Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich,

Na początku chciałbym powiedzieć, że szukam podobnego problemu na forum jak u mnie, ale każdy się różni. Posiadam e61 po lifcie z silnikiem n47. Od pewnego czasu pojawia mi się info na ekranie, ze jest problem z DPF. Po podłączeniu u diagnosty wychodzi, ze DPF jest czysty, wszystkie wartości są w normie oprócz jednej - czujnik temperatury spalin pokazuje -40. Czy to może być rozwiązanie problemu z pojawiającym się komunikatem? Jeżeli tak to który czujnik wymienić? Po vinie sprawdziłem i wychodzi, ze są dwa czujniki - jeden na katalizatorze przy komorze silnika, drugi przed DPF. Bardzo proszę o pomoc, ewentualne porady co robić z tematem. Na jednym z tematów ktoś pisał, ze wskazanie -40 jest normalne w n47, bo zastosowano jeden czujnik przed dpf, inaczej niż w większej konstrukcji 3.0. Nie wiem już co może być powodem błędu. Dodam, ze auto nie straciło mocy, jedyny problem to wyskakujący żółty komunikat na desce

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Obawiam się że przez ten niesprawny czujnik twój DPF nie wypala się i jest już dość mocno zapchany skoro pojawił się komunikat na desce, radzę szybko rozwiązać problem. Czujnik o który chodzi to numer 1 na rysunku, innego nie widzę, nawet za filtrem. http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=PX31-EUR-08-2008-E61N-BMW-520d&diagId=18_0721
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Błąd jakiś jest? Podaj vin (może być pw), bo na schemacie jest tylko przy dpf.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Końcówka vinu: C019115

Ze schematu na bmw store jest czujnik przed DPF który prawdopodobnie siedzi, ten o którym mówicie idzie do katalizatora i wg diagnosty jest okk

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W twoim samochodzie katalizator jest w jednej puszce z DPF-em
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Przepraszam, że tak późno, ale lepiej pozno niż wcale. Spotkałem się z pewnym magikiem od elektroniki w bmw i dowiedziałem się ciekawej rzeczy: bmw programuje PDF tak, aby przy 250k wyświetlał komunikat mimo, iż czujnik i PDF są Ok. Magik zmienił ustawienia na kolejne 250k i problem ustał.


Pozdrawiam

Opublikowano
Naprawdę? Co drugi problem z dpf na forum dotyczy zbliżającego się serwisu filtra. Wystarczy wymiana programowa na następne 250kkm. Oczywiście jeżeli nie jest zapchany.
Opublikowano
Nikt wcześniej nie podsunął mi tego tematu, a sam z racji braku wolnej chwili nie szukałem dokładnie, stąd o ponownym programowaniu dowiedziałem się dopiero u speca z moich okolic

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.