Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie!

Mam problem z niedogrzewającym się silnikiem, wskaźnik wskazuje temp. w okolicy drugiej kreski, czasem w trasie i ujemnych temperaturach na zewnątrz spada poniżej drugiej kreski. W mieście czasem złapie ,,pion" ale to bardziej na postoju lub jak kręcę się po parkingu czy jadę z niewielką prędkością, podczas jazdy zawsze opada- więcej lub mniej. Co waszym zdaniem jest do wymiany? Czytałem że termostat główny oraz od chłodniczki egr ponieważ lepiej jest wymienić od razu oba? Proszę doradźcie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Termostat główny.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Jakies 3-4 miechy temu miałem tak samo - termostat główny poszedł do wymiany i się skończyły problemy. Sprawdź tylko, czy nie ma u Ciebie 2 termostatów bo nie wiem czy ten mniejszy od EGR też nie może powodować różnych anomalii. U mnie jest jeden termostat więc problem był łatwy do zdiagnozowania i zlikwidowania.

Pzdr.

Opublikowano

Z tego co się orientuje to mam dwa termostaty, główny i od egr. Mój mechanik twierdzi że najlepiej jest wymieniać od razu dwa, bo twierdzi że często zdarza się tak że po wymianie jednego drugi zaczyna ,,wariować", nie wiem, nie znam się :D znalazłem w jednym sklepie internetowym termostat firmy Gates (bo takiej firmy został polecony lub Behr, lecz Behr nie ma akurat w tym sklepie), jest on w cenie 137zl natomiast w sklepie motoryzacyjnym kosztuje około 280zl, więc chyba będzie lepiej zamówić przez internet, lecz pewności nie mam czy akurat dobry znalazłem, proszę zerknijcie w link czy to ten termostat (główny)

https://www.iparts.pl/czesc/termostat-ukladu-chlodzenia-gates-th35188g1,0-33-th35188g1-154089.html

 

Jeśli chodzi o termostat od egr niestety z Gates czy Behr nie mają, jest np. taki:

https://www.iparts.pl/czesc/termostat-ukladu-chlodzenia-vemo-v20991284,0-183-v20991284-1227492.html

 

Przy wymianie termostatów wymienię od razu płyn w układzie chłodzenia, czytałem że jest polecany taki:

https://www.iparts.pl/czesc/plyn-do-chlodnic-prestone-4-litry-prestplgot4,1-pre-prestplgot4-519165.html

Od razu zapytam ile płynu mieści się w układzie chłodzenia?

Proszę o opinię, lub poprawę jeśli coś źle dobrałem, chcę kupić termostat który będzie mi służył jak najdłużej żeby za chwilę nie wymieniać ponownie :) pozdrawiam

Opublikowano

Co do termostatów to zgadza się - ten bardziej kwadratowy to jest główny. Ten podłuzny od EGR. Firmy VEMO nie znam więc nie powiem jaka to jest jakość. Nie upieraj się może przy iParts.

Masz też chłopaków z ASO-BMW.pl - zarejestruj się na stronie to już jakieś rabaty będziesz miał na start.

Patrząc na ich ofertę - z reguły właśnie u nich kupuję bo mam pewność, że nie ma pomyłki przy doborze części- to taki mają wybór:

 

https://www.aso-bmw.pl/category/view/pojazd_id/222/kategoria_id/46

 

Co do płynu to spokojnie możesz brać Prestone - przez wielu użytkowników for testowany i jest ok (mam go obecnie zalanego u siebie). Duży plus - dostępny praktycznie w każdym sklepie / markecie itp.

W kwestii doboru części ich numeru bardzo pomocna jest strona http://www.realoem.com/bmw/pl/select - można odnaleźć interesująca część, jej numer katalogowy i po numerze szukać w sklepach. Zresztą widzę, że ostatnio RealOem zaczęło obsługiwać jeszcze kilku innych producentów aut.

Pzdr.

Opublikowano
Co do termostatów to zgadza się - ten bardziej kwadratowy to jest główny. Ten podłuzny od EGR. Firmy VEMO nie znam więc nie powiem jaka to jest jakość. Nie upieraj się może przy iParts.

Masz też chłopaków z ASO-BMW.pl - zarejestruj się na stronie to już jakieś rabaty będziesz miał na start.

Patrząc na ich ofertę - z reguły właśnie u nich kupuję bo mam pewność, że nie ma pomyłki przy doborze części- to taki mają wybór:

 

https://www.aso-bmw.pl/category/view/pojazd_id/222/kategoria_id/46

 

Co do płynu to spokojnie możesz brać Prestone - przez wielu użytkowników for testowany i jest ok (mam go obecnie zalanego u siebie). Duży plus - dostępny praktycznie w każdym sklepie / markecie itp.

W kwestii doboru części ich numeru bardzo pomocna jest strona http://www.realoem.com/bmw/pl/select - można odnaleźć interesująca część, jej numer katalogowy i po numerze szukać w sklepach. Zresztą widzę, że ostatnio RealOem zaczęło obsługiwać jeszcze kilku innych producentów aut.

Pzdr.

 

Dzięki za odpowiedź! I link do sklepu :) Czyli jednak wymienić od razu dwa i mieć problem z głowy? Napiszcie proszę jeszcze ile wchodzi płynu do 3.0d.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Podaj vin to sprawdzę ile płynu dokładnie wchodzi, może być na pw. Termostat główny kup ori, z innymi często jest problem, wymień tylko ten.

 

Edit:

530da 193km ma układ chłodzenia o pojemności 9,7l.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Do każdej r6 musisz mieć najlepiej 11l wtedy poodpowietrzeniu trochę ze zbiirniczka odessiesz. Może 10 wystarczy bo w 530d jest mniejszy zbiorniczek niż ten zintegrowany w m52
Opublikowano

Jedni mówią wymień dwa, inni wymień jeden... Dla świętego spokoju i wykluczenia wszystkich ewentualności wymieniłbym oba.

 

Przykładowe linki:

Oryginał główny bez żadnych rabatów niecałe 350. Link do behra z hurtowni:

 

https://autoczescizielonki.pl/partscatalogue/ti-233-88-behr-termostat-ukladu-chlodzenia,11-TI~1233~188-0052-00316--TI~1233~188~2BET.aspx

 

Egr oryginał 190, link behr w hurtowni:

https://autoczescizielonki.pl/partscatalogue/te-2-70-behr-termostat-chlodzenie-recyrkulacji-spalin,17-TE~12~170-0287-05276--0287-TE~12~170-TE~12~170~2BET.aspx

 

Koszt EGR niewielki a będziesz miał oba wykluczone.

 

U siebie na miejscu pewnie też znajdziesz w hurtowni/sklepie z częściami w dobrych cenach :)

 

Zrobisz jak będziesz uważał:)

 

Pzdr

misiuto

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam!

Wymieniłem termostat egr i to była przyczyna ze zbyt niska temperatura silnika. Dobrze ze nie posłuchałem i nie wymieniałem głównego bo bym niepotrzebnie wydal 300zl na termostat xd termostat jaki zakupiłem to termostat firmy behr z zeszlifowanymi znakami bmw czyli taki jak szedł na pierwszy montaż. Zakupiłem go na allegro z o-ring w cenie 75zl, do tego doszedł koszt przesyłki 20zl i opaska zaciskowa na przewód podciśnienia 2.5zl od pompy vacuum. Wymiana dość prosta, jedyny problem był z opaska na przewodzie podciśnienia, do której trzeba mieć specjalne szczypce.

Dziękuję wszystkim za zainteresowanie watkiem.

Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.