Skocz do zawartości

E39 trzesacy sie silnik na wolnych obrotach zimnego silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
siemka , mam problem z moim e39 , otoz gdy odpalam samochod na zimnym silniku i chce np zagrzac silnik w zime , zaciagam reczny , wrzucam luz to silnik zaczyna powoli wibrowac az wkoncu dosc powaznie skakac trzesac nieco kabina , w tym momencie zapala sie kontrolka silnika i ledwo da sie samochodem poruszac ,,, gdy jednak odpalam auto i silnik jest zimny ale jade odrazu , to wszystko jest ok , gdy motor dostaje troche temperatury moge spokojnie sie zatrzymac wrzucic luz i silnik pracuje normalnie , wystarczy ze wskazowka temp wzrosnie o 1 cm , bylem u mechanika i stwierdzil ze jest to wina hydraulicznego popychacza zaworow , ale wydaje mi sie ze bylo by cos slychac , a nie slychac nic , silnik chodzi normalnie gdy juz dostanie temperatury,, mechanik zazyczyl sobie za naprawe 1000 euro, wiec odpuscilem ,, co to moze byc . ja na samochodach malo sie znam od strony mechanicznej wiec nie mam kompletnie pojecia co moze byc przyczyna. e39 2002r 525 193koni, benzyna bez gazu , tez ostatnio mi spalanie skoczylo dosc . komp pokazuje 11.2 l a jeszcze pol roku temu bylo 9.5 , bierze troszke oleju , ok 400 ml na 1000 km . prosze o pomoc , dzieki , pozdrawiam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jak zapala się kontrolka silnika, to b.dobrze, bo to oznacza że jest zapisany błąd który sterownik sobie interpretuje jako nie właściwy, co to za błąd?
Opublikowano
Cześć. Mam ten sam problem w swoim E39 z silnikiem 2.2 170 KM. Podjedź na kompa i sprawdź błędy. Za pewne wyskoczy Ci wypadanie zapłonów na poszczególnych cylindrach, ale może też wskaże co jest uwalone. Ja z tym tematem walczę dość długo i przyznam że to ciężki temat. Na start bym pomyślał o tych podstawowych rzeczach typu: wymiana świec, sprawdzenie cewek, wymiana filtra paliwa. Dobrze by było też sprawdzić u mechanika ciśnienie sprężania na wszystkich cylindrach. Z innych rzeczy, które mogą być przyczyną to Nieszczelny układ dolotowy powietrza, padająca pompa paliwa, przepływomierz, czujnik położenia wału, sterownik silnika (zimne luty), sondy lambda. Przyczyn jest wiele, doszukiwanie się samemu nie jest łatwe, lepiej znaleźć jakiegoś dobrego fachowca. Jak zapłony wypadają na tych samych cylindrach cały czas to można spróbować zamienić cewki miejscami i zobaczyć czy zaczną wypadać na innych cylindrach - najłatwiejszy sposób na diagnoze sprawności cewek zapłonowych.
Opublikowano
niewiem czy dokladnie pamietam , blad to jakis problem z zaplonem, na cewce (chyba trzeciej) , ale mechanik mi cewki podmienial i ciagle bylo to samo wiec cewki sa chyba ok , swiece mam nowe , filtr paliwa tez
Opublikowano
Posprawdzaj czy dolot nie łapie gdzieś lewego powietrza, czy nie ma dziur/pęknięć czy wężyki nie są sparciałe za bardzo, czy plastikowa pokrywa zaworów nie jest gdzieś pęknięta. I zwrócił bym też uwagę na odmę olejową. U mnie problem nasila się jak jest wilgotno na dworze. Może słaba masa do silnika dochodzi?
Opublikowano
umnie teraz w zime tez gorzej to wyglada , w lato spoko , poprostu dluzej trwa zanim te wibracje juz na maxa sie rozkreca , niemam chyba wyjscia , musze dac samochod do jakiegos konkretnego goscia , mieszkam na bawarii to spec od beemek znajdzie sie napewno , ale jesli naprawa ma kosztowac 1000 euro (ktorych itak niemam') to nie bedzie sie to oplacac . a czy te hydrauliczne popychacze zaworow tez moga byc winne?po co sa te popychacze? czemu cos takiego sie dzieje ? tak z ciekawosci zapytam .
Opublikowano
Popychacze utrzymują odpowiedni luz zaworowy. Są swego rodzaju zabezpieczeniem dla zaworów, zabezpiecza zawory przed siłami bocznymi. Myślę że to mogłoby być możliwe, bo metalowe podzespoły silnika, przykładowo popychacze od wyższej temperatury się rozszerzają. Na zimnym silniku luzy mogą być ciut za duże, nie ma wtedy odpowiedniego ciśnienia sprężania i silnik pracuje nie równo. Ale jeżeli pomiar sprężania na zimnym silniku byłby dobry I popychacze nie stukaja to bym na to nie obstawial. Jeśli się mylę to niech ktoś mnie poprawi. Nie masz możliwości naprawy samochodu na terenie Polski? A i zbyt duże luzy na zaworach mogą powodować wypalenie zaworów z tego co pamiętam
Opublikowano
hmm moglbym zalatwic to w Polsce , a nie orientujesz sie moze ile taka naprawa moglaby kosztowac w PL ? mam juz goscia tu na miejscu od Betek i mi to konkretnie zdiagnozuje (mam nadzieje) , dam znac co i jak , bo pewnie sam jestes ciekaw :)
Opublikowano
Jeden popychacz to cena około 25 zł, ale wymienia się komplet, czyli 24 Sztuki, a to już razem 600 zł + robocizna mechanika.. Nie jest to tani zabieg, więc lepiej żeby mechanik uprzednio dobrze to sprawdził, bo szkoda by było bez potrzeby wymieniać :/ a no jestem ciekaw i to bardzo, bo już drażni mnie ta usterka.
Opublikowano
600 zl plus robocizna?? , trzeba duzo silnika ponoc rozkrecac i glowice szlifowac ? tak mi mechanik mowil (niemiecki) hmm 2000 zl moge dac , wystarczy ?
Opublikowano
Powinno wystarczyć. Walki rozrządu się ściąga żeby dostać się do nich.. może chce zawory przeszlifowac pasta do docierania, wtedy głowice musi zdjąć.
Opublikowano
OK :dzieki , narazie zime musze tak przejezdzic bo itak nie mam na tyle kasy, ani w sumie czasu , ale mam juz niemca ktory mi to (mam nadzieje) przynajmniej trafnie zdiagnozuje , jak cos ruszy to dam znac i napisze co bylo , dzeki za pomoc , dobranoc :)
Opublikowano

Po nagrzaniu przechodzi i pracuje równo?

Mam podobnie u mnie winne jest podgrzewanie sond lambda a raczej jego brak... W efekcie sondy nie oscylują tylko wskazują ciągle uboga mieszankę i sterownik dolewa paliwka i buni zapewne robi się mokro... :) mam gaz i w programie od gazu widzę dokładnie moment w którym sonda zaczyna pracować (rozgrzeje się od spalin) i wibracje najpierw slabna a po chwili silniczek pracuje mega równo. Co więcej w zimie jest to zauważalne w lecie mniej lub wcale.

Zacznij od takich rzeczy plus tak jak koledzy wspominali może lewe powietrze swiece wymienić możesz jeśli nie wymieniales dawno bądź nie wiesz kiedy były zmieniane ale nie myśl odrazu o uszczelniaczach etc!!! Zaczniesz na uszczelniaczach skończysz na wymianie masy gratow "przy okazji wypada zmienić jak rozebrane"

Opublikowano
Uszczelniacze i tak dalej* No bo jeżeli bierze Ci tyle oleju to mogą być wywalone uszczelniacze zaworowe. Mi też bierze olej, ale póki co kupiłem 5L bańkę i jeżdżę... Sprzedawca miał ubaw jak powiedziałem że to na dolewkę, no ale cóż. Moja tam wypije 300-400 na 1000 km, więc taniej wychodzi wziąć większą od razu. Uszczelniacze ponoć są słabe w tych silnikach, ale też nie ma co od razu się pchać w to jak kolega napisał. Odmę olejową sprawdź - sprawna odma jest istotną rzeczą. Ja jak swoją e39 kupiłem to pierwsze co odstawiłem do mechanika żeby zmienił mi odmę, nawet nie wiedziałem w jakim stanie jest, ale jak mechanik demontował to mu się w ręce rozpadła :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Za pobór oleju w m54 odpowiadają pierścienie olejowe a objaw autora tematu wskazuje na vanosy, po wymianie ich uszczelnień problem powinien zniknąć. W moim 328i też raz miałem taką sytuację, że na zimnym zafalował i zgasł, błędów brak, ale po jakimś czasie skasowałem adaptacje i problem nie powtórzył się.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
W tym przypadku nie chodzi o falowanie obrotów, tylko wypadanie zapłonów i silnik nie gaśnie, więc nie wiem.

Jeszcze raz.... Do sprawdzenia ma podgrzewanie sond lambda (powinien być błąd w inpie) sprawdzisz bardzo łatwo kilkadziesiąt sekund po odpaleniu przy sprawnym podgrzewaniu sond lambda powinny zacząć oscylowac ( na wolnych obrotach będą sobie skakać zależnie od tego jaka to sonda u mnie jest 0-5v w tych wartościach) jeżeli odpalisz silnik chwilę pochodzi i zobaczysz że napięcie sondy lambda stoi ciągle na tej samej wartości masz sprawcę zamieszania! Na 100% będzie stała na wartości wskazujacej uboga mieszankę. Po wspomnianym podniesieniu wskazówki od temp ustaje właśnie dlatego że sonda samoistnie podgrzala się od spalin i zaczęła oscylowac prawidłowo. Zła praca to tylko efekt uboczny tego że sonda nie żyje zanim nie nagrzeje się od spalin (podczas normalnej jazdy w początkowej fazie rozgrzewania silnika zapewne obserwujesz lekka nie płynność przy puszczeniu gazu i wysprzegleniu która wraz z rozgrzaniem ustępuje). Dopiero jeśli to wyeliminujesz idź dalej... Jeśli natomiast moje przypuszczenia się potwierdza to ja odpuścił bym temat.

 

Ps jeśli nie posiadasz kabla obd/obd2 i inpy to polecam zakup nie orientuje się ile teraz kosztuje podpięcie pod kompa i diagnostyka natomiast jestem pewny że po pierwszym podpieciu inwestycja się zwróci a napewno jeszcze nie raz się przyda ;)

Opublikowano
U mnie w mieście podpięcie kosztuje 120 zł bodajże. Ja posiadam interfejs do grupy VAG i SDPROG do samochodów europejskich, ten program jest dość ubogi, mało parametrów wskazuje, więc nie wiem czy mi pomoże. Póki co baterie w laptopie szlag trafił i nie mam możliwości podłączenia. W inpe planuje zaopatrzyć się już jakiś czas, ale najpierw bateria :/ Będę miał na uwadze te sondy, dzięki ;)
Opublikowano
jak zapala się kontrolka silnika, to b.dobrze, bo to oznacza że jest zapisany błąd który sterownik sobie interpretuje jako nie właściwy, co to za błąd?

 

 

Verbrennungsaussetzer Zylinder 1 niemam pojecia co to moze znaczyc

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.