Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

koszt części 550-600 zł

koszt robocizny 400-500 zł

 

rozrząd z przodu

wymiana kilka godzin

potrzeba blokadę rozrządu

 

poczytaj mój temat

Mała aktualizacja

 

Jak wiadomo w obecnych BMW rozrządy nie są wieczne, dlatego profilaktycznie wymieniłem kompletny rozrząd.

Wybrałem zestaw Febi... ponieważ jest to tylko pakowacz. W środku jest oryginalny rozrząd Iwis z zatartymi logo...BMW :)

Do tego uszczelka pokrywy zaworów. Poprzedni rozrząd był całkiem w fajnym stanie, jednak stwierdzić to można głównie rozbierając całość.

 

 

http://i62.tinypic.com/6p27lt.jpg

 

http://i57.tinypic.com/nzhnqc.jpg

 

http://i58.tinypic.com/snlwz9.jpg

 

http://i59.tinypic.com/2dtvpsl.jpg

 

http://i61.tinypic.com/10fyflk.jpg

 

http://i62.tinypic.com/15ecwmo.jpg

 

http://i61.tinypic.com/301k19e.jpg

 

http://i61.tinypic.com/mcyvr6.jpg

 

http://i58.tinypic.com/4h6o14.jpg

  • Odpowiedzi 65
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

No juz powoli sobie to uświadamiam ze nie sa wieczne. A kupiłem e91 318i z tym zamiarem ze nie będę musiał rozrządu robić a przejechane mam 120tys i szykuje sie wymiana prawdopodobnie. Bo na zimnym silniku paliła mi sie kontrolka i pozniej po odczytaniu błędów wyszło cos takiego:

30C1- ciśnienie oleju

2AA0- błąd czujnika wałka rozrządu na dolocie

30EA- sonda nox- może być zasiarczony kat

2AA1-błąd czujnika wałka rozrządu na wylocie

2E1B-zapłon cylinder 4

 

Ale wymieniłem w międzyczasie tez czujnik położenia walka i jak narazie przez 3 dni żaden błąd sie nie pokazał ale na zimnym silniku słuchać taki dziwny odgłos jakby cos tam pod maska ocieralo ale oczywiście po przejechaniu 2km wszystko pracuje normalnie. Wyczytałem tez na forum ze to moze byc napinacz i powiem ze jestem w kropce !!!! Co robic ?

Opublikowano

sprawdź łańcuch pod korkiem oleju, jak lata to do wymiany (na zgaszonym silniku spróbuj go podnieść śrubokrętem)

możesz zacząć od napinacza, to najtaniej wychodzi, poszukaj zamiennik SWAG/FEBI to jest oryginał

jaki masz olej? kiedy był wymieniany?

Opublikowano
Ok spróbuje podnieść łańcuch tak jak mowisz. A olej wymieniałem 4.01 2017 takze ponad miesiąc temu na castrol 5w30 a olej wymieniam średnio co 10tys. No i juz przed wymiana oleju były objawy ze to rozrząd i kazałem spr czy nie ma w oleju żadnych metalowych opiłków (tak mi polecił mechanikzeby tak zrobic ) i nie było nic takze mysle ze moze łańcuch jest ok tylko ten napinacz cos sie pieprzy. Tylko zastanawia mnie jedna rzeczy czy błędy związane z napinaczem to mogą byc te błędy ktore Ci wcześniej opisałem?
Opublikowano

30C1- ciśnienie oleju - czasem się pojawia, jak jest jednorazowo to nie przejmuj się

2AA0- błąd czujnika wałka rozrządu na dolocie - czujnik wałka lub elektrozawór

30EA- sonda nox- może być zasiarczony kat - trzeba ostro pogonić na autostradzie i najlepiej załączyć wcześniej regenerację katalizatora nox po uprzednim wykasowaniu błędów

2AA1-błąd czujnika wałka rozrządu na wylocie - czujnik wałka lub elektrozawór

2E1B-zapłon cylinder 4 - też może to być błąd nieistotny

Opublikowano
Dlatego właśnie zmieniłem czujnik położenia walka rozrządu ten co sie znajduje z przodu silnika i skasowałem błędy i zobaczymy czy powiedzmy po tygodniu cos sie pojawi tylko tez dźwięk jak jest zimny silnik mnie przeraża czy to ten zajeb..... Rozrząd czy moze tylko ten napinacz
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

witam,

mam problem ze swoim e90 318i n43, 2007r 134tys km.

kilka tygodni temu, po odpaleniu auta, silnik chwile popracowal na wolnych obrotach, a kiedy ruszylem wyswietlil sie check engine.

zalalem lepszym paliwem, gdyz auto bylo wtedy malo jezdzone i stalo jakis czas na prawie rezerwie, pomyslalem ze to moze wilgoc w paliwie (bylo troche mrozow), lub jego gorsza jakosc, silnik popracowal troche na wolnych obrotach i check po ponownym odpaleniu zglasl,

tydzien pozniej podczas podrozy 140-160km/h przez jakis czas, zatrzymaniu sie na swiatlach i ponownym ruszeniu znow check, silnik stracil moc jakby przestal pracowac na wszystkich cylindrach, po dojechaniu do nastepnych swiatel check zgasl a silnik zaczal pracowac normalnie...

(nie wspomnialem wczesniej, ze pare razy zdarzylo sie przed tym pierwszym "checkiem" iz jadac na niskich obrotach, dodajac gazu silnik jakby sie zaczynal dlawic przez chwile, teraz to dlawienie mozna wywolac na biegu jalowym, dodajac gwaltownie gazu, silnik nie wchodzi na wysokie obroty tylko dlawi sie do ok 1,5-2tys obrotow, pozniej idzie normalnie do gory...jesli delikatnie dodaje sie gazu dlawienie nie wystepuje),

udalem sie zatem do mechanika, wymienil cewki, nic to nie dalo, wezwal kolege experta, tenze ponoc znajacy sie na bmw, stwierdzil iz, przyczyn moze byc wiele, sonda lambda, odma, rozrzad, katalizator...

na kompie blad wyskoczyl o zasiarczeniu katalizatora, ale niestety nie znam kodu bledu...

dzis bylem u tego specjalisty, po odkreceniu korka oleju stwierdzil, ze rozrzad do wymiany...

widzialem, ze raz lancuch byl rzeczywiscie luzny, za drugim razem, po chwilowym przepaleniu silnika, lancuch ustawil sie inaczej i nie mozna go bylo podniesc, ale dal sie przesuwac po zebatce,

czy aby na 100% jest do wymiany???

co o tym myslicie...

zaczac od lancucha? napinacza? czy sprawdzac sondy, etc.?

 

podczas ruszania/ powolnego toczenia sie i poganiania z dwojki, slychac jakby cos gralo, dotad myslalem ze to tlumik, badz rura gdzies sobie drzy, ale teraz sam juz nie wiem co i jak...

 

generalnie jestem juz w 2 warsztacie, musze czekac na swoja kolej nastepny tydzien, to juz bedzie 3tydzien jak boje sie uzytkowac auto normalnie,

co Wy na to????

 

ewentualnie jakis znawca tematu w okolicach Warszawy-Pruszkowa?

z gory dzieki za pomoc.

Opublikowano
mam tez n43 z 2007 z aktualizacja softu do najnowszej wersji, mam tez interfejs, wydaje mi sie ze prawdpodpobnie masz albo calkowicie zawalony katalizator i pomoze przepalenie go, albo katalizator sie rozlecial...daj mi znac na priva, mam do Ciebie rzut beretem, i jezdze sobie czasem na ursynow i spowrotem 8 zeby przepalic kata.
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Witam Panowie i Panie.

Postanowilem wymienic calutki rozrzad-łańcuch, ślizgi, zębatke, śróby itd. Nie jest skomplikowane zamontowanie blokad na przodzie oraz tyle silnika, lecz ... problem z lokalizacja by ustawic dokladnie fazy rozrzadu. Oczywiste jest rowniez iz pierwszy tlok ustawilem w najwyzszym polozeniu(?) przynajmniej tak mi sie wydaje lecz pewnosc chce miec wiec pytam was gdzie dokladnie znajduje sie otwór na pin blokujacy w N43B20. Nie potrafie go zlokalizowac od spodu silnika jak i rowniez w okolicach startera demontujac kolektor wlotowy. Oblecialem kilka stron z fotami/schematami itp., rowniez info z AUTODATA lecz niestety nie zlokalizowalem nadal jakby nie istnial. Na work-shop jest przedstawiony caly proces lecz nie ma wzmianki o blokowaniu koła od spodu jak i wału rozrzadu. Dziwna sprawa. Prosze o pomoc.

Pozdrawiam.

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Szanowni,

 

Mechanik wycenił mi koszta wymiany rozrządu na ponad 5500 zł. (2700 zł części, 2500 zł robocizna). Diagnoza mechanika została wykonana na podstawie sprawdzenia naciągu łańcucha przez korek olejowy.

W wycenie zawiera się wymiana łańcucha górnego (łańcuch, ślizgi, napinacz, zębatka itd. ale bez vamosów) oraz łańcucha dolnego (łańcuch, ślizgi, napinacz, zębatki) plus uszczelki itd. (m.in uszczelka miski olejowej).

Na forum padają ceny ok 1500 - 2000 zł w tematach dotyczących rozrządu w tym silniku, stąd moje pytanie - o co tu chodzi i skąd u mnie taka cena?

Serwis nie jest Aso, ale specjalizuje się w BMW.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
komplet rozrządu to koszt w granicy 700-800 zł (mój przypadek), wymiana 1300, całość zamknęła się w 2k. Też specjalizacja BMW

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano

Wycena była robiona na oryginalnych częściach - tak jak pisałem wyszło tego 2700 zł.

Jeśli chodzi o robociznę to pracochłonność została oszacowana na 12 roboczogodzin. Czy rzeczywiście wymiana rozrządu w N43 tyle zajmuje?

Opublikowano

2 tygodnie temu wymieniałem cały komplet rozrządu u machera BMW (mam do niego więcej zaufania niż do ASO). Sam rozrząd robił kilka godzin? Generalnie samochód był robiony cały dzień ale poza rozrządem robiłem pozakupowy pakiet startowy (cewki, świece, aktualizacja softu i pierdylion innych drobiazgów). Cena 400 zł rozrząd (SWAG), uszczelka pod pokrywę zaworów 130 zł, robocizna 400 zł.

 

Przy czym dostałem rabat, bo dużo rzeczy robiłem.

www.kancelariaturowski.pl
Opublikowano

Odpytałem ASO i wycena części wyszła podobna, natomiast za robociznę życzą sobie 4300 zł. W sumie w ASO wychodzi ok 7000 zł.

Odpytam jeszcze jeden warsztat, ale i tak ręce opadają...

Opublikowano

Masz listę tych części? Jak tak patrzę zgrubnie na te stronki:

 

https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/11_3189-mechanizm-ster-lancuch-sterujacy/vJT25433

https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/11_3175-pompa-olejowa-walki-wyrownawcze-napedu/vJT25433

 

to pi razy drzwi wychodzi około 1500 za części. Jak jeszcze da radę się w Bawaria Motors powołać na to forum BMW to dają stałe 10 procent zniżki więc masz jeszcze lepszą cenę. Części możesz spokojnie sam kupić, najwyżej warsztat dokupi to czego brakuje.

Opublikowano

Pod załączonym linkiem szczegółowe porównanie ofert z 3 warsztatów. Jeden z nich to ASO, wszystkie na terenie Warszawy.

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1VJRihss0tB8JrZObqYYL43xNW9XqhVH0LvEcKCZqjDc/edit?usp=sharing

Jeśli przy danej pozycji w danym warsztacie nie ma ceny, oznacza to, że dany warsztat nie podał tej pozycji w wycenie.

Daj proszę znać co o tym myślisz.

Opublikowano
ale akurat ceny części nie są zawyżone - w każdej wycenie są mniej więcej takie jak na bmwstore. Rozchodzi się o listę części które trzeba wymieniać oraz koszty robocizny.
Opublikowano

A skąd mamy wiedzieć co trzeba u Ciebie wymienić? ;)

Trochę Cię nie rozumiem przyznam szczerze.

Na pewno żaden z tych warsztatów Ci nie rozbierał silnika i nie patrzył, które części są do wymiany a które nie.

No więc zakładam, że ta lista części wynika z tego co z nimi ustaliłeś.

Chyba, że sobie sami tak ooo z sufitu wymyślili, że np łańcuch pompy oleju masz wyciągnięty, albo jakimś cudem rurka od zasysania oleju się zużyła :duh:

 

To co musi być wymienione to prowadnice, dolna zębatka, łańcuch, napinacz, uszczelka pokrywy, do tego dobrze jeśli też wymienisz uszczelkę miski i uszczelniacz wału.

Reszta zależy od Ciebie. Jak Ci wymienią każdą możliwą uszczelkę, to na pewno nie będzie gorzej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.