Skocz do zawartości

Systemy asystujące kierowcę


Kaju_32

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,prośba czy ktoś może podpowiedzieć różnicę pomiędzy systemy asystujące kierowcę a systemy asystujące kierowcę Plus?

Rozumiem, że Plus daje nam pakiecie systemy asystujące kierowcę oraz aktywny regulator prędkości oraz dodatkowo utrzymywanie pojazdu w pasie ruchu?

Czy są jeszcze jakieś różnice?

Chodzi mi o to, że zależy mi na tempomacie z funkcją stop&go w korkach i na autostardzie, speed limit info, ostrzeganie i hamowanie przed kolizją natomiast funkcja utrzymywania auta w pasie ruchu jest mi zbędna. W takim razie lepiej jest połączyć opcje "systemy asystujące kierowcy" oraz "aktywny regulator prędkości"? Czy przy rezygnacji z Plusa jeszcze coś tracę? Jak rozumiem sam aktywny regulator prędkości zapewnia jazdę w korkach z funkcją zatrzymywania się i ruszania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak bierzesz syst asyst kierowcę, to nie opłaca się dobierać do tego aktywnego tempomatu, bo w syst. asyst. + masz ten tempomat + jeszcze utrzymywanie na pasie ruchu i wszystkie inne duperele. Co innego jak zależy ci tylko na tempomacie, wtedy dopłacasz 5k i nie bierzesz zadnych systemów asyst. kierowcy.

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"System asystujący kierowcy plus oferuje większy komfort i bezpieczeństwo w monotonnych i niepewnych sytuacjach, takich jak korki, powolny ruch lub długie przejazdy przez miasto, poza miastem lub na autostradach, a także podczas skrzyżowań i przy zmianach pasa ruchu. Umożliwia to na przykład aktywny regulator prędkości z funkcją Stop&Go, który utrzymuje ustawioną prędkość w zakresie do 210 km/h oraz odstęp od poprzedzającego pojazdu. Zawsze z uwzględnieniem obowiązujących ograniczeń prędkości. W tym samym zakresie prędkości działa asystent kierowania i toru jazdy pomagający kierowcy utrzymać stabilny kurs na danym pasie ruchu. Ostrzeganie przy zmianie pasa ruchu zapobiega kolizjom w gęstym ruchu poprzez uniemożliwienie lub korygowanie zmiany pasa ruchu lub niezamierzonego zjechania z danego pasa. Ponadto asystent zmiany pasa ruchu umożliwia automatyczną zmianę pasa. System reaguje w razie potrzeby coraz intensywniejszym ostrzeganiem, hamowaniem, a jeśli to konieczne, nagłym hamowaniem z pełną siłą. Oprócz tego samochód rozpoznaje krytyczne sytuacje na skrzyżowaniach, na przykład brak uwagi prowadzącego lub pojazdy nadjeżdżające z boku i reaguje odpowiednio."
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

smisniakiewicz czytałem to już wcześniej i powiem szczersze, ze nadal nie rozumiem różnicy pomiędzy „sys asys +akt reg pred” a „sys plus”. Oprócz oczywiście utrzymywania auta na pasie ruchu to oba hamują, uprzedzają przed kolizja itd.

Jak ty to rozumiesz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Utrzymywanie na pasie to przejęcie kontroli nad kierownicą czyli albo automatyczne skręcanie (jak załączysz taką funkcję) lub aktywne zapobieganie przed zjechaniem z pasa ruchu w momencie najechania na linię. Ten system nie odpowiada za hamowanie czy niezmniejszenie prędkości względem poprzedzającego pojazdu. Za to odpowiada radar.

Na YouTube jest mnóstwo filmów, min. oficjalne wydane przez BMW USA z dokładnym opisem każdej z tej funkcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie do końca jest tak jak mówisz. Systemy plus kosztują 14 tys a systemy zwykle wraz z regulatorem 11 tys. Stad moje pytanie czy Plus dają opcje utrzymywania w pasie za 3 tys czy jest coś jeszcze dodatkowego?

 

No zależy o jakim silniku mówisz, bo w przypadku R4 różnica wynosi 2tys.zł

 

Systemy Asystujące :

 

- Hamowanie Awaryjne w razie kolizji

- Monitorowanie martwego punktu w lustrach

- Ostrzeżenie o ruchu poprzecznym

- SpeedLimitInfo

- Ostrzeganie przed pieszymi

 

Systemy Asystujące Plus :

 

- Utrzymywanie na pasie ruchu

- Możliwość dostosowania prędkosci samochodu do ograniczenia prędkosci ( jest to też w opcji tempomatu )

- Możliwość zmiany pasa ruchu poprzez naciśnięcie kierunkowskazu

- Jazda w korku bez dotykania gazu ( i tego może nie być w aktywnym tempomacie, ale mogę się mylić )

 

Tak czy siak, ja bym dopłacił, dodatkowo jeśli jeszcze bierzesz to w pakiecie safety, to bedzie 2 tys. taniej.

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też miałem ten sam dylemat co ty :)

 

wziąłem systemy asystujące oraz osobno aktywny regulator prędkości. Wyszło chyba 4k taniej niż asystujące plus a jedyna różnica to to że auto samo jedzie przez chwilę. Jak testowałem to w demówce to stwierdziłem że lipa bo i tak co chwile każe łapać za kierownicę i kierować.

Sprzedam:

- Przednia nakładka M Performance carbon - BMW G30

- Nakładki lusterek M Performance carbon - BMW G30


Info priv.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też miałem ten sam dylemat co ty :)

 

wziąłem systemy asystujące oraz osobno aktywny regulator prędkości. Wyszło chyba 4k taniej niż asystujące plus a jedyna różnica to to że auto samo jedzie przez chwilę. Jak testowałem to w demówce to stwierdziłem że lipa bo i tak co chwile każe łapać za kierownicę i kierować.

kosa jesteś pewien, że nie ma więcej różnic? A jazda w korku bez dotykania gazu jest w aktywnym reg predk?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zależności od real time traffic, nieraz sam rusza a nieraz musze przyciskiem na kierownicy ruszyć, natomiast hamowanie i cała reszta działa. Trochę wahałem się nad akt regulatorem ale nie żałuję, świetna sprawa jak mi się nie spieszy na autostradzie i w korkach.

Sprzedam:

- Przednia nakładka M Performance carbon - BMW G30

- Nakładki lusterek M Performance carbon - BMW G30


Info priv.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też miałem ten sam dylemat co ty :)

 

wziąłem systemy asystujące oraz osobno aktywny regulator prędkości. Wyszło chyba 4k taniej niż asystujące plus a jedyna różnica to to że auto samo jedzie przez chwilę. Jak testowałem to w demówce to stwierdziłem że lipa bo i tak co chwile każe łapać za kierownicę i kierować.

 

Nie kierować, tylko tak naprawdę dotknąć kierownicy. Jeżeli nie ma wyjątkowo niesprzyjających warunków to sam skręca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też miałem ten sam dylemat co ty :)

 

wziąłem systemy asystujące oraz osobno aktywny regulator prędkości. Wyszło chyba 4k taniej niż asystujące plus a jedyna różnica to to że auto samo jedzie przez chwilę. Jak testowałem to w demówce to stwierdziłem że lipa bo i tak co chwile każe łapać za kierownicę i kierować.

kosa jesteś pewien, że nie ma więcej różnic? A jazda w korku bez dotykania gazu jest w aktywnym reg predk?

 

W zależności od real time traffic, nieraz sam rusza a nieraz musze przyciskiem na kierownicy ruszyć, natomiast hamowanie i cała reszta działa. Trochę wahałem się nad akt regulatorem ale nie żałuję, świetna sprawa jak mi się nie spieszy na autostradzie i w korkach.

ok, dzięki! :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

U siebie mam tylko regulator prędkości stop & go i czytanie znaków.

Z tymi opcjami w komplecie jest funkcjonalność

 

- Hamowanie Awaryjne w razie kolizji oraz ostrzeżenie przed najechaniem i automatyczne hamowanie.

- SpeedLimitInfo

- Ostrzeganie przed pieszymi + hamowanie

- Możliwość dostosowania prędkosci samochodu do ograniczenia prędkosci

- Jazda w korku bez dotykania gazu ( w zależności od RTTI)

- pełna funkcjonalność tempomatu aktywnego.

 

Pozostałe funkcje to troszkę bajery, jeździłem demówką i nie do końca dobrze działało utrzymywanie auta w pasie - niby przez brudną jezdnię trasa toruńska i s8 w wawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli rzeczywiście jest tak jak mówicie to sys asys plus są bez sensu. Również jechałem z ta funkcja i nie wiem czemu ma ona do końca służyć... w tak krótkim czasie w jakim komputer pozwala na puszczenie kierownicy nie zdążysz nic sensownego zrobić. Poza tym mam bardzo ograniczone zaufanie do tego typu systemów wiec ręce i uwaga w pełnej gotowości. Narazie to rzeczywiście tylko zbędny bajer.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 4 tygodnie później...
U siebie mam tylko regulator prędkości stop & go i czytanie znaków.

Z tymi opcjami w komplecie jest funkcjonalność


- Hamowanie Awaryjne w razie kolizji oraz ostrzeżenie przed najechaniem i automatyczne hamowanie.



Czy ktoś zaobserwował kiedy to ostrzeżenie przed najechaniem się włącza, w jakiej sytuacji ? W poprzednim samochodzie innej marki to się włączało od czasu do czasu , a w tym jeszcze nie zauważyłem działania tej funkcji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jechałem ostatnio za samochodem w mieście, zauważyłem, że auto przede mną zaczęło hamować - i mimo, że odległość moim zdaniem była OK, to poczułem, że hamulec sam mi się bardziej wcisnął w podłogę.

Prędkość była koło 50 - 70, byłem za poprzedzającym samochodem z 10-15m, nie pamiętam dokładnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja odbieram w sobotę to wypowiem sie tylko jak jest w x6.

1. Jadac na autostradzie jak trzymasz odległość, ale oczywko jest mistrz lewego pasa jadący 120 i zaczynasz wjeżdżać mu na zderzak (tak wiem wiem ale po 5-10kmtrach to idzie zwatpic...) to pojawia sie ostrzezenie zaleznie jaka jest roznica predkosci od 10 do 20 m lrzed, ale nie hamuje.

2. Ostatnio wylecialen 90 zza zakretu i akurat wyjechal facet z posesji to mimo ze mialem ponad 50 metrow to wywalilo kstrzezenie i auto samo walnelo po hamulcach mocno wytracajac predkosc, az sie zdzwilen bo sam nie llanowalen hamowac (nabieral predkoscj a odleglosc byla wystatczajac aby go spokojnie wylrzedzic z ocena co i jak.) No ale samochod podjal decyzje [/size]


W x6 jest tylko to pidstawie bez zadnych dodatkowych systemkw nawet tempomat sztywny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Seria G ma w syst. asyst. plus tryb pół autonomiczny, czyli może całkowicie przejąć kontrolę nad pojazdem, niezależnie od tego czy jedziemy po autostradzie czy po mieście, jedyny warunek ręce na kierownicy, w serii F ( X5,X6 ) jest tylko asystent jazdy w korkach, który działa na autostradzie i do 60 lub 70km/h. Natomiast adaptacyjny tempomat działa identycznie w serii F jak i G.


Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jechałem ostatnio za samochodem w mieście, zauważyłem, że auto przede mną zaczęło hamować - i mimo, że odległość moim zdaniem była OK, to poczułem, że hamulec sam mi się bardziej wcisnął w podłogę.

Prędkość była koło 50 - 70, byłem za poprzedzającym samochodem z 10-15m, nie pamiętam dokładnie

 

Nie ma ostrzeżenia przed kolizją na pulpicie i dźwiękowego? czyli jak się zagapię to wjadę w samochód przede mną?( oczywiście zakładam czysto hipotetycznie :D )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.