Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

obieg ustawiony mam na automatyczny, tylko jest taka kwestia że jak jadę za jakimś śmierdzielem to wszystko wpada do środka, coś jest nie tak z czujnikiem auc. Tak żadnego błędu nie ma więc może jest tylko zanieczyszczony i dlatego prawidłowo nie działa. Gdzie on dokładnie się znajduje, podeślijcie zdjęcie bo nie mogę go zlokalizować.

Aktualizacja najnowszych map/Kodowanie/Zmiana oświetlenia/ambientu wewnątrz auta - zapraszam PW

Opublikowano

Dobrałem się do niego tylko problem w tym, że on jest nierozbieralny i nie był brudny. Jak go wypialem to sprawdziłem czy wywali mi błąd i nie było błędu co mnie zdziwiło bo gdyby był uwalony to też bym nie dostał błędu. Teraz kwestia jak go sprawdzić czy jest sprawny? 734a3ca77edc9.jpg

9eef8d8411544.jpg

f74dfdd60af8a.jpg

Aktualizacja najnowszych map/Kodowanie/Zmiana oświetlenia/ambientu wewnątrz auta - zapraszam PW

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Też miałem problem z samoczynnym zamykaniem obiegu.

Jako, że auto na gwarancji - ASO dość długo walczyło z tym tematem. Dwa razy wymieniali czujnik, ale nie pomagało.

U mnie objaw był taki, że czasem działało, a czasem nie - bywało, że pełną piersią wdychałem "wyziewy z Kamaza" :wink:

 

Mieli już wymieniać cały moduł, w którym znajdują się przesłony zamykające obieg - ale centrala z Munich zasugerowała przeprogramowanie modułu sterującego.

I po przeprogramowaniu - jak ręką odjął, do dzisiaj działa bez problemu.

Nie pamiętam już czy przestało mi to działać po jakimś całościowym programowaniu auta (przy okazji jakiegoś przeglądu), czy po prostu tak nagle samo z siebie.

W każdym razie u mnie pomogło przeprogramowanie (co ciekawe z tej samej wersji na tą samą, bo miałem już najnowszą).

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Też miałem problem z samoczynnym zamykaniem obiegu.

Jako, że auto na gwarancji - ASO dość długo walczyło z tym tematem. Dwa razy wymieniali czujnik, ale nie pomagało.

U mnie objaw był taki, że czasem działało, a czasem nie - bywało, że pełną piersią wdychałem "wyziewy z Kamaza" :wink:

 

Mieli już wymieniać cały moduł, w którym znajdują się przesłony zamykające obieg - ale centrala z Munich zasugerowała przeprogramowanie modułu sterującego.

I po przeprogramowaniu - jak ręką odjął, do dzisiaj działa bez problemu.

Nie pamiętam już czy przestało mi to działać po jakimś całościowym programowaniu auta (przy okazji jakiegoś przeglądu), czy po prostu tak nagle samo z siebie.

W każdym razie u mnie pomogło przeprogramowanie (co ciekawe z tej samej wersji na tą samą, bo miałem już najnowszą).

 

Nic więcej nie wiesz odnośnie tego modułu? I na czym polegało dokładniej przeprogramowanie? Może ktoś coś?

Aktualizacja najnowszych map/Kodowanie/Zmiana oświetlenia/ambientu wewnątrz auta - zapraszam PW

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przeprogramowanie polegało na wrzuceniu raz jeszcze tego samego softu, który był już wcześniej (jako, że nowszej wersji nie było).

"Moje" ASO w tego typu sytuacjach ma w zwyczaju przeprogramowanie całego auta, ale w tym wypadku pewnie wystarczyłoby przeprogramowanie jednego ECU (nie wiem niestety, który moduł konkretnie steruje funkcją AuC, ale pewnie IHKA).

Opublikowano
Przeprogramowanie polegało na wrzuceniu raz jeszcze tego samego softu, który był już wcześniej (jako, że nowszej wersji nie było).

"Moje" ASO w tego typu sytuacjach ma w zwyczaju przeprogramowanie całego auta, ale w tym wypadku pewnie wystarczyłoby przeprogramowanie jednego ECU (nie wiem niestety, który moduł konkretnie steruje funkcją AuC, ale pewnie IHKA).

 

Chodzi o soft aktualizowany przez pendrive?

Aktualizacja najnowszych map/Kodowanie/Zmiana oświetlenia/ambientu wewnątrz auta - zapraszam PW

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie... :)

Przez USB możesz zupdate'ować tylko soft do komunikacji ze smartfonem.

 

Chodzi o firmware do ECU, które steruje klimą.

Tego nie wgrasz przez USB, tylko przez złącze OBD (poprzez soft BMW, np. E-Sys, Rheingold).

Opublikowano
Nie... :)

Przez USB możesz zupdate'ować tylko soft do komunikacji ze smartfonem.

 

Chodzi o firmware do ECU, które steruje klimą.

Tego nie wgrasz przez USB, tylko przez złącze OBD (poprzez soft BMW, np. E-Sys, Rheingold).

 

Ok łapie a przez kabel enet da radę to zrobić?

Aktualizacja najnowszych map/Kodowanie/Zmiana oświetlenia/ambientu wewnątrz auta - zapraszam PW

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak, przez Enet i E-Sys.
Opublikowano
Tak, przez Enet i E-Sys.

 

A posiadasz soft do ECU albo jesteś w posiadaniu dostępu do niego?

Aktualizacja najnowszych map/Kodowanie/Zmiana oświetlenia/ambientu wewnątrz auta - zapraszam PW

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Musisz sobie ściągnąć plik PSdZData do E-Sys (tylko nie w wersji Lite, lecz w wersji Full; PSdZData Lite jest wystarczająca do kodowania, ale do flash'owania musi być Full - bo ona zawiera soft do sterowników).

Ale uważaj z tym flash'owaniem, żeby sobie nie unieruchomić auta (zwłaszcza jeśli nigdy wcześniej tego nie robiłeś).

Najlepiej zacznij od poczytania forum bimmerfest - tam m.in. znajdziesz guides flashowania step-by-step (oraz linki do najnowszych wersji PSdZData).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.