Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Mam taki problem, że od jakiegoś czasu podczas delikatnego hamowania w końcowej fazie uruchamia się ABS, mimo, że nie jest ślisko, teraz jadąc w trasie zapaliły mi sie 3 kontrolki od ABS'u, trakcji i ten od ręcznego. Czytając forum dowiedziałem się, że najprawdopodobniej będzie trzeba wymienić albo czujnik albo koronki od ABS bo są skorodowane i najczęściej lecą te w tylnych kołach. Moje pytanie brzmi jak najłatwiej zdiagnozować co jest do wymiany i przy którym kole?? Czy komputer wskaże co jest nie tak? Czy jeśli pierścień jest skorodowany i działa nieprawidłowo też wyrzuci błąd?

Jaki może być szacunkowy koszt tej robocizny? Mieszkam w Warszawie.

BMW E91 320D 2006r.

Opublikowano
Witam,

"........Czy jeśli pierścień jest skorodowany i działa nieprawidłowo też wyrzuci błąd?"

heh ... nie wyrzuci Ci błędu pierścienia tylko błąd odczytu prędkości koła pochodzący od czujnika ABS lub błąd samego czujnika.

Opublikowano
Byłem dziś u mechanika, komputer wskazał na tylne prawe kolo, po obczyszczeniu z rdzy okazalo sie, ze koronka ma przerwe w jednym miejscu. Mechanik mowi, ze nie znajduje w hurtowniach samej koronki do mojego modelu i mowi ze raczej trzeba wymienic cale lozysko lub polos. Ja na allegro widze, ze sa same pierscienie i tak sie powinno wymienic, juz sam nie wiem jak to w koncu wyglada. Moze ktos cos moze doradzic w tej wymianie??
Opublikowano

po pierwsze zmień mechanika, jeżeli on nie widzi różnicy w łożysku a półosi (i co do tego ma łożysko) po drugie masz artykuł w którym opisane jest co trzeba zrobić,a Ty dalej....... co zrobić? co doradzicie? :duh:

Kup koronkę, jedź na kanał odepnij półośke, zdejmij starą nabij nową i po sprawie.

A Ty dalej będziesz jeździł po pseudo mechanikach co Ci pół samochodu będą chcieli wymienić i się zastanawiał. Zakładasz post nie wiadomo po co z prośbą o rady, uzyskujesz je i dalej brniesz w temat. Po co te posty skoro i tak do mechanika pojedziesz?

 

Jeżeli jest to koronka na prawej półosi to jeszcze masz ułatwioną sytuację bo nie musisz tłumika "rozpinać".

 

 

A tu masz z modelami

http://allegro.pl/koronka-pierscien-abs-48-bmw-3-e36-e46-e90-nowa-i6842972501.html

Opublikowano
po pierwsze zmień mechanika, jeżeli on nie widzi różnicy w łożysku a półosi (i co do tego ma łożysko)

W 335i przednie łożyska mają pierścień magnetyczny wewnątrz i nie ma koronki temu mechanik pewnie zasugerował że będzie to albo to jak widać jednak wiedział trochę więcej od Ciebie wiec moze nie trzeba go zmieniać

Opublikowano

Do kolegi wyżej:

"Byłem dziś u mechanika, komputer wskazał na tylne prawe kolo, po obczyszczeniu z rdzy okazalo sie, ze koronka ma przerwe w jednym miejscu. Mechanik mowi, ze nie znajduje w hurtowniach samej koronki do mojego modelu...."

 

Czytaj ze zrozumieniem, kolega nie zajechał 335 tylko 320. A jeżeli nawet to w 320 też koronek z przodu nie ma.

Opublikowano
W kazdej bmw po 2004 wymienialem na zmiane polosie przez skorodowana koncowke! Kiedys udalo mi sie nabic nowa koronke ale to nic nie dalo w miejscu wzeru czujnik delikatnie ja przycieral
Opublikowano

Co Ty za bzdury opowiadasz, około roku temu wymieniałem koronkę i śmiga aż miło. Nawet druga tez miałem wymienić, ale mi się nie chciało :? jeździ w bagażniku.

Co to znaczy "....Kiedys udalo mi sie nabic nowa koronke" przecież to jest chyba najprostsza rzecz którą sam wymieniałem, a trochę już wymieniłem.

Opublikowano
W kazdej bmw po 2004 wymienialem na zmiane polosie przez skorodowana koncowke! Kiedys udalo mi sie nabic nowa koronke ale to nic nie dalo w miejscu wzeru czujnik delikatnie ja przycieral

 

Jakie miejsce "wżeru"? a jeżeli nawet to podłóż cieniutką podkładkę pod czujnik i po sprawie.

Opublikowano
Cala polos do wymiany!

 

Totalna BZDURA :duh: :duh: :duh:

I właśnie o takich "mechaników" mi chodzi :!: :!: :!:

Opublikowano
Kolego wżeru na końcówce półosi! Można dac ja do przetoczenia ale wtedy zmniejszy sie srednic i koronka luzno wchodzi! Najlepszym sposobem jest zamiana na uzywke za 150zl kupisz w bardzo dobrym stanie!
Opublikowano

Koledzy, najwidoczniej wychodzą różne wersje, może na różne kraje i akurat w moim modelu E91 320d 150KM 2006r jest łożysko magnetyczne które trzeba wymienić całe, nie ma tam żadnej koronki. Poniżej link do aukcji na której jest odpowiednie łożysko pasujące do mojego auta. Więc nie jest to takie oczywiste, trzeba tam zajrzeć i zobaczyć jak to wygląda. Niestety czeka mnie wydatek zamiast 20 zł (koronka) to 130 zł za łożysko.


http://allegro.pl/lozysko-kola-skf-bmw-3-touring-e91-vkba-6632-i7023035621.html

  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano
Czesc wam, zmieniłem w 335i łożysko z Piasta i po tym zabiegu nie mam trakcji, z tego co czytam to łożysko 335i ma jakiś pierścień magnetyczny, jak to wyglada? Wg nr oem każda z Piast jest taka sama. Proszę o pomoc bo zima nadeszła i jest problem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.