Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

E92 177 koni, automat, bez xDrive

 

Wiec mam takie dwa problemy które obserwuje od paru tygodni, nie wiem czy wynikają z jednej przyczyny:

 

1. Na zimnym (rano) samochód chodzi dość głośno i brzydko zwłaszcza na niskich obrotach i jałowym biegu, jak się chwile pojeździ i auto się zagrzeje to zaczyna pracować całkiem ładnie, ale wydaje mi się ze kilka tygodni temu nie było czuć aż takiej zmiany. Poza tym turbo na zimnym rano dość głośno świszczy, ale tutaj również hałas po jakimś czasie praktycznie znika

 

2. Po mocniejszej, bardziej intensywnej jeździe (nawet chwilowej, wystarczy pociągnąć go pare razy na wyższych obrotach, dużo gazu) auto zaczyna głośno pracować w zakresie około 1300 obr. Kiedy obrotomierz mija ten zakres słychać przez chwile znacznie głośniejsza prace auta, taki basowy dźwięk, jakby coś drgało, terkotalo, buczało, ale tylko w okolicach 1300 obr. Niezależnie czy jest to jazda czy postój na biegu P, można tez przytrzymać gaz w tej pozycji i dźwięk jest słyszalny cały czas, chyba nawet bardziej w kabinie niż na zewnątrz. Problem znika po zgaszeniu auta na jakis nieco dłuższy czas.

 

Auto ma 230k przebiegu, ostatnio wymieniałem olej w silniku ale nie ma żadnych zmian, mam jakieś zapocenie/wyciek

w okolicach łączenia silnika i skrzyni oraz jakieś mniejsze trochę wyżej, na ostatnie 7kkm auto zjadło prawie litr oleju silnikowego (wg komunikatu kompa)

 

Jakis czas temu byłem na diagnostyce skrzyni i widziałem ze z silnika pojawił się m.in. Jakis błąd DPF ale nie mam kodu.

Do mechanika się jeszcze nie wybrałem (nie mam nikogo sprawdzonego w wawie) zastanawiam się co to może być i czy coś samemu można wykluczyć

Opublikowano
Podobno był, mam na to nawet jakąś fakturę, sprzed roku czy dwóch ale auto kupiłem pare miesięcy temu wiec wiesz :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Rozrząd to najbardziej oczywista przyczyna złej pracy tego silnika. Ale jeżeli był robiony to ok. Innych przyczyn może być bardzo wiele... Potrzebna jest przynajmniej diagnostyka komputerowa, może film z nagraniem nierównej i normalnej pracy.
3A0jS9b.png
Opublikowano
Jasna sprawa. Żeby była jasność to silnik pracuje równo tylko po prostu w tych wyżej opisanych sytuacjach pracuje głośniej/inaczej niż wydaje mi się ze powinien
Opublikowano

Wiec tak, na przyszły tydzień jestem umówiony na osłuchanie auta w warsztacie BMW wiec jest postęp :)

 

Dzisiaj odgrzebalem dokumenty z których teoretycznie wynika ze kompletny rozrząd był robiony 2 lata temu, koszt części ok 2500 zł.

 

Natomiast dzisiaj na ciepłym silniku zdjąłem pokrywę z silnika i usłyszałem ciekawy dźwięk którego niesłychac za bardzo przy założonej pokrywie i zamkniętej masce, nie jest to ten basowy dźwięk o którym mówiłem, zreszta sami posłuchajcie :)

Najgłośniej go słychać w okolicach tego pierwszego wtryskiwacza:

 

 

Jeśli macie jakieś koncepcje to dajcie znać :) może usłyszycie/zobaczycie coś ciekawego przy okazji

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.