Skocz do zawartości

Brak Katalizatora = wysokie spalanie? BMW E61 530d xdrive


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Borykam się z tematem "dużego" spalania i braku katalizatora i proszę o opinie dotyczące spalania tych silników - e61 530d 235km automat xdrive mpakiet 2008r. Samochód kupiłem miesiąc temu. Niestety poprzedni właściciel wyciął kata.. (że niby problem z dpf.. pozostawiam to bez komentarza) samochód w trasie pali 8 litrów. Natomiast w mieście niestety 15-16 litrów przy jeździe emeryckiej.. w zasadzie nie ma różnicy czy mu depnę czy nie. Pali tyle samo, i tu pytanie jaki wpływ ma brak kata, czy auto może dawkować przez to wiecej ropy bo "mysli że wypala dpf" coś w rodzaju trybu awaryjnego? Noszę się z zamiarem zakupu kata+dpf. Ale czy to coś zmieni w kwestii spalania ? Auto o dziwo nie kopci.. Niestety wiekszość trasy jaką pokonuję na codzień czyli 95% to miasto i odcinki max 10 km. Wyczytałem na forum różne opinie ale dotyczące silników 218km i nie z xdrive i automatem. Proszę o opinie :)
Opublikowano
Mnie tyle palil - wtryski laly , teraz w miescie 12 l. Nizej nie zejdziesz , ciezka bryka i automat

Przy normalnej jezdzie Ci tyle pali? Jakie spalanie komputer pokazuje ?

Opublikowano
Witam. Jeśli dpf został usunięty także programowo to nie powinien on mieć wpływu na wyższe spalanie. Wypalanie odbywa się przy temp powyżej 75 stopni czyli odcinek 10km jest zbyt krótki na ewentualne aktywowanie tej procedury. W trasie lecisz na 6 biegu przy stosunkowo niskich obrotach stad niższe spalanie. Jeśli w mieście automat zmienia ci biegi przy Okolo 1600 obrotów to nie szukałbym przyczyny w dpf. Mi 535d podczas okresu zimowego przy mulastej jeździe pali w mieście 12 na zimnym a 10 na ciepłym silniku. Zacząłbym od sprawdzenia świec żarowych później termostatów a następnie diagnostyka komputerowa (przepływomierz, sondy, wtryskiwacze) pozdrawiam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A czy awaria świec może mieć wpływ na wyższe spalanie?

Powiedzmy że nie.

 

Ale laboratoryjnie tak.

Opublikowano
Wlasnie ze programowo nie jest usuniety. Świeci sie błąd emisji spalin przed flitrem oraz filtr. Co zauwazulem jeszcze wąż egr jest zaslepiony i tez pokazuje mi blad egra. Spalnie po miescie testowane w ten tydzień pokazalo 12-13 litrow przy normalnej jezdzie. Swiece wymienione, dwie byly uszkodzone, wyrzucilem w ten weekend klapki z kolektora ssacego i zauwazylem przy tym zmiane charakterystyki silnika, troszke dluzej sie zastanawia ale jakby stal sie bardziej podatny na pedal gazu w jezdzie codziennej, lepiej ustabilizowac prędkość na niskich mieskich predkosciach. Adaptacja skrzyni biegow zrobiona. Filtr paliwa, powietrza, oleju i olej rownierz wymienione na tym weekendzie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.