Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Borykam się z pewnym problemem od dłuższego czasu, mianowicie spalanie w mieście przy w miarę dynamicznej jeździe wynosi 25-30 l/100 lpg, przy jeździe na benzynie jest około 2-3 litry mniejsze.

Auto posiadam od 3 lat, początkowo spalanie wynosiło 18-20 l, natomiast wszystko się zmieniło pół roku temu po wymianie jednej sondy lambda przed katalizatorem, którą musiałem zmienić bo silnik strasznie szarpał na wolnych i wysokich obrotach (brak zapłonu na cylindrach). Po wymianie sondy na dedykowany zamiennik z boscha silnik pracuje idealnie poza mankamentem w postaci wysokiego spalania. Rzeczy które wymieniłem przed rozwiązaniem problemu szarpania to: odma, elektrozawory vanos, świece, cewki, oleje i filtry w tym również od gazu. Samochód był podłączany pod kompa u kilku mechaników, którzy sugerują wymianę sond pomimo, że ich zdaniem pokazują prawidłowe odczyty. Nie wiem czy problem tkwi w sondach, dlatego też proszę o porady w tym temacie. Ostatnio sam staram się rozwiązać problem, szukając przyczyny za pomocą INPY. Miałem błędy katalizatorów 29f4 i 29f5, skasowałem wszystkie adaptacje i robię nowe pomiary spalania, na razie jest zbyt wcześnie żeby określić czy to pomogło. Z błędów aktualnie wyświetla się tylko klema ibs. Z tego co zauważyłem w tej wersji silnikowej nie ma przepływomierza, jest tylko czujnik temperatury powietrza dolotowego, który trochę przekłamuje rzeczywiste wskazania, ponieważ dzisiaj przy temperaturze powietrza -9 stopni C, wskazywał -3 stopnie oczywiście na zimnym silniku, kiedy to czujnik ten postał na mrozie wymontowany z puszki przed przepustnicą. Na postoju, przy rozgrzanym silniku pokazuje temperaturę dolotu 62 stopnie C, przy temperaturze zewnętrznej -10. Co może być przyczyną wysokiego spalania? Od czego zacząć? Jeżeli pojawi się znów check engine to wrzucę screeny z INPY.

Spalanie w trasie wynosi od 11 do 14 litrów lpg, czyli tyle co wcześniej.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sondy dobieraj zawsze z ngk lub vdo siemens. Możliwe, że ten bosch nie działa jak trzeba a ma wpływ na skład mieszanki. W temperaturze powietrza dolotowego nie upatrywałbym przyczyny, wymontowany był, ale rozumiem, że dalej pod maską, stąd różnica, ale nawet gdyby to zawyża a nie zaniża.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zaobserwuj jakie masz korekty na wtryskach. Jeżeli mocno na + to znaczy, że coś nie tak ze składem mieszanki.

Zobacz też jakie masz czasy wtrysków na luzie, powinno być ok 3 ms bez klimy.


Jeżeli nie powyższe to przyczyn szukaj w przeniesieniu napędu - jeśli automat to konwerter, skrzynia, skrzynka 4x4, łożyska, hamulce - to wszystko może powodować zwiększone opory.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
I jak uporales sie z tym ? Jak sprawdzić wszystkie sondy? Można przez program czy trzeba mierzyć opornosc ? Czy sonda zepsuta zawsze da błąd na komputerze ??
Opublikowano
Koledzy sprawdziłem kompem temperaturę czujnika powietrza zasysanego, na dworze 24C, a on pokazuje około 60 a 70 C dobrze to ? Błędów zero, po odlaczeniu wtyczki też zero błędów i pokazuje -48 C. Sprawdziłem też korekty wtryskow u mnie w programie mam tabelkę że powinny pracować w zakresie -200 do +200. I cylinder 1,2,3 pokazuje na plusie miedzy 10 a 70, a cylinder 4,5,6 pokazuje na minus między -10 a -70 . Wiec mieszcza sie. Dobrze to ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sprawdz jakie masz korekty długoterminowe i krótkoterminowe w INPIe (multiplicative i additive). Zrób screena i zamieść tutaj (analog values 2).


Poza tym jak czujnik wskazuje głupoty to nie możesz go wymienić po prostu? :)

Opublikowano
Nie umiem posługiwać sie inpa, mam język niemiecki, polskiego chyba do e60 nie ma, więc kupiłem sobie program Maxiecu i nim diagnozuje sobie. A tam tych korekt co mam ci pokazać nie ma tego.... auto mam dopiero od 3 miesięcy dopiero sie uczę. Nawet nie wiem ile pali, choć komputer pokazuje dużo 17 a 18 L. Przez dystrybutor jeszcze nie sprawdzałem. A dolot sie nagrzewa jak silnik rozgrzany ? To że czujnik temperatury powietrza zasysanego pokazuje na ciepłym więcej niż temp otoczenia to chyba normalne ??
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Normalne, że się nagrzewa ale przecież można sprawdzić na zimnym silniku zaraz po włączeniu, gdy nie jest nagrzany.


Nie znam tego programu ale powinieneś tam mieć korekty długie (LTFT) i krótkie (STFT) osobno na bank 1 i bank 2 cylindrów.

W ogóle radzę jednak poznać INPĘ jak chcesz mieć komplet danych, można ściągnąć wersję angielską.

Opublikowano
Nie umiem posługiwać sie inpa, mam język niemiecki, polskiego chyba do e60 nie ma, więc kupiłem sobie program Maxiecu i nim diagnozuje sobie. A tam tych korekt co mam ci pokazać nie ma tego.... auto mam dopiero od 3 miesięcy dopiero sie uczę. Nawet nie wiem ile pali, choć komputer pokazuje dużo 17 a 18 L. Przez dystrybutor jeszcze nie sprawdzałem. A dolot sie nagrzewa jak silnik rozgrzany ? To że czujnik temperatury powietrza zasysanego pokazuje na ciepłym więcej niż temp otoczenia to chyba normalne ??

U mnie w 530i, też silnik N52 pali również 17-18 l, co prawda ja robię bardzo krótkie trasy - niecałe 2 km do pracy, więc myślę, że to raczej norma ( w trasie spalanie 10l).

Opublikowano
Na zimnym pokazuje prawidłowo, parę stopni więcej tylko niż zewnętrzną. No ja właśnie robię krótkie odcinki, więc chyba dobrze pokazuje komputer.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.