Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Moj pierwszy post na forum :). Nadgorliwym powiem,ze szukalem i czytalem dosc dlugo,ale watku odpowiedniego do mojego pytania nie odnalazlem.

SPrawa wyglada tak : planuje zakup BMW 525 benzyna 90-94 rok w niemczech. Ma to byc zalatwione przez mojego znajomego w niemczech , ma on kupic auto a nastepnie odsprzedac mi. Jest on rodowitym niemcem.

 

Pytanie1 jest nastepujace : do jakiej kwoty warto wydac na auto w bardzo dobrym stanie, z ksiazka serwisowa i udokumentowanym przebiegiem oraz bogatym wyposazeniem? Pytam, bo takie auta na mobile.de sa po 2500-3000 euro, a nie jest to malo. W polsce ceny wachaja sie w granicach 6-12 tys, ale wiadomo jak to jest w naszym kraju z kupnem auta. AUto ma mi sluzyc przez pare kolejnych lat i wiem,ze eksploatacja w ciagu 2 lat wyniesie tyle co wartosc auta,ale sie z tym licze.

 

Pytanie2 : czy brac koniecznie z vanosem (mniejsze zuzycie paliwa) i czy brac pod uwage wersje 170 konna 12 zaworowa? Wiem,ze ze starym autem jest tak, iz 90 rok moze byc bardziej zadbany niz 94. Natomiast bedize to moje pierwsze auto i chcialbym miec choc troche frajdy z jazdy (podroz 65 konna micra tesciowej jest jedynie lepsza od podrozy PKP).

 

Wszelkie uwagi odnosnie tego jakie auto i jaki rocznik brac mile widziane.

Opublikowano

Witam

 

Nadgorliwcami sie nie przejmuj :nienie: ,w koncu to forum jest po to, aby rozwiazywac wspolnie nurtujace nas problemy :mrgreen:

 

 

Co do Twoich pytan...na to pierwsze naprawde trudno odpowiedziec.

Widzialem sprowadzane cudenka za naprawde smieszne pieniadze ale i widzialem straszne buble stojace w komisach za powazna kwote...

Cenami nie ma sie co sugerowac.Niektorzy specjalnie winduja ceny zeby auto nie podpadalo ze jest zbyt tanie. Tanie - to znaczy ze jest cos nie tak...Klienci zaczynaja weszyc,sprawdzac...rozumiesz

 

Co do drugiego pytania:

Zalezy czego oczekujesz,jesli myslisz o zakladaniu instalacji LPG to wersja 12-o zaworowa bedzie o polowe tansza w montazu.Sam mam wlasnie taka i nie mam powodu do narzekan(instalacja na tzw.srube).

Jezdze juz na tym 2 lata i wszystko jest ok.

 

Przy wyborze auta powinienes zwrocic uwage przede wszystkim na stan techniczny i nie polecalbym tego zadnemu znajomemu,chyba ze jest naprawde fachowcem i wzajemnie sobie ufacie.

Zycze powodzenia i udanych lowow

 

POZDRAWIAM

2FST4U
Opublikowano

Dzieki za odpowiedz

 

Ze znajomym jest tak,ze slyszac , iz poszukuje auta sam zaoferowal pomoc. Mowi,ze moze byc i 250kkm przebiegu, wazne,zeby od 1 wlasciciela i z ksiazka. On juz go wypyta co i jak ,a jak bedzie cos nie halo (drobne usterki) to na bank cene zbije, dlatego powierzam mu to zadanie. Co do gazu to jestem na 50% pewien ze zakladam. Dlaczego nie na 100..., planuje jezdzic duzo gdansk - olsztyn,a po drodze zajezdzac do rodzinki w braniewie (98 jest tam po 3zl/litr zza wschodniej granicy)...

 

Teraz pytanie do Ciebie Darecki : jak spisuje sie twoj silnik? czy polecilbys wersje 12V? Od kiedy bmw mialo ocynkowane blachy, bo jesli juz od np 87 to wtedy mozna smialo i 89 rok 525 brac , byleby spelniala powyzsze zalozenia :)

Opublikowano

Hejka!

Cena zależy od tego ile możesz wydać... faktycznie pewnie w 90% im bardziej zadbane auto tym wyższa cena - jakoś tak chyba jest :mrgreen:

Co do silnika... nie nastawiałbym się na koniecznie 2.5l - może się okazać że znadziesz jakąś perełkę 2.0... Tu bardziej kieruj się stanem pojazdu i możliwościami finansowymi napojenia jej. Vanos nie spali ci mniej niż bez vanosa - dzięki niemu auto lepiej zbiera się z dołu - ale ile wypije zależy głównie od tego jak będziesz jeździł. Mnóstwo tu osób które ci powiedzą żebyś szukał 4.0 bo ono chla tyle co 1.8 :mrgreen: :mad2: ale to bajki. Faktem jest że 525 24v jest chyba najlepszym kompromisem między osiągami a zużyciem, ale zadbane 2.0 24v też jeździ nienajgorzej (w końcu to 150 kucy) - zależy czego oczekujesz. Przyjemność z jazdy daje już nawet 1.6 w e30 - tu chodzi bardziej o wyważenie samochodu, super zawieszenie, bezpośredni układ kierowniczy - dzięki nim te samochody tak fajnie jeżdżą. Jeśli myślisz o gazie to ja akurat należę do zwolenników sekwencji - ceny dzisiaj już nie straszą, a daje to spokój duszy i praktycznie niezauważalną różnicę w osiągach. Ale nie podejmuję dyskusji na ten temat, bo wiele osób na forum ma instalki II gen i nie narzeka - mnie to mimo wszystko nie przekonuje wystarczył mi widok jednej maski po wybychu :duh:

A co do samego samochodu - jeśli masz czas i kasę, to szukaj, szukaj, szukaj... nie ma się co napalać na wyposażenie, wygląd itp. Po pierwsze: stan tech., po drugie: stan tech., i po trzecie: stan tech.

Ja przesiadłem się z 75 konnej octavii bez żadnego wypasu (poza ABS i centr.), teraz mam tylko szyby elek. z przodu (może już niedługo z tyłu :?: ) , szyberdach na korbkę i parę gadżetów dawanych gratis do auta - i jest super!!! :D - vanosa też nie ma, ale co tam - machanie TAKIMI biegami to czysta frajda! Aaa, i przebieg - też się nie przejmuj jeśli ma ponad 200 czy więcej - jeśli są dbane to te autka jeżdżą i jeżdżą...

Tylko ten znajomy musi wiedzieć co i jak - dużo jest rzeczy które trzeba sprawdzić, żeby później mieć spokój

Pozdro i owocnych poszukiwań

- to ja przepraszam! ...i znikł
Opublikowano
Mowi,ze moze byc i 250kkm przebiegu, wazne,zeby od 1 wlasciciela i z ksiazka.

 

Ważne jest, żeby auto było w dobrym stanie, książkę serwisową można "założyć" bez problemu. Zresztą zobacz ile ogłoszeń zawiera magiczne formułki "jeżdżony przez dziadka" itd.

Poza tym, okazje podobno się trafiają, ale nie ma co na nie liczyć w realnym świecie.

 

Jeśli chcesz jeździć dużo to założysz gaz, pamiętaj że jeśli LPG to tylko sekwencja, żadne tam drugie generacje itd.

Opublikowano

Jesli kupujesz BMW i od razu myslisz o zakladaniu gazu to trzeba sie zastanowic po co Ci taki motor ? Nie lepiej jakies 2.0 i zostawic na benzynie ? Wg mnie nie ma co w ogole interesowac sie m20b25 - czyli 12V bo to stary juz i kiepski silnik. Bez zastanowienia m50b25 albo m52b25 czyli alvo 2.5 24V albo z vanosem - to juz nie ma zbyt wielkiego znaczenia. Jesli myslisz o takim silniku i chcesz gaz to po pierwsze bym zastanowil sie czy na pewno chcesz BMW - wg mnie BMW to nie sa auta dla ludzi ktorych nie stac na benzyne i od razu katuja auto gazem, dwa jesli juz chcesz BMW i chcesz gaz co jest totalna paranoja to m20b20 bedzie lepszym rozwiazaniem bo mozna najtansza instalacje tam zamontowac z racji metalowego kolektora. Udanych zakupow :)

 

P.S. Wiem ze teraz zbudzi sie cala masa ludzi co ma gazownie pomontowana - niestety moje zdanie jest takie jak przedstawilem - BMW i gaz to jak BMW i polonez - po prostu nie pasuje :)

Opublikowano
vanosa też nie ma, ale co tam - machanie TAKIMI biegami to czysta frajda!

 

A co ma vanos czyli zmianne fazy wychylenia walka rozrzadu do biegow ?

Opublikowano
Jesli kupujesz BMW i od razu myslisz o zakladaniu gazu to trzeba sie zastanowic po co Ci taki motor ? Nie lepiej jakies 2.0 i zostawic na benzynie ? Wg mnie nie ma co w ogole interesowac sie m20b25 - czyli 12V bo to stary juz i kiepski silnik. Bez zastanowienia m50b25 albo m52b25 czyli alvo 2.5 24V albo z vanosem - to juz nie ma zbyt wielkiego znaczenia. Jesli myslisz o takim silniku i chcesz gaz to po pierwsze bym zastanowil sie czy na pewno chcesz BMW - wg mnie BMW to nie sa auta dla ludzi ktorych nie stac na benzyne i od razu katuja auto gazem, dwa jesli juz chcesz BMW i chcesz gaz co jest totalna paranoja to m20b20 bedzie lepszym rozwiazaniem bo mozna najtansza instalacje tam zamontowac z racji metalowego kolektora. Udanych zakupow :)

 

P.S. Wiem ze teraz zbudzi sie cala masa ludzi co ma gazownie pomontowana - niestety moje zdanie jest takie jak przedstawilem - BMW i gaz to jak BMW i polonez - po prostu nie pasuje :)

 

Jak napisalem wyzej gaz bedzie na 50%, jesli bede jezdzil 1000km miesiecznie to moze sie okazac,ze w ogole go nie zaloze. A jak juz bede zakladal gaz to albo II gen z wszystkimi wodotryskami (nie bede oszczedzal na pierdołach po 100 zl,zeby pozniej klac na samochod), albo wtrysk. Samochod razem ze sciagnieciem wyjdzie pewnie ze 12 tys zl i tyle wstepnie na nie przeznaczam. Ale narazie skupmy sie nad radami dla kupujacego ;). Na bank pierwsze beda brane pod uwage ogloszenia ludzi prywatnych, bo po takim latwiej zobaczyc,czy cos furze dolega i on to ukrywa czy nie,a jak trafi sie zyczliwy to jeszcze da skrzynie czesci zamiennych. Komisy to juz tylko ostatecznosc...

Opublikowano
A co ma vanos czyli zmianne fazy wychylenia walka rozrzadu do biegow ?

 

Oktaw miał na myśli to że maksymalny moment występuje wtedy przy niższych obrotach, dzięki czemu auto będzie miało większą elastyczność :wink:

Opublikowano
A jak juz bede zakladal gaz to albo II gen z wszystkimi wodotryskami (nie bede oszczedzal na pierdołach po 100 zl,zeby pozniej klac na samochod)

 

:mrgreen: To tak jakbyś napisał "Nie będę oszczędzał kupię sobie auto, ale bez radia, szyb i opon" ;). Jeśli już to wydaj więcej kasy na instalację na wtrysku i nie przejmuj się potem.

 

 

Ale narazie skupmy sie nad radami dla kupujacego

 

:search: Jest całkiem duży "poradnik" na ten temat na forum.

Opublikowano
Ale narazie skupmy sie nad radami dla kupujacego

 

:search: Jest całkiem duży "poradnik" na ten temat na forum.

 

No tak, zle sie wyrazilem,albo ty mnie zle zrozumiales :). Chodzi mi o rady ktore brac, 2.0 2.5 12V 2.5 24V czy vanos. Gaz i wszelkie dysputy na ten temat odlozmy na bok.

 

Nikt narazie nie odpowiedzial od ktorego roku BMW ma ocynkowane blachy

Opublikowano
Chodzi mi o rady ktore brac, 2.0 2.5 12V 2.5 24V czy vanos.

 

Na to pytanie odpowiedział Ci już oktaw. Wybierz auto bardziej zadbane. :cool2:

Opublikowano
vanosa też nie ma, ale co tam - machanie TAKIMI biegami to czysta frajda!

 

A co ma vanos czyli zmianne fazy wychylenia walka rozrzadu do biegow ?

 

ło jezu, ty tak serio, czy podpuchę walisz!?

zresztą już ci odpowiedzieli...

I dzięki kolego za oświecenie w temacie co to vanos :mrgreen:

- to ja przepraszam! ...i znikł
Opublikowano

To ja tez doloze swoje 3 grosze...

Popre tutaj kolegow ktorzy mowia, ze powinienes przede wszystkim kierowac sie stanem technicznym autka...i nie nastawiaj sie, ze tylko 525...od siebie dodam, ze ciekawa alternatywa dla 525i z Vanosem moze byc w sumie dobra i sprawdzona 530i R6...sam taka jezdzilem i absolutnie zlgo slowa na silnik nie moge powiedziec - osiagi znakomite, kultura pracy rowniez, spalanie z tego co widzialem w katalogu to jest litr roznicy na korzysc 525..takze zadne roznica...jesli taka bys trafil w dobrym stanie to tez kupuj :)

Pozdrawiam!

Prawo jest sztuką dobra i słuszności ;)


Moje BMW: F32 420d '14, E87 116i '07, a ponadto: F10 520xd '16, F20 118i '15 , X1 sdrive18i '12.

poprzednie: E61 520dT '08, E90 318i '10, E91 318d '07, E87 116i '05, E39 520i '00, E36 318i '93, E34 530i '89, E30 316 '86.



Moja przygoda z BMW od 1990r.

Opublikowano
Patrzac na wypowiedzi stwierdzam to,co na poczatku sam zauwazylem. Nie ma co patrzec na konkretne silniki (poza stara 2.5R6) i mozna smialo brac to auto, ktore jest w dobrym stanie. Jedyne czego chcialem uniknac to wpadania w koszty z V8, bo szczerze to nikt w rodzinie takiego auta nie mial (baa, nawet V6 nikt nie mial) i mam male obawy przed tym,ze utone w kosztach. No ale juz nieraz mi sie snila jazda 540 na manualu ;), tylko te katalogowe 17l mnie przeraza :/. A idac takim tropem,ze 3.0R6 pali litr wiecej niz 2.5R6,a 4.0V8 pali 2 litry wiecej niz 3.0R6 to skonczy sie na wypasionej 540 ktorej nie bede w stanie utrzymac,a instalacja gazowa bedzie kosztowala 3/4 ceny auta
Opublikowano
poprostu przelicz sobie ile jezdzisz..jesli na 1000km miesiecznie to masz 10x100km...czyli jesli to bedzie litr wiecej to masz jakies 43 PLN drozej niz 525 miesiecznie...a jak Ci spali 2 litry wiecej to jest 86 PLN...to jak na miesiac wcale nie tak duzo...troche ponad 2 PLN dziennie ;)

Prawo jest sztuką dobra i słuszności ;)


Moje BMW: F32 420d '14, E87 116i '07, a ponadto: F10 520xd '16, F20 118i '15 , X1 sdrive18i '12.

poprzednie: E61 520dT '08, E90 318i '10, E91 318d '07, E87 116i '05, E39 520i '00, E36 318i '93, E34 530i '89, E30 316 '86.



Moja przygoda z BMW od 1990r.

Opublikowano

Wszystko by sie zgadzalo,ale liczac 2.5 srednio 10 a 4.0 srednio 14 to jest roznica 40%, przy 1000km miesiecznie 2.5 kosztuje 430 zl a 4.0 kozstuje 602 zl ...

Nasuwa mi sie konkluzja,ze poki co bedzie to 525 lub 520 , bo na 540 bedzie mnie stac dopiero za rok lub dwa,a po polskich drogach zadko kiedy osiagam 160 czyu 180 km/h (raczej jest to 110 przy pustej drodze ,a przy tlocznej....sami wiecie).

Opublikowano
no i do tego pomiędzy 525 a 540 różnice w cenie części (oby nie były potrzebne) ale choćby same materiały eksploatacyjne - klocki, ilość oliwy, filtry itp... Fajnie by tak było pomykać z V8 pod machą ale trzeba liczyć siły na zamiary...
- to ja przepraszam! ...i znikł
Opublikowano

Kolega niedawno sprowadził 525 m20, kupił za 1000 E z przywiezieniem pod dom. Rok 89 ale zero rdzy nawet w typowych dla tego modelu miejscach, wnętrze w stanie idealnym, bardzo zadbane. Silnik chodzi bardzo ładnie.

Co do silnika to jadnak zdecydowanie lepszy jest m50 - lepsza dynamika i mniejsze zużycie paliwa.

Ale gdybym trafił na idealną 2.5 m20 za dobre pieniądze to też bym brał.

Udanych zakupów :wink:

BMW to samochody, reszta to tylko nieudane próby...
Opublikowano

Witam

 

Ja mam w swojej silnik 12-o zaworowy i naprawde nie narzekam :cool2:

Instalacje LPG mam rowniez sterszej generacji i wszystko ze soba pieknie wspolgra,przez okres dwoch lat mialem moze ze 3 male strzaly ktore zakonczyly sie zsunieciem gumki z zaworku zwrotnego.

Spalanie jest w normie (13-14 litrow w miescie),klopotow zadnych,koszty duzo mniejsze,wiec w czym problem?Jest to juz moj 4 samochod na gazie i nastepny rowniez taki bedzie.

 

POZDRAWIAM

2FST4U
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
vanosa też nie ma, ale co tam - machanie TAKIMI biegami to czysta frajda!

 

A co ma vanos czyli zmianne fazy wychylenia walka rozrzadu do biegow ?

 

ło jezu, ty tak serio, czy podpuchę walisz!?

zresztą już ci odpowiedzieli...

I dzięki kolego za oświecenie w temacie co to vanos :mrgreen:

 

oj nie ma za co :) chciałem sie tylko pochwalic jaki madry jestem :P

Opublikowano
Bez zastanowienia m50b25 albo m52b25 czyli alvo 2.5 24V albo z vanosem

 

O ile wiadomo nie bylo w e34 silnika m52. Silnik m50 wystepuje z vanosem lub bez. Ja mam bez vanosa i tez daje rade.

Była E34 M50 2.5 24v :) czerwona

Była Lancia Lybra 2.4 jtd SW lx 2000

Jest Citroen c5 2.2 hdi 2001 exclusive

Jest E34 524 td 1991

1997 YZF 750R (4hd)- sold- nastepny sezon juz hayabusa

http://img244.echo.cx/img244/9103/podavatar6bx.jpg

Opublikowano
No to masz fajnie,bo ja nadal czekam na jakas ladna sztuke z niemiec. Podobno przed zima sie auta u nich nie kupuje,bo niektorzy bogatsi w trosceo swoje cacka na zime kupuja specjalnie stare auto,zeby 3mce pojezdzic i sprzedac...
Opublikowano

jezeli chcesz miec przystepna moc z dosc niskim kosztem utrzymania to bierz 525 12v 90 rok do 24v wiekszosc czesci jest duzo drozsza

ja mam taka i nie mam problemu z korozja jedynie jak teraz wymienialem listwy to w drzwiach najczesciej uzywanych pojawila sie male ogniska pod listwami dolnymi

ale to jest typowe dla starego bmw

przy normalnej jezdzie srednio cie wyjdzie 10 l na 100 km benzyny wiec gazu nie ma sensu raczej zakladac

przy zakupie najwieksza uwage przykladaj do silnika i chlodnicy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.