Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich forumowiczów,

Posiadam E46 z silnikiem M43TUB19 który to ostatnio wyzionął ducha w dość nietypowy sposób.

Otóż około 3 dni temu z kolegą montowaliśmy kabel AUX do oryginalnego radia, samochód był odpalony aby można było bezpiecznie testować nasze modyfikacje oraz pracować przy zapalonym świetle bez obawy o akumulator (był wieczór).

Ostatecznie udało się dokonać modyfikacji, lecz nie cieszyliśmy się zbyt długo, ponieważ w pewnym momencie samochód na postoju zaczął się "dławić", aż w końcu zgasł.

Spróbowaliśmy ponownie odpalić, udało się z wielkim trudem lecz ten po kilku sekundach znowu zgasł, dodam że nie było kompletnie reakcji na pedał gazu.

Samochód od tamtej pory nie chciał już w ogóle odpalić, co ciekawe przed usterką chodził jak zegarek, trzymał moc, obroty itp.

Stwierdziliśmy więc że to wina układu paliwowego, dlatego też zamówiliśmy pompę paliwa, jednak jak się okazało po jej wymianie nic się nie zmieniło, samochód kręcił, lecz odpalić nie chciał.

Zaczęliśmy więc szukać dalej, posprawdzaliśmy wszystkie masy, to czy prąd dochodzi do pompy, bezpieczniki, przewody, przekaźniki, podciśnienia, wężyki, wszystko wydawało się okej.

Podpięliśmy też komputer OBD2, ale jedyny błąd jaki pokazał to błąd sensora O2 (był już od jakiegoś czasu).

Dodam jeszcze, że przy próbie rozruchu z wydechu można wyczuć woń benzyny.

Ważną informacją może być jeszcze to że samochód pracował na gazie, więc spróbowaliśmy rozruchu awaryjnego na gazie, ale niestety dalej nic.

Powoli kończą się nam pomysły, jeśli ktoś miał podobny problem, lub wie co może być jego przyczyną prosiłbym o nakierowanie bądź poradę.

Z góry dziękuję i pozdrawiam

Opublikowano

Świece zapłonowe wymienione na nówki sztuki, dzisiaj nawet wyjęliśmy wszystkie świece na zewnątrz podłączone do cewek żeby sprawdzić czy dają iskrę, i dają jak najbardziej, wszystkie 4.

Co ciekawe udało się odpalić przy użyciu plaka, lecz jak tylko przestaje psikać w przepustnice od razu gaśnie.

Czyli jakby problem z układem paliwowym, na gazie awaryjne odpalanie mogło nie działać bo temperatura u nas była dzisiaj -11.

Zaczynam podejrzewać filtr paliwa, albo przewody paliwowe, bo pompa też nowa

Opublikowano

Pompka chodzi, prąd do niej dochodzi i uruchamia się jak powinna, sekundę przed odpaleniem i podczas rozruchu.

Do listwy paliwowej benzyna raczej nie dochodzi albo dochodzi za słabo bo jak odkręciliśmy taki koreczek na jej początku i pokręciliśmy silnikiem to paliwka ani śladu, a z tego co wiem coś tak powinno trysnąć :P

Co do wody w zbiorniku to w sumie bardzo możliwe, bo dosłownie dzień przed usterką laliśmy benzynę z kanistra, a ten długo stał w piwnicy, może wilgoć w nim była i podczas lania Pb trochę z tej wilgoci weszło do baku.

No cóż, póki co zamówiliśmy filtr paliwa i środek do czyszczenia wtrysków benzynowych jako dodatek do paliwa, w piątek planujemy go wymienić na kanale, przy okazji przestudiujemy wszystkie przewody paliwowe.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.