Skocz do zawartości

M57 D30 T2 TOP spadki napięcia przy elektrycznym dogrzewaczu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, od dłuższego czasu borykam się z problemem ładowania. Mianowicie gdy silnik jest nagrzany napięcie ładowania trzyma stabilnie 14,8V. W momencie gdy uruchamia się elektryczny dogrzewacz silnika napięcie spada do 12V sterownik wyłącza grzanie i tak w kółko do momentu aż silnik złapie temperature. Dogrzewacz w czasie pracy pobiera w granicach 108A wiec raczej w normie. Alternator zregenerowany, wymienione łożyska, pierścienie ślizgowe, regulator napięcia ori. Valeo. Jeżdżę głównie po mieście na krótkich trasach wiec akumulator wiecznie niedoladowany. Brak mi już pomysłów. Dołączam wykres z chamowni alternatorac284e115ac3d90833155757cdac95bcb.jpg

Może e83 ładowaniem steruje coś jeszcze oprócz regulatora napięcia

Opublikowano
No ale odpinales go żeby sprawdzić czy przestaje to napięcie drastycznie spadać? Najlepiej odpiac główny przewód zasilający.
Opublikowano
W sumie to nie odpinalem, ale pobór prądu mierzony na przewodzie masowym dogrzewacza wskazuje w granicach 108A. Wiec nie rozumiem sensu odłączania go. Jeżeli ktoś jest w stanie zmierzyć pobór swojego dogrzewacza i podzielić się spostrzezeniami to byłbym wdzięczny. Ciekawy jestem jakie są obroty alternatora na biegu jałowym. Może jednak mój wykres z chamowni nie spełnia wymagań zapotrzebowania na prąd BMW.
Opublikowano
W sumie to nie odpinalem, ale pobór prądu mierzony na przewodzie masowym dogrzewacza wskazuje w granicach 108A.

 

108A prąd w obwodzie? To ten dogrzewacz ma 1296W mocy?

--

Pozdrawiam,


deebee (Darek)

Opublikowano
108A to prąd mierzony cęgami na przewodzie masowym dogrzewacza, z tego co słyszałem sprawny dogrzewacz pobiera z granicach 120A. Dodam ze błędów w sterowniku brak
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Witam, regulator napięcia ma jeszcze szczotki? To że daje 14 V to o niczym nie świadczy. Ja też miałem ciągle słaby akumulator, alternator dawał 14,2 V a po wyjęciu regulatora okazało się że szczotek nie ma. Wtedy też prądowo nie wyrabia.
Opublikowano

Miałem podobnie. Napięcie spadało poniżej 12v, aż kontrolka ładowanie się zapalała.

Rozebrałem dogrzewacz i wylutowałem tranzystory by sprawdzić - wszystkie sprawne. Dolałem trochę płynu chłodniczego . Zregenerowałem alternator w którym wymieniłem szczotki które się już skończyły a także uzwojenie stojana ( było przegrzane ).

Teraz napięcie waha się 13,2 - 14v gdy zatrzymam się na światłach, a przy wyższych obrotach 13.9-14.3v. Jak wyłączy się ogrzewanie to dogrzewacz nie pracuje i napięcie jest 14,3

Opublikowano
Wykres alternatora jest już po regeneracji, wymieniłem dogrzewacz na sprawny używany. Zawór i pompę cieczy także. Nie mam już pomysłów. Może firma zajmująca się regeneracja jest mało kompetentna? Wymienił bym alternator na nowy ale nie chce niepotrzebnie inwestować. Dodam ze firma zajmująca się regeneracja ma wieloletnia tradycje i naprawdę dobry sprzęt. Regulator jest nowy ori valeo
  • 10 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.