Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Siemka,

 

Panowie moja X3 chyba troche za dużo Pali ON. Fakt, że nie robię jakiś długich odcinków, a średnia prędkość wynosik okolo 22km (korki)

Spalanie według kompa pokazuje 15.5L/100km . Wiadomo, mróz itp, ale i tak wydaje mi się, że to troche za dużo.

Dzisiaj zaleje do pełna i sprawdzę dokladnie ile wzieła.

Macie jakies pomysły? Może coś jest popsute?

Opublikowano

Raczej wszystko jest OK pełzanie w korkach tak podnosi.

Tyle te auta palą. Audi allroad z motorem 3.0Tdi ma podobny wynik w takich warunkach.

 

Dla porównania kultowe 1.9 Tdi 110km (lub 115km już nie ogarniam) w Passacie B5 manual

u mojego kolegi zimą na krótkich odcinkach w mieście pali 12l .

 

więc nie martw się wynik nie jest taki zły jak na 3.0d do tego w automacie.

 

Moje 3.0i z LPG wskazania kompa 12 lato i 13 zima ,

a realnie wychodzi 14,8 średnia całoroczna na LPG + ileś tam paliwa.

Tyle ,że ja nie pełzam w korkach i jak mam możliwość to używam rano grzałki elektrycznej silnika , bo robię odcinki 15km do pracy.

 

przy krótkich odcinkach warto założyć sobie chociaż przepływowy podgrzewacz płynu chłodzącego lub tak jak u mnie grzałkę w bloku aby grzać olej oraz kabinę farelką.

żadnych dizli tylko Pb+LPG

R4 + turbo, V6 , R6 i V8

Opublikowano

dziekuje, za super rzetelną odpowiedź.

Z tego co wiem to moja już takie dogrzewanie posiada, ale nie wiem czy fabrycznie czy został dołożony. Przyjrzę się w najbliższym czasie temu urządzneiu.

Opublikowano
No ja bym powiedział że trochę za dużo... mam taki sam silnik i skrzynie i też robię krótkie trasy. Byli tu tacy którzy udowadniali spalanie 3.0d w E83 na poziomie 7L. U mnie spalanie przy obecnych temperaturach 10.2L/100km. Przy skasowaniu spalania na drodze krajowej 50-90km/h plus trochę miasta poniżej 10L. Może masz uszkodzony któryś z termostatów lub przepływomierz. Skasuj spalanie, wyjedz gdzieś na trasę kilkanaście km, plus trochę miasta, przy spokojnej nodze i takim cyklu 10L to powinno być max. Chyba że rzeczywiście robisz samo miasto, same korki, i krótki trasy, plus mróz.
x3334a545255abac1e52.jpg
Opublikowano
U mnie średnie 50%miasto i 50%trasa 10.2. Na trasie przy prędkości do 110 to 8.6l. Same miasto 12.1l. Motor i skrzynia ta sama. Mam wymienione termostaty na nowe ori. Na starym 1l wiecej palił. Dodam, że 2 wtryski mam do wymiany i liczę ze po wymianie, jeszcze coś spadnie spalanie.
Opublikowano
średnia prędkość wynosik okolo 22km (korki)

 

 

Bardzo niska średnia prędkość nic dziwnego że wychodzi 15l ,

u mnie jest 45km /h co i tak uważam za niską.

 

Weź sobie zasloń chłodnicę kartonem

zimą silnik w mrozach ma aż za mocne chłodzenie

zawsze coś szybciej się nagrzeje i wolniej będzie stygł, ale to chroni przed fala mroźnego powietrza podczas jazdy. Więc nie licz na cuda jak twoja średnia to 22km/h

 

 

Więc kopciuchy wcale nie są takie oszczędne.

Już kiedyś to rozważałem i przy moich przebiegach wyszedł by drożej jak 3.0i z LPG w manualu.

 

12-15l czy nawet 10l On a 15l LPG różnica w cenie oczywista

 

Do tego jestem pewny , że podczas jazdy trzymam większe obroty silnika jak koledzy w dizlach.

Ja nie mam DPF a wy macie więc eko jazda tym bardziej w mieście im nie służy.

żadnych dizli tylko Pb+LPG

R4 + turbo, V6 , R6 i V8

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Noi udało sie zejść poniżej 12 l/100km

Recepta: Nie jezdże autem na odcinkach krótszych od 10km. Wybieram rower, ekologicznie i zdrowo :D


Panowie, jeszcze jedno pytanko.

Co myślicie o chipie do mojej X3?

Jeden zakładów oferuje dwie opcje podniesienia mocy tkzw. power box +20km i 50Nm oraz chiptunning +55km oraz 110Nm


Jak myślicie czy to dobry pomysł w połączeniu z moją uchodzącą za mało trwałą skrzynkę GM??


Dodam, że nie katuje auta, lubie mieć poprostu nadmiar mocy pod butem przy wyprzedzaniu lub szybszych manewrach.


Proszę tylko o sensowne odpowiedzi oparte faktami :)

Opublikowano
Fakty sam sobie podałeś. Silnik wytrzyma chip, skrzynia będzie cierpieć. Tak jak napisałeś to nie jest najtrwalsze urządzenie GM. Skrzynie ZF lepiej przyjmują podniesienie mocy i często to się stosuje po FL w 2.0d Ja dał bym sobie spokój.
x3334a545255abac1e52.jpg
Opublikowano
Siemka,


Panowie moja X3 chyba troche za dużo Pali ON......

Spalanie według kompa pokazuje 15.5L/100km .....

 

 

Noi udało sie zejść poniżej 12 l/100km

Recepta: Nie jezdże autem na odcinkach krótszych od 10km. Wybieram rower, ekologicznie i zdrowo :D

 

No nie wiem czy wdychanie smogu z pieców jest dla ciebie zdrowe :D

A już na pewno nie jest zdrowe wydychanie tego co wylatuje z rur wydechowych dizli szczególnie tych bez DPF-u,


To po co ci kopciuch ?

Zmieniaj na benzynkę z LPG najlepiej w manualu .

Wyjdziesz lepiej i wiesz że jedziesz autem a nie traktorem z automatem

i też będzie ekologicznie. :D

żadnych dizli tylko Pb+LPG

R4 + turbo, V6 , R6 i V8

Opublikowano

Zmieniaj na benzynkę z LPG najlepiej w manualu .

Wyjdziesz lepiej i wiesz że jedziesz autem a nie traktorem z automatem

 

Na gaz to jest kuchenka albo zapalniczka, a nie auto...


Kolego, bądź bardziej tolerancyjny na motoryzacja. Auta są różne, w różnych konfiguracjach, różni są też kierowcy i różne upodobania. To że dla ciebie najlepszym rozwiązaniem na wszystkie bolączki tego modelu, co często powtarzasz, jest manual z LPG to nie znaczy że tak jest...

x3334a545255abac1e52.jpg
Opublikowano

Myślę, że spalanie ok biorąc pod uwagę krótkie odcinki.

W moim przypadku w miescie spalanie jest na poziomie 13-14l - mam zoboczenie, ze na zimnym motorze jeżdzę naprawde delikatnie. Jednostka i skrzynia dokladnie ta sama.

Na trasie jadąc ekonomicznie 8,5l, autostrada 10l. :cool2:

Opublikowano


Na gaz to jest kuchenka albo zapalniczka, a nie auto...

 

 

Zupę gotujemy na gazie bo jest taniej i ekologicznie, jakbyś miał kuchenkę zasilaną On to zanim byś ugotował obiad to mieszkańcy by się zatruli spalinami.


He he i wózki widłowe też są na LPG a wiesz dlaczego

Bo jest taniej i ekologicznie, jakby jeździły po magazynie zasilane On to ludzie tam by się zatruli.


Forum jest po to aby min. wyrażać swoją opinie i tak robię zresztą ty też i nie koniecznie musimy się w tym temacie zgadzać jak i pozostali czytający posty.


To była tylko moja opinia i żartobliwie propozycja alternatywy dla kolegi 3.0d. Aby mieć taką moc i niskie koszty paliwa w warunkach opisanych w pierwszym poście to pozostaje stara benzyna z LPG tak jak moja lub nowoczesny silnik z bezpośrednim wtryskiem+turbo lub bez który bije starego kopciucha pod względem mocy, spalania i emisji.


Odnośnie tolerancji motoryzacyjnej to jestem bardzo tolerancyjny. Ba nawet muszę być.


Od wiosny lubię sobie pobiegać, pojeździć rowerem lub udać się z dziećmi na plac zabaw i muszę tolerować tych wszystkich właścicieli dizli w wielu przypadkach bez DPF- u którzy jeżdżą po mieście 2-5km i świadomie trują, bo takie mają upodobania motoryzacyjne i liczą że w mieście to im tak mało spali.


A rzeczywistość jest zupełnie inna, a mnie i mojej rodzinie odbierają podstawowe dobro jakie mi się należy:

CZYSTE POWIETZRE.!!!


Kolega Totmek jest wzorowym przykładem który padł ofiarą kultu Tdi. Kupił 3.0d automat do jazdy po mieście bo dizel i będzie mniej palił. A tu lipa pali 15l czy nawet 12l, więc dla oszczędności przerzucił się na rower.


Najpierw sam w mieście truje innych jeżdżąc kopciuchem a jak zrobiło się za drogo to woli jeździć rowerem i wdychać cały ten syf kosztem swojego zdrowia.

żadnych dizli tylko Pb+LPG

R4 + turbo, V6 , R6 i V8

Opublikowano

W kraju w którym praktycznie nie ma alternatywnych źródeł energii, gdzie górujemy w zużyciu węgla, i wszystko jest na węgiel, elektrownie, fabryki, elektrociepłownie, a większość domów jednorodzinnych ogrzewa się węglem, kopcenie 3.0 diesla procentowo ma znikome znaczenie dla jakości powietrza. Stoimy na progu wprowadzenie zmian w Europie zachodniej, dotyczącej jazdy pojazdami z duża emisją spalin w miastach i wszystkie te samochody trafią do wschodniej Europy i także naszego kraju, handlarze już zacierają ręce.


W latach świetności E83, trzylitrowy diesel czy benzyna kosztował grubo powyżej 200tys zł. Moja kosztowała 240 tys zł. Jeśli kogoś stać było na takie koszt zakupu auta, to ostatnią rzeczą jaką się przejmował to spalanie. Dziś kupują te auta mniej zamożni ludzie, dla których spalanie i koszty utrzymania są ważne, i nie ma w tym nic złego to normalna kolej rzeczy. Dlatego zakłada się LPG, dla oszczędności, nie dla ekologii na pewno nie w E83. Dyskutuje się nad zużyciem ropy bo to też boli kiedy pali kilkanaście litrów, boli nas ale nie bolało pierwszych właścicieli.

x3334a545255abac1e52.jpg
Opublikowano
...... kopcenie 3.0 diesla procentowo ma znikome znaczenie dla jakości powietrza.


Stoimy na progu wprowadzenie zmian w Europie zachodniej, dotyczącej jazdy pojazdami z duża emisją spalin w miastach i wszystkie te samochody trafią do wschodniej Europy i także naszego kraju, handlarze już zacierają ręce


......Dlatego zakłada się LPG, dla oszczędności, nie dla ekologii na pewno nie w E83..........

 

Tak kopcenie 1 dizla to tylko mały dodatek do tego co wydobywa się z kominów , ale tysiące takich kopciuszków przejeżdżających przez centrum miasta to już jest coś.

Do nas też to przyjdzie nawet wcześniej niż nam się to wydaje.

Tak w pierwszej kolejności przy decyzji zakładam instalkę do 3.0i za 3900zł myślałem o kosztach paliwa a ekologię dostałem w gratisie. :D


"Jeden pojazd zasilany olejem napędowym emituje taką samą ilość NOx co ponad 20 pojazdów zasilanych LPG, i emisje cząstek stałych (PM) z pojazdów napędzanych LPG w cyklu miejskim są poniżej minimalnego mierzalnego poziomu "

żadnych dizli tylko Pb+LPG

R4 + turbo, V6 , R6 i V8

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.