Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Od poczatku napisze o co chodzi.

Z racji ze mieszkam w Niemczech musze przerejestrowac auto.

 

Silnik to n43b20, 118i 143km,

Mam problem z przeglądem, bo jest coś z sonda lambda ( jak sie nie myle chodzi o zbyt wysokie napiecia) Wg mechanika powinienem miec okolo 1.09 a jest ponad 2.00. Po pierwszej wizycie kazali zmienic sonde regulujacą. Kupilem nową z Boscha. Dzis bylem kolejny raz i dalej jest to samo.

Poszukałem w inpie i z moich obserwacji jest tak ze podczas dodawania gazu jest ok, gdy zwalniam hamujac silnikiem parametry sondy (napiecie + wartosc lambda) ida strasznie w gore jak na filmiku ktory zamieszczam.

 

Do tego z innych odczytow mam bardzo wysokie wartosci na cylindrze 2 i 4, nie wiem czy to jest powiazane ale pokazalem to na poczatku filmiku.

Rozwiązany

 

Bledow poza bledem elektrycznej pompy wody (elektryczny) nie ma. Mysle ze to nie ma zwiazku z sonda, chyba ze moze jest jakis problem na kablach?

 

https://www.youtube.com/watch?v=HUGDAXouGHo&feature=youtu.be

 

Szukalem roznych tematow o sondach i nigdzie nie znalazlem odpowiedzi na moje. Mam nadzieje ze uda sie to jakos rozwiazac bo niestety mam malo czasu do tego niemieccy mechanicy nie naleza do najtanszych.

Edytowane przez kamilq777
0e1de3693c7c5abemed.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wg mechanika powinienem miec okolo 1.09 a jest ponad 2.00.

Szerokopasmowe sondy pracuja wlasnie od okolic 2V

Do tego z innych odczytow mam bardzo wysokie wartosci na cylindrze 2 i 4

Wyglada na to ze dawno umarly - nawet czerwone pole ich pracy zniklo

Opublikowano
Wg mechanika powinienem miec okolo 1.09 a jest ponad 2.00.

Szerokopasmowe sondy pracuja wlasnie od okolic 2V

 

Do tego z innych odczytow mam bardzo wysokie wartosci na cylindrze 2 i 4

Wyglada na to ze dawno umarly - nawet czerwone pole ich pracy zniklo

 

To moze to inny parametr jest poza norma, w kazdym razie przez to nie podbija mi przeglądu, co to moze byc?

 

a Co moze byc z tymi cylindrami?

 

Przeglądałem forum i patrzac na ten post : https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=48&t=238242

 

Podsumowujac:

W INPIE >> fizycznie

1 >> 1 (ten najbliżej świateł/zderzaka)

3 >> 4 (ten najbliżej grodzi / wnętrza)

5 >> 3

6 >> 2

 

To tak jak inpa pokazuje 6 cylindrow, to te dwa ktore maja dziwne odczyty fizycznie nie istnieją, bo silnik ma 4 cylindry, dobrze myślę?

0e1de3693c7c5abemed.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Gdzie ty pojechales ten przeglad robuc? Prywatny mechanik czy placowka tylko z przegladami?

Gdzie mieszkasz w tych niemczech? - moze bede mogl pomuc...

Dowiedz sie o ktory parametr biega bo filmik jest dlugi puscilem tylko poczatek i injektor ( wtrysk ) nie ma reakcji.

Silnik Ci rowno pracuje?Ma moc?

Opublikowano (edytowane)

Okolice Frankfurtu nad Menem/Kolonia . Prywatny mechanik i gosc od Tuvu przyjezdza tam raz na tydzien i robi przeglady.

Temat wtryskow wydaje mi sie rozwiazany bo to wg mnie sa parametry cylindrow ktorych fizycznie nie ma.

 

Moge ci zrobic zdjecie papieru z przegladu gdzie pokazal co jest nie tak.

Na filmiku włącz sobie od 5.20m i tam zaczynam plynniej jechac to widac. Z dzwiekiem bedzie slychac kiedy dodaje gaz a kiedy puszczam. Rosnie napiecie nawet do 15v..

Silnik pracuje rowno, pali itd. Zadnych objaw. Spalanie jak jezdze na codzien ( 10-20km autostrada + 10km poza) okolo 8.5litra trasa 7-7,5l

Edytowane przez kamilq777
0e1de3693c7c5abemed.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Prywatny mechanik i gosc od Tuvu przyjezdza tam raz na tydzien i robi przeglady.

O tyle dobrze...

Moge ci zrobic zdjecie papieru z przegladu gdzie pokazal co jest nie tak.
Moge ci zrobic zdjecie papieru z przegladu gdzie pokazal co jest nie tak.

dawaj

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przegon po autostradzie -wypal katalizator i powtorz pomiar zobaczymy czy pomoze ale jeszcze wpisal spryskiwacze reflektorow a jak wpisane to nie przepusci

Jednego zdania nie moge odczytac - zrobie to jutro na komputerze

Przerejestrowywujesz auto bo Cie policja poprosila czy sam sie wychyliles?

Opublikowano

Ze spryskiwaczami nie ma problemów, nie wiem albo oni to sprawdzali na wylaczonych swiatlach albo nie wiem bo dzialaja, sprawdzalem to sam wieczorem w dzien przeglądu. Wczesniej tez nigdy nie bylo z tym problemów. Teraz zostaje zagadka sondy .

 

Auto przerejestrowuje bo jestem tu 3-rok. Zrobilem blad bo auto sprowadzalem z Niemiec a teraz znow wraca tu. Nasłuchałem sie ze duze ubezpieczenie itd bo nie mialem 25lat skonczone. Tak to kupil bym pewnie i z przegladem i problemu by nie bylo. Policja mnie nie zatrzymała. Robie to dla swietego spokoju. Auto na polskich tablicach rzuca sie w oczy, a obawiam sie ze przy nastepnej kontroli mogą sie do tego przyczepic.

 

Wypalic katalizator, tzn to co znalazlem na forum to 30min na 6tys obrotow/ zwalniac i znow?

0e1de3693c7c5abemed.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Spaliny nie wyszly w normie i poszedl za ciosem i wpisal sonde

Jak jest zapchany kat a masz pewnie nox to jest utrudniony wylot spalin prrez co nie zassa tyle co trzeba powietrza i nie dopali paliwa - efekt jest w spalinach

Moze jeszcze dawac czadu egr ale pierwsze pogon po autostradzie a masz gdzie :)

Opublikowano
Szukam narazie jak wypalic ten kat, ale co do tego ze wpisal sonde, to dzis bylem przy badaniu i pokazywal mi ze wlasnie na parametrze oznaczonym jako lambda byly te wskazniki zawyzone, stad tez mysle ze padlo od razu na lambde.
0e1de3693c7c5abemed.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Piersze masz wpisane spaliny...

przelec kilkanascie minut ze stala predkoscia na obrotach 4000 - czas sie liczy od zagrzania silnika

Opublikowano

ok, zrobie to jutro i  sprawdze odczyty czy cos sie zmienilo.

Poprawka

Zrobile dzis to odsiarczanie katalizatora, walnalem chyba z 40km, uaktywnilem wypalanie z inpa, chwile nagralem.

Jezeli dobrze odczytalem to zasiarczenie katalizatora mialem na poziomie 10mg, pozniej spadlem do 3mg/0mg.

Zamieszczam filmik, w trakcie przeskakiwalem na okno z lambdami i wg mnie dalej jest to samo, w momencie mocnego deptania,3-5tys obrotow pomiary są ok, gdy hamuje silnikiem to znow wartosci wzrastają.

 

https://youtu.be/L0nud7QiSH8

https://youtu.be/Q-e_ccJeYSE

0e1de3693c7c5abemed.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
w trakcie przeskakiwalem na okno z lambdami i wg mnie dalej jest to samo

A wg kompa to sa dwa inne odczyty - jak porownasz to wczoraj lampdawert podczas jazdy bylo ok 1,5 a dzis masz 0,9 a norma przy 3000 rpm na postoju to 1,03

ale to luknalem tak na szybko przed praca...Podpatrz jeszcze na ta sonde na postoju jakie beda werty i smigaj po przeglad...

To co nie moglem wczoraj odczytac to ze hamulce Ci trzymaja ale to wpisane w uwagach wiec nie bedzie sie tego czepial

Opublikowano

Jak hamujesz silnikiem to lambda strzela w okolice nieskończoności - bo masz 100% powietrza w układzie wydechowym. To jest właśnie przyczyna tego wysokiego napięcia na sondzie.

 

A czy diagnosta czasem nie porównuje napięcia na sondzie lambda z wartością lambda?? :duh:

Przecież jak wół na filmie masz idealnie napięcie 1.99V-2.01V i lambda od 0.99 do 1.01 (https://youtu.be/HUGDAXouGHo?t=167) więc wszystko w największym porządku.

 

Aha, i jeszcze jedno. Trzeba uświadomić tego diagnostę, że ten silnik może pracować z lambdą znacznie wyższy od 1 na postoju (w trybie spalania uwarstwowionego).

Zależnie od wersji softu, lambda może nawet dochodzić do wartości 3.

 

Dodam że w INPIe możesz wymusić lambdę=1 (F9 -> F1 -> F4), wtedy koleś nie powinien mieć wątpliwości, że sonda pracuje poprawnie (o ile oczywiście swoim sprzętem zmierzy, że jest faktycznie lambda=1).

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przecież jak wół na filmie masz idealnie napięcie 1.99V-2.01V i lambda od 0.99 do 1.01

To jest na wolnych obrotach a przeglad w niemczech robia na wysokich...

Aha, i jeszcze jedno. Trzeba uświadomić tego diagnostę, że ten silnik może pracować z lambdą znacznie wyższy od 1 na postoju

Tego radze nie robic.Policjanta i diagnosty nie wolno pouczac...

Dodam że w INPIe możesz wymusić lambdę=1

Jako ostatecznosc to moze byc rozwiazanie jesli jest taka opcja

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Aha' date=' i jeszcze jedno. Trzeba uświadomić tego diagnostę, że ten silnik może pracować z lambdą znacznie wyższy od 1 na postoju[/quote']

Tego radze nie robic.Policjanta i diagnosty nie wolno pouczac...

Ktoś musi dać mu do zrozumienia, że trzeba zmienić robotę jak nie wie jak to działa :cool2:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Witam, dzieki wszystkim za pomoc. Czytajac wasze posty pojechałem do innego warsztatu, specjalizującego się w BMW. Pogadałem z nimi, pokazałem filmik udało sie cos od nich wyciagnać bez zostawiania samochodu, mechanik twierdzi ze raczej wszystko jest ok, wiec umówiłem sie jutro na test AU. Jezeli to przejdzie wystawia mi zielona plakietke i przegląd bede miał z głowy. Dam znać co oni powiedzą na to.

 

Przy okazji szukałem jeszcze po niemieckich forach, Znalazłem coś takiego https://www.motor-talk.de/forum/n43-ueberhoehte-lambda-werte-t5198290.html#commentlistJumpMarker Ktoś miał podobny problem jak ja, tylko w Austrii. Wg odpowiedzi to wychylenie lambda na 2 w tym silniku jest normalne i warsztat powinien to wiedzieć..

0e1de3693c7c5abemed.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Diagnosta Ci powinien powiedziec -Panie przegon po autostradzie bo dzis potrzeba dobre wyniki w kompie...

Przed badaniem pogon go jeszcze raz po autostradzie potem dolej paliwka Super Plus i wjezdzaj na diagnostyke-jak pokazales mechesowi wczorajszy filmik to tam juz sie nie ma czego czepic

Opublikowano

Witam. Jestem juz po badaniu i wszystko wyszlo dobrze.

 

 

Tu jest zdjęcie z badania. https://drive.google.com/file/d/1u5xBEJWJZQ0AV-vT-ekXzvt9nJrzNhaQ/view?usp=sharing

 

W tym warsztacie sonda ma zakres 0,7 - 4,0 wiec nie wiem do konca czym to idzie. Udalo sie tez ze chwile później byl jeszcze gosc od Tuv i sprawdził tylko te spryski i temat przeglądu jest zakończony.

 

Szkoda tylko ze przez niekompetencje poprzedniego diagnosty straciłem około 200euro czas i nerwy.

Dzieki wszystkim za pomoc i cenne wskazówki w probie rozwiazania problemu, ktorego najwyraźniej nawet nie bylo. Temat do zamkniecia. Pozdrawiam,

0e1de3693c7c5abemed.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.