Skocz do zawartości

Kolumna kierownicza


DarekS4

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Wyjmowałem przekładnie kierowniczą z 1.

starałem się tak zbić krzyżak z przekładni żeby nie ciągnąć za niego ale jakimś cudem zjechał z kolumny wewnątrz i za ch$%^&* wafla nie chce wskoczyć z powrotem do końca. Ktoś wie czy tam jest jakaś specjalna pozycja lub zabezpieczenie ?? :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Juz zrozumialem w czym problem :duh:

wyskoczyl walek przesowny

on nie jest blokowany ale wskoczy tylko w jednej pozycji

na walku sa nafrezowane zeby wzdluzne ( wieloklin ) i jedeno frezowanie jest pominiete

zablokuj kierownice i obracajac walkiem co 1mm dociskaj go az trafisz na odpowiednie spasowanie zebow

taka rada na przyszlosc - nanies sobie punkty bo delikatnie pociagniesz i musi sie rozlaczyc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Właśnie ona wchodzi wieloklinem w kolumnę w stronę kierownicy do pewnego momentu i staje i ni chu chu wyżej nie chce iść.

wepchnij ile wchodzi ,nie naciskaj - obruc walkiem jesli kierownica stoji a walek sie kreci to od tego miejca zaczyna sie wieloklin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyjmę wałek z kolumny

- wsadzę go z powrotem w kolumnę ok 5-7cm wieloklinu wejdzie

- ruszam drążkiem kierownica też się rusza

- brakuje mi ok 5cm żeby drążek się cofnąć i żeby mógł włożyć przekładnie.

 

wieloklin mi wchodzi ale nie do końca. A tam na dole w gómie jest taka baryłka/ tulejka z której wychodzi wieloklin. Tam może też to pracuje ?? czy ma wejść cały w kolumnę w stronę kierownicy ? ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jesli wyciagles przekladnie bez problemu i bylo miejsce dla walka kolumny to trzeba wrucic do tego stanu.Te kilka cm ktore Ci brakuje zeby wszystko poskladac bez problemu mozna znalezc ale musisz tak zozyc jak rozkladales...

Wrzuc rysunek z realom gdzie bedzie rozrysowany ten walek - pewnie bedzie na koncu tego walka pierscien rozprezny jako zabezpieczenie i wystarczy puknac mlotkiem zeby wskoczylo do konca ale nie chce Ci tego doradzac w ciemno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat rozwiązany. niestety kolumnę należy wyjąć z samochodu. Następnie trzeba rozebrać elektronikę silniczka blokady. Koleinie jest tam taki cypel osobny który jest dociskany sprężynką trzeba go podnieść następnie wieloklin wchodzi na 2X. i ma wybite w połowie dwa oczka znaki. wkładamy go w jednej pozycji dociskamy do góry aż się oprze i lekko go dociskając obracamy wieloklin o 90 stopni i wskakuje kolejny raz tylko trzeba mieć ten cypel tam podniesiony. Auto poskładane po geometrii jeździ ALE to nie ostatni problem.

 

Ecu ma błąd NOX i stopniowo słabło. dzisiaj już straciło moc. Seicento jest zrywniejsze. i świecą cały czas światła stop. Nawet jak się wypnie czujnik z pedału ham. to się świecą. Zaczyna mnie wkurzać to auto. Moja żona ma takie samo i odpukać zapierdziela jak złoto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jaki konkretnie błąd (kod) masz od tego noxa? Może to kwestia wypalenia katalizatora. Może moduł świateł się posypał, nie ma błędów od niego? Jest z nim komunikacja? Dopisz 116i/118i/120i do tytułu w zależności jaką masz wersję.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będziemy do tego wracać. Oddałęm znajomemu auto żeby pojeździł bo sam nie mam czasu teraz.

- Wymieniona miska bo stara zgniła

- wymieniony łańcuch pompy oleju ( stary naciągnięty o pół ogniwka) i cały rozrząd-

- Pokrywa zaworów i pompa wysokiego ciśnienia była jebnięta na silikonie. Wyczyszczone i wszysto złożone na oryginalnych uszczelkach

- Korpus filtra oleju miał wyciek wymieniona uszczelka

 

wszystko wymyte wyczyszczone

 

To jest to samo auto co pisałem w innym wątku o nagrzewnicy że nie grzeje. Po wyczyszczeniu ukłądu ostatnim razem się poprawiło ale niestety było to chwilowe więc nagrzewnica ostatecznie do wymiany.

 

Z błędów nie mam nr ale został DeNOX, Kierownice powietrza górne ( nie wiem dlaczego bo działają) i w sumie chyba tyle. Co do noxa wydaje mi się że się kończy bo auto ma powyższone spalanie i raz ma moc raz czuć osłąbienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.