Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

Przejrzałem trochę forum ale nie udało mi się odszukać podobnego wątku dlatego postanowiłem założyć nowy. Chciałbym Was zapytać jakie macie doświadczenia z ASO BMW i jak wyglądają koszty serwisowania takiego auta właśnie w ASO. Wiem że kupując nowy samochód lub w miarę świeży mamy na 5 lat lub 100kkm serwis za free ale wiadomo, kiedyś się ten bonus kończy. Oczywiście ponieważ koszty serwisowania są uzależnione od wersji i silnika, pisząc ile płacicie w ASO za daną usługę dopisujcie również rocznik auta i silnik. Jestem ciekawe jak wyglądają ceny w poszczególnych częściach polski, gdzie jest najdrożej a gdzie najtaniej bo ceny na pewno są zróżnicowane :).

 

Czy zawsze robicie full serwis w ASO czy może pewne rzeczy wymieniacie sami? Przeglądałem sobie cenniki części zamiennych do F10 i naprawdę nie odbiegają cenowo od części do marek nie będących markami premium. Są bardzo do siebie zbliżone. Dla przykładu, komplet hamulców (tarcze + klocki) do F10 520d na przednią oś, firmy Zimmerman (od zawsze kupuję części hamulcowe tej marki i naprawdę z całego serca polecam), kosztuje zaledwie 120zł więcej niż do mojego mondeo więc ceny są naprawdę przystępne. W ASO za wymianę samych klocków na przód chcą ponad 1k.

Opublikowano

Ja proponuje kupic graty ori w sklepie polecanym na forum i wymienic w warsztacie, ktory ma pojecie o robocie. Ewentualnie zamiennik i wtedy taniej. Ja natomiast z doswiadczenia tarcze i klocki kupuje ori. Wiem, ze jest grupa ludzi kupujaca zamienniki i tez sa zadowoleni. Kupuj z wlasnym przekonaniem i w polaczeniu z placebo bedziesz happy

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Co do tych pięciu lat serwisu, to nie każde auto je ma. To opcja...

 

Co do serwisowania - czy ASO jest naprawdę takie dobre, czy nie lepiej oddać auto do serwisu gdzie pracują ludzie którzy się na nim znają?

 

Send with handy.

Opublikowano

Tu też chodzi o gwarancję na perforację nadwozia. Różnie bywa. Mówi się że nie powinno rdzewieć a trafi się jakiś felerny element i będzie go ruda żarła. Dla przykładu osławione Audi. Tak się mówi że mają taką dobrą blachę. Znajomy kupił nową A4 z salonu i po półtora roku zaczęły się purchle robić na tylnym nadkolu i tylko w jednym miejscu. Nie było żadnego obicia, nic. Kilkukrotnie naprawiali i poprawa była na góra rok. Po roku znowu ruda. W końcu decyzja - wymiana błotnika. Dopiero po wymianie problem został rozwiązany. Podejrzewam że rdza siedziała głęboko w elemencie a na taką rdzę nic nie pomoże. Także sami widzicie, wszystko kwestia trafienia. A niestety jak nie serwisujesz to gwarancję tracisz. Przynajmniej tak było/jest we wszystkich samochodach które do tej pory miałem.

 

Co do tarcz to zimmermann ma również tarcze dwuczęściowe FORMULA Z w granicach 800zł za sztukę i myślę że to i tak lepsza cena niż za oryginał. Nie wiem jakie oryginały ma BMW ale dla mnie tarcze tej marki są bezkonkurencyjne. Zawsze ich żywotność była dużo wyższa, nigdy się nie zdeformowały, nie było bicia. I uprzedzę, nie jestem żadnym dystrybutorem tej marki i w ogóle z branżą motoryzacyjną nie mam nic wspólnego.

 

Jeżeli chodzi o wymianę, do tej pory zawsze takie rzeczy robiłem sobie sam. Nie wiem na ile jest to możliwe w BMW bo może elektronika na to nie pozwoli i konieczne będzie podłączanie pod kompa. Ale generalnie mam wszystkie narzędzia warsztatowe, mam też duży kanał. I nie robię tego w ramach oszczędności kasy a dlatego że po prostu lubię. Po 10h siedzenia za biurkiem i klepania kodu, czasem lubię sobie wyskoczyć do garażu i podłubać coś przy aucie. Wiadomo że 3 - 4 letnim samochodzie bo tyle maksymalnie jeżdżę jednym autem, nic się nie psuje ale jakieś pierdoły eksploatacyjne jak właśnie klocki czy tarcze czasem wymienić trzeba. W lakierowanie też się czasem bawię. Ostatnio mi jakaś łajza zasunęła obie zaślepki od ksenonów, kupiłem w ASO nowe, sam sobie polakierowałem, wyszły jak oryginały :). Nie ma żadnej różnicy.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

dotyczy f11 520d

przeglad 120tys , zadnych tarcz, klockow, zamiennikow, oryginalow itd tylko przeglad

u mnie 0 (mam pakiet 5-letni), klient stanowisko obok 2800 plus vat

 

tapatalked

jest moc, będzie szmoc ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wczoraj robiłem w 5er duży serwis w ASO Inchape Poznań Swadzim.

Części były moje (olej + 4 filtry mahle ~500 zł).

Koszt to 750 zł brutto.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.