Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Tak jak w temacie nie działają wycieraczki przednie.

Rozłączył się ten mechanizm od strony kierowcy wszystko już naprawiłem natomiast tak:

-Po awarii wycieraczki działają czasami na najwyższym biegu (czasami tzn włączam działają po kilkuset metrach chce znowu włączyć nie żyją i tak w kółko... natomiast zauważyłem że po każdym wyłączeniu i włączeniu zapłonu działają.)

-pierwsze ustawienie czyli czujniki deszczu - zero reakcji

-drugie ustawienie - zero reakcji

 

do tej pory sprawdziłem:

-silniczek na krótko działa.

-bezpieczniki wszystko ok.

-przekazniki jeden się jakby przycinał kupiłem dwa przekazniczki podmieniłem nadal to samo.

-napięcie na kostce po włączeniu manetki jest.

-W inpie w zakładce od czujników deszczu pokazuje błąd " 5 Veberwischen sicht erkannt " (po wykasowaniu od razu wraca.)

-w inpa udało mi sie ustawić wycieraczki w trybie spoczynkowym natomiast zero różnicy.

 

Panowie ma ktoś z was jaki kolwiek pomysł cóż to może być?

z góry dziękuje :)

Opublikowano
U mnie były dwa fioletowe przy puszce pod prawym filtrem kabinowym. Zamieniłem na przekaźniki o identycznych nr jedynie kolor niebiski oznaczenia i nr przekaźnika identyczne nic się nie zmieniło. Dzięki za zainteresowanie
Opublikowano

Pewnie polift... Nie dywagujmy na temat przekaznikow na bank są fioletowe...

Panowie co to może być do cholery?

Dodam jeszcze że jeśli przelacze na 3 bieg to działają bez problemu ciągle, wylacze to może być różnie... A po kilkuset metrach znowu działają.

W momencie w którym również trzeci bieg wycieraczek nie działa przestają działać również spryski. Jeśli pociagne manetke do siebie to działają tylko spryski wycieraczki nie włączają się.

Czyli ogolem jeśli przestają działać wycieraczki na 3 biegu (dwa pozostałe od awarii nie działają wcale) to również spryski odmawiają posłuszeństwa. Jeśli włączę 3 bieg i wylacze to wycieraczka zostaje na środku szyby nie wraca do pozycji 0.

Ma ktoś jakieś pomysły gdzie jeszcze szukać?

Opublikowano

Czy da się odpalić wycieraczki jakoś na krótko tak żeby pominąć manetke? Próbowałem mostkowac piny od przekaznikow i wtedy wycieraczki odpalaja bez zapłonu bez kluczyka i bez przekaznikow odrazu na 3 biegu. Natomiast jak odpalić 1 bądź 2 na krótko ma ktoś pomysł? Wtedy można by było 100% stwierdzić czy to manetka.

 

Ps oprócz manetki co to jeszcze by mogło być?

Opublikowano

Mówisz, że jak przekaźniki na krótko zepniesz to bez kluczyka wycieraczki pracują?

Patrząc na "sam naprawiam" to jak zmostkujesz przekaźnik 30-87a masz bieg 1, a jak 30-87 to masz bieg 2.

 

931478f520baca66med.jpg

 

 

PS.

Możesz spojrzeć w mój post i powiedzieć czy masz takie same przekaźniki jak u mnie?

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=336626

Jeśli "Sam naprawiam" jest prawdziwe, to moim zdaniem nie powinny być takie same, bo ze schematu wynika, że jeden jest zwierny, drugi rozwierny.

I też szukam rozwiązania problemu, tylko przy obecnej pogodzie niezbyt mi się chce dłubać, bo mam też inne samochody do jeżdżenia, więc nie mam ciśnienia na BMW...

Opublikowano

Wielkie dzięki za zainteresowanie :)

Przekaźniki identyko jak u ciebie podmienilem dwa natomiast mają kolor niebieski ( numery rozmieszczenie stopek i ten schemat identyko jak na starych) jeden jest chyba rozwierny bo wyłącza się chwilę po wyłączeniu wycieraczek.

Podpinalem 30 + reszta i tylko na jednym odpalalo na max biegu reszta nic :( mam czujniki deszczu i szybę też spryskiwalem dziś z nerwów sniezkami w nią rzucalem... Nadal nic.

Bezlieczniki sprawdzałem kilka razy ale sprawdzę raz jeszcze nr 11 mówimy o bezpiecznikach w schowku koo pasażera?

Zastanawia mnie ten błąd który wywala mi po wpieciu się w inpe w czujniki deszczu... Nic nie mogę na jego temat znaleźć na www ;/

 

Ps co do mostkowania...

Nie jestem pewny czy dobrze to rozumiem mostkowalem 30 + któryś już nie pamiętam który w miejscu jednego bezpiecznika i to samo w miejscu drugiego tak to powinno wyglądać czy mostkuje tak: 30 z jednego do 87 z drugiego?

Opublikowano

Są dwa przekaźniki, niestety nie wiem który to nr1 a który to nr2. Nóżki na nich są podpisane liczbami.

 

Nr1 musi być zmostkowany 30-87 (włączenie układu wycieraczek i puszczenie prądu na nóżkę 30 przekaźnika nr2).

Nr2 zmostkowany 30-87a = bieg 1 wycieraczek

Nr2 zmostkowany 30-87 = bieg 2 wyciaraczek.

 

Napisałeś, że gdy zmostkowałeś to odpalają od razu na 3-cim biegu (tak na prawdę jest to bieg 2, gdyż pracy przerywanej nie liczy się jako bieg 1), więc zmostkowałeś nóżki przekaźnika o numerach 30-87. Teraz ten sam przekaźnik zmostkuj 30-87a to powinny odpalić na 1-szym biegu.

 

PS.

Jeśli możesz to zrób mi zdjęcie swojej skrzynki z przekaźnikami i napisz mi jaki to jest nr seryjny przekaźników (bo walczę z tym samym problemem, tylko nie jestem pewny, czy poprzedni właściciel czegoś nie namieszał).

Opublikowano

Wielkie dzięki! Dzisiaj to sprawdzę i przy okazji zrobię ci zdjęcia tych co były i tych co teraz mam.

 

Ps.

Jeśli zadzialaja na 1 biegu jak to interpretować? Uwalona manetka zapewne?

Jeśli nie zadzialaja bądź zadzialaja znowu na max biegu? Silniczek?

Opublikowano
Jak działają na najszybszym biegu to raczej nie silniczek. Bo bieg najszybszy to podanie prądu na wszystkie szczotki. Więc wtedy szukaj przyczyny gdzie indziej. Manetka albo przewody wtedy. Po wyjęciu przekaźników sprawdziłeś, że przełączają, ale też przepuszczają prąd?
Opublikowano

Sprawdzone niestety tylko przy zamostkowaniu 30-87 chodzą na 87a nie chodzą więc tylko na najszybszym. Ogem dziś trochę pada musiałem się ratować parę razy zjazdem na pobocze wyłączeniem zapłonu i ponownym odpaleniem wtedy chodzą znowu na 3 biegu a i jeśli nie wylacze to chodzą non stop nie wyłącza się same.

Co powinienem sprawdzić w takiej sytuacji bo już mnie krew zalewa -_-

 

rozmieszczenie identyko jak u ciebie nr: 6136-1388911 nie mam jak zdj wrzucić wpisz ten nr i są zdj na www na 100% obydwa takie same teraz mam niebieskie natomiast nr rozmieszczenie stopek to samo.

 

Ps czy po zablokowaniu mechanizmu mogła się popsuć manetka? Przecież mostkując jak by obijam manetkę prawda? omijam manetkę przekazniki i moduł komfortu ? wiec zostaje sam silniczek.

Czy jest coś w silniczku co mogło by powodować taki cyrk? Że raz działa raz nie i tylko 3 bieg a i zawsze jak wyłączę zapłon i włączę ponownie to chodzi znowu ten nieszczęsny 3 bieg? może szczotki?

Opublikowano

Dziwna sprawa. Bo mostkując na 2 biegu (30-87) daje napięcie na obie szczotki silnika, więc na 1 biegu (jak zmostkujesz przekaźnik nr2 na 30-87a) też powinno chodzić.

Odczep kostkę od silniczka i sprawdź przy takim mostkowaniu czy masz napięcie na 1 pinie od góry (brązowy kabel) i 2 od góry (bieg 1).

Jak w tej kostce będziesz miał napięcie, a mimo to wycieraczki nie chodzą - trzeba zajrzeć w silniczek, bo innej opcji już nie ma.

Opublikowano

Jedna z pierwszych kwesti przy demontażu mechanizmu to było właśnie sprawdzenie kostki po ruszeniu manetka w 1 i 2 pozycje było napięcie ale mniejsze niż w pozycji 3.

Co mogę sprawdzić w silniczki? Czy raczej odrazu zamawiać drugi?

Opublikowano

Co do całej sprawy:

Aktualnie czekam na przełącznik wycieraczek podmienie i napisze z jakim efektem tania sprawa a jeden potencjalny sprawca z glowy.

Jeżeli nie przyniesie to efektu rozbieram znowu wszystko sprawdzam napięcia na kostce mostkujac jeśli będzie ok wymieniam w ciemno silniczek... Jeśli będę coś wiedział napisze może komuś kiedyś się przyda.

Opublikowano

Problem rozwiązany! :8)

Wyjalem cały mechanizm poczyscilem i przesmarowalem wszelkie elementy ruchome.

Przed smarowaniem żeby ruszyć mechanizmem trzeba się było zapierac teraz chodzi naprawdę lekko. :lol:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.