Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Na początku piszę, że tak wiem temat się już przewalał wiele razy lecz po długich wczytywaniach się w stare posty nie znalazłem rozwiązania mojego problemu każdy pisze tylko o wymianie oleju lub jak to zrobić.

 

 

Gdy kupiłem E39 to klapa hydrauliczna ledwo i mozolnie się otwierała do połowy. Poszperałem trochę na ten temat dowiedziałem się jaki olej kupić ( AEROSHELL fluid 41) odkręciłem obejmę z plastikowego pojemnika od pompy hydraulicznej po czym z jakimiś tam oporami zdjąłem pojemnik i wylałem stary olej. Zalałem nowy pod sam zamontowałem go na miejsce i powachlowałem klapą z 20 razy była znaczna poprawa. Klapa już otwierała się do samej góry lecz nie z samego dołu potrzebowała lekkiej pomocy. Już w miarę zadowolony wyciągam kolejny raz pojemniczek z olejem wylewam go aby wyeliminować resztki starego oleju wlewam znowu nowy pod sam sufit i montuję ponownie. Niestety klapa wciąż reaguje tak samo. Po naciśnięciu guzika na pilocie klapa odskakuje pompa pracuje lecz klapa zostaje na dole. Gdy jej minimalnie pomogę to zaczyna się otwierać i idzie do samej góry lecz bez pomocy stoi w miejscu.

 

Gdy zadzwoniłem do BMW serwisant poradził mi abym wyjął wszystko co zbędne z klapy ( trójkąt, narzędzia ) lecz nic to nie dało. Gdy otwieram samą szybę to siłowniki są wyrąbane. Szyba trzyma się u góry lecz całą drogę w górę lub w dół to taj jak by siłowników nie było. Nie wiem czy mogą one mieć jakikolwiek wpływ na otwieranie całej klapy.

 

 

Miał ktoś może podobny problem i udało mu się go rozwiązać ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Naturalnie, że siłowniki szyby odgrywają ważną rolę w podnoszeniu samej klapy.

Wspomagają one siłowniki klapy.

Na twoim miejscu wymieniłbym je bez wahania.

 

Jeżeli to nie pomoże - piszę z własnego doświadczenia, możesz pokusić się również o wymianę siłowników klapy.

Ja po wymianie siłowników klapy i dwukrotnej wymianie siłowników szyby, kilkunastokrotnym płukaniu nowym olejem, postawiłem na patent, który opisałem w swoim temacie w galerii.

 

Rozwiązanie, które zastosowałem finalnie powoduje, że obecnie klapa nie ma żadnych problemów z otwieraniem przy minusowych temperaturach.

Wcześniej w lato klapa podnosiła się bezproblemowo, natomiast przy niższych temperaturach miałem to co Ty.

Klapa uchylała się delikatnie, ale nie miała siły podnieść się całkowicie bez delikatnej pomocy.

pzdr

yaz

Opublikowano
postawiłem na patent, który opisałem w swoim temacie w galerii.

 

Mógłbyś dać linka do tego tematu?

Szukałem w galerii i jedyne co Twojego znalazłem to post o e36, a chętnie sprawdziłem bym co za patent wymyśliłeś, bo sam wiesz, że klapa w turingach lubi się stawiać ;) włącznie z moją :(

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kliknij w zdjęcie w moim podpisie i zostaniesz przeniesiony do galerii mojej e39.

Na dole drugiej strony opisałem po krótce co zrobiłem, żeby poprawić pracę klapy.

pzdr

yaz

Opublikowano

Yaz a powiedz mi skąd miałeś te sprężyny ? podaj dokładne namiary gdzie kupić i jakiej mocy.

 

I jak zamontowałeś podkładki na amor, ze sprężyną nie widzę większego problemu a na podkładki nie mam pomysłu. Gazowy amor chyba się przecież nie rozbiera.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sprężyny kupiłem u producenta.

Kupiłem sprężyny 80mm długości, 18mm średnicy z drutu o grubości 2mm.

Podejrzewam, że po tych parametrach możesz coś dobrać np w castoramie albo temu podobnych sklepach.

Kupiłem sprężyny 80mm długości po to, żeby je przyciąć na końcach i finalnie uzyskać ca. 65mm długość.

Dzięki przycięciu byłem w stanie "nawinąć" sprężynę na tłoczysko siłownika.

Natomiast podkładki po prostu naciąłem i rozgiąłem, tak aby móc założyć je na tłoczysko.

Po założeniu przygiąłem podkładki do ich pierwotnej postaci.

Mam jeszcze w planie założyć odpowiednio dużej średnicy termokurcz na moja modyfikację, tak aby sprężyna utrzymywała się w osi tłoczyska.

pzdr

yaz

Opublikowano (edytowane)
To ze sprężyna nie jest w osi daje jakiś negatywny efekt ? Edytowane przez spiderok
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie, nie ma specjalnie skutków ubocznych.

Chcę to zrobić, żeby polepszyć rozkład sił na samej sprężynie.

Teraz sprężyna, w zależności czy się opuści czy nie, może się różnie ułożyć przy ściskaniu podczas zamykania klapy.

Czasem słyszę głuche pyknięcie po zamknięciu klapy, jakby spreżyna się przesunęła.

Jeżeli sprężyna będzie na stałe w osi tłoczyska, za każdym razem w taki sam sposób będzie opierać się o podkładki.

pzdr

yaz

Opublikowano
I napisz od razu gdzie ten producent sprężyn jakiś namiar na nich w razie by w castoramie nie mieli. Bo tak to zawsze jest, że jak człowiek coś specjalnie potrzebuje to w takich miejscach nie ma.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

TUTAJ masz stronę producenta, od którego ja kupiłem.

Jeżeli nie jesteś z Wawy to poszukaj producenta w swojej okolicy.

Po parametrach, które Ci podałem z pewnością dobierzesz odpowiednie sprężyny.

pzdr

yaz

Opublikowano

No i faktycznie znalazłem coś koło domu. Pojechałem wybrałem jedną długą pytam się ile za to ? 20 zł z tym ze ta sprężyna ma 8,4 mm srednicy wewnętrznej a amor ma 8 mm no to wybrałem drugą długą która miała nie całe 10 mm i pytam się ile za dwie a on mi też 20 zł :P zrozumiałem ze ile bym tego nie nabrał to będzie 20 zł (na flaszkę) :lol: to wziąłem jeszcze dwie małe które były z drutu 2,5 mm i jeszcze jedną długą która jest bardziej miękka. Także mam wybór.

 

Gdy zastosuję tą która ma średnice wewnętrzną 8,4 mm to nie będę musiał stosować pierścieni centrujących to chyba jeśli wejdzie to będzie idealna.

 

Napisz Yaz czy siła nacisku na sprężynę u Ciebie była w miarę nie duża, duża, czy bardzo duża w skali nacisku ręcznego ;) wiem, że to słabe pytanie ale tam skok jest mały i jak da się za słabą to nic to nie da ale obawiam się, że jak dam zbyt mocną to szyba będzie prężyć wiecznie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
...Napisz Yaz czy siła nacisku na sprężynę u Ciebie była w miarę nie duża, duża, czy bardzo duża w skali nacisku ręcznego ;) wiem, że to słabe pytanie ale tam skok jest mały i jak da się za słabą to nic to nie da ale obawiam się, że jak dam zbyt mocną to szyba będzie prężyć wiecznie.

To również i dla mnie było niewiadomą. Jakiej sprężyny użyć, żeby klapa dostała wspomagania przy otwieraniu i jednocześnie nie było problemu z zamykaniem i prężeniem szyby kiedy wszystko jest zamknięte.

Za wyznacznik wziąłem same tłoczysko siłownika.

Jeżeli się dobrze jemu przyjrzysz to zauważysz ślad pokazujący do jakiego momentu tłoczysko chowa się w cylindrze.

To pozwoliło mi ustalić jaka musi być maksymalna długość ściśniętej sprężyny.

W imadle ścisnąłem sprężynę 80mm i zmierzyłem jej długość. okazało się, że jest za długa.

Stąd wyszło mi, że maksymalnie musi to być 65mm, żeby po ściśnięciu nie prężyła siłownika.

Natomiast czy te 65mm wystarczy wiedziałem po montażu sprężyny na siłowniku i później w aucie - metoda prób i błędów, nic innego.

U mnie klapa potrzebowała niemalże groźniejszego spojrzenia, albo tupnięcia nogą żeby się otworzyć, więc tak spreparowane sprężyny spokojnie wystarczyły.

Chodziło o pomoc klapie w początkowej fazie ruchu, później do gry wchodzi siłownik hydrauliczny.

Jeżeli u Ciebie jest podobnie to zrób tak jak ja. Ustal maxymalną długość sprężyny, będzie to pewnie te 65-70mm i sprawdź czy to wystarczy do podniesienia klapy.

Te sprężyny o średnicy 8.4mm były by idealne, z punktu widzenia średnicy, ale nie wiem czy dasz radę nawinąć je na tłoczysko.

Te 10mm też spokojnie będą funkcjonować.

Musisz popróbować.

Jeżeli u kogoś klapa całkowicie ma problem z unoszeniem to nie ma co liczyć na Kanę Galilejską.

pzdr

yaz

Opublikowano

No i siłowniki szyby wymienione. Lecz niestety nie przyniosło to miodnego efektu otwierania się klapy. Ale przy okazji znajomy naświetlił mi dlaczego. Zawiasy są zatarte. I poszła w ruch sprężyna, zamontowałem po 9 cm sprężyny o dość szeroko rozstawionych zwojach i pełen sukces. Klapa otwiera się z samego dołu bez pomocy ręcznej, zamyka się też dużo delikatniej :)

 

 

Yaz kolejne pytanie mam. Na filmiku który jest u Ciebie w galerii klapa otworzyła się z pilota a po chwili zamknęła najprawdopodobniej też z pilota bo nie widać na filmiku nikogo kto by wciskał guzik w klapie od zamykania. Rozumiem, że naciskając drugi raz guzik od klapy na pilocie klapa się u Ciebie zamyka ? Jeśli tak to napisz mi jak to zrobić? Gdy klapa jest otwarta a ja wciskam przycisk klapy na pilocie to słychać pociągnięcie siłownika i na chwilkę załacza się pompa hydrauliczna jak by próbowała otworzyć klapę.Pozostałe 2 guziki sterują tylko zamkiem centralnym i też nic nie dają.

 

Obawiam się też, że guzik na pilocie naciśnie mi się w kieszeni (a zasięg pilota jest dość u mnie duży) bagażnik się otworzy ja nawet nie będę o tym wiedział i każdy będzie mógł brać co chce :shock: :shock: Jest jakaś metoda na taką ewentualność ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na moim filmie rzeczywiście zamykam klapę zdalnie.

U Ciebie też to działa. Wciśnij i przytrzymaj przycisk klapy i zobaczysz, że zadziała.

 

Na twoim miejscu nie obawiałbym się przypadkowego wciśnięcia przycisków na pilocie. Trzeba się wysilić, żeby kliknęło.

Poza tym zrób test odległości. W e39 odejdziesz 10m (nawet mniej) i pozamiatane, brak zasięgu.

Odbiornik jest na słupku C po stronie kierowcy i jeżeli stoisz od strony pasażera to zasięg dodatkowo się pogarsza.

pzdr

yaz

Opublikowano

No akurat przytrzymać przycisku nie próbowałem, na pewno sprawdzę.

 

A jeśli chodzi o zasięg pilota to łapie mi bez problemu z 20-25 metrów. Pilota mam w stanie funkiel nówka sztuka, poprzedni właściciel kupił obudowę i przełożył bebechy. I guziki chodzą dość lekko. Czasem jak coś dłubie przy aucie z kluczem w kieszeni to auto potrafi się zamknąć czyli jakimś sposobem znaczek BMW na kluczyku jakiś się naciśnie i dlatego nie wiem co ale coś będę musiał wykombinować aby jednak się mi sama klapa nie otworzyła przez przypadek.

 

U Ciebie guziki naciskają się toporniej ?

 

Jako ciekawostkę dodam, że jak brakuje Ci kilka metrów zasięgu w pilocie to warto przyłożyć pilot do brody i włala zasię się powiększa. Jak mi to kumpel kiedyś powiedział to sobie pomyślałem, że jaja sobie ze mnie robi ale :shock: to działa :D i od wtedy z tego korzystam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Ot paradoks,

jedni próbują zwiększyć zasięg pilota w e39, a Ty będziesz się zastanawiał jak go stłumić :mrgreen:

U mnie też potrafi auto się np. zamknąć kiedy coś przy nim dłubię i kluczyk mam w kieszeni, ale żeby np. otworzyć klapę przypadkiem, z odległości kilku metrów, mając kluczyk w kieszeni to wg mnie trzeba się wysilić.

Patent z brodą, a dokładnie z głową jest znany.

Chodzi o to, że głowa to zbiornik z płynem, ośrodkiem gęstszym od powietrza i to działa jak antena wzmacniająca.

Przyłóż pilota np. do arbuza - będzie ten sam efekt.

Edytowane przez yaz

pzdr

yaz

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A jak przyłożysz do czaszki to dopiero szał i zasięg się powiększa :8)

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Yaz masz jakiś pomysł ? Po przytrzymaniu guzika klapy w pilocie słychać tylko siłownik który próbuje otwierać już otwartą klapę. Po naciśnieciu i przytrzymaniu znaczka bmw słychać jak szyby próbują się domykać a klapa dalej otwarta. Testowałem wszystkie guziki i nic zamykanie klapy tylko z guzika w klapie u mnie :(
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Taka możliwość jest niemożliwa :)

Otwórz klapę (np. pilotem), stań blisko auta i naciśnij i trzymaj przycisk otwierania klapy na pilocie.

Pierwszym sygnałem jest dźwięk zamka, a następnie siłownika, który zaczyna zamykać klapę.

Przycisk trzeba trzymać do momentu kiedy klapa się zamknie.

Jeżeli z jakichś przyczyn zostanie zerwana komunikacja między autem a pilotem to klapa przestaje się zamykać.

Najlepiej nagraj film, na którym będzie widać jak operujesz przyciskami pilota, a klapa będzie w tle.

Wrzuć tutaj i będzie wiadomo co i jak.

pzdr

yaz

Opublikowano

stojąc obok klapy naciskam raz ona się otwiera, po części dzięki Tobie :handshake:

 

W celu jej zamknięcia naciskam i trzymam i trzymam i trzymam i chu* nic się nie dzieje, każdorazowe naciśnięcie tego guzika i czy go trzymam dłuuuuugo czy krótko to siłownik zamka w klapie wykonuje ruch zwalniający zamek (słychac jego specyficzny dzwięk) a siłownik hydrauliczny usiłuje podnosić klapę lecz po krótkiej chwili czujnik wychwytuje, że przecież klapa jest otwarta i wyłącza pompę. Gdyby sygnał z pilota się zrywał to pozostałymi guzikami nie mógł bym otwierać lub zamykać szyb z pilota.

 

Napisałeś pierwszym dzwiękiem jest dzwięk zamka a drugim siłownika który zaczyna zamykać klapę. U mnie pierwszym dzwiękiem jest dzwięk nazwijmy to zamka a drugim też nazwijmy to siłownika który... i tu niestety otwiera a nie zamyka klapy.

 

 

 

Samochody tych komend do zaprogramowania mają dużo, może i do tego jest komenda ? :roll:

 

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=216656&p=1605909&hilit=opuszczanie%20lusterek%20wsteczny&sid=4b120f8ef74e90d1fe5a1d233e66d946#p1605909

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Coś jest nie tak w takim razie.

Zrób taki test.

Otwórz klapę z pilota i np. w połowie jej drogi naciśnij jeszcze raz przycisk klapy na pilocie - naciśnij i puść.

Napisz czy klapa się zatrzymała.

Następnie wciśnij i przytrzymaj przycisk klapy na pilocie.

Napisz reakcję klapy.

 

Jeżeli możęsz, podłącz auto pod INPĘ i odczytaj błędy z modułu klapy. Może masz uszkodzony np. czujnik przechyłu w klapie i moduł dostaje błędny info.

 

Nie sądzę, żeby trzeba było dodatkowo kodować tę funkcjonalność. Zamykanie z pilota powinno być aktywne domyślnie.

Poniżej info z WDS'a nt. funkcji otwierania/zamykania z pilota.

Radio remote control

 

The boot lid/tailgate can also be opened and closed by means of the radio remote control.

 

The boot lid/tailgate is opened by pressing the key button with the boot lid/tailgate symbol. If the boot lid/tailgate is moving, it is stopped when a button is pressed once more.

 

The button on the key-chain transmitter must be pressed and held in order to close the boot lid/tailgate.

pzdr

yaz

Opublikowano
Gdy w połowie drogi klapy naciskam guzik jeszcze raz to klapa sie zatrzymuje gdy naciskam kolejny raz znowu idzie w górę (obojętnie czy przytrzymam przycisk czy nacisnę krótko)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ok,

jeżeli masz możliwość to podepnij auto pod INPĘ i sprawdź błędy w module klapy.

e39->body->tailgate module

pzdr

yaz

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.