Skocz do zawartości

Przebiegi naszych 5-er oraz poważniejsze usterki?


Gethigh

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie jak w temacie.

Z jakimi max przebiegami widzieliście 5-er e39 silnik/przebieg oraz jeśli byliście w jej posiadaniu jakie były poważniejsze usterki?

 

Zacznę:

E39 523i 1996r m52b25 manual posiadam od stanu licznika 270tys obecnie 352tys km z awarii poważniejszych rozszczelnilo mi chłodnice na trasie i troszkę ja podgrzalem (chwilą przed czerwonym polem od razu zjechalem na pobocze maską w górę i motor zgaszony. Usterka poniekąd na własne życzenie pomimo rad by kupić odrazu nowa chłodnice (stara ciekla dość mocno przy zbiorniczku) wybilem zbiorniczek i dałem na silikon wytrzymała kilka dni i kilkaset km... Oprócz tego odpukac nic poważniejszego same pierdoly typu stukajace łączniki parę tulei w zawieszsniu dwa wahacze z przodu sprzęgło amortyzatory czyli zwykle pierdoly które w każdym aucie się zużywają. Czyli podsumowując zawiodła raz przez ponad 80tys km (auto na dzis dzien 22 letnie....) i to z własnej głupoty..

Drugie auto nie 5-er a 3-er e36 z silnikiem 1.8 115km 450tys obecnie bez problemu idzie 180km/h a jak się postarać to myślę że 200 by dała radę. U mnie od przebiegu 417tys poważnych awarii brak nigdy nie zawiodła nie licząc wyladowanego akumulatora.

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

523i Touring z 1999 roku kupione ze stanem 313kkm, po trochę ponad 2 latach ma już 372kkm.

 

To samo co kolega - padła chłodnica nagle, trochę się przegrzał :D kompletnie nic się nie stało z tego powodu. Poza tym typowo rzeczy eksploatacyjne oraz moje widzimisie typu pompa wspomagania - bo stara już zaczynała cieknąć, choć tragedii nie było.

 

Widziałem natomiast 530i z przebiegiem grubo powyżej 400k i myślę że to raczej norma w tych samochodach. Sam mam wątpliwości co do mojego przebiegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

530d turing z 2002. Mam już 402 tys.

Poważniejsze usterki za poprzedniego właściciela:

- serwisowana skrzynia (automat) a się okazało, że problemem była elektryka

- wymienione dwa wtryski

 

Moje:

- padły poduchy nivo (wymieniłem na sprężyny)

- alternator (sterownik)

- rozrusznik

- dla pewności przy ok 380tys zregenerowałem turbinę

- korozja :( dół drzwi i tradycyjnie ramka tylnej szyby

- przednie tarcze hamulcowe

- cieknąca pompa cr

- łożysko w tylnym kole

- pompa progowa

 

i z większych rzeczy to chyba wszystko i mam nadzieję, że długo nic :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie 525d z 2003 r., na blacie już 380 tys. km (kupiony przeze mnie w 2008 r. z przebiegiem około 170 tys. km). Jak dotąd awarie jakie miałem to:

- wymiana pompki progowej

- wymiana skrzyni manualnej (hałasowało łożysko na wałku wejściowym i bardziej opłacało się kupić inną skrzynię w dobrym stanie niż rozbierać tą i wymieniać bebechy)

- 2 razy wymieniany akumulator (ostatni raz z 1-1,5 temu)

- 2 razy wymieniane uszczelnienia pompy glównej CR (pierwszy raz około 2009 roku, drugi raz niecałe 6 miesięcy temu)

- robione podrdzewiałe miejsca typowe dla e39 - przy zamku i oświetleniu tylnej klapy oraz dół prawych przednich drzwi (teraz na wiosnę czeka mnie dół lewych i małe zaczątki przy progu od strony przedniego koła)

Poza tym typowe wymiany eksploatacyjne (olej, zawieszenie, gumy, łączniki, klocki, tarcze, płyny) i wszystko działa bezproblemowo.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też to zauważyłem u siebie... ale dzięki temu wiem, że wskaźnik poziomu paliwa działa dobrze, bo się wyraźnie rusza podczas jazdy (oczywiście zawsze zmierza w lewą stronę). A są takie "głupie" auta, że przejedziesz 300km i wskaźnik ani drgnie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

A ja myślę że zanim założysz temat to poszukaj.

Temat jest nawet podwieszony.

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=195399

Ten temat też jest równie dobry.

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=241190&hilit=naprawy+e39

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedys 523i automat z lpg 8 lat uzytkowania 60tys na lpg 230tys-290tys[/b][/b]

-pompa wody

-termostat

-czujnik polozenia walu

-czujnik temperatury silnika

-wisko

-wentylator klimy

-odma

-amorki przod tuleje plywajace przod

-tylne wahacze banany

-tarcze klocki

Obecnie 540i automat niby ma na zegarach 240tys:)zrobione moze z 15tys

-pompa wody wycieki

-chlodnica wody wycieki

-cewka wypadanie zaplonu

-czujnik abs nie dzialajacy abs

-chlodnica skrzyni automatycznej rozszczelnila sie wycieki

-regeneracja alternatora slabe ladowanie

-obecnie maly wyciek z pod glowicy ale to musi poczekac duze koszta:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.