Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, nie tak dawno zakupiłem E61 520d 163KM.

Od samego początku gdy zrobiło się tylko zimno borykam się z problemem nierównej pracy zimnego silnika. Występuje to tylko gdy auto przestoi nieuruchamiane powiedzmy cala noc. Przy próbie uruchamiania zimnego silnika słychać, że auto ciężej kręci niż na ciepłym, ale nie trwa to jakoś długo, może max 5sek. Odpala i obroty falują,silnik kuleje potrafi tak nawet z pol min.

Na początku wymieniłem termostaty bo nie dogrzewała i przepustnice. Później zaczął męczyć mnie temat tych falujących obrotów w związku z tym wymieniłem:

- 4 świece bo jedna ponoć nie grzała.

Po tym zabiegu błędu nie było, ale problem pozostał. Po krótkim czasie znów pojawił się błąd jednej świecy. Tym razem sterownik.

- zregenerownay u Roger-Nysa (zalecił również wymianę kabla zasilającego)

Błędów z grzaniem nie ma, kabla który Roger kazał mi wymienić, nie wymieniłem. Wydaje mi się, że po regeneracji sterownika być może szybciej auto się grzeje (obserwując kreski przy obrotomierzu). Jednak problem bujania zimnym silnikiem dalej jest. Podpiąłem INPE, na zimnym silniku takie korekty:

 

http://imgie.pl/image/lVtZt

 

na ciepłym gdy się zaraz zatrzymałęm:

 

http://imgie.pl/image/lqv1p

 

gdy dlużej odczekałem takie :

 

http://imgie.pl/image/lqOA9

 

Dodatkowo pojawia się zaraz błąd :

 

http://imgie.pl/image/lVID9

 

Pytanie moje jest takie. Czy jeśli ten przewód zasilający sterownik będzie uwalony w jakimś tam stopniu te korekty mogą być aż tak rozjechane?? Czy on będzie miał coś z nimi wspólnego?Przed regeneracja jak kiedyś sprawdzałem to na ciepłym wszystkie były zbliżone do siebie i miały bardzo niskie wartości, teraz już są trochę rozjechane. Jeśli ktoś mógłby mi odpowiedzieć to byłbym bardzo wdzięczny, gdyż nie wiem czy kupować ten kabel czy może od razu trzeba się brać za wtryski albo jeszcze jakiś grubszy temat. Aha auto nie kopci, na ciepłym równo i ładnie pracuje.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czy jeśli ten przewód zasilający sterownik będzie uwalony w jakimś tam stopniu te korekty mogą być aż tak rozjechane?? Czy on będzie miał coś z nimi wspólnego?

Kabel nie ma wplywu na korekty ale jest on wazny dla samego sterownika

Zacznij od pomiaru swiec bo na 2 gim wyglada na to ze nie grzeje - sam montowales swiece czy mechanik?

Opublikowano
Czy jeśli ten przewód zasilający sterownik będzie uwalony w jakimś tam stopniu te korekty mogą być aż tak rozjechane?? Czy on będzie miał coś z nimi wspólnego?

Kabel nie ma wplywu na korekty ale jest on wazny dla samego sterownika

Zacznij od pomiaru swiec bo na 2 gim wyglada na to ze nie grzeje - sam montowales swiece czy mechanik?

 

Świece montował mechanik, sterownik sam. Ciągle na drugim cylindrze mam te wartości większe, przed regeneracja sterownika tez na tym byly wieksze

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dlatego proponuje Ci zmierzyc swiece i jeszcze dochodzace do nich napiecie - nie wiem czy jestes swiadomy tego jak latwo uszkodzic swiece przy montazu...

Zanim sie zaangazujesz w powazniejsza diagnostyke i koszty sprawdz to co najbardziej prawdopodobne i kosztuje tylko poswiecenie prywatnego czasu

Opublikowano

Wymień 2 wtryskiwacz on nie mieści się w normie na zimnym dlatego tak telepie a i na pierwszym też nie za ciekawie też bym wymienił za jednym zamachem.

Grzanie swiec nie ma nic do korekcji wtryskiwaczy.

A błąd jest oczywiście od korekcji wtryskiwaczy

Opublikowano
OK, dzięki. Ten pierwszy to myślę że może tylko tak wyglada, bo ten 2 leje i że reszta równoważy. Czy mogę się mylić?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Grzanie swiec nie ma nic do korekcji wtryskiwaczy.

A korekcje nie maja nic do lejacego wtrysku ale to kolegi sprawa od czego zacznie naprawe...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ten pierwszy to myślę że może tylko tak wyglada, bo ten 2 leje i że reszta równoważy

1 szy pracuje z 2 gim a 3ci z czwartym

Czy mogę się mylić?

Kazdy moze - jestesmy tylko ludzmi...

Opublikowano
Jeśli już to 1z4,2z3.Korekcje nie maja nic do lejącego wtrysku ,ale tu ewidentnie widać na 2 cylindrze na zimnym i jest tez błąd korekcji .Tak że twoje dyskusje i nabijanie postów są zbędne :cool2:
Opublikowano

Zacznij od pomiaru swiec bo na 2 gim wyglada na to ze nie grzeje - sam montowales swiece czy mechanik?

 

A czy po tych korekcjach widać, że na 2 gim nie grzeje na pewno? Bo tego nie wiem, a jesli tak to na początek wymienie kabel od sterownika. ROGER-NYSA który mi regenerował sterownik, kazał wymienić i mówił, że po sterowniku bylo widać że jest do wymiany. Przygladalem się tej wtyczce bardzo dokładnie i wygląda jak nowa, nie widac w niej jakichkolwiek śladów nadpalenia, chyba że sa gdzieś w glebi wtyczki i ich nie widać :-( same świece wydaje mi się że są ok, bo byly może z miesiąc jak pojawil się ponownie błąd na 2 cylindrze i bylem z nimi u mechanika ktory to robił, bo kazał przyjechac i ze odda nagwarancje jak coś, ale stwierdził wtedy padniety sterownik. Po regeneracji żadnego błedu ze świecami czy sterownikiem nie mam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ale tu ewidentnie widać na 2 cylindrze na zimnym i jest tez błąd korekcji

Zgadza sie ale na dobre korekcje sklada sie wiele czynnikow i oczywiscie moze sie okazac za wtrysk niedomaga ale trzeba wykonac w tym kierunku odpowiednie badanie a nie na podstawie tylko korekty wymieniac wtrysk za kilkaset zeta...Co do nabijania postow to ja ich nie potrzebuje - jak jest taka opcja to je zceduje na Ciebie.A tak na marginesie to skasuj to pierwsze zdanie bo zasadziles jak dzik w sosne...

A czy po tych korekcjach widać, że na 2 gim nie grzeje na pewno?

Niestety nie - korekcja to jest dlugosc impulsu elektrycznego dla otwarcia wtrysku i nic wiecej...

Wlej jakis liqui moly do czyszczenia wtryskow - zobaczymy na ile sie poprawia korekty

W miedzyczasie zmierz swiece i dochodzace napiecie bo masz problem na zimnym kiedy powinny grzac i musimy byc pewni ze grzeja...

Jak Ci Roger powiedzial Wymien Kabel to musial miec do tego powody wiec go wymien...

Opublikowano

No właśnie widac co chłopak wywniskował z twoich postów :D

 

 

malootki napisał(a):

A czy po tych korekcjach widać, że na 2 gim nie grzeje na pewno?

 

Nie mam nic więcej do powiedzenia !

Opublikowano

Wlej jakis liqui moly do czyszczenia wtryskow - zobaczymy na ile sie poprawia korekty

 

jeszcze zanim świece i sterownik robiłem lałem to, w sumie 3 butelki. Korekty nie wiem jak wtedy wyglądały bo nie miałem wtedy kabla. Jednak poprawy nie było.

Ostatnio zalałem paliwo na innej stacji niż zawsze i wyszły takie ogromne te korekty, wcześniej na 2 cylindrze też było kiepskawo ale nie aż takie wartości. Nie wiem czy bezpośrednio paliwo przyczyniło się to tak dużych wartości teraz czy nie bo dawno już na to nie patrzyłem.

 

No właśnie widac co chłopak wywniskował z twoich postów :D

 

Tak to było napisane właśnie, że takie wnioski mi się nasunęły jednak one do mnie nie przemawiają :) Panowie, nie ma się co spinać. Kabel zamówiłem, wymienię ale jakoś nie jestem przekonany że to pomoże. W wielu przypadkach o których tu wyczytałem okazało się właśnie, że wtrysk zawalał sprawę. Myślałem jeszcze, żeby zamienić miejscami wtryski np 2 z którymś i wtedy sprawdzić korekty tylko boje się że będę miał problem żeby je wyciągnąć. A co do kupna to znalazłem jakaś używkę za niecałe 200zl i o niej myślałem tylko chciałbym mieć pewność, że to wtrysk, bo w razie gdyby używka też okazała się lipna to mógłbym odesłać

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak to było napisane właśnie, że takie wnioski mi się nasunęły jednak one do mnie nie przemawiają

Dla mnie w pierwszej kolejnosci liczy sie to czego dotyczy problem, to co napisales i do tego wlasnie planuje diagnozowanie i eliminowanie problemow...

Nigdzie nie napisalem ze na podstawie korekt masz padniete swiece natomiast na podstawie twojego opisu mozna to przypuszczac i trzeba to sprawdzic...

A co do kupna to znalazłem jakaś używkę za niecałe 200zl i o niej myślałem tylko chciałbym mieć pewność, że to wtrysk

Na chwile obecna chyba tylko kolega Robert 2309 zna odpowiedz na to pytanie

Myślałem jeszcze, żeby zamienić miejscami wtryski np 2 z którymś i wtedy sprawdzić korekty

Jesli jestes gotowy poswiecic tyle pracy zeby sprawdzic korekty to proponuje Ci zrobic test przelewowy - mniej pracy a jednoczesnie wykluczysz badz potwierdzisz wtryski i nie zaprzataj sobie glowy korektami tylko szukaj usterki a jak ja znajdziesz to korekty tez wruca...

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam po dłuższej przerwie :) Zebrałem się w końcu i zrobiłem test przelewowy wtrysków. Silnik był gorący jednak od ostatniej jazdy minęło jakieś 2h jak się zabrałem do testu- nie wiem czy ma to znaczenie. Test robiłem 3min, Wartości jakie otrzymałem:

1. 45ml

2. 50ml

3. 55ml

4. 40ml

To oznacza ze wszystkie do wymiany?? Prosiłbym o odpowiedz tylko tych co są pewni na 100% tego co napiszą, a nie że coś tam słyszeli, bo ja też słyszałem że powinno być ok. 30ml

Czekam na jakieś info, z góry dzięki.


PS. Tak w ogóle kabel co idzie do sterownika świec wymieniłem zaraz w lutym na nowy oryginalny i też nic to nie dało :(

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To oznacza ze wszystkie do wymiany??

To zalezy jak wyjdzie w praniu...Miedzy wtryskami moze byc rozbieznosc do 20% ,wiec w tym zestawieniu nie pasi drugi i trzeci,ale jesli w ich miejsce kupisz uzywki ktore beda przelewac np.30 ,to wtedy nie beda do nich pasowac te ktore teraz sa OK i bedziesz w punkcie wyjscia...

PS. Nie spodziewalem sie takiej ciszy przy takim pytaniu...

Opublikowano

PS. Nie spodziewalem sie takiej ciszy przy takim pytaniu...

 

Rzeczywiście dość cicho :( dzieki za odp. Chyba doszly mi jeszcze kolejne klopoty bo od jakiegoś czasu co jakiś czas auto zamula, nie da się w ogóle jechac. Dzis to nastapiło ponownie podpiąłem INPE a tam 6blędów :(

1. 4191

P1252

2. 3F57

3. 4530

4. 4667

5. 4521

6. 3FF0


Tylko teraz tak myślę, że może któryś powstał ze wzgledu na to jak robiłem ten test przelewowy, nie sadzisz? Musze pojezdzić jeszcze troche i zobaczymy co teraz wywali gdy mi przymuli auto

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.