Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderatorzy
Opublikowano

Witam !

 

Ostatnio zaczynam być mocno zobojętniony nowościami w motoryzacji no a w szczególności w BMW. Niby wszystko idzie do przodu, hybrydy, elektryki i takie tam ale zauważyłem że wcale się tym nie "jaram". Tzn być może i chciałbym mieć 330e jako daily żeby spalać 2 litry paliwa w dojazdach do pracy ale...

przeszła mi ostatnio przez głowę myśl, tylko sam nie wiem czy dam rade ją zaakceptować/wykonać.

 

Co myślicie o tym żeby w przyszłości zamiast gonić za nową trójką G20 (2.0 benzyna/diesel max) pójść na całość i sprawić sobie E92 M3 DCT z ostatnich lat produkcji ? Ostatnie V8 w M3, ostatnie wolnossące M3, ostatnie coupe M3 na wartości już raczej nie straci. Wiem że tutaj wiele osób posiada / posiadało takie auto, było ono od zawsze moim marzeniem ale jakoś nie po drodze było. Teraz kiedy w domu jest drugi samochód którym można jeździć na zakupy / na wakacje / w trasę itp bardziej jest to realne. Moje obawy są takie - czy po F30 nie dostanę "doła" przez starsze wnętrze ? Czy to auto jest naprawdę tym białym krukiem czy może tylko tak mi się wydaje ? Bardzo lubię swoje 328i, szczególnie wydech cieszy codziennie ale wiadomo - nigdy nie będzie to wysokoobrotowe V8. Prowadzenie już nawet w F20 RWD było mi bliższe (o czym wielokrotnie pisałem) - nieco zniwelowałem różnicę zawieszeniem ale wciąż nie czuję tego "czegoś" do końca. Niestety w moich okolicach ciężko o jazdę próbną M3 więc narazie to tylko teoria. Być może ktoś ma bezpośrednie porównanie cywilnej serii F vs. E92 M3 ? Z tego co czytam (a czytam bardzo dużo i od lat) to koszty utrzymania M3 nie są jakieś koszmarne i tutaj kolejne pytanie czy były jakieś poważne zmiany konstrukcyjne np w silnikach w zależności od roczników ?

 

Zapraszam do dyskusji :)

Opublikowano

Zastanów się czy bardziej cenisz V8 i jego dźwięk, czy jednak osiągi. Jeżeli to drugie, to za rok powinny już pojawić się możliwości zakupu M2 z początku produkcji - które będzie nowsze i szybsze niż E92 M3, przy okazji nie wkurzając starym wnętrzem - w pieniądzach potrzebnych do zakupu zadbanego M3.

 

Przy okazji takie M2 będzie dużo przyjemniejsze do jazdy po mieście, E92 M3 z dołu nie jedzie.

  • Moderatorzy
Opublikowano
To napewno głos rozsądku. Tylko mam obawy ze M2 nigdy nie będzie „legendą” :( Muszę sprawdzić ten dół w M3 bo „nie jedzie” to u każdego znaczy co innego :)
Opublikowano

Mialem f30 328i w full pakiecie mperformance, zmienilem na m3 e92. Koszty utrzymania faktycznie podobne. Jazda nieporownywalna. Zrobilem w dwa lata 70 tys km majac drugie auto, bo ciezko bylo zostawiac m3 w garazu. Zamienilbym swoja 550d na m3 e92.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • Moderatorzy
Opublikowano
Właśnie na Twojej opinii mi zależało bo miałeś bezpośrednie porównanie. Czyli już jest jeden głos za :)
Opublikowano

Jeśli chcesz kupić legendę to kup V10. Jest szybsze i lepiej brzmi. Jak coupe to M6. Bedzie na pewno bardziej kultowym autem niż e92. Minusem M6 jest skrzynia.

Jeśli chcesz szybkie auto z dużymi możliwościami podniesienia mocy to kup już z turbo. Różnica jest spora.

Po przesiadce z serii F do e92 na pewno wnętrze będzie wprowadzało Cię w depresję.

  • Moderatorzy
Opublikowano

V10 nie biorę pod uwagę zupełnie.

e92 ma świetny silnik oraz skrzynie która nadaje się również do normalnej jazdy oraz IMO piękny wygląd.

Nie interesuje mnie podnoszenie mocy.

M5/M6 V10 to świetne auta ale zupełnie poza strefą zainteresowania.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Porównanie M z V8 do nowego diesla czy 2.0 benzyny to "dziwne" porównanie.

Samo wnętrze e90 jest stare i bez polotu, ale w f30 luksusów też nie znajdziemy. Chyba że w pełnym individualu z merynosami na desce.

Przez 4 lata jeździłem 335i (360KM) i od 5 lat e92 z V8. To całkiem inne samochody.

Muszę sprawdzić ten dół w M3 bo „nie jedzie” to u każdego znaczy co innego :)

Tak nie jedzie, że 335i (360KM) vs M3 od 60-200 km/h na 6 biegu jadą łeb w łeb :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Po przesiadce z serii F do e92 na pewno wnętrze będzie wprowadzało Cię w depresję.

 

moim zdaniem wnetrze w serii f i g z tymi elektronicznymi zegarami itp wyglada troche jak kupa po salatce z kukurydza.

 

design nowych samochodow bmw idzie w w zlym kierunku. zarowno na zewnatrz jak i w srodku. kupa plastiku, jakies nieregularne ksztalty, rzeczy wystajace bez zadnego logicznego ukladu. nie mam pojecia co moze sie podobac w serii f, g, i w porownaniu do eleganckiej i klasycznej serii e.

 

 

zgadzam sie natomiast z autorem watku - e92 m3 bedzie klasykiem i to lada moment. ceny dobrych zadbanych egzemplarzy juz nie napawaja optymizmem. raczej nie beda bardziej osiagalne. piekny, wspanialy samochod.

Opublikowano
Porównanie M z V8 do nowego diesla czy 2.0 benzyny to "dziwne" porównanie.

Samo wnętrze e90 jest stare i bez polotu, ale w f30 luksusów też nie znajdziemy. Chyba że w pełnym individualu z merynosami na desce.

Przez 4 lata jeździłem 335i (360KM) i od 5 lat e92 z V8. To całkiem inne samochody.

Muszę sprawdzić ten dół w M3 bo „nie jedzie” to u każdego znaczy co innego :)

Tak nie jedzie, że 335i (360KM) vs M3 od 60-200 km/h na 6 biegu jadą łeb w łeb :D

 

To nie porównanie w sensie jakim myslisz. W kontekscie pytania postawionego przez Randalla i jego pomysłu zmiany na M3 to porównanie ma sens, bo miałem auto takie jak on i w 2015r kiedy F30 było jeszcze stosunkowo swieze zmieniałem na E92. Jak trafi dobra wersje to bedzie zadwolony i nigdy nie bedzie załowal. Deska w E92 nie ma tabletów jak najnowsze modele, ale nie o to chyba Randallowi chodzi.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Coraz bardziej przekonuje się że mam dobry pomysł :)
Opublikowano
Randall V8 to jest jest V8 , jestem za :D :cool2:
  • Moderatorzy
Opublikowano

Może nie będzie o M3, ale przez pól roku jeździłem C63 V8. Podobnie jak z M3 V8, wiesz, że jeździsz legend a, na której stracisz niewiele.

Radość masz codziennie, droga z pracy stawała 2 razy dłuższa. :D , po bułki do sklepu będziesz codziennie jeździł.

Opublikowano

Nie masz sie nawet co zastanawiac, kupienie i trzymanie tego samochodu to logiczny krok.

 

Jakby budzet pozwoli to chce dokupic E92 i miec dwie.

Opublikowano
Ja też niedawno rozważałem zakup M3 e92, ale moim zdaniem to trochę spóźniony pomysł. Obserwowałem rynek i e92 w M3 jest teraz droższe niż 3-4lata temu. Podobnie jest z MB C63AMG. Ponadto, wydaję mi się, ze dużo trudniej z obecnych ofert znaleźć coś godnego uwagi.
Opublikowano
Ja też niedawno rozważałem zakup M3 e92, ale moim zdaniem to trochę spóźniony pomysł. Obserwowałem rynek i e92 w M3 jest teraz droższe niż 3-4lata temu. Podobnie jest z MB C63AMG. Ponadto, wydaję mi się, ze dużo trudniej z obecnych ofert znaleźć coś godnego uwagi.

 

Tansze nie bedzie.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Zobaczymy, mam jeszcze 1,5 roku z obecnym autem przed sobą wiec faktycznie może być ciężko. Bo kombinowanie z cesjami to raczej murowana strata kasy..
  • Członkowie klubu
Opublikowano

V8 i M to rzeczywiście zajebiste połączenie i ciężko je porównać do nawet szybszych nie-M.

Koszty utrzymania może i podobne jeżeli F30 serwisujesz w ASO a M nie, ale zwróć uwagę, że w kilkuketnim samochodzie zawsze jest coś do zrobienia, poprawy (a wiem, że w furze lubisz mieć wszystko na tip-top). Już nie wpsominając o dużym serwisie, który w m3e92 trzeba zrobić ok 100k przebiegu.

Natomiast co do przestarzałego wnętrza, archaicznego iDrive itp. Napiszę tak: e39 mam od maja i radio odpaliłem może 3 razy. Po prostu nie zwraca się uwagi na takie pierdoły :D

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Ja też polecam M3 pod każdym względem,

jedyny minus to wnętrze porównując np do Full indyvidual F80 to te z E92 się nie umywa, no i wiadomo, osiągi gorsze.

Cała reszta na plus ///M E92, tak jak już pare osób tutaj wspomniało M3 E92 nie będzie już tracić na wartości, warto auto kupić jako lokatę kapitału albo po prostu kolekcjonersko.

Najlepiej kupić dwa, jeednego trupa najtanszego z allegro aby poupalać, a drugiego pod koc do sypialni ;)

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Jako ze mam porownanie i mam beemek kilka napisze krotko:

To auto to zywiol, dzwiek, prowadzenie, wyglad.

Moja e92m3 jest jedna z ostatnich trzech sprzedanych na wyspach, koniec czerwca 2013 mega maly przebieg, jeden wlasciciel, naal na gwarancji bmw, wlcznie z gwarancja na opony, kola, lakier itd. Kocham to auto.

Mialem chwile zwatpienia, wzialem m4 competition na zamiane (mialem czasu dwa dni na testy), oddalem po jednym dniu- to nie ta liga, chodz wyglad jest maaasakrycznie piekny. E92 brzmi lepiej, prowadzi sie lepiej, a charaktyrystyka v8 powoduue wrazenia ze jedzie lepiej (chodz tak nie jest).

Bierz i ciesz sie zyciem :)

[email protected]

gg 1041



PROJEKT SZYBKA ETA STAGE 2

http://img516.imageshack.us/img516/8284/113863664644f590e20953anv7.jpg

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano
Moim marzeniem zawsze było i nadal jest c63amg za moją 4 która kupiłem mógłbym je spełnić ale jest jedno wielkie ale nie przeżył bym tego starego środku brak podłączeń typu USB bluetooth nowa nawigacja itp wiem że to nie o to chodzi w samochodzie ale ja po prostu lubię te nowinki a do 63amg nadal się ślinie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.