Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wierzę bez fotek tylko szokujące jest dla mnie to że benzyna tak nie wiele więcej pali od diesla... I to jeszcze z taką dużą różnica mocy

Pytanie jak będzie wyglądało spalanie przy trasie pokonywanej w moim wykonaniu. Kiedyś może uda mi się protestować mocniejszy benzynowy silnik w G30 to będzie miarodajne.

Przy prędkościach do 100km/h i ecodrivingu spałanie wychodzi 5,5 u mnie ale tak się jechać nie da... Zazwyczaj wychodzi od 7,8 do 8,8.

  • Odpowiedzi 68
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Z doświadczenia wiem, ze większe silniki dużo lepiej sobie radzą z większą masą auta a dzieki temu spalają niewiele więcej od mniejszych bardziej wyżyłowanych.

Narazie tez jestem pozytywnie zaskoczony, ale jak zacznę jeździć bardziej dynamicznie to pewnie spalanie wzrośnie do 12,9 :wink:

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Jeżdżę 4 m-ce M 550i, zrobiłem 11,5 tys km. Głównie trasa ( 100-120 km/g.) kilka długich wypadów - autostrada 160-180, trasa 140, chwilowe zabawy do 250, no i miasto, ale to mała dziura, jak się rozpędzę to już jestem za miastem i spalanie w sumie 10,4. W ASO , nie byłem z powodu awarii tylko wymiany kół, nie mogli się nadziwić. Poprzednio jeździłem 640 i xdrive i przy tym samym stylu jazdy zużycie wskazywał na 11,2 ( z 75 tys km. )

Wydaje mi się, że to sposób nagrzewania się silnika, bardzo szybki. olbrzymi nadmiar mocy też pewnie ma znaczenie. Trudno w tym aucie, poza torem, wykorzystać więcej niż 1/3-1/2 możliwości. W mieście jednak komputer podróży po zresetowaniu pokazuje 16-20.

Opublikowano
Co prawda póki co za mną niecałe 500km, ale jako autor wątku wypowiem się i ja ;). Głównie pokonałem odcinki miejskie i podmiejskie na tym dystansie, komputer pokazuje 14.3l, natomiast przy dystrybutorze wyszło 13l. Jak na taki silnik wynik wydaje mi się w porządku, aczkolwiek staram się delikatnie obchodzić z gazem ze względu na pierwsze kilometry. I tak czuć, że ta wersja jest mocna.
Opublikowano

Przy 20 tysiącach 530i xDrive na A4, jeżdżac nie więcej niż 150, spokojnie schodzimy w okolice 8-8,5.

Miejsko,podmiejsko - 9.

Duże korki w mieście 9,5-10

Jazda emerycka na drogach krajowych - sznur aut, ale płynnie - bez problemu w trybie COmfort zejdzie się do 7-7,5

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dyskusje o spalaniu wg mnie nigdy nic nie wnosza do tematu. Kazdy jezdzi inaczej i w innych warunkach. Zeby wiec troche zamieszac oto moje spalanie w 640i F13:


Miasto 14-18

Trasa 10-14


Pozdrawiam!

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Nie wiem jak koledzy z M550i wykrecaja spalanie na poziomie 10-11 litrow. Moja spala okolo 18-22 po miescie a w trasie ostatnio 31-33 na 100km. To moja pierwsza benzyna i troche mnie dobija ten krotki dystans pomiedzy tankowaniami.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
M550i z kilkoma ekstrasami kosztuje około pół miliona. Nie jest to tani samochód i podejrzewam ze większość nabywców to raczej stateczne, dojrzałe osoby, które nie szukają wrażeń a raczej prestiżowej limuzyny na codzień i jeżdżą bardzo delikatnie. Temat spalania to temat rzeka. Ten sam silnik u jednego kierowcy może byc bardzo oszczędny natomiast u innego palić jak smok. Jako posiadacz 2 litrowego diesla sam doświadczyłem spalania z kilkuset km rzędu 4,6, co było dla mnie szokiem, ale zdarzało mi się także spalić 11l na 100km przy agresywnej bardzo szybkiej jeździe autostradowej plus duże korki w mieście.
Opublikowano

Ja ostatnio robiłem dłuższą trasę autostradową 540xi. Na 450km wyszło mi średnie spalanie 10,1. Wydaje mi się że jest to minimum przy "normalnej jeździe autostradowej" (*), chyba że ktoś się nastawia na jazdę w tunelu aerodynamicznym za TIRem;) Jechałem z żoną, więc musiałem dostosować się do jej wymagań co do płynności jazdy. Gdy jadę sam, to na tej samej trasie spalam 3 do 4 litrów więcej na setkę.


(*)Normalna jazda autostradowa jak dla mnie to jazda w zakresie prędkości 120-200, przewidywanie i unikanie jeśli to możliwe ostrych dohamowań za maruderami lewego pasa.

Life's too short to drive boring cars!
Opublikowano
Ja mam 14.3:D takze podziwiam... ale jak sie robi "trasy" po 7 kmow to mozna sobie marzyc:D wlecialem.na autostrade to od razu spadlo.do 12.2.;) ale za to dzwiek rekompensuje wszystko. Jak trzeba jest cichutka, a jak depniesz daje co najlepsze. Szkoda tylko ze pierdziawka na zmianie biegow.jest tak zdlawiona... przydalby sie przycisk otwierajacy i zamykajacy jakas klapke do pierdzenia:D w m performancowym jest fajny dzwiek tyle ze ja osobiscie chce ciche auto ktore robi sie gloane jak mam ochote a nie z zasady...
  • 4 miesiące temu...
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Witam .

Czy ktoś z użytkowników bmw 540i może powiedzieć jakie są roczne koszty otrzymania takiego auta?. Chodzi koszty za AC oraz koszty serwisowe?


Dzięki

Opublikowano

AC tyle samo co za Skodę Superb o tej samej wartości, koszty serwisowania 0,- zł dla nowego pojazdu.

Mam nadzieję, że pomogłem.....

Opublikowano
AC tyle samo co za Skodę Superb o tej samej wartości, koszty serwisowania 0,- zł dla nowego pojazdu.

Mam nadzieję, że pomogłem.....

Klakierek, z superbem trochę przesadziłeś :wink: ale już Arteon ojca wychodzi tyle samo co moja g30, a wartość auta dużo większa :) co do serwisu masz rację dla oszczędnych 0zł

Opublikowano

A ja dodam, że nie mam pakietu darmowych przeglądów (to kolejne moje BMW zakupione w BMW w PL, ale auto z rynku niemieckiego) i powiem, że koszty eksploatacyjne serii 5 wcale nie są jakieś kosmiczne. Jeszcze jak wie się, jak je zminimalizować w ASO - to wychodzi to bardzo przyzwoicie.


Dodam też, że od pół roku dopieszczam swoje E36 cabrio z 1995r i na początku szukałem części po różnych aukcjach aż do momentu, kiedy odkryłem, że w ASO jest jeszcze większość części w całkiem przystępnych cenach (oczywiście są niektóre ceny kosmiczne i trzeba czegoś szukać poza ASO) ale wbrew obiegowym opiniom warto pytać o oryginalne części BMW.


Reasumując - nigdy w ASO BMW nie będzie specjalnie tanio - ale nie jest tak źle, jak myślą niektórzy moi znajomi.

Opublikowano

Witam


Podaje koszty użytkowania samochodu M550i na moim przykładzie przebieg 30 209 km samochód mam około 20 miesięcy.


- Paliwo 22 640,65 zł.

- Ubezpieczenie 8 384 zł. pierwszy rok, drugi 8 048 zł.

- Koła zimowe 11 000 zł.

- dywaniki zimowe, mata bagażnika - 1 274 zł.

- zabezpieczenie lakieru powłoka , skóry, szyb felg, folia na masce itp. 7 284 zł.

- myjnia , wymiana kół, płyn do spryskiwaczy 1500 zł.

- Wymiana filtrów, oleju itp. - 2 291,87 zł. (Raz wymieniam odpłatnie) Jest pakiet i dłuższa gwarancja.


Tak dla przykładu podam że w przypadku mojego poprzedniego bmw F10 w okresie 5 lat i przebiegu 91 900 km od nowości koszty ogólne 77 951,48 zł.

Więc przy M550 i wychodzi 2 razy więcej rocznie :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To i tak jest nic, w porównaniu do utraty wartości które będzie tu kluczowym elementem.
Opublikowano
To i tak jest nic, w porównaniu do utraty wartości które będzie tu kluczowym elementem.

 

Tak oczywiście ale kupiłem z dobrym rabatem i ogólnie od zakupu tak strasznie nie straciłem na wartości. :)

Opublikowano
A czy ktoś śmiga może 540d. Jak spalanie i ogólne opinie?

 

7,0 średnio przez kilkanaście tys. km 80/20 trasa/miasto

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Moją Beatą 540i xdrive Touring zrobiłem w pierwszym miesiącu 4300 km. Kilka razy kasowałem pomiar i dziś wyliczyłem średnie spalanie z potwierdzeń flotowych - na cały ten okres Beata łącznie wypiła 548 l ( 75 % 95 oktanów i 25 % 98 oktanów ) co daje 12,74 litra / 100 km - kilka razy konkretnie przegoniłem Beatę po autostradach. Miasto 30%, trasa 70%. Najniższe spalanie jakie zaobserwowałem wynosiło 10,3 - jadąc mega spokojnie autostradą ze stałą prędkością, w mieście pije około 13 l / 100 km, autostrada ze stałą prędkością 140 km wychodzi 11,5 l / 100 km ale jeśli chcę się pobawić i ustawię sportowe zawieszenie i skrzynie a prędkość przelotowa oscyluje około 200 km i momentami jest wyższa to komputer pokazuje 20 l - myślę że realne spalanie jest nawet sporo większe bo wskazówka paliwa szybko opada a max. skala komputera to 20 l i tyle właśnie pokazuje :8)

Uważam że średnie spalanie na poziomie 12 litrów na 100 km jest do osiągnięcia i nie ma potrzeby przy tym iść w ecodriving :wink: ale trzeba mieć na uwadze że przyjemność z jazdy także będzie mniejsza.

Wg. mnie każdy kto jeździ 540i może osiągnąć trochę inne średnie spalanie niż moje 12,74l - wszystko jest zależne od tego jak ma styl jazdy, tego gdzie się porusza tj. ile miasta ile trasy, oczekiwań od samochodu tj. bardziej emocje czy ekonomia.


Wcześniej jeździłem zawsze dieslami i spalanie było mniejsze , lecąc trasą z wysoką prędkością przelotową 150 - 200 km i cisnąć gaz w podłogę zawsze miałem spalanie średnio około 10 l do max. 11 l / 100 km ale były to silniki z grupy VW - 2.0tdi 190km , 240km lub 290km po lekkiej modyfikacji , teraz gdybym cisnął gaz w podłogę cały czas to 20 l lub więcej chętnie by Beata wypiła :P .

Jest to moja pierwsza benzyna i wiem już że jeśli jazda ma być w miarę ekonomiczna tzn. chcąć zamknąć się średnio w spalaniu 12 - 13 l / 100 km to trzeba jeździć spokojniej bez ciągłego deptania jak w dieslu, co nie wyklucza tego że czasem można poszaleć i podgonić spalanie do góry :D generalnie moja Beata 540 i spali w zasadzie ile chce - wszystko jest zależne od tego jak się jej popuści cugle i jakie chcemy mieć wrażenia z jazdy :8)

Zrobiłem jakiś czas temu trasę Katowice - Poznań , Katowice - Częstochowa trasa 86 i 1 , Łódź - Poznań A2, jechałem z rodziną więc bardzo nie szarżowałem ale momentami trochę korzystałem z mocy Beaty i po dojechaniu do Poznania spalanie wyszło 12,8 l / 100 km. W trasie na autostradzie jeśli chcemy korzystać z mocy to auto ekonomiczne nie jest i spalanie jest dużo wyższe niż 12,8 l ale ktoś kto wybiera taki silnik i taką moc nie powinien nastawiać się na ekonomię :shock: .


Przy mojej jeździe wyliczyłem że przy obecnych cenach paliwa do 1000 km muszę dołożyć około 200 zł i dalej proporcjonalnie do 10 000 km 2000 zł, do 100 000 km 20 000 zł etc.

Autem zamierzam jeździć 4 lata i w tym czasie myślę że przebieg zamknie się w 200 000 km więc do paliwa ( przy dzisiejszych cenach ) dołożę pewnie 40 000 zł w stosunku do spalania diesla 540 d ( zakładałem że 540d spali 9 - 10 l ) - wybierając między silnikami wahałem się właśnie między 540 i a 540 d ( 530 d nie ma wg. mnie sensu porównywać do 540 i ), 540 d był 10 k droższy więc finalnie eksploatacja w cenie paliwa 540i dla 200 000 km będzie droższa o około 30 000 zł ( niższa o 10 k cena zakupowa 540i) ale plusem jest to że nie muszę już lać ad blue ( lanie z kanistra jest mocno problematyczne a dystrybutorów na stacjach nie jest dużo ) i myślę że przy obecnym i pewnie przyszłym trendzie spadek wartości benzyny będzie mniejszy niż diesla więc wg. mnie 540 i jest lepszym wyborem niż 540 d.

Wg. mnie jeśli komuś zależy na sensownej mocy i niższym spalaniu to powinien wybrać 530d; jeśli na większej mocy , niższym spalaniu , emocjach ale liczy się ze spadkiem wartości w przyszłości to powinien wybrać 540d; jeśli na większej mocy, emocjach i liczy się z możliwością wyższego spalania to powinien wybrać 540i :)


Podsumowując - moja Beata ma apetyt i tanio nie jest ale silnik jest mega elastyczny, przyśpieszenie super, wydech trochę wykastrowany ale jakiś dźwięk jest :) uważam że dobrze wybrałem i polecam 540i ! :)

Opublikowano

Super recenzja.

Ja już mam 26 k km i nie da się tego przeliczyć na pln.

U mnie trochę niższy wynik, ale imo 3 litry turbo benzyny nie warto kupować, jeśli jedynym wymiernym wskaźnikiem jest spalanie.

Wtedy lepiej passar 2.0 tdi lub podobne.

Jak się nie czuje różnicy, to po co przepłacać ;)

Ja nie żałuję

Opublikowano

Posiadam G30 540i xd od ok 11 miesięcy. Mam już przejechane ok 43 tys. km. Jazda to 10 % miasto, reszta to drogi szybkiego ruchu, trochę krajowych. Ogólnie przemieszczam się żwawo. Na autobahnie szybko. Średnie spalanie w tym okresie to 12,3 L. Największe jakie miałem to ok 18 L, ale to jazda na maksa autostradą .Wcześniej miałem F10 520 d xd i jazda tymi samymi drogami to spalanie 9,2 L. Ale dynamika jazdy, o dźwięku silnika nie wspomnę nie do porównania. Jeżeli chodzi o koszty to trzeba pamiętać ze serwis diesla jest droższy, wiec myśle że po 200 tys km koszt użytkowania 540d i 540i będzie podobny. Ja już diesla nie chce mieć.

Jak jechałem drogami krajowymi w nocy przy minimalnym ruchu 100-110 km/h bez wyprzedzania to średnia z 350 km była 8,7. Ale to idealne warunki. Na drodze ekspresowej jadąc na tempomacie 100 km/h przez 40 km spalanie 7,2.

Opublikowano

Z pierwszych pomiarów na autostradzie:

- przy stałej prędkości 180 km/h - 12,3 l/100 km

- przy stałej prędkości 150 km/h - 9,7 l/100 km

- przy stałej prędkości 100 km/h - 7,4 l/100 km

Równo, bezwietrznie, pomiar z ok. 8-10 km każdy wg wskazań komputera pokładowego.

Opublikowano
Ja wczoraj zrobiłem trase 120 km z rodziną, 10% miasto, 20 % trasa szybkiego ruchu, 70% trasa- droga głównie w terenie zabudowanym. Z mocy korzystałem tylko przy wyprzedzaniu i chwile na trasie szybkiego ruchu, poza tym jazda zgodnie z przepisami + 20 -30% wyższe prędkosći, średnia prędkość wyszła 47 km i zużycie 10,8 l na przejachane 120 km. Gaz tylko delikatnie muskałem stopą, przyjemności z jazdy sumie nie było, aż bolała noga od ściagania stopy z pedału gazu :P moje obserwacje są takie że przy dodawaniu gazu nawet na niskich obrotach do 2 tys i predkościach powyżej 50 km spalanie chwilowe momentalnie rośnie do 20 l a przy deptaniu na autostradzie przy wyższych obrotach spalanie też jest grubo powyżej 15 l i wskazanie chwilowe to 20 l. Jeśli chcemy mieć spalanie średnie między 12 - 13 l to trzeba umiejętnie operować gazem i starać się utrzymywać stałe predkości i obroty, używać też biegu jałowego ale czasem można sobie też pozwolić na trochę emocji. Niższe spalnie tj np 9,7 l przy 150 km/h przy danym odcinku - teoretycznie to możliwe ale wg.mnie jest to w zasadzie labolatorium - realnie trzeba zwalniać co jakiś czas bo ktoś tarasuje pas którym się poruszamy a warunki muszą być idealne - brak wiatru i do tego dołożył bym jeszcze odpowiednie płaskie ukształtowanie terenu ( fizyki nie oszukamy ), jeśli np. ktoś mieszka na co dzień w Zakopanym i będzie poruszał się po podhalu czy często pokonywał trasę Zakopane - Kraków to średnie spalanie będzie miał z pewnościa wyższe. Z mojej 540i jestem w wysokim stopniu zadowolony ale odnosząc sie stricte do spalania bo taki temat - wg mnie pali ile chce w zależności do tego jak cugle popuścimy, gdzie się poruszamy etc.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.