Skocz do zawartości

E90 325i 2005r problem z czujnikiem poziomu oleju.


Olmonty

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam taki problem, jak gasze auto i staram sie bardzo szybko wyjac kluczyki ze stacyjki wyskakuje mi żółtka kontrolka oleju,kiedy po chwili wsadzam kluczyki znowu i odpalam auto i sprawdzam poziom oleju to pokazuje, że jest maksymalny poziom. Jeżeli wyłączę auto i wyjmę kluczyki po 5 sekundach to wszystko jest ok. Rownież kiedy podczas jazdy wyswietlam na navi poziom oleju to pokazuje maks , ale jeśli pojeżdze autem na trybie sportowym to po ok 1 minucie pokazuje mi, że z poziomu maks zmienia sie na mininum i prosi o dolanie litra oleju. Dla przykładu wczoraj troche przegonilem auto na wyzszych obrotach i po chwili stan oleju z maks zrobil sie minium. Potem zgasilem auto i przejechalem sie normlanie i dalej był komunikat ze malo oleju , ale zostawilem auto na noc i dzisiaj juz poziom oleju byl maks. Nie wiem za bardzo co robic bo nie chciałbym dolac oleju jeżeli jest poziom maks , ale rownież nie chciałbym takiej sytuacji ze oleju jest za malo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej to chyba najważniejsza sprawa w silniku, niestety inżynierowie BMW nie dostrzegli zalet bagnetu i wręczyli nam tą cudowna elektronikę.

Poszukaj tematów nt uszkodzeń czujnika bo było ich kilka na różnych forach.

 

Wahania poziomu oleju z min do max to bardzo niepokojący objaw. U mnie w N52B30 zdarza się, że kiedy mam stan w połowie i doleje 0,5l wskazówka ani drgnie dopiero po paru dniach albo po dłuższej trasie nagle z połowy zrobi się o kreskę więcej albo max. Ale nigdy nie miałem sytuacji, kiedy z max robi się min po ostrzejszej jeździe i na odwrót. Kiedy mi czujnik mówił dolej litr, dolewałem litr.

 

Na twoim miejscu, jeżeli nie jesteś pewien ile masz oleju ani czy czujnik działa właściwie to zaplanowałbym czym prędzej wcześniejszą wymianę oleju i sprawdził ile oleju było faktycznie.

Wymieniłbym też przy okazji czujnik na nowy.

 

Jeżeli będziesz jeździł, a już w ogóle jeżeli będziesz jeździł agresywnie poniżej minimalnego stanu oleju to katastrofa gwarantowana.

Eibach Pro Kit, Rev Motoring Silicone Intake Hose, Kolektory Turbo Works, Performance Intake, Milv's: +1mm Modified Intake Lift Valvetronic Supports, Program BPC.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam aplikację Carly for BMW. Jest tam zakładka- oil level sensor, która w czasie rzeczywistym pokazuje poziom oleju. Nie ma znaczenia temperatura silnika.

Każde hamowanie, przyspieszanie czy zmiana kierunku powoduje zmianę wartości w aplikacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany , nie do końca wiedziałem na jakiej zasadzie czujnik działa, w sensie nie wiedziałem, że robi dwa pomiary dla oleju nie do konca rozgrzanego i rozgrzanego do temp roboczej, a że jeżdze tylko krótkie odcinki po mieście to zawsze pokazywał sie tylko pierwszy pomiar, który po prostu mówi czy można kontynuować jazdę ,a drugi po pełnym rozgrzaniu to ten faktyczny stan , a ze poziomu było min to dlatego po ostrej jeżdzie jak już auto było dogrzane to pokazywał sie faktyczny stan i poziom minimalny jaki byl.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...
Problem rozwiązany , nie do końca wiedziałem na jakiej zasadzie czujnik działa, w sensie nie wiedziałem, że robi dwa pomiary dla oleju nie do konca rozgrzanego i rozgrzanego do temp roboczej, a że jeżdze tylko krótkie odcinki po mieście to zawsze pokazywał sie tylko pierwszy pomiar, który po prostu mówi czy można kontynuować jazdę ,a drugi po pełnym rozgrzaniu to ten faktyczny stan , a ze poziomu było min to dlatego po ostrej jeżdzie jak już auto było dogrzane to pokazywał sie faktyczny stan i poziom minimalny jaki byl.[/quote
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany , nie do końca wiedziałem na jakiej zasadzie czujnik działa, w sensie nie wiedziałem, że robi dwa pomiary dla oleju nie do konca rozgrzanego i rozgrzanego do temp roboczej, a że jeżdze tylko krótkie odcinki po mieście to zawsze pokazywał sie tylko pierwszy pomiar, który po prostu mówi czy można kontynuować jazdę ,a drugi po pełnym rozgrzaniu to ten faktyczny stan , a ze poziomu było min to dlatego po ostrej jeżdzie jak już auto było dogrzane to pokazywał sie faktyczny stan i poziom minimalny jaki byl.[/quote

Witam mam podobny problem i nie wiem co zrobić.Jak jeździłem dłuższe trasy to pokazywał mi czujnik na wyświetlaczu 2.3 kropki a na desce rozdzielczej ponad minimum ,kiedy sprawdzam olej rano pokazuje mi 5 kropek na maxiumum a na desce rozdzieleczj także maximum,terazjeżdżę tylko do pracy 7km. na jak na razie nie robię żadnych tras,Czy jak napisałeś wyżej,że są dwa pomiary,i być może u mnie czujnik jest w porządku?...Proszę podpowiedz mi..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 3 tygodnie później...
Witam, nie wiem czy dobrze, że tu pisze ale nie mogłem znaleźć podobnego tematu. Mianowicie mam problem tego typu, że chcąc sprawdzić poziom oleju (E90 320D) nie mogę znaleźć ikony wskaźnika oleju na tablicy przyrządów. Inne ikony normalnie się pojawiają ale oleju niestety nie ma. O co to może chodzić? Może ja coś źle robię. Z góry dziękuję za pomoc :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.