Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pany i Panewki, problem natury takiej, że jak auto stoi ponad ok 18h to bardzo długo kręci rozrusznikiem zanim zaskoczy (nawet 6 sek). Nie ma znaczenia temp, dzieje się tak nawet w ogrzewanym garażu (+16*C). Jak stoi 7h nawet na dużym mrozie (-15*C) zapala "na dotyk". Wymieniony filtr paliwa (po wymianie nawet czas postoju po którym auto ma problemy z zapalaniem się skrócił). Zakładam więc że problemem jest cofające się paliwo do zbiornika (dodatkowo teraz jak filtr jest nowy i przepuszcza lepiej niż stary, który był już pewnie przybrudzony to proces "zlatywania" paliwa przyspieszył).

 

Czy jest zaworek blokujący cofanie się ropy w silniku M57N2? Czy jest on częścią pompy wysokiego ciśnienia? Jak się tam dostać, można go wyczyścić/wymienić osobno?

 

W kompie brak błędów odn układu paliwowego, ale co jakiś czas pojawia się błąd klapy gaszącej Throttle actuator (483D). Być może to ona robi problemy, ale czemu miałaby się zamykać po dłuższym postoju i nie dawać silnikowi się odpalić?! Z tego co wiem w pozycji 0 jest ona całkowicie otwarta-trzyma ją sprężyna, dopiero silniczek ją zamyka na chwilę podczas gaszenia auta. Co myślicie? Miał ktoś podobny przypadek?

 

Auto ma nowe świece żarowe, sterownik świec i akumulator.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Podepnij komputer i luknij na cinienie paliwa w listwie przed rozruchem i po odpaleniu - wszystko bedzie jasne

W pompie jest zaworek ale raczej go samodzielnie nie wymienisz...

Jesli jest to efekt brudu to wlej do paliwa cos do czyszczenia wtryskow

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zrób test przelewowy.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

No, muszę ogarnąć pare strzykawek i wężyków i zrobie test przelewowy w przyszły weekend.

Generalnie, auto nie dymi, korekty w INPIE praktycznie książkowe (wiem że to jeszcze nie musi nic znaczyć).

I gdyby coś nie tak było z wtryskami, to czemu po 13h stania (nawet na mrozie) odpalałby od strzała, a po 22h w ciepłym garażu się męczy i długo kręci rozrusznikiem zanim zaskoczy?!

I nawet jak się go od razu zgasi po tym jak zapali po długim kręceniu i za chwilę znowu wciśnie START to pali już "od strzała"...(Przyznam że trochę głupieje)


Ciśnienie na szynie przy zapłonie (silnik zgaszony) jest ok 6bar na szynie wtryskowej, po odpaleniu skacze do ponad 350bar.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ciśnienie na szynie przy zapłonie (silnik zgaszony) jest ok 6bar na szynie wtryskowej, po odpaleniu skacze do ponad 350bar.

Tu juz chyba nie masz watpliwosci ze zaworek wysokiego cisnienia nie trzyma...

Opublikowano

Kolego, a jak powinno być?

Z tego jak ja to rozumiem to jak jest tylko zapłon to pracuje elektryczna pompa w zbiorniku i ona daje ciśnienie na szyne ok 5bar. Gdyby nie było paliwa w układzie, albo pompa by nie pracowała to raczej byłoby coś około 1bar. A jak silnik kręci to pompa wysokiego ciśnienia zaczyna generować już ok 300bar. (w trakcie jak kręci rozrusznikiem ciężko powiedzieć co się dzieje bo INPA przerywa komunikację i się wysypuje, a CARLY zawiesza na ten moment połączenie - wiadomo wszystkie siły idą na rozruch, radio przygasa, dmuchawy się zatrzymują itp. normalna procedura startu)


Czyli wydaje się być ok. Chyba że ja coś ty źle rozumiem.

To jest wersja gdzie pompa jest tylko w zbiorniku (przy filtrze jest jedynie podgrzewacz)

Opublikowano

Czujnik ciśnienia na listwie CR ma zakres działania 0-2000 bar. Nie oczekujcie pomiaru dokładnego do 1 bara juz od samego zera.


Równie dobrze moznaby przekręcić kluczyk w pozycje zapłon i odkręcić rurkę zasilajacą jakiś wtryskiwacz - tez bedzie inpa podawać 6 bar (lub 2 -4.5b). Możecie sprawdzić ;)


Ps. Po odpaleniu cisnienie na jalowych wzrośnie do ponad 350b ale gdy zgasisz auto to zawór który znajduje sie na listwie z tyłu upuści ciśnienie do zera. Odpalajac kolejny raz auto pompa CR nabija ciśnienie znowu od zera.



Rob test przelewowy.

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czyli wydaje się być ok. Chyba że ja coś ty źle rozumiem.

System Common rail jest podzielony na niskie i wysokie cisnienie

Na niskim cisnieniu do 10 bar masz rurki gumowe lub plastikowe a na wysokim cisnieniu sa tylko metalowe

Od niskiego cisnienia jest pompa w zbiorniku a od wysokiego pompa CR ( nastepca pompy wtryskowej )

Pompa w zbiorniku tranportuje paliwo do pompy wysokiego cisnienia a ta do listwy wtryskowej - trafia do niej tylko tyle paliwa ile silnik potrzebuje i zaworki przelewowe tak od wysokiego jak i od niskiego cisnienia sa umieszczone w pompie CR i jest w niej jeszcze zaworek zwrotny wysokiego cisnienia i ten wlasnie zaworek powinien Ci zatrzymac w listwie paliwo pod cisnieniem na jakim silnik pracuje ( w twoim przypadku te 300 bar ) po zgaszeniu silnika i trzymac je do nastepnego odpalania...

Jakie jest minimalne cisnienie potrzebne do odpalenia twojego silnika to bys musial poszukac w madrych zrudlach - ja takich informacji szukam tylko gdy potrzebuje ale tak w ciemno powiem ze dla twojego silnika powinno byc ponad 100 bar...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
. Po odpaleniu cisnienie na jalowych wzrośnie do ponad 350b ale gdy zgasisz auto to zawór który znajduje sie na listwie z tyłu upuści ciśnienie do zera.

To jest zawor bezpieczenstwa i zadziala tylko gdy zostanie utracona kontrola nad praca pompy - sadzisz ze polaczenia gwintowe i rurki sa przystosowane na cisnienia w okolicach 1000 bar?

Jesli ten zawor przepusci paliwo to tylko jeden raz i trzeba go wymienic...

W systemie common rail nie ma drogi powrotnej dla paliwa z listwy ale wyjscie ewakuacyjne musi byc...

Opublikowano
To jest zawor bezpieczenstwa

 

Też, ale bardziej pełni rolę zaworu regulacji ciśnienia.

 

Jesli ten zawor przepusci paliwo to tylko jeden raz i trzeba go wymienic...

 

Bzdura.

 

sadzisz ze polaczenia gwintowe i rurki sa przystosowane na cisnienia w okolicach 1000 bar?

 

Tak, a nawet na dwa razy większe.

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Opublikowano
Witam kolega mnichu ma racje to po popierwsze.Kotin44 gdzieś ty wyczytał takie bzdury na temat tego zaworu :mad2:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kotin44 gdzieś ty wyczytał takie bzdury na temat tego zaworu

Nie za bardzo mam czas na czytanie ale popatrzylem na budowe tego czujnika i faktycznie macie racje a ze musialem grzebac gdzie bylo inne rozwiazanie stad wyniklo nieporozumienie...Sorki

Nawet common rail przeszedl troszke modyfikacji od kiedy zostal wprowadzony na rynek ale zasada jego dzialania sie nie zmienila.

P.S

Kolego Mylder sprawdz czy po zgaszeniu silnika owy czujnik trzyma czy wypuszcza paliwo i wszystko bedzie jasne

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
A jak to sprawdzić? W sensie organoleptycznym-fizycznie, czy na kompie ciśnienie sprawdzić odczytem z czujnika? Bo po wyłączeniu silnika, a co za tym idzie i zapłonu OBD2 przerywa komunikację z INPA/carly
Opublikowano

Kolego Mylder sprawdz czy po zgaszeniu silnika owy czujnik trzyma czy wypuszcza paliwo i wszystko bedzie jasne

 


Nic dalej nie będzie jasne :duh: Dalej idziesz zaparcie w swoje teorie... Napisałem przecież :

 

gdy zgasisz auto to zawór który znajduje sie na listwie z tyłu upuści ciśnienie do zera. Odpalajac kolejny raz auto pompa CR nabija ciśnienie znowu od zera.

 

Ten zawór tak pracuje i nie ma co szukać tutaj problemów.


.......................



Maniek już dawno napisał... test przelewowy.

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Opublikowano

Pamięta ktoś może jakiej średnicy wężyki kupić, żeby obyło się bez rzeźbienia?

Strzykawki ogarnę w aptece;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

4mm ale mozesz kupic zestaw do kroplowki i bedziesz mial pasujacy wezyk

jak Ci badanie wyjdzie pozytywnie to mozesz miec gdzies nieszczelnosc ale to powinno byc widac

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.