Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

E87 118d 143KM@172KM

Proszę was o jakieś sugestie bo dzisiejsza sytuacja mnie przeraziła.

Wyprzedzając powolny autobus, zakręciłem silnikiem na 2 biegu do około 3100 obrotow.

Po wyprzedzeniu i zapięciu 3 poczułem że coś jest nie tak. Cale auto zaczęło strasznie drżeć. Zarówno podczas przyspieszania (drgania narastają wzraz ze wzrostem obrotow silnika). Na jałowym telepie niemiłosiernie. Obroty są w porządku, nic nie kuleje, chodzi równo. Moc ma taką samą. Komplet sprzęgła z dwumasem jest prawie nowy, ma niecałe 10k km. Po prostu nagle, z idealnie chodzącego samochodu zrobił się jeden wielki wibrator. Co to moze być, nie mam pomysłu. Żadne kontrolki się nie zapaliły..

Opublikowano
Wtryskiwacze :)? Musiałbyś podjechać w miarę prędko na kompa i sprawdzić korekcje.
Opublikowano

Byłem dziś u 2 mechanikow.

Diagnoza - kompletnie zablokowana dwumasa. Zdechła całkowicie, nagle z dnia na dzień. Bez żadnych wcześniejszych objawów, bez hałasów, drgań. Po prostu stanęła dęba.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Byłeś u tego, który to montował? Jak montaż był ok to oddawaj na reklamację.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Zakładana była w Niemczech przez poprzedniego własciciela jeszcze, samochód mam miesiąc, przywiozłem go z Niemiec. Także nic już nie zrobie. Jest to bardzo dziwne, ze stało się tak nagle bez żadnych objawów. Jeszcze wczoraj chodziła jak nowa a dziś kompletny szrot. Chore, mam już dość tego auta i diesli.

Najtańszy zamiennik Luk 1500zł

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jaki kupisz taki masz. Kupiłem dwa lata temu to samo co ty. Do tej pory naprawiałem tylko sterownik świec no i uszczelniłem tylne lampy. Jak na te chwile autko świetne. Uważam, że to bardzo dynamiczne i niezawodne autko.
Opublikowano

Nie jestem laikiem. Kupiłem miesiąc temu samochód, który chodził jak nowy, w ogole nie było czuć ze się siedzi lub jedzie samochodem z dieslem. Absolutnie żadnych odgłosów ze strony sprzęgła/skrzyni.

Czym jest spowodowana tak nagła śmierć dwumasy? Bo obecnie nie pracuje ona w ogóle, zablokowała się w jednej pozycji i wyobraźcie sobie jak zachowuje się auto podczas obrotu takim kołem zamachowym z jakimś 80% przesunięciem masy na jedną stronę.

Dalej mi cięzko w to uwierzyć :/

Mechanik zasugerował nie jezdzić autem w tym stanie, bo korba się rozleci..

 

Powiedzcie mi jeszcze czy do n47a jest jeden określony typ dwumasu ( 415 0552 10) czy o innym numerze też bedzie pasowało? Bo to kosztuje 1500zł.

Czy może to też będzie pasowało http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=6925688283 ??

 

Bo po vin wychodzi to pierwsze 415055210..

Opublikowano

Smierć dwumasy to zazwyczaj nieodpowiedni styl jazdy i tuning silnika.

CZasem tez montaż.

W pierwszym poście wyraźnie napisałeś ze strzeliles ze sprzęgła na wysokich obrotach przez co sam sobie odpowiedziałes na swoje pytanie.

Teraz pozostaje ci kontakt z Niemcem który zapewne ma rachunek za wymianę dwumasy.

MADE IN PRL
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Smierć dwumasy to zazwyczaj nieodpowiedni styl jazdy i tuning silnika.

To jak powinien wygladac odpowiedni styl jazdy?Nadmienie ze okolice 3000 obr to nie jest jakas magiczna cyfra dla tego silnika...

Jesli chodzi o tuning to kolega ma 172 konie a ten dwumas jest montowany w 177 wiec co jest nie teges?

CZasem tez montaż.

A co tu mozna zmascic? :duh:

Mechanik zasugerował nie jezdzić autem w tym stanie, bo korba się rozleci..

Tego bym sie nie obawial ale mozesz przestawic przeciwwagi na wale - muwi sie potocznie ukrecic wal bo nie ma co stlumic sil skretnych

Czym jest spowodowana tak nagła śmierć dwumasy?

Moze byc wiele mozliwosci i nie ma co sie nad tym roztrzasac

Powiedzcie mi jeszcze czy do n47a jest jeden określony typ dwumasu ( 415 0552 10) czy o innym numerze też bedzie pasowało? Bo to kosztuje 1500zł.

Czesci dobiera sie z nr vin choc ta dwumasa z linku tez jest ujeta do twojego silnika ale czy na pewno pasi to wyjdzie przy montazu.

Opublikowano (edytowane)

Koltin twoje uwagi sa wprost stworzone na dzial E36 wiec tam mozesz szukac szerszego audytorium.

Dosadniej rzecz biorac "muwi sie potocznie" idz pan w ch..j z taka porada :lol:

 

http://www.techtalk.ie/wp-content/uploads/2016/12/luk_failure_diagnosis_de_en_05_2012.pdf

 

1.jpg 1.jpg

darmowe galerie

Edytowane przez KumatyWujek
MADE IN PRL
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Koltin twoje uwagi sa wprost stworzone na dzial E36 wiec tam mozesz szukac szerszego audytorium.

To chyba znak ze tam juz tez docenili twoja wiedze

Dosadniej rzecz biorac "muwi sie potocznie" idz pan w ch..j z taka porada

Jak przeczytasz ze zrozumieniem choc nikle sa szanse na to zauwazysz ze to nie byla porada dla ciebie :mrgreen:

Opublikowano

Panowie spokojnie :D

 

Co do dwumasy może po prostu trafił się lipny egzemplarz. Ile to razy w dzisiejszych czasach kupiliśmy jakiś przedmiot który za moment ląduje na gwarancji. Przy błędach wymiany gdyby coś było źle złożone raczej na 99% wyszłoby po kilku kilometrach od wyjechania z warsztatu. Jeżeli usługa była wykonywana w Niemczech pozostaje Ci kontakt z tym niemiaszkiem i ewentualnie dochodzić swoich praw z tytułu rękojmi bo ta jest dla Ciebie jako klienta najkorzystniejsza, szczególnie gdy awaria wystąpiła w niedługim czasie od wymiany.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Samochód naprawiony. Co wyszło, już piszę.

Okazało się, że dwumas nie był wymieniony a jedynie sprzęgło i docisk.

W dwumasie posypał się pierścień centrujący i się zablokował.

Kupiłem używany komplet LUK (dwumas, tarcza i docisk) za 320zł. Komplet stanie bardzo dobrym, moze z 15 tys przelotu.

Dwumas zalozylem, wymienilem przy okazji simmering.

 

Została mi jeszcze na zapas prawie nowa tarcza z dociskiem.

 

Za wymianę dwumasu i simmering z wymianą zaplacilem 450zł.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.