Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Mam nagły problem z wyciekiem płynu chłodniczego i brakiem ogrzewania w bmw e39 3.0d. Jeżeli obroty wskoczą powyżej 3000 to z nawiewów leci ciepłe powietrze, poniżej tego leci zimne. Po sprawdzeniu co się dzieje pod maską zauważyłem że powyżej 3000 obrotów płyn chłodniczy zaczyna tryskać z elementu znajdującego się pod osłoną silnika. Wygląda jakby coś w nim pękło. Nie wiem co to za element. Jakaś pomoc co to może być? Jestem w tej chwili w trasie i nie wiem czy mogę z tym dojechać jakieś 200km. Myślałem żeby dolać płynu nie wchodzić na zbyt duże obroty i dojechać do domu.

 

Z góry dzięki za pomoc

 

https://drive.google.com/open?id=1jjjZNLUEr3F21GFMP2zpipweQe_x4Oqm

https://drive.google.com/open?id=1fX_4L9GSgmiexsTXyvD4RbIDIIyznvIu

https://drive.google.com/open?id=1Tl6HOqQSicMnpavV60jKhmM7G_gjLVQy

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jak jesteś w trasie, to na najbliższej stacji kup z 5tkę płynu, ogrzewanie Ci zanika, bo spada poziom płynu w układzie przez nieszczelność, jedź do pierwszego lepszego mechanika, nie zlokalizuje nieszczelność, bo zagotować motor to nie sztuka, może być pęknięty przewód, nieszczelność na łączu przewodu wodnego, czy któryś z plastikowych elementów/termostat
Opublikowano
Kupiłem płyn ale po odkręceniu zbiorniczka widzę że poziom nie spadł zbyt mocno... w każdym razie płyn był w zbiorniczku wyrównawczym. Bedę kontrolował temperaturę ( jak do tej pory była właściwa ) i poziom płynu. Zlokalizowałem wyciek... znajduje się w termostacie egr. Pękła obudowa i odłamał się kawałek plastiku. Otwór nie jest duży ale jest... przy niższych obrotach nic nie wycieka ale przy 3000 czyli wtedy kiedy mam ogrzewanie :D chlapie z otworu :| Tak więc nie będzie ogrzewania w drodze do domu :cry: Dzięki za pomoc! Pozdrawiam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na zapowietrzonym i tak lepiej nie jeździć, a jak się kawałek oderwał to przy kolejnym wejściu na obroty reszta może popękać i chwila moment płynu nie ma.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ciśnienia to już tam jest znikome, bo dziura w układzie, utrzymać poziom, to najważniejsze
Opublikowano
Przy wzroście temp ta dziura lub nieszczelnosc może zrobić się tak że będzie awaria a nie usterka. Jeśli już jechać to najpierw odpowietrzyc układ i dolewac a nie jechać z powietrzem w układzie które będzie robić bardzo duże ciśnienie
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
odpowietrzać to można tylko w sytuacji, szczelnego-sprawnego układu, a nie z dziurą w termostacie
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.