Skocz do zawartości

problem z automatem , szukam serwisu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, na wstepie przepraszam za miejsce jesli zle umiejscowilem posta. Mam problem z automatem, od pewnego czasu zaczynaja mi sie slizgac biegi jak sie skrzynia nagrzeje. Wyglada to dokladnie tak samo jak slizgajace sie sprzeglo w manualu, jade z predkoscia obrotowa 4000obr/min i nagle obroty wzrastaja a predkosc nie. po paru razach nie da sie nawet ruszyc, tak jak by caly czas na N bylo. Po czym skrzynia przelacza sie w tryb awaryjny. Zmienilem olej w zaprzyjaznionym warsztacie, ale tematu naprawy skrzyni nie chca sie podjac. Myslalem ze zmiana oleju pomoze, ale jest dalej tak samo. Szukam serwisu ktory naprawi moja skrzynie za normalne pieniadze, da jakas gwarancje i ewentualnie fakture. Okolice Jaworzna, Katowic.. Ile taka naprawa moze kosztowac i jak dlugo?
Opublikowano

Zacznę od najprostszej rzeczy.

 

A oprócz płynu filtr był też zmieniony :?:

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano
pytanie dosc malo delikatne - czy zostal dobrany wlasciwy olej? bo to wyglada ewidentnie na problemy z gestoscia oleju.
DIESEL POWER
Opublikowano

tego nie wiem. auto mam od pol roku, to moj pierwszy automat. w warsztacie polecili mi ELF Elfmatic zgodny z Dextron III i taki zalalem. weszlo mi okolo 5l, ale pozostalo troche oleju w przewodach z chlodnicy, wiec by sie zgadzalo.w jaki sposob jest oznaczana gestosc oleju hydraulicznego?

 

------------------

taki olej wlalem - http://auto.gazeta.pl/auto/1,50449,655933.html

Opublikowano
wlasnie teraz zobaczylem ze elfamtic jest G3 i G2, myslicie zemoze to byc przez to ze mam dIII? w takim razie zaraz lece kupic g2 elfa. dzieki za pocieszenie :-) polecacie cos extra? czy moze byc ELF tyle ze d2?
Opublikowano
nie wiem na jakim jezdzila. auto mam od pol roku.ile kosztuje wymiana tarczek ? i gdzie mozna to zrobic? czy dextron 3 jest zadszy od dextron 2? czy roznica w tych olejach jest az tak wielka ze od razu to czuc? i np jesli slizga sie na d3 to po zalaniu d2 bedzie lepiej.
Opublikowano

pozwolilem sobie nie edytowac poprzedniego posta zeby nie namieszac, znalazlem to na innym forum:

 

cytat: "hehe... sam zadawałem to pytanie a teraz na nie odpowiem :) wiec olej zmienia się!!! i robi się to po przebiegu od 30 do 60tyś km... przebieg ten zależy od warunków pracy i od rodzaju oleju [minerał czy syntetyk]

 

wiec do rzeczy c3 z forda jest to skrzynia niezbyt nowa i jest przystosowana do pracy na oleju klasy DEXRON II i tylko taki można do niej wlać... DEXRON III na inne parametry i może powodować nieprawidłową pracę skrzyni lub jej rychłą awarię...

 

co do wyboru mineral / syntetyk

 

jeśli jest ta skrzynia jeździła już dłuższy czas na oleju mineralnym to nie wolno zmieniać na olej syntetyczny!!! syntetyk ma właściwości myjące i może doprowadzić do szybkiego uszkodzenia skrzyni biegów...

 

 

jeśli skrzynia jeździła od zawsze na syntetyku można nalać mineral ale taki mineral musi być stosowany już do końca...

 

jeśli wiec jeździsz na mineralu powinieneś w naszych warunkach klimatycznych zmienić olej po ok 40 tyś km"

 

 

chyba jednak zmienie olej na d2 i zobaczymy.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
temat zamkniety, znalazlem warsztat ktory podszedl do sprawy profesjonalnie (mam nadzieje). koszt drugiej skrzyni i robocizny zamknal sie w 1050zl. uwazam to za atrakcyjna cene.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.