Skocz do zawartości

e39 Radio org 16:9-> na jaki kombajn wymienić


mcs80

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Przymierzałem się do podobnego ruchu, ale własnie wczoraj wrzuciłem sobie CD53 z X5 - zwykłe analogowe z AUXem. Obczajałem opinie i poszczególne komponenty. Wideo z youtubów itp.

 

Ale byłem o krok od zakupu takiego cuda:

https://www.aliexpress.com/item/9-Android-8-0-ram-4G-Android-7-1-car-GPS-for-BMW-E39-E53-X5/32835632057.html?ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_1_10152_10151_10065_10344_10068_10342_10343_10340_10341_10084_10083_10618_10304_10307_10301_5711211_10313_10059_5722311_10534_100031_10629_10103_10626_10625_10624_10623_10622_10621_10620_10142,searchweb201603_25,ppcSwitch_4&algo_expid=28cc0542-288b-4615-b892-e196859346c0-3&algo_pvid=28cc0542-288b-4615-b892-e196859346c0&transAbTest=ae803_5&priceBeautifyAB=0

 

Ramka pod X5 - więc wiadomo, że z wpasowaniem nie będzie idealnie, ale za to duży wyświetlacz, 8 rdzeni, 4GB RAM, 16GB dysku i ekran IPS - pod każdym kątem będzie wszystko ładnie widać i kolorki super.

 

1150 z przesyłką bez cła - chyba dobry deal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam od niecałego roku posiadam takie cudo http://allegro.pl/nawigacja-dvd-radio-bmw-e39-e38-e53-android-7-1-1-i6860102410.html Jestem zadowolony pod domem ściągam wifi bez problemu stacje radiowe odbiera bardzo dobrze nawigacja igo -super Jedyny mankament to troche długie uruchamianie ale to szczegół .Podłączony mam sub w bagażniku i gra to naprawdę przyzwoicie bez porównania z orginałem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki - to juz jakiś konkret.

miałbym kilka pytań.

1. Po co / do czego w lewym górnym rogu (przy przycisku NAVI) jest szczelina / slot z podpisem GPS? Czy trzeba jakąś kart wkładać aby GPS działał?

2. Czy instalacja jest bezproblemowa - naprawdę plug@play, czy jednak coś może człowieka zaskoczyć?

3 . Czy masz kamerę cofania podłączoną, jeśli tak, to czy uruchamia się z niej podgląd po wrzuceniu wstecznego?

4. "troche długie uruchamianie" - czy jest to irytujące, czy idzie się przyzwyczaić. Ile mniej więcej trwa to trochę?

5. Czy idealnie wpasowuje się w ramkę, czy jednak moglo by wyglądać lepiej?

6. W specyfikacji mamy: "Zainstalowany Play Market" - czy to pełny "sklep play? Czy jakiś okrojony, jak to ma miejsce w np telewizorach z androidem?

7. Czy sterowanie z kierownicy w pełni działa.

Z góry dzieki za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Szczelina jest na kartę microSD, na której instalujesz sobie dowolną aplikację nawigacyjną. Możesz też korzystać z "wbudowanej" google maps.

2. Instalacja zależy od tego jakie masz obecnie audio. Jak nie masz wzmacniacza w bagażniku, to jest plug and play. Jak masz wzmacniacz, to ciągniesz dedykowany kabel od konsoli, przez tunel środkowy, pod dywanem i pod kanapą do bagażnika (wbrew pozorom nie taka trudna robota) i wtedy masz plug and play - wpinasz się nowym kablem w istniejące wtyczki.

Jak ja instalowałem podobny kombajn, to musiałem tylko podmienić kabel z oświetlenia klawiszy (wziąłem z zapalniczki) i zasymulować zaciągnięty hamulec ręczny, żeby video działało w czasie jazdy (czyli jeden kabel trzeba połączyć z masą, co w praktyce oznacza przykręcenie go do jakiejś metalowej części). Dodatkowo, jeśli chcesz mieć kamerę cofania włączaną wstecznym, to musisz też kable kamery z bagażnika przeciągnąć do konsoli centralnej (razem z głównym kablem) i podłączyć się do światła cofania.

3. j.w.

4. Tego modelu nie znam. U mnie (jeszcze na Windowsie CE, ale to podobnie wszystko działa) startuje kilka sekund, ale jak w Androidach to nie wiem, pewnie tyle co średniej klasy smartfon.

5. Niektórzy sprzedawcy sprzedają ten sam model do X5 jak i do E39. A jednak trochę się różnią pochyleniem frontu.

6. Nawet jak okrojony (tutaj nie wiem), to zawsze możesz zainstalować "ręcznie" pożądaną aplikację. W praktyce w aucie jedyna rzecz wymagająca ewentualnej aktualizacji to google maps.

7. Sterowanie w pełni działa w praktycznie każdej tego typu nawigacji. Co więcej, niektóre mają możliwość dowolnej konfiguracji klawiszy i przypisania pożądanej funkcji.

Jeszcze tylko dodam, że przy instalacji jak się już rozbebesza tunel środkowy, to warto puścić kable do monitorów z tyłu (niezależnie czy wozisz tam kogoś, u mnie jeżdżą dzieci, więc w długiej podróży z monitorami z tyłu mniej się nudzą). Oczywiście każda tego typu stacja obsługuje dual-zone, czyli Ty masz navi a pasażerowie z tyłu video. Część stacji umożliwia także video rejestrację (dodatkowa kamerka pod lusterkiem).

Warto przed złożeniem wszystkiego do kupy potestować działanie mikrofonu wbudowanego w stacje. U mnie np. działa super i wszyscy rozmówcy mnie słyszą. Ale w niektórych stacjach jest z tym problem i trzeba wyprowadzać mikrofon pod sufit (wszystkie stacje mają złącze pod mikrofon).

Jeśli chcesz tv, to oczywiście trzeba wybrać stację z DVB-T i dokupić dobrą antenę z zasilaczem, bo standardowa bez zasilacza raczej nie zadziała. Ale od razu powiem, że ja sobie dokupiłem i nigdy tv nie użyłem.

Przy okazji rozbebeszania tunelu możesz też wyprowadzić sobie dodatkowe gniazda USB dla pasażerów z tyłu (np. w schowku pod nawiewami na tył lub w schowku w podłokietniku (jeśli masz tam schowek), ewentualnie w schowku pod roletką. Prąd można wziąć z zapalniczki, ale przez przekaźnik z ładowania latarki w schowku głównym (jest tam gniazdo nawet jak nie masz latarki), żeby takie gniazdka wyłączały się po wyjęciu kluczyka ze stacyjki (zapalniczka działa niezależnie).

Aha! Te stacje mają niezależne wyjście na wzmacniacz, więc przy pełnej modyfikacji można wywalić wzmacniacze ori bmw (które są kiepskie) i wsadzić coś swojego - to oczywiście większa ingerencja, ale łatwiejsza niż wyprowadzanie sygnału z ori zestawu (chociaż i to nie jest trudne).

 

EDIT

Na jedną rzecz warto zwrócić uwagę po zamontowaniu kombajnu - otóż te urządzenia lubią żreć prąd w trybie standby (nawet po całkowitym wygaszeniu samochodu). Już o tym kiedyś pisałem, ale przypomnę - u mnie żarło 0,3-0,5A, więc po kilkunastu dniach nieużywania auta aku był niemal wyzerowany. Rozwiązałem to bardzo prosto - wsadziłem czasowy przekaźnik na kabel podtrzymania, który po 30min od zgaszenia stacyjki odcina całkowicie prąd od stacji. Jedyny mankament takiego rozwiązania jest taki, że za każdym razem po odpaleniu auta zegar ustawia się przez ok 1-2 min z GPS. Reszta pamięci i ustawień się nie zmienia. Dzięki temu auto pobiera u mnie tylko 0,01-0,02A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.