Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mały update.

Dzięki Roger-Nysa sprawdzony sterownik świec i świece, kalibracja przepływomierza i zrobiony test przelewowy wtrysków.

https://zapodaj.net/e8c9bcde14147.jpg.html

Wtryski na biegu jałowym wg programu są w normie. Przy obciążeniu podczas jazdy niewielkie odchyły pokazuje jedynie wtrysk na 4 cylindrze.

Rano sprawdzę czy adaptacja przepływki miała wpływ na kopcenie i dam znać.

Opublikowano
Po teście przelewowym widać ze coś jest nie tak z wtryskami ile trwał test?, albo 3 dają na przelew albo 1 niedomaga.

Kupie listwe oslaniajaca próg stahllgrau metalic (400) strona kierowcy sedan 2002rok

721015571

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W teście przelewowym nie może być zbyt małego wyniku, tylko za duży, więc 3 dają na przelew.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
W teście przelewowym nie może być zbyt małego wyniku, tylko za duży, więc 3 dają na przelew.

 

Też tak myślę, choć komputer tego nie widzi. Niestety dziś w południe -8 st. C po odpaleniu znów biały dym z rury, po 10 minutach na jałowym ruszyłem zostawiając za sobą białą chmurę przez kolejne 5 min. Do rozgrzania silnika, potem wszystko wraca do normy.

 

https://zapodaj.net/ba03748ef495a.jpg.html

 

https://zapodaj.net/7ff9a57251c6c.jpg.html

 

Czeka mnie szukanie wtryskiwaczy.

Opublikowano
To co zrobiłeś te wtryski? Jak dla mnie dalej to para wodna... jeżeli znika ten objaw po przejechaniu kilku km. Wymienisz wtryski pół silnika przyjdzie kolejna zima i znów będziesz szukal fizyki nie zmienisz :roll: to ze spaliny śmierdzą może mieć na to wpływ brak katalizatora bądź kończy się jego żywot tak samo słaba kondycja wtryskow.

Kupie listwe oslaniajaca próg stahllgrau metalic (400) strona kierowcy sedan 2002rok

721015571

Opublikowano
Mały update.

Dzięki Roger-Nysa sprawdzony sterownik świec i świece, kalibracja przepływomierza i zrobiony test przelewowy wtrysków.

 

Witam.

Było milion razy na wielu forach !!!

Jest zimno..... odpalasz silnik i ma dymić na biało / siwo

Będzie dymił aż złapie odpowiednia temperaturę cieczy chłodzącej!!

 

Nie pojmuję tego że są ludzie którzy szukają problemu którego nie ma.

 

"junfan320"

Twoje auto zostało solionie sprawdzone , uważam że jest sprawne , nikt nie zabroni Ci wydawać pieniędzy na wtryski itd. Tylko to niczego nie zmieni .

Co do wtrysków... ja znam 3 podstawowe awarie wtryskiwaczy CR.

 

1-wtrysk rozpyla nieprawidłowo

Zdjęcie poglądowe w celu pobudzenia wyobraźni.

http://warsztaty.samochodowka.internetdsl.pl/serwishdd/poradnik/elek_autom/wykonaw/wtrysk5.jpg

W efekcie paliwo nie spala się właściwie , nie miesza się właściwie z powietrzem , temperatura spalania nie jest jednolita tylko miejscowo wyższa lub niższa. Spada wtedy /lub wzrasta sprawność energetyczna na danym cylindrze. To pokazuje komputer przy teście korekt. Oczywiście komp nie mierzy tego na wtryskach ,aplikacja złożonym algorytmem wylicza to dzięki interpretacji danych z czujnika wału i wałka.

Celem jest uzyskanie balansu pracy silnika wartości które widzimy + czy - to informacja o ingerencji komputera w wyjściową dawkę paliwa ( daje lub zabiera aby uzyskać balans) dlatego jak ktoś ma korektę np. +3 lub -3 wiemy że coś tam się dzieje bo komp mocno ingeruje. Czasem jest tak że jest to informacja o awarii na cylindrze ( odkształcone termicznie denko , zawieszony pierścień ,uszkodzony zawór lub gniazdo , lub coś z gładzią tulei cylindra) Potwierdza się to testem sprężania

 

2-cewka wtryskiwacza zmieniła swoje parametry ,ma przerwę ,lub znacznie opóźnia wtrysk paliwa , samo rozpylanie będzie OK ale w złym momencie i czasie.

Widać to w analizie korekt , przerwę w obwodzie zapisuje również komp.

 

3- Puszczanie do przelewu , nie ma nic wspólnego z rozpylaniem !!!! za rozpylanie odpowiada końcówka rozpylacza i iglica w niej pracująca ( to tak w wielkim skrócie )

Przelewu dotyczą uszczelnienia wtrysku w sobie , test ten stosuje się najczęściej gdy mamy problemy z rozruchem silnika , najczęściej gdy ciepły .

Gdy wtrysk puszcza do przelewu to gwałtownie spada ciśnienie paliwa w szynie CR , wtedy nie możemy odpalić auta ,lub musimy długo " kręcić ".

Wtryskiwacz może mieć idealne rozpylanie i puszczać do przelewu. Często bywa że wtryskiwacz nie przelewa na niskich obrotach ,zaczyna puszczać do powrotu zbyt wiele paliwa gdy w zasobniku ciśnienie jest większe niż powiedzmy 1200atm. Objaw to gwałtowna utrata mocy , tryb awaryjny , dla bmw np. e60 to wyświetlenie grafiki przekreślonego silnika , w starszych modelach zapala się kontrolka silnika.

Tyle w wielkim skrócie o wtryskach.

 

 

Nie wiem jak w benzynkach :mrgreen: :mrgreen: ale w dieslach, komputer na podstawie danych z rożnych czujników ustala parametry pracy silnika.

 

Gdy rano odpalasz auto zanim dojdzie do rozruchu komp "wie" jaka jest temperatura otoczenia,cieczy chłodzącej, paliwa,oleju i powietrza w kolektorze dolotowym. Gdy te wskaźniki "mówią" że jest zimno . Zgodnie z swoim programem (mapą pracy) ustala dawkę paliwa rozruchową, potem dawkę do pracy na wolnych obrotach,czas grzania świec żarowych ,kąt wtrysku,jeśli CR ciśnienie na szynie. Dodatkowo gdy silnik już pracuje w niektórych modelach załącza webasto ,lub elektryczny podgrzewacz cieczy chłodzącej w małym obiegu, wyłącza recyrkulacje spalin. Wszystkie te zabiegi mają na celu w jak najkrótszym czasie doprowadzić do zagrzania silnika. Gdy silnik uzyska odpowiednią temperaturę komp zmienia parametry pracy.

Dymienie szaro białym dymkiem zaraz po rozruchu , głośniejsza praca jest związana z tym że DDE wyłączyło EGR zmieniło dawkę paliwa oraz " kąt wtrysku"

 

 

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano
To co zrobiłeś te wtryski? Jak dla mnie dalej to para wodna... jeżeli znika ten objaw po przejechaniu kilku km. Wymienisz wtryski pół silnika przyjdzie kolejna zima i znów będziesz szukal fizyki nie zmienisz :roll: to ze spaliny śmierdzą może mieć na to wpływ brak katalizatora bądź kończy się jego żywot tak samo słaba kondycja wtryskow.

 

Jest tak jak sam piszesz na końcu, kolego - "słaba kondycja wtrysków". O parze wodnej nie ma mowy, z prostych względów. Auto użytkuję szósty rok, autko śmigało podczas znacznie mroźniejszych zim i nie zostawiało nawet połowę takiego dymu jak obecnie. Kiedyś puścił po długiej trasie takiego wielkiego bąka w środku lata przy mocno plusowych temp. w środku dnia. Z resztą po teście przelewowym widać jak na dłoni, że leją 3 sztuki. Czy to coś dziwnego w 15 letnim wozie?

 

"junfan320"

Twoje auto zostało solionie sprawdzone , uważam że jest sprawne , nikt nie zabroni Ci wydawać pieniędzy na wtryski itd. Tylko to niczego nie zmieni

 

Krzysiek, dzięki raz jeszcze za testy, ale użytkownik który zna swoje auto potrafi zauważyć że coś z nim jest nie tak. Mogę Ci zostawić auto na dwa dni to zobaczysz co się dzieje po odpaleniu rano. W niedzielę przy obciążeniu w lusterku wstecznym nie widziałem za sobą autobusu MZK tak dawało dymem. Wstyd włączać się do ruchu, żaden inny pojazd nie kopci w taki sposób. Tak nie zachowuje się sprawne auto.

Odnośnie wtrysków warto byłoby wyjaśnić dlaczego w jednych testach wszystkie wtryski podają taką samą dawkę paliwa, u w innych rozjeżdża się tak jak u mnie - rozumiem że oba przypadki to norma i tak powinno być?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Odnośnie wtrysków warto byłoby wyjaśnić dlaczego w jednych testach wszystkie wtryski podają taką samą dawkę paliwa, u w innych rozjeżdża się tak jak u mnie - rozumiem że oba przypadki to norma i tak powinno być?

Jakie testy masz na myśli? Korekcje na wolnych obrotach po rozgrzaniu oraz podczas jazdy? Jakie wartości były podczas jazdy na 4 cylindrze? Rozumiem, że na zimnym nie sprawdzaliście?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Jakie testy masz na myśli? Korekcje na wolnych obrotach po rozgrzaniu oraz podczas jazdy? Jakie wartości były podczas jazdy na 4 cylindrze? Rozumiem, że na zimnym nie sprawdzaliście?

Mam na myśli testy przelewowe. W sprawnych silnikach paliwo powoli się sączy i daje w menzurkach po równo. U mnie w pojemniczku z jednego wtrysku kapało powoli, a z trzech pozostałych zalało do połowy w moment. Auto było sprawdzane na porządnie rozgrzanym silniku, po przejechaniu 60 km+, kiedy objaw kopcenia w ogóle już nie występuje. Nie ma czarów, jestem przekonany że po położeniu wtrysków na stół profesjonalisty okaże się, że leją i są do wymiany, tzn. za jakiś czas grozi wypalenie cylindrów w silniku.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Do oceny potrzebne są korekcje na całkiem zimnym, całkiem rozgrzanym oraz podczas jazdy, wtedy można oceniać wstępnie bez stołu czy leje, czy nie. Jeżeli chodzi o test przelewowy to tak jak pisałem uważam, że 3 sztuki dają na przelew.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

junfan320

W okresie zimowym szczególnie wychodzą "ukryte" słabości wtrysków, aktualnie padło na Ciebie :) .

Demontaż wtrysków, sprawdzenie na stole i będzie czarno na białym.

 

Jeśli chodzi o test przelewowy to mogą być np.:

- zawory do wymiany i ON walą na przelewy

- końcówki nie mają już właściwej wydajności i również ON walą na przelewy.

 

Wbrew wypowiedzi poprzedników uważam, że:

- jeśli samochód ma być na dłużej i ktoś nie ma możliwości we własnym zakresie "kombinować" z podmienianiem wtrysków itd.to regeneracja ..... raz porządnie i w zasadzie układ paliwowy z głowy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
to regeneracja ..... raz porządnie i w zasadzie układ paliwowy z głowy.

Regeneracja i porządnie nie zawsze, a zaryzykowałbym stwierdzenie, że rzadko, idą ze sobą w parze :wink: niewiele jest zakładów, które można polecić z czystym sumieniem.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

W okresie zimowym szczególnie wychodzą "ukryte" słabości wtrysków, aktualnie padło na Ciebie :) .

Demontaż wtrysków, sprawdzenie na stole i będzie czarno na białym..

Zgadzam się z powyższym w pełni, wszystko wskazuje na nieprawidłowo działający układ paliwowy.

Regeneracja i porządnie nie zawsze, a zaryzykowałbym stwierdzenie, że rzadko, idą ze sobą w parze :wink:

Takie też opinie często spotykam, a że nie chcę dłużej zalewać silnika ropą więc zdecyduje się najpewniej na inne używane wtryski, po wcześniejszym sprawdzeniu ich na stole probierczym. Widziałem też oferty sprzedaży takich wtrysków wraz z wydrukiem z badania w serwisie Bosch.

Opublikowano

Zakład zakładowi faktycznie nierówny ....... ale to dotyczy wszystkich prac nazwijmy "rzemieślniczych".

 

Ja miałem różne doświadczenia z używanymi wtryskami i jeśli samochód odpala bez problemu na zimno i ciepło to na inne objawy 100% zadowolenia i efektu :arrow: regeneracja.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Rozwiązanie problemu białego dymu na zimnym silniku i jednocześnie temat do zamknięcia.


Auto było na sprawdzeniu wtryskiwaczy CR na stole probierczym, były w bardzo złym stanie. Wartości rzeczywiste różniły się diametralnie (np. jeden wtrysk miał 26,73 mm3/H, a inny 96,31 mm3/H). Wszystkie po regeneracji (dla zainteresowanych - koszt 650 zł/ sztuka). To jednak nie rozwiązało problemu jasnego porannego dymu na zimnym silniku ale uchroniło silnik przed degradacją i ograniczyło spalanie.

Kolejny mechanik połączył fakty - bardzo mułowate auto na zimnym silniku + dymienie na biało (niezależnie czy temp zewn. była -5 czy +10 st C) + gwizdanie turbawki (a raczej jęczenie) = nieszczelna turbina. Jak się okazało nieszczelność po stronie wylotu, po demontażu wyżygało znaczne ilości oleju, który zbierał się i wypalał przez wydech aż do zagrzania, później dymienie ustawało. Po regeneracji turbo zero dymku, auto świetnie zbiera się już na zimnym i nie słychać żadnego gwizdu. Koszt 1.200 zł.


Autko zyskało drugie życie. Pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pisałem wcześniej, że 3 dają na przelew, więc coś w tym było. Dobrze, że opisałeś rozwiązanie :cool2: podaj jeszcze gdzie robiłeś turbinę, ponieważ ciężko o zakład, który robi to dobrze a z Twojego opisu wnioskuję, że jest tak jak ma być.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
podaj jeszcze gdzie robiłeś turbinę, ponieważ ciężko o zakład, który robi to dobrze a z Twojego opisu wnioskuję, że jest tak jak ma być.

 

Wtryskiwacze robione w Diesel Kompleks Jarosław Leniw, ul. Pogodna w Opolu,

turbo wyjęte przez M-auto service Arkadiusz Hosner, ul. Spokojna w Opolu i przesłane gdzieś do serwisu z którym współpracują.


Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.