Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

problem dotyczy głośnej pracy silnika w zakresie obrotów 2000-3000 szczególnie przy przyśpieszaniu. Jest to buczenie które dochodzi z silnika przy czym samochód z zewnątrz nie jest głośny, wydech wygląda na szczelny.

Chodzi jak stary Opel co skutecznie psuje przyjemność z jazdy :mad2:

Sugerowano mi że może to być spowodowane tym, że może mam założony filtr stożkowy ale sprawdziłem puszkę filtra i jest tam standardowy filtr.

Macie może pomysły gdzie szukać przyczyny, od czego zacząć poszukiwania?

Bedę wdzięczny za wszelkie pomysły i sugestie.

Opublikowano

Będę śledził temat :norty:

Znajomego 320i również buczy przy przyspieszaniu a wszystko z silnikiem, osprzętem i układem wydechowym, teoretycznie jest w najlepszym porządku :|

Moje 318i w porównaniu do tego 320i przyspiesza bezgłośnie jak meleks :D

Opublikowano
Z tego co wiem to 318 i 320 mają różne kolektory wydechowe może tu gdzieś szukać problemu? Czy inni użytkownicy 320 mogą się wypowiedzieć jak to u nich wygląda? Czy silnik w tym zakresie obrotów chodzi jakoś wyraźnie inaczej?
Opublikowano
W 320i (ale M52TUB20) nie jest zauważalna jakoś bardzo głośniejsza praca w tym zakresie obrotów. Na biegu jałowym jest cicho? Jeżeli też jest głośniej na luzie i przy dodawaniu gazu w zakresie 1000-3000 obrotów to może być popękany katalizator. Skoro w silniku na tyle starszym jest cicho to w o tyle nowszej konstrukcji IMO tym bardziej nie powinno być to zauważalne.
DSC_3573c_mini.png
Opublikowano

Ja również słyszę dziwny dźwięk, który cichnie po wciśnięciu sprzęgła.

Stawiam na łożysko w podporze wału. Jedyny filmik, który znalazłem z podobnym "zjawiskiem"

Graty już mam, w sobotę będę wymieniał. Trochę z tym jest roboty, bo trzeba zrzucić osłony, wydech i rozpiąć sam wał po środku.

 

A tutaj jest filmik poglądowy w jakim stanie może być same łożysko :-)

Opublikowano
W moim przypadku to zdecydownie nie wina przeniesienia napędu a raczej układu wydechowego, dolotowego nie wiem ale zaczyna mnie to drażnić :evil:
Opublikowano
Jeżeli też jest głośniej na luzie i przy dodawaniu gazu w zakresie 1000-3000 obrotów to może być popękany katalizator.

 

Na wolnych obrotach chodzi cichutko jak myszka w sumie to od 2000 do 3000 jest najgłosniej ale potem nie jest też za wesoło, najgorzej jest przy 6000 bolą aż uszy i serce pęka.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jaki tam jest kolektor wydechowy? Te świeższe blaszane lubią pękać w środku i teoretycznie z zewnątrz dopóki go nie wyjmiesz nic nie widać.
3A0jS9b.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.