Skocz do zawartości

[E39/523i/96r]Awaria ABS/ESP - wymiana czujnika nie pomogła


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Parę dni temu rano zaświeciły się lampki ABS i ESP.( Półtora roku temu maiłem tak samo. Pomierzyłem wtedy rezystancję i test diody na złączu od sterownika ABS (pod schowkiem na rękawiczki) i wyszło że uszkodzony został czujnik lewy przód. Po wymianie wszytko OK.) Teraz pomiary na stykach złącza wykazały ze uszkodzony jest prawy tył (reszta miała 3.1k i ok 800mV tylko w jedną stronę przy teście diody. Prawy tył miał 23k w jedną stronę i -10k rezystancji w drugą (ujemna rezystancja !) a test diody dał ok 800mV w jedną stronę i 1600mV w drugą. Po podłączeniu laptopa z INPĄ też wywaliło błąd czujnika prawy tył. Zakupiłem czujnik firmy BREMI (ok 120zł) Przy wymianie (kuzyn wymieniał) okazało się że nie wyszła część schowana w metalu (tylko ta z uszami). Trzeba było wiertarką (ostrożnie) i śrubokrętami wydłubać resztę. Po oczyszczeniu otworu został zamontowany nowy czujnik. Po ruszeniu i przejechaniu kawałka lamki zgasły ale ABS kopał po pedale nawet przy 20-30km/h i lekkim hamowaniu a nawet czasami bez hamowania. Po przekroczeniu 40..50km/h lampki sie zapaliły (abs wyłączony). Po zgaszeniu silnika i dłuższym postoju po uruchomieniu silnika sytuacja się powtarza: lampki nie świecą, abs przy wolnej jeździe kopie pedał (stuki spod maski) a po przekroczeniu 40-60 km/h (różnie raz przy 40 raz przy ok60) lampki się zapalają i abs się wyłącza. Pomiary na złączu od sterownika są OK (ok800 mV tylko w jednym kierunki i 3.1k). Jazda z INPĄ ( z niedomkniętą maską....) pokazała że prędkości kół są takie same (takie same długości słupków i liczb) ale prawy tył spada prawie do zera na ułamek sekundy co kila sekund)

Pytania:

czy czujnik (średnia pólka) za tani czy element (magnetyczny?) z nim współpracujący się uszkodził (który to?)?

Zastanawia mnie dlaczego nie wyszedł cały czujnik ? (aluminium się rozszerzyło?)

Jakieś inne pomysły?

Obawiam się że jak zakupię Siemens/BOSH to będzie tak samo a czujnika nie oddam....

Czy ktoś może polecić sparwdzony współpracujący z INPĄ interfejs bezprzewodowy ( nadajnik bluetooth pod maską, odbiornik BT USB do lapka)do diagnostyki (złacze OBD pod maską)?

Opublikowano

Wyjaśniło się.

Może się komuś przyda:

 

Jeżeli czujnik abs (tylny) po odkręceniu śruby nie wychodzi nie wyrywamy go i nie wyskrobujemy resztek śrubokrętem bo zarysujemy i uszkodzimy cewki na łożysku (czarny pierścień na spodzie).

Trzeba zdjąć tarcze hamulcową i piastę razem z łożyskiem (osobno będzie ciężko) i wydłubać wtedy rozwalony czujnik.

 

W moim przypadku przy wydłubywaniu czujnika (bez zdejmowania piasty i łożyska) uszkodzeniu uległa cewka współpracująca z tym czujnikiem (jest ona w łóżysku na spodzie).

Po wymianie łożyska wszytko OK.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
"sandworm" nie strasz tu chłopaków z demontażem całego tylnego zawieszenia żeby podmienić czujnik w zwrotnicy, można to spokojnie zrobić nie rozkręcając tego wszystkiego, tylko nie szaleć z tą wiertarką i mieć świadomość że ten czujnik coś czyta i to co czyta jest bardzo blisko niego. Na łożysku nie ma żadnych cewek, są zatopione metaliczne rolki w osłonie wewnętrznej bieżni piasty łożyska
Opublikowano
Nie straszę tylko stwierdzam że przy uszkodzeniu mechanicznym czujnika należy ostrożnie wyjmować resztki. Jeżeli po próbie wyjęcia zostanie w otworze resztka czujnika ciężko jest to wyjąć nie rysując/uszkadzając rolek/cewek/czegoś tam zatopionego więc moim (skromnym) zdaniem lepiej jest zdjąć piastę i łożysko i oczyścić otwór z obu stron niż kupować nowe łożysko.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.