Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czy ktoś z automatem mógłby zerknąć na swoje autko na postoju? Czy klocki hamulcowe powinny być ciągle przytulone do tarczy?

 

Pół roku temu wymieniono mi serwo hamulco. Od tamtej pory auto hamuje jak lalka ale mam nieco wyższe spalanie(11l) i właśnie się okazało że roczne klocki hamulcowe zakończyły swój żywot. Czy to możliwe że nowe serwo (defacto od X3) powoduje ciągłe hamowanie pojazdu? Auto z trudem bo z trudem daje się przetoczyć na neutralnym biegu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przytulone to subiektywne odczucie, ale powierzchnia klocka nie powinna na stałe być zetknięta z powierzchnią tarczy.

Powinieneś w miarę swobodnie móc obrócić kołem na podniesionym aucie i wbitym N.

Może wtedy coś obcierać ale koło powinno się obrócić.

 

Przyczyna hamowania i nienaturalnie szybkie zużycie klocków, niezależnie od ich producenta, może być spowodowana np. zapowietrzonym układem i nie odbijającym tłoczkiem/tłoczkami w zaciskach.

Sprawdzałeś czy po jeździe któreś z kół jest ciepłe/gorące?

Jeżeli się tak dzieje to możesz mieć problem z nieodbijającym tłoczkiem, którego zatrzymanie może być spowodowane właśnie zapowietrzonym układem albo uszkodzonym uszczelnieniem samego tłoczka i korozją.

pzdr

yaz

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.