ciepło przez kilka godzin dopiero po odłączeniu akumulatora i podłączeniu nowego zaczął się ten problem, nie wiem tylko czy zaraz po podłączeniu czy dopiero po próbie odpalenia.

 

Powrót do starego akumulatora nie pomógł.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wypadałoby sprawdzić błędy, lcm'y lubią paść, ale warto to potwierdzić.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W LCM jest wiele BTSów.

Każdy robi swoja funkcję.

Kiedyś w necie był pełen opis który za co odpowiada.

 

BTSy są dość wytrzymałe ale wrażliwe na zaniki i skoki napiecia.

Na bank masz któryś do wymiany.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Wypadałoby sprawdzić błędy, lcm'y lubią paść, ale warto to potwierdzić.

Niestety nie posiadam na teraz złącza diagnostycznego, i chyba jedyna opcja na teraz to wyjąć moduł i sprawdzić go na stole.

 

W LCM jest wiele BTSów.

Każdy robi swoja funkcję.

Kiedyś w necie był pełen opis który za co odpowiada.

 

BTSy są dość wytrzymałe ale wrażliwe na zaniki i skoki napiecia.

Na bank masz któryś do wymiany.

Z tego co zauważyłem padły mi też światła cofania które na 1000% działały przed odłączeniem akumulatora więc to chyba na 100% jego wina.

 

Dwa pytanka jeszcze będę miał:

1. Gdzie mogę znaleźć rozpiskę albo jakiś schemat który pomoże mi przy szukaniu uszkodzonych elementów? Szczerze szukałem w google ale za ch**a nie mogłem nic znaleźć,

2. Czy multimetrem jestem w stanie sprawdzić stan btsów? Jedyne co z elektroniki potrafię to totalne podstawy, lutowanie i obsługa multimetru do prostych zastosowań :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.