Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Na poczatku chciałbym się przedstawić, z racji że jest to mój pierwszy post. Nazywam się Piotr, pochodzę z małej miejscowości Złocieniec, woj Zachodnio-Pomorskie, mam 18 lat. BMW ani żadnego innego samochodu niemam obecnie. Motoryzacją interesuję się praktycznie od kiedy umiem czytać

 

Obecnie zbieram na mój pierwszy samochód, chciałbym aby było to BMW E34 model 520i. Przeglądając niemiecką giełdę autoscut.de zauważyłem, że poza 520i o mocy 150km istnieje także 520 o mocy 129km.

Czym różnią się oba silniki ?

Wiem tylko że 520i ma wtrysk, a więc czyżby "zwykłe" 520 miało gaźnik ?

 

Mam także drugie pytanie, czy model E34 jako przeniesienie napędu posiada pasek czy łańcuch rozrządu ?

 

Z góry dzięki za odpowiedz

Pozdrawiam

Opublikowano
Wiem tylko że 520i ma wtrysk, a więc czyżby "zwykłe" 520 miało gaźnik ?

 

Nie było E34 "520". To po prostu skutek uproszczania ogłoszeń.

 

Występowało tylko 520i. Początkowo w wersji o mocy 129 KM (12-zaworowy silnik M20). Zastąpiła ją wersja 150 KM (24-zaworowy silnik M50, w produkcji od jesieni 1990 r.

 

Mam także drugie pytanie, czy model E34 jako przeniesienie napędu posiada pasek czy łańcuch rozrządu ?

 

Z tym baaardzo różnie bywało. Temat na mały wykład. :roll:

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano

gratuluje wyboru i decyzji ze pierwsze auto to wlasnie BMW. jesli trafisz na dobry egzemplarz to na pewno nie zawiedziesz sie - pieniadze i troske weń włożone odwdzieczy Ci bezproblemowa eksploatacja. moje BMW to moj drugi samochod w zyciu, pierwsze BMW i wiem ze juz innych marek nie bedzie. na forum sa poradniki jak kupowac BMW wiec poczytaj sobie jesli bedziesz mial jeszcze jakies pytania to wal smialo:)

 

pozdrawiam

pozdrawiam

qba_m

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Występowało tylko 520i. Początkowo w wersji o mocy 129 KM (12-zaworowy silnik M20). Zastąpiła ją wersja 150 KM (24-zaworowy silnik M50, w produkcji od jesieni 1990 r.
Trochę wcześniej niż od jesieni. Ja miałem swego czasu E34 520i 24V z lipca 1990 r.

 

 

Mam także drugie pytanie, czy model E34 jako przeniesienie napędu posiada pasek czy łańcuch rozrządu ?

 

Z tym baaardzo różnie bywało. Temat na mały wykład. :roll:

Sądzę że Palinowi chodziło o model 520i. A tu nie trzeba wykładu. :wink:

E34 520i (silnik M20B20, 12V, 129 KM) miał pasek rozrządu.

E34 520i (silnik M50B20, 24V, 150 KM) miał łańcuch rozrządu.

Pozdrawiam

Bastek

Kiedyś: E21 315 '83, E34 520i '90, E34 525iA '92, E36 316i '95, E30 318iT '93, E46 325xi Touring, E91 325i

Opublikowano

Witam,

Wielkie dzięki.

Jak narazie na oku mam E34 520i ale z silnikiem M50.

Szczerze mówiąc niezależy mi przy zakupie na bajerach typu klimatyzacja, choć skórzaną tapicerką bym niepogardził. Priorytetem dla mnie bedzie aby auto niemiało zbyt wielkiego przebiegu i było bezwypadkowe.

Mam nadzieję że da radę takie kupić w niemczech za około 1200-1400 Euro.

Jako ciekawostkę mogę dodać, że mój były sąsiad miał E34 520i z roku 1991 i przejechał nią grubo ponad milion km. Co prawda pod koniec swojego żywota była w fatalnym stanie (zaniedbana) ale przecierz niekażdy samochód zrobi milon bez remontu silnika.

Pozdrawiam !

Opublikowano
Silniki BMW są wieczne jak są prawidłowo eksploatowane, przebieg nawet 300tys nie jest straszny, najlepiej jak autko bedzie serwisowane :cool2:
Opublikowano
Hmm. Generalnie e34 to swietne auto. Tanie czesci eksloatacyjne, szczegolnie w 520i, ktora jest bardzo popularna. Ale tak szczerze mowiac to BMW mimo wszystko jest drogie, moze inaczej, nie jest tanie :). Musisz naprawde szukac, najlepiej zeby udalo Ci sie trafic na egzemplarz zadbany, serwisowany, od pierwszego, moze drugiego wlasciciela. Takie sa najmniej awaryjne. W BMW z mojego doswiadczenia jak juz cos zacznie sie psuc, przez poprzedniego wlasciciela to nie konczy sie to tak szybko. A czesci zabieraja duzo pieniedzy. W autoscout.de szukaj odloszen tylko do prywatnych sprzedawcow (Niemcow), i staraj sie znajdowac wszystkie ktore maja shekheft i sa Unfallfrei. Przedwszystkim serwisowane. Ale serwisowane do konca a nie przez pierwsze 5 lat. I jeszcze jesli chodzi o paliwo. Przygotuj sie na min. 10 litrow w 2.0 24V. Moim zdaniem to ten silnik jest za slaby na ta bude, ale to rzecz gustu i tego po co Ci to auto, czy do szybkiej jazdy, czy do przecietnej i bezawaryjnej. Pozdrawiam.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano

Witam,

Mój ojciec twierdzi że jeżeli E34 to tylko 525i i większe silniki, ale wydaje mi się że wydatki na benzynę będą dla mnie troszkę zbyt wysokie, dlatego też uważam że 520i byłaby jak dla mnie idealna.

Z czasem chciałbym zamontować gaz sekwencyjny.

Osobiście niezależy mi na wielkiej mocy, uważam że 150 km to i tak dużo.

 

Jeszcze bardziej od E34 podoba mi się "siódemka" E32 730i ale takiego samochodu raczej niebyłbym już w stanie utrzymać, a jak czytałem instalacja sekwencyjna do tego typu silnika to wydatek około 6000zł :/

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.