Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam.posiadam BMW e65 735.przesledzilem forum i nie znalazłem podobnego problemu.gdy założę nowy akumulator i próbuje odpalić samochód słyszę strzelanie w rozruszniki i błąd engine falaut.po podłączeniu komputera wyskakują błędy napięcia wszystkich urządzeń elektrycznych.po założeniu starego akumulatora wszystko wraca do normy.ma ktoś jakiś pomysł na ten problem
Opublikowano

Czyli Twoim zdaniem wystarczy zaadoptowac akumulator???

Bo moim zdaniem adaptacja akumulatora nie ma tu nic wspólnego bo nawet gdybym nie zaadoptował nowego akumulatora to samochód i tak powinien odpalić tym bardziej że zakładam orginal BMW agm

Opublikowano
Od tego bym zaczął bo wątpię żeby nowy originalny akumulator bmw był zepsuty. Tym bardziej że na starym wszystko jest w porządku.
Opublikowano

Będę próbował.zobaczymy jakie będą rezultaty poszukam na forum jakiegoś fajnego warsztatu blisko mnie i zajrzę do nich zobaczymy co mi powiedzą.dzieki za poświęcony mi czas.

Pozdrawiam

Opublikowano
Zachowane te same parametry ah ? Jak diagnoze robisz na to będzie napiecie ok. 14.4V ale nie powinno siać błędow. Ja stawiam na za duże natężenie prądu.
Opublikowano
Darek1966 czyli twierdzisz że wina leży po stronie akumulatora. Bo stary akumulator jest zwykły a ten nowy to agm i różnią się napięciem i komputer nie pozwala odpalić samochodu
Opublikowano
Cześć 110Ah to do sinika diesla i z max. wyposażeniem zobacz jaki powinnien być do Twojego modelu( realom katalog części coś jak etk) Napiecie napewno jest te same 12V. Ale natężenie jest ważne i mierzone w amperach A
Opublikowano

Ale posiadam też inny zwykły akumulator 100 i dzieje się to samo.samochod zapala tylko na tym jednym Aku.

Czy uważasz że może to być wina przypisania akumulatora tej tzw adaptacji

Opublikowano
Skasuj błąd zamontuj 90Ah zwykły kwasiak nie musi być AGM żelowy i zarejestrować musisz go pezez np: istaP, Carly ,Dis i będzie Ok.
Opublikowano

A dokładne parametry Aku to 105ah 950a

Dzwoniłem do serwisu i powiedzieli że powinien być 90 ale 105 nie przeszkadza tylko trzeba w module pozmieniać parametry aku.a jakie twoje zdanie.

Opublikowano
Kup sobie carly na początek wykupisz sobie opcjie rejestracji i zmiana natężenia w akumulatorze.Jest b. proste w obsłudze
  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dostepne akumulatory które można zadoptować w E65

K B080 BATTERIE_HO BATTERIE_80AH //Batterietausch auf 80 Ah-Batterie

K B090 BATTERIE_HO BATTERIE_90AH //Batterietausch auf 90 Ah-Batterie

K B095 BATTERIE_HO BATTERIE_95AH //Batterietausch auf 95 Ah-Batterie

K B110 BATTERIE_HO BATTERIE_110AH //Batterietausch auf 110 Ah-Batterie

K BA90 BATTERIE_HO BATTERIE_90AGM //Batterietausch auf 90AGM


zwykłe kawasowe 80Ah , 90Ah, 95Ah, 110Ah

i jeden AGM , 90Ah

to co opisujesz to raczej nie problem akumulatora , twój stary akumulator ma już mały prąd rozruchowy i rozrusznik kręci dość powoli

nowy akumulator nawet bez rejestracji pracuje bez problemów , wkładasz i jedziesz problemem jest tylko że bedzie przez jakiś czas niedoładowany

zanim system BSD (zarządania energią ) zadaptuje nowe parametry ,

tutaj u Ciebie raczej problem z rozrusznikiem , masz duzy prąd rozuchowy i słaby rozrusznik który nie wytrzymuje takiej mocy

akumlator AGM to potęga zwłaszcza 110AH stosowany do największych bmw i dodatkowo z systemami START/STOP i regeneracją energii z hamowania ,

stosuje się takie akumulatory aby natychmiastowo odpaliły auto, jak tylko dotkniesz sprzęgła lub zwolnisz hamulec, w tych systmach

wymaga to ogromnego prądu rozruchowego , pewnie prąd rozruchowy tego 110AGM to ponad 1000A

dla e65 najlepszy wybór to 110Ah zwykły kwasowy ,na napięcie nie zwracj tak szczególną uwagę jest zalezne od wielu czynników

np temperatury zewnętrznej i od stopnia naładowania jak system zarządzania energią sprawny to będzie się wahać w zakresie od 13.8V do 14.9V

po to sa te systemy, nie jak kiedyś stałe napięcia na poziomie 14V

jak temperatura piniżej zera to będzie napięcia duzo wyższe np 14.6 do 14.9V nawet chwilami do 15V zwłaszcza po rozruchu aby skomensować ubytek jak najszybkciej

w miare naładowania napięcie spadnie aby nie przeładować akumulatora

dwie propozycje kodowania nowego innego akumulatra

wartość -BA90 czyli AGM 90AG, nie dostępna opcja 110AH sam akumulator AGM jest troche inaczej ładowany wyższym prądem niż zwykły kwasowy nawet do 1/4 pojemności przy 14.8V , zwykły akumulator przy ustaieniach akumulatora AGM mógłby się przeładować dla niego to za duzy prąd

dla akumulatora AGM to wielka zaleta że mozna ładować duzym prądem szybko aby odzyskać energię utracona na czeste wyłączanie/włączanie silnka w systemach start/stop

druga opcja to ustaw na wartość B110 , bedzie ładowany wolniej tak samo jak zwykły kwasowy nic mu się nie stanie zwłaszcza że nie masz start/stop

szkoda że się nie zapytałeś wcześniej ,przyznam że 90Ah to za mała wartość do akumulatora AGM 110 zbyt wolno ładowany będzie .

Do wymiany akumulatora :

zmiana FA na wartość odpowiednią jak podejmiesz decyzję BA90 lub B110

kodowanie do serii CAS i moduł zarządzania energią

potem inpa (ISTA, DIS)

zrób reset histogramu naładowania

i wymianę bateri na nowa

odrazu ci powiem że niektórzy próbują wpisywać inne wartości ale i tak nie zmienimy oprgoramowania bmw

w cas ręcznie sa dostepne różne opcje ale w module zarządzania energią na ogół nie ma tylko te wartości co podałem

najproście zrobić ista P

http://www.akubiz.biz/artykul,360,agm-kontra-efb-i-klasyczne-akumulatory-rozruchowe

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.