Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich jestem nowy na forum i proszę o poradę, otóż 2 dni temu rozleciał się dyferencjał w moim BMW 520d F10 2012 automat, w czasie jazdy wystrzał jakby coś dużego by pękło i się urwało , brak napędu skrzynia przeskoczyła w neutral, po włączeniu biegu drive straszne chrobotanie tak samo na reverse samochód na lawetę i do mechanika, diagnoza rozleciał się dyferencjał

Samochód nam od roku przebieg 175tys km, dziś po wizycie u dealera szok cena nowego 2354£, używek nie biorę pod uwagę po samochód chce jeszcze kilka lat użytkować, decyzja odbudowa dyfra i z tu moje pytanie czy ktoś może polecić kogoś, znalazłem zakład pod Gdańskiem MARIUSZ DRYPA.PL, Proszę o poradę

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Oczywiście nikt Ci nie zabroni wydać kasę i kupić nowe.

Jest jednak wielu handlarzy, którzy mają prawie nowe części z samochodów testowych.

Są z legalnego źródła i w większości z niewielkim przebiegiem.

Np. w Gliwicach jest sprawdzony sprzedawca części do BMW. Dyfer to nic wielkiego a wymianę może zrobić każdy warsztat samochodowy. Lejesz świeży olej i w drogę. Przemyśl to sobie. Może lepiej zaoszczędzić i wydać na fajny urlop :D

Opublikowano
Tak będzie działać jak obecny, używka znów się rozleci za jakiś czas skoro dzwonie po zakładach które naprawiają dyfry ,skrzynie biegów i znany jest ten problem z rozpadającymi się dyframi BMW, zwłaszcza seria 1, albo naprawić jeśli się da obecny bo jeśli koła zębate połamane to albo przekładnia planetarna ma wielkie luzy to chyba nic z naprawy, albo kupić najtańsza używkę i ja zregenerować? Sam już nie wiem, jestem rozgoryczony BMW aż nie chce się wierzyć że samochód nawet nie ma sześciu lat i dyferencjał padł gdyby to miało z mocy 300 kM i 600Nm to jeszcze bym to zrozumiał, moje pierwsze BMW a tu taki zonk :(
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Bez urazy ale uważam, że przesadzasz. Wszystko się może zepsuć nawet w nowym aucie.

Twoje ma już swój przebieg i za chwilę pewnie znów się coś rozleci.

Takim sposobem lepiej kupić nowe auto z kilkuletnią gwarancją i zmienić zanim się skończy.....

Dyfer zmienia się w kilkadziesiąt minut i tyle. Jak się zepsuje to kupisz inny.

Opublikowano
Wiem, rozumiem zgadzam się z tobą wiem że trochę przesadzam ale tu w UK nic nie jest tak łatwe jak w Polsce, chodzi o koszta i ludzi którzy mają cię w dupie, tu wszystko jest proste jak samochód masz wzięty w kredyt i jest na gwarancji, wymienia na nowe i po kłopocie, tu bez auta nie da się żyć dobrze że mam drugie mojej partnerki stara honda i nic się z nią nie dzieje a tu auto 10 razy droższe i takie cyrki, pewno skończy się na używanym i będzie po kłopocie
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam wszystkich, dyferencjał zmieniony cała operacja trwała 1 dzień udało się znaleźć identyczny dyfer na eBayu, dyfer zalany nowym olejem i wszystko jeździ, brak wibracji jak wcześniej stary dyfer po prostu się rozleciał dziwne po 6 latach,ale mój pech, dla zainteresowanych zaczęło się od błędu na wyświetlaczu "Drivetrain Malfunction" potem samochód zgasł dwukrotnie, od kilku miesięcy czułem i słyszałem dziwne wibracje z tytułu, łożyska kół ok, koła wyważone, następnie głośny odgłos jakby coś metalowego się urwało jak wybuch obroty na maxa potem spadły skrzynia w neutral, po włączeniu biegu chrobotanie i brak napędu, taka historia, dzięki za podpowiedź żeby kupić używany i się nie przejmować tak też zrobiłem, naprawa nie opłacalna tak jak zakup nowego,dodam że używkę kupiłem za 160£ więc nie jest źle, trochę paranoji i nerwów ale "shit happens" pozdrawiam inżynierów BMW :nienie:
  • 1 rok później...
Opublikowano

Hej, ja mam u siebie wibracje przy 100km/h, a po zdjęciu wału taki luz na flanszy


Dyfer na śmietnik? czy da się tu wymienić jakieś łożysko? a może tak powinno być?

Opublikowano
Pod mocowaniem jest śruba ktora można skasować ten luz ale nie daje gwarancji że most nie będzie wyl zależy od tego czy luz wytworzył się od strony wału czy walka atakującego
Opublikowano
Ale tu u ciebie jest jakby luz na flanszy a nie na moście nie wiem jak jest mocowana ale powinna być w środku flanszy śruba spróbuj dokrecic jesli frezy nie są wyrobione powinno być ok
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolego , jak otworzysz mój wcześniejszy link to na pierwszym rysunku zobaczysz pod nr.2 zacisk mocujący. Analizując budowę tego połączenia i przesłanego przez Ciebie filmiku uważam właśnie , że ten element jest uszkodzony
Opublikowano
Będę próbował zdjąć mocowanie wału i sprawdzić luz samego wałka. Jak docisnę mocowanie w stronę dyferencjału to luz znika. Ciekawi mnie tylko jak ten luz się wytworzył, bo mocowanie wału skręcone jest z tą dużą nakrętką, ale co trzyma nakrętkę żeby mocowanie nie zsuwało się z wałka? Ten pierścień z tworzywa?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tego już nie wiem. Nad tym właśnie najwiecej się zastanawiałem. W instrukcji używane było słowo ZDEJMIJ / WŁÓŻ, czyli nie jest to przykręcane.

Opublikowano
Sprawdziłem jeszcze raz i wygląda na to że luz jest na wieloklinie między wałkiem wychodzącym z dyfra a mocowaniem wału. Sam wałek stoi stabilnie. Na wieloklinie raczej nie powinno być takiego luzu nawet gdyby mocowanie nie było niczym dociągane do wałka.
Opublikowano
A najlepsze jest to, że nawet jeśli wałek w dyfrze jest z twardego materiału i nie ulega uszkodzeniu to mocowanie wału nie występuje jako nowa część zamienna.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No nic, musisz zdjąć ten trójramienne mocowanie. Bez tego możemy sobie tylko gdybać. Daj znać co tam ci wyszło.
Opublikowano
Próbowałem zdjąć na aucie to trójramienne mocowanie, ale jest tak zapieczone że w jedną osobę nie dałem rady tego rozkręcić. Coś na pewno jest uszkodzone i pewnie swoje kosztuje. Olałem naprawianie i kupiłem cały używany dyfer za 200zł plus nowy olej Ravenol MTF-1 za 45zł (oryginalny olej kosztowałby 350zł). Czy ktoś z kolegów wymieniał cały dyfer? Trudno wybić półosie?
  • 4 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.