Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 136
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 4 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Miałem okazję przetestować przez 2 dni serie 8, niestety w wersji coupe i z dieslem, więc nie jest to wersja, którą sam jestem zainteresowany (celuję w GC i benzynę jako następcę 650xi), niemniej tylko takie mieli w ASO, więc wziąłem.


Prowadzenie

W porównaniu do serii 6, jest bardziej zwarty i w prowadzeniu ma się wrażenie, że samochód jest mniejszy i lżejszy, niż jest naprawdę. Widać to szczególnie w zakrętach, gdzie wchodząc mocno w zakręt seria 6 czuć masę, w serii 8 ma się wrażenie jazdy gokartem. Analogicznie wrażenia miałem testując X6. To jest świetne wrażenie i powoduje, że jazda daje dużą frajdę. Na minus tłumienie nierówności, jest twardo i nieprzyjemnie na nierównościach poprzecznych, z którymi moje 6 lepiej sobie radzi. Jeździłem większość czasu w trybie Comfort, jednak z komfortem to nie miało wiele wspólnego na średnich drogach. Na autostradzie i dobrych nawierzchniach jest super.


Design zewnętrzny

To jest dla mnie jeden z głównych powodów do zmiany na nowy model. Linia serii 8 jest piękna, to jest moim zdaniem najładniejsze BMW aktualnie w ofercie i chciałbym je codziennie widzieć w moim garażu.


Wnętrze

Ale już mam mieszane uczucia, kiedy mam wsiadać do środka. G11 LCI przyzwyczaiło mnie do Live Cockpit, więc tu nie mam problemów, najnowszy system infotainment jest dla mnie świetny, tylko Carplay działał tu z dużym lagiem - może kwestia braku aktualnego oprogramowania.

Niemniej wnętrze ma dla mnie 3 ogromne wady: jakość materiałów na konsoli środkowej nie przystoi tej kategorii cenowej. Dlaczego te wszystkie przyciski mają tak słabe usability (klikanie podczas jazdy w zmianę temperatury która jest tym samym przyciskiem co inne, czyli trzeba odrywać wzrok żeby czegoś innego nie kliknąć, rozprasza i wkurza) i jeszcze słabsze materiały, które wyglądają jak zamówiono w fabryce z najtańszym plastikiem w Chinach? Jak wszyscy w recenzjach aut narzekali na jakość plastików, to ja to olałem zawsze, bo co mnie obchodzi materiał na wysokości kolan czy po boczkach. Tu od razu jak wsiadamy mamy błyszczące plastikowe przyciski i parę czarnych jak z tanich zabawek dla dzieci. Sorry, ale to jest dramat za tą kasę, którą wołają za to auto.

Druga wada to strasznie nieprzemyślana budowa konsoli pod kierownicą, gdzie jak siedziałem wygodnie, opierałem kolano i po trasie 1h zaczęło mnie boleć, bo opierałem je na łączeniu twardego plastiku z miękkim. Mam 186cm, więc w serii 6 czy 8 nie mogę siedzieć w 150 pozycjach, bo tam nie ma na to miejsca i niestety ta wygodna jest niewygodna przez fakt, że nie ma gdzie oprzeć kolana.

Trzecia i pewnie nie ostatnia, ale znacząca wada to mniej miejsca w serii 8 dla pasażerów z tyłu niż w serii 6. W serii 6 jeżdżą z tyłu dzieciaki i zawsze robią dramę :D jak trzeba jechać 6stką ("oooo nieeee, jeźdzmy 7mką") - ale co zrobić, jak żyć. Siedzą w miarę wygodnie i sie mieszczą. W serii 8 coupe czternastolatek nie może usiąść prosto, co dla mnie to auto całkowicie dyskwalifikuje. Spodziewałem się, że skoro to "nowa seria 8", to wszystko będzie zrobione lepiej niż w serii 6, ale nie, środek to same minusy.

Na plus natomiast muszę przyznać, że fotele są miękkie. W serii 6 mam "komfortowe", ale chyba marketing nie miał w słowniku opcji "taboretowe" dodając tą opcję to konfiguratora. Są wygodne, łamane itp, ale są po prostu twarde. Tu seria 8 poprawia znacząco komfort, jest lepiej.


Technologia

Jak zwykle w nowych BMW w nocy podstawa to światła laserowe, od razu jeżdżenie nocą staje się przyjemnością. Wspomagacze znam z serii 7 i mnie nie zaskakują, muszę jednak zawsze wyłączać "wspomaganie" trzymania pasa ruchu, bo strasznie mnie wkurza, jak lekko najadę na linie i wyrywa mi kierownicę z ręki, chcąc skierować "na dobrą drogę".


Diesel w 8 coupe

Unikać jak ognia, w środku na szczęście go nie słychać za bardzo, ale z zewnątrz jak przy wydaniu kierowca odpalił go gdy stałem obok, to dramat. Do tego dla mnie w porównaniu z seria 6, która jest beneficjentem programu 500+ po prostu nie jedzie. Nie wiem też dlaczego mam wrażenie, że w serii 7 z tego samego silnika mam "więcej mocy", a tutaj jej ciągle brakowało. Może dlatego, że przyzwyczaiłem się do jazdy coupe z V8.


Czy warto?

Dla mnie Coupe odpada, GC rozważam bo jak napisałem, linia jest piękna i gdyby nie słaby środek, to pewnie już klikałbym konfigurator. W tej chwili uważam, że nie warto w tej cenie, auto jest za drogie jak na to, co oferuje. Na razie odłożyłem temat "na potem". Najchętniej poczekałbym na LCI i sprawdził, czy poprawią środek. Jeśli nie, to zawsze można wziąć coś z rynku wtórnego, gdzie nie będzie trzeba płacić 500+k za 850i z najtańszym chińskim plastikiem.

Albo w końcu za namową żony sprawdzę Panamerę ;)

Opublikowano

@Zodiac

Fajnie opisane, ja myślę, że w 8er największą wadą jest cena, którą boleśnie, jak w przypadku 6er zweryfikuje rynek, dlatego używka może być lepszą opcją, ale na to przyjdzie poczekać. Co do Panamery, auto na pewno lepiej jeździ, ale usability w środku jest 2x gorsze niż w BMW. Tylko nie wszystkim to przeszkadza, a jeśli nie, to wtedy Porsche jest ok. Tylko tam cena dodatków zabija.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A co to są te usability ?

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A mówią, że Polacy nie gęsi, też swój język mają. Czyżby nie było polskiego odpowiednika - usability?

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A mówią, że Polacy nie gęsi, też swój język mają. Czyżby nie było polskiego odpowiednika - usability?

 

Sorry, ale mam zasady, że nie wdaje się w dyskusję z gramar nazi ;)

Mówię jak chcę i piszę jak lubię, język jest według mnie po to, aby przekazywać to co myślę, a nie po to by dekorować posty na forum piękną polszczyzną (która wcale taka piękna nie jest i cały czas czekam, aż w końcu dzieci w szkole będą się uczyć jak przekazać właśnie to co chcą przekazać swobodnie i jasno, a nie pierdół jak: czy zrobić to z "ó" otwarte czy z kreską...).

Opublikowano

Serio jaki trzeba mieć nudne życie żeby zwrócić komuś na to uwagę ludzie po to używają czasem zagranicznych zwrotów bo jest po prostu łatwiej szybciej mają w dupie jak co napisać byle szybko.



Ps: pozwolę sobie napisać od siebie że BMW 8 jeśli chodzi o wygląd moim zdaniem jest sto lat za murzynami za Panamera

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ps: pozwolę sobie napisać od siebie że BMW 8 jeśli chodzi o wygląd moim zdaniem jest sto lat za murzynami za Panamera

 

Kwestia gustu, dla mnie: na zdjęciach tak, na żywo nie koniecznie, miałem okazję porównać obok siebie :) niemniej żona ma zdanie analogiczne do Twojego :D a że drugie chcę aby było dla niej, to jednak dezercja do obozu wroga jest jedna z opcji ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ewidentnie widać, że dyskusja z osobnikami których ogarnął analfabetyzm wtórny, nie ma sensu.

Jacy użytkownicy, takie forum.

Co do nowej serii 8... widać, że inżynierowie też wyznają tę samą zasadę co wy. Nie przywiązują wagi do pierdół.

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Co do nowej serii 8... widać, że inżynierowie też wyznają tę samą zasadę co wy. Nie przywiązują wagi do pierdół.

 

Mają do tego prawo, tylko potem muszą się liczyć z konsekwencjami, np. że tych aut nie kupimy ;)

A im powinno zależeć, bo to oni chcą nam towar sprzedać, a nam nie, bo my tutaj sobie luźno rozmawiamy i zawsze jeśli grono, język czy forma nie odpowiada, to nikogo nie zamykamy w wątku na siłę ;)

Opublikowano
Ewidentnie widać, że dyskusja z osobnikami których ogarnął analfabetyzm wtórny, nie ma sensu.

Jacy użytkownicy, takie forum.

Moment, mieszkasz w Irlandii i czepiasz się używania słów angielskich? :D Bohater na zmywaku :P

 

Ps: pozwolę sobie napisać od siebie że BMW 8 jeśli chodzi o wygląd moim zdaniem jest sto lat za murzynami za Panamera

 

Kwestia gustu, dla mnie: na zdjęciach tak, na żywo nie koniecznie, miałem okazję porównać obok siebie :) niemniej żona ma zdanie analogiczne do Twojego :D a że drugie chcę aby było dla niej, to jednak dezercja do obozu wroga jest jedna z opcji ;)

Ja nie do końca rozumiem, jak można dyskutować o czymś takim, toż 8er to jest w aktualnej ofercie najładniejsze BMW, absolutnie miażdży system i robi mega wrażenie, można co najwyżej dyskutować czy coupe czy GC. Panamera to inna bajka, wersja 1, podobnie jak pierwszy Cayenne najbrzydsze Porsche. Aktualna Panamera złagodniała, ale większość ludzi którzy mówią, że to bardzo ładne auto, ma na myśli znaczek na masce.


Ale u mnie w domu w sumie podobnie - moja żona kompletnie nie widzi wad prosiaka i jest zadowolona, że jej go dałem. Ja jestem zadowolony, że tym jeździć już nie muszę, bo lista rzeczy które mnie w nim wkurza jest tak dłuższa niż przewag E32 nad G12 :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Moment, mieszkasz w Irlandii i czepiasz się używania słów angielskich? :D

Nigdy nie zirlandczeję! Z góry przepraszam za ten neologizm!

Denerwuje mnie, gdy ktoś ma podstawowe braki w języku polskim, a wtrąca w swoje wypowiedzi słowa obcojęzyczne. Gdy spełnia pierwszy warunek, nie czepiam się.

 

Bohater na zmywaku :P

Żadna praca nie hańbi. Pieniądz nie śmierdzi. Nie obchodzi mnie, czy mi uwierzysz... nigdy nie pracowałem na zmywaku.

Z natury jestem pedantem. Lubię jeść z czystych naczyń i nikt mi tak nie pozmywa, jak ja sam.

Swoje samochody też sam myję. :)


Co do założonego tematu... dziękuję wszystkim za opinie! G15 pozyskuje co raz więcej zwolenników. Widać, że zaczynamy się oswajać z tym modelem. W związku z tym, już się zastanawiam nad następcą tego modelu. :wink:

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Opublikowano
Miałem okazję testować w ramach 24 h użyczenia GC w wersji 840 d oraz 850 i. Wersja z dieslem dla mnie osobiście średnia, nie podobała mi się praca silnika, ale jestem przyzwyczajony do benzyny więc pewnie z tego to wynika i rozumiem, że niektórym na pewno się spodoba. Dynamika absolutnie wystarczająca do dynamicznej codziennej jazdy. Wersja benzyny z V8 to dla mnie rewelacja,dynamika,brzmienie, elastyczność ...najlepsze jest to, że w trybie normalnym silnik jest cichutki i nieprawdopodobnie komfortowy akustycznie, ale wystarczy przełączyć na sport i dźwięki wydechu sprowadzają na nas oczy wszystkich z okolicy...zawieszenie jest odpowiednio komfortowe , w sumie chyba dobrze że nie ma pneumatyki.Testowałem zarówno standardowe i mprofessional i jest na pewno różnica ze wskazaniem na to drugie ale czy warte dopłaty kilkunastu tys? każdy powinien sam rozważyć, jeśli nie zrobi Ci różnicy ten wydatek to bierz. Testowałem światła laserowe i są na pewno zauważalnie lepsze od adaptacyjnych ledów w mojej 5, które już są przecież bardzo fajne. Auto prowadzi się znakomicie,pozycja za kierownicą super, miejsca w środku bardzo dużo, nawet z tyłu dla rodziny 2+2. Wykończenie mi osobiście bardzo odpowiada (szczególnie przy pełnym wykończeniu dwukolorową skórą wygląda fantastycznie), nawet przełknąłem te zegary (ale dopiero przy kolejnym kontakcie), a wygląd tego auta mnie osobiście zachwyca. Miałem wątpliwość z fotelami. Jestem przyzwyczajony do komfortów ,tutaj ich nie ma ,za to są sportowe (całkiem wygodne) oraz wielofunkcyjne (na pewno wygodniejsze na długie podróże). Generalnie ich komfort jest dobry, a czy równy na dłuższej trasie fotelom komfortowym to się okaże bo auto zamówiłem i odbieram za pare dni....
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
karup --> wziąłeś nową sztukę czy demo? 850i? możesz powiedzieć, ile dostałeś rabatu na 8 GC?
Opublikowano
wziąłem 850 i, demo ale specyficzne bo byłem pierwszym, który nim jeździł i od razu po jazdach podpisałem umowę, diler musiał odbyc tylko kilka zaplanowanych wcześniej jazd i tak w ciągu 2 tyg będę miał autko,rabat dostałem nie do odrzucenia
Opublikowano

Czyli jaki ten rabat? Auto 19 czy 20r?


Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolega nie chce podać info publicznie, ale rabat dostał faktycznie dobry :)
Opublikowano

Odebrałem wreszcie auto... Wersja 840D Gran Coupe ( Kolor, carbonBlack + Merino RED )


Czego się bałem :


* foteli - okazało się, że są bardzo przyzwoite, może nie tak dobre jak komforty w G30, ale przypomiały mi się czasy E90 i sportowych stołków.

* środka/wnętrza ( słabej jakości materiałów, ogólnie wyglądu ) - w porównaniu do G30 jest Bajka, nie ma mowy o jakichkolwiek trzeszczeniach, a wykończenie jest moim zdaniem na wysokim poziomie. Trochę mało miejsca jest w boczkach drzwi, brak schowka pod kierownicą, ale za to większy schowek w podłokietniku. Ktoś pisał, że kryształki na gałce zmiany biegów są szpetne... Kto by auta nie oglądał, pierwsze Oh, Ah, kierowane są właśnie na ten element, mnie osobiście też się podoba.


Co mnie pozytywnie zaskoczyło :


* Mam diesla, pracuje on ja każdy jeden 6 cylindrowy z BMW, więc kultura pracy jaka, chyba wszyscy wiedzą. Jak dla mnie OK, mocy wystarcza, dźwięk nienaganny + aktywny wydech, więc w trybie sport jest spotęgowany ( aż nawet nie wiem czy to nie przerost formy nad treścią )


* Linia/wygląd zewnętrzny - jak tylko ujrzałem to auto pierwszy raz, wiedziałem, że będzie najładniejsze z gamy BMW i tak jest. Jeśli komuś nie podoba się to auto... no to cóż... zresztą o gustach się nie dyskutuje.


* Światła - jest o poziom lepiej niż w G30 ( praca reflektorów jest bardziej płynna ) - w połączeniu z NIGHTVISION bajka


* Tapicerka ! Wziąłem kolor czerwony w opcji rozszerzonej, nie pełnej, odważnie, ale w mój gust.


* Systemy Asyst. Kierowcy działają o level lepiej niż w X5 G05 - auto płynniej pokonuje zakręty.


* Sufit z alcantary jest MEGA! Polecam każdemu :)



Co mi przeszkadza :


* Guzik od ryglowania drzwi jest umiejscowiony za blisko środka drzwi

* Dach panoramiczny ( jest cudowny ), ale jest jeden haczyk, mianowicie, nie założycie belek dachowych do wersji ze szklanym dachem, ponieważ otwierając dach, szyba nachodzi centralnie na uchwyt, wtopa BMW na całej linii, uważam, że o takich rzeczach informacja powinna być od razu przy zaznaczaniu opcji w konf.

* Auto jest niższe od G30 w związku z czym trzeba będzie uważać na krawężniki ( miałem wrażenie, że G30 było idealnie skrojone pod każdy krawężnik )



Jeśli coś mi się przypomnie, dodam :)


Pozdrawiam

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

  • Moderatorzy
Opublikowano
Zapodaj zdjęcie kolego, bo czerwone wnętrze to również mój ulubiony dekor :twisted:
Opublikowano

Serio niesamowite jest to jak świat i uwielbienia się różnią ja zawsze się zastanawiam po co ktoś stworzył piękny samochód i do tego burdelowy czerwony kolor jak można mieć brąz,tofi coś z klasą ;p srry ale nie potrafię uwierzyć że ten czerwony kolor w samochodzie się komuś podoba ale tak jak wspomniałem każdy ma inną banie ;p


Ja kupując teraz samochód wspomniałem gościowi co mi ma auto załatwiać że może być nawet bite golas byle nie czerwony środek.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja kupując teraz samochód wspomniałem gościowi co mi ma auto załatwiać że może być nawet bite golas byle nie czerwony środek.

 

Każdy ma swoje priorytety, a o gustach podobno się nie dyskutuje. Ja sam NIGDY nie kupiłbym białego auta, bo to nie kolor, tylko podkład :D ale to nie znaczy, że Ty "nie możesz".


Póki co, żyjemy w wolnym kraju. Jak to się niedługo zmieni, możemy dyskutować czy komuś wolno kupić białe auto z czerwoną skórą (akurat to niezły konfig ;) ), czy nie :P

Opublikowano


Ja kupując teraz samochód wspomniałem gościowi co mi ma auto załatwiać że może być nawet bite golas byle nie czerwony środek.

 

:norty: :norty: :norty:


Tomasz, idź trolluj gdzie indziej :D


Ps. Kompleksy leczymy w inny sposób :P


Kilka zdj. na szybko


8e6173ceadd9.jpg



a369b852adf0.jpg


03ff2119d4ae.jpg



4ed9e4e176c1.jpg

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.