Skocz do zawartości

xDrive i jego sensowność w 520d 190PS


dizel1982

Rekomendowane odpowiedzi

Dobra uwaga przedmówcy.

 

Poza tym rozumiem zwolenników RWD, ale na logikę jak ciągną 4 koła, a nie dwa, to zawsze będzie to i lepsze, i bardziej bezpieczne - tym bardziej, że 520d nie kupuje się pod rajdy :)

 

Co do napędu tylko na tył - skoro najnowsza Mka ma już xdrive to chyba to o czymś też świadczy :)

 

Najważniejszą informacją, na obecną chwilę, jest fakt, że BMW M5 będzie posiadać napęd na wszystkie koła. Ortodoksyjni fani bawarskiej marki, oburzeni taką informacją, mogą jednak wybrać wariant z napędem na tył. Taka odmiana trafi też do sprzedaży.

 

Nawet jednak posiadając wersję 4WD, nie tracimy nic z właściwości jezdnych, z jakich słyną wszystkie modele BMW z literką M w nazwie. Tym bardziej, że napęd na cztery koła będzie posiadał trzy tryby pracy – standardowy 4WD, 4WD Sport oraz 2WD. Już w pierwszym z nich będzie można nieźle poszaleć na drodze. W przeciwieństwie bowiem do innych modeli bawarskiej marki z układem xDrive, w BMW M5 będzie on działał nieco inaczej. Podczas normalnej jazdy cały napęd będzie trafiał na tylną oś. Dopiero, gdy jednostka sterująca poczuje uślizg kół, momentalnie zaprzęgnie do pracy również przednią oś. To ma być idealne rozwiązanie dla tych kierowców, którzy mogą mieć kłopoty z ujarzmieniem sporego stada koni mechanicznych.

 

W trybie 4WD Sport przednia oś załączać się będzie jeszcze później. Możliwa więc będzie jazda w kontrolowanym poślizgu, a napęd xDrive przyjdzie z pomocą w wyjątkowo podbramkowej sytuacji. I wreszcie tryb 2WD, w którym moment obrotowy będzie trafiał wyłącznie na koła tylnej osi. Nawet w krytycznej sytuacji nie wspomoże nas przednia oś. Co więcej, dla prawdziwych mistrzów kierownicy BMW przewidziało nawet możliwość odłączenia układu stabilizacji toru jazdy DSC…

 

https://www.autofakty.pl/aktualnosci/bmw-m5-znamy-pierwsze-szczegoly/#bedzie-naped-na-cztery-kola-m-xdrive

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
M5 ma ponad 3x więcej mocy niż 520d i gigantycznie większy moment więc takie porównanie jest kompletnie z dupy. BMW włożyło AWD do M5 bo po pierwsze każdy z konkurentów ma AWD (co się przekłada na sprint do setki), a po drugie jazda takim potworem, w innych warunkach niż idealne, wymaga od kierowcy sporych umiejętności.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomijam fakt że mam xDrive i chwale sobie

Kupisz nowe auto pokonasz 100 000 zakrętów a na tym jednym pomoże ci xdrive, dopłata ile, przyjmijmy że 10 tys PLN ? Czyli 2,3 opcje wyposażenia które po czasie okaże się że zupełnie zbędne.

Lepsze wyposażenie zamiast xdrive, z perspektywy pokonanego czasu jako użytkownika, są takie opcje z czego skorzystałem dwa razy. Wiec głęboko bym to przemyślał co za co ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak napęd Rwd ma zwiększyć szansę na wpadniecie z zakrętu?

 

Serio zadajesz to pytanie?

 

Moja dziewczyna ma 116D RWD i jak wcisniesz gaz przy wyjsciu z zakretu na mokrej nawierzchni to masz bączka gwarantowanego. Ogumienie ma mieszane M pakiet (tyl szeroki) wiec pieprzenie ze szerokie gumy, nisko masa itd uchronią Cię lub elektronika włóż między bajki.

 

Wg mnie jeśli ktoś przekłada xdrive na jakieś inne wyposażenie to znaczy że nie ceni swojego zdrowia.

 

W takim razie po co kupujecie opony zimowe jak potencjalnie w mieście wykorzystasz to raz, no może dwa razy w roku.

 

Zresztą każdy ma inne podejście do życia, życzę szerokiej drogi i zastrzegam, że zdanie powyżej jest tylko moje:-)

 

Teraz będę kupował 3 dla dziewczyny i do 320D dokładam xdrive.

Pozdrawiam


Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

To 116d to weź na serwis bo musisz mieć coś rozwalone w zawieszeniu skoro tracisz przyczepność w zakręcie.

Ciekawe który z Was w podbramkowej sytuacji w zakręcie będzie używał gazu do teoretycznego wyciągnięcia auta...

xDrive super jak masz dojazdy gdzie mogą być drogi nie odśnieżanie lub góry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Nie uwierzę że z włączona trakcja bmw Rwd obroci się.

Po ponad 12 latach w bmw:

E91 320d Rwd chip 185km bezstresowo jazda i nudy

E93 330d rdw 231km bezstresowo jazda, dodatkowo sam (komputer) aktywny układ kierowniczy łagodne robi korekty w poślizgu, dzięki Czemu reakcje esp są mniej brutalne.

Mercedes C63 amg Rwd respekt i doświadczenie wskazany

Mercedes C43 amg awd trakcja zawsze, ale usypia czujność.

Dodatkowo dobra trakcja z dużo mocą powoduje mega przyspieszenie na wyjściu z zakrętu. Niestety w odróżnieniu od Rwd łatwo osiągnąć za dużą prędkość na wyjsciu.

520d tylko Rwd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak napęd Rwd ma zwiększyć szansę na wpadniecie z zakrętu?

 

Bez komentarza

 

Dziękuję. Niektórzy chodzili na polski a inni na fizykę. Życie.

Pozdrawiam


Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak napęd Rwd ma zwiększyć szansę na wpadniecie z zakrętu?

 

 

Moja dziewczyna ma 116D RWD i jak wcisniesz gaz przy wyjsciu z zakretu na mokrej nawierzchni to masz bączka gwarantowanego. Ogumienie ma mieszane M pakiet (tyl szeroki) wiec pieprzenie ze szerokie gumy, nisko masa itd uchronią Cię lub elektronika włóż między bajki.

.

 

Nie chce byc niegrzeczny, ale do prowadzenia auta, jak juz pisalem, potrzeba czegos wiecej niz ciezkiej nogi. Jezeli sie za kolkiem nie myslli to naped na 4 kola ani zadna inna technologia nic nie da.

A jezeli bezpieczenstwo jest twoim priorytetem to nie wiem co robisz w BMW, kup sobie ciagnik siodlowy - wyraznie zwieksza szanse na wyjscie calo z wiekszosci kolizji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Tak przy okazji, to się zastanawiam, który z nas by dał radę zakręcić bączka 116d (sprawnym), nawet gdyby chciał.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak napęd Rwd ma zwiększyć szansę na wpadniecie z zakrętu?

 

 

Moja dziewczyna ma 116D RWD i jak wcisniesz gaz przy wyjsciu z zakretu na mokrej nawierzchni to masz bączka gwarantowanego. Ogumienie ma mieszane M pakiet (tyl szeroki) wiec pieprzenie ze szerokie gumy, nisko masa itd uchronią Cię lub elektronika włóż między bajki.

.

 

Nie chce byc niegrzeczny, ale do prowadzenia auta, jak juz pisalem, potrzeba czegos wiecej niz ciezkiej nogi. Jezeli sie za kolkiem nie myslli to naped na 4 kola ani zadna inna technologia nic nie da.

A jezeli bezpieczenstwo jest twoim priorytetem to nie wiem co robisz w BMW, kup sobie ciagnik siodlowy - wyraznie zwieksza szanse na wyjscie calo z wiekszosci kolizji.

 

Delikatnie mówiąc chyba nie zrozumiałeś tematu. Nie chodzi o umiejętności tylko o to czy dany napęd jest bezpieczniejszy od innego i jeżeli ktoś opisuje pierdoły typu że napęd na jedną oś jest bezpieczniejszy od 4 łapu to nie mam więcej argumentów na sensowną rozmowę.

Pozdrawiam


Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak przy okazji, to się zastanawiam, który z nas by dał radę zakręcić bączka 116d (sprawnym), nawet gdyby chciał.

 

Uwielbiam ludzi, którzy rozumiejąc temat udają coś przeciwnego? Twierdzisz, że 116D na mokrej nawierzchnie przy wyjsciu z zakrętu nie da się zakręcić? Gratuluje. Dopisek sprawna czego miał dotyczyć?

Pozdrawiam


Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Tak przy okazji, to się zastanawiam, który z nas by dał radę zakręcić bączka 116d (sprawnym), nawet gdyby chciał.

 

Uwielbiam ludzi, którzy rozumiejąc temat udają coś przeciwnego? Twierdzisz, że 116D na mokrej nawierzchnie przy wyjsciu z zakrętu nie da się zakręcić? Gratuluje. Dopisek sprawna czego miał dotyczyć?

Drogi Maćku! Nie ma takiej możliwości, żeby sprawnym 116d (czyli z dobrymi oponami, sprawnym zawiasem i działającym DCT) wykręcić bączka. Śmiem twierdzić, że nawet z całkowicie wyłączonym dct bączka to wykręcisz co najwyżej ruszając z miejsca a i do tego musisz mieć wystarczająco śliski i mokry asfalt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Delikatnie mówiąc chyba nie zrozumiałeś tematu. Nie chodzi o umiejętności tylko o to czy dany napęd jest bezpieczniejszy od innego i jeżeli ktoś opisuje pierdoły typu że napęd na jedną oś jest bezpieczniejszy od 4 łapu to nie mam więcej argumentów na sensowną rozmowę.

 

Zrozumialem doskonale, jezeli ktos nie umie wyjsc zakretu 116d bo "kreci baczki" to czy to swiadczy o napedzie czy o kierowcy???

Cos mi sie wydaje ze ci ktorzy najwiecej pieja o zaletach 4x4 w kontekscie bezpieczenstwa, spedzaja 99% czasu w korkach, a potem jak maja szybciej luk przejechac to panika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji tematu xDrive. Czy ktoś się orientuje przy jakiej prędkości w G30 xd przestaje działać? Tak jak w F10 powyżej 120 km/h?

 

Jak dobre pamietam artykuł w gazecie a później potwierdzenie w serwisie...

 

Zapytaj w tym serwisie co tak ci powiedzieli i niech podadzą ci źródło informacji. Jak je otrzymasz to daj skan na forum

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.