Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam,

 

Panowie jakieś 2 tyg temu wyskoczył mi komunikat na postoju, włączonym radiu i dmuchawie - battery charge very low, po czym zgasiło się radio. Oczywiście zniknęły home lights, a regulacja nawiewu działa do 3 stopnia, powyżej nic się nie dzieje. Czym prędzej kupiłem prostownik CTEK MXS 5.0 i na mrozie wczoraj podpiąłem do klemy z przodu i masy w kielichu. Ładował się 11h, przeszedł do 7 etapu, czyli pełnego naładowania. Niestety home lights dalej nie mam, a nawiew idzie teraz do maksymalnie przedostatniego poziomu, wciśnięcie na ostatni poziom nie powoduje zwiększenia obrotów dmuchawy. Podejrzewam, że aktualna temperatura (-10) skutecznie obniżyła pojemność akumulatora, przez co prostownik nie jest go w stanie naładować do pełni w takiej temp? Dodam, że do pracy mam 7km w jedną stronę i nie robię żadnych tras. Samochód w moich rękach od 3 lat i przez 3 lata nigdy go nie ładowałem jeszcze.

 

Dodatkowo miałem błąd KOMBI 00A559 - klema IBS odpinała po prostu moduły z braku naładowanego aku, skasowałem błąd i będę monitorować, czy powróci. Jakieś sugestie?

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jedna. Wymień akumulator i tyle.

Jak chcesz zobaczyć jego parametry, znaczy procent naładowania tygodniami i wiele innych to odpal INPE, wybierz silnik i tam poszukaj parametrów dotyczących IBS. Będzie wszystko napisane. Poniżej 40% naładowania wyświetla się już komunikat , przynajmniej u mnie tam było. Pomimo ładowania i tak to nic nie dało. Ładował się max do 45% procent, nie odponając od auta. Dokumenty TIS mówią że jak ładujesz poza autem należy ponownie zarejestrować aku np INPĄ.

To że auto kręci bez problemu, nie znaczy że akumulator jest sprawny. Na kręcenie ochota mu odejdzie na samym końcu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

dodam tylko, że jak temp była nieco wyższa kilka dni temu to po 100kilometrowej trasie wszystkie funkcje życiowe wróciły. Z czego te akumulatory są robione, że wytrzymują 5-6 lat?

 

 

PS: spróbuję jeszcze go podładować jak przyjdą plusowe temp. Dodam, ze w tamtym roku przy -15 stopniach tak samo odcinało mi home lights, od razu z nadejściem wiosny i podwyższeniem temp nie było problemów, także spróbuję poczekać. Prostownik CTEK pokazuje gdy aku nie trzyma już ładunku i sygnalizuje błędem, więc gdyby akumulator był śmietnik to przecież coś by pokazał?

 

PS2 : w trakcie jazdy jest 13,9V napięcie aku, czasem dochodzi do 14,1. Na biegu jałowym to samo.

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No ja jak ładowałem mojego LIDLowym prostownikiem, to przez cały weekend nie doszedł do końca. I u mnie to wyglądało tak, że latem po 10 minutach słuchania muzyki, pokazywała się ikona akumulatora i wszystko przestawało działać. Po jeździe wszystko działało oprócz START/STOP, które i tak mam wyłączone. Zimą już cały czas świeci akimulator, więc go wymieniłem. Po wymianie i zarejestrowaniu tego faktu, INPA pokazała 98% naładowania aku, gdzie na starym było chyba 30%. Start/stop po dwoch dniach zaczął działać. Mój aku był oryginalny z 2009 roku. Ładowałem go LIDLOWYM prostownikiem przez tydzień i nie skończył ładować. Teraz jeździ od stycznia w moim E46 i pali bez problemu. Te auta z AGM mają tyle elektroniki, że szybko świrują.

Jak masz INPE popatrz co się dzieje w zakładce IBS. Są tam też parametry ładowania z ostatnich tygodni. Moj pod koniec ładował aku napięciem 14,6

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

nie mam niestety inpy na chwilę obecną tylko ELM327 i aplikacje na Androida, nic więcej.

 

U mnie w lato i jesień kompletnie bez problemu, potrafiłem 40min na postoju sluchac muzyki z nawiewem i nic sie nie dzialo. Dlatego raczej obstawiam wypier*olenie akumulatora w kosmos w warunkach zimowych, włączone grzanie dup, grzanie szyb i lusterek + krótkie trasy -> 7km w jedną stronę do pracy. Tu uważam, ze jest problem i mam nadzieję, że uratuję aku.

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

napięcie akumulatora pokazuje mi aplikacja live data przez ELM327 - od 13,6 do 13,9.

 

 

Dzisiaj po kilku dniach od podładowania prostownikiem wyskoczyło mi "increased battery discharge". Dzisiaj znowu ładowałem, niby jest 7 etap i pełne naładowanie, a home lights dalej brak... po 7 km odcinku do pracy nagle home lights powróciły.. aku śmietnik? Czy poczekać na cieplejsze dni i wtedy ładować do oporu?

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wedłu mnie jakieś niskie to napięcie ładowania na rozładowany akumulator. Im bardziej pusty aku, tym ładowanie powinno być większe moim zdaniem. Mi ładował 14,6 V jak aku padał.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Diesel nie ma przypadkiem innego ładowania? Więc co mogłoby to byc skoro auto ma ledwo 114k przebiegu? Z czego ponad 50k w moich rękach od 3 lat? Błędów jakichkolwiek brak..

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.